W124 taka-akseli
W124 taka-akseli
Projektina on pudottaa taka-akseli alas 300dt:sta puslien vaihtoa varten. Mikä on helpoin tapa irrottaa käsijarruvaijeri? Irroitin pohjasta käsijarrujen jakajan, josta lähtee vaijerit jarruille. Siellä on kuitenkin vaijereiden kiinnikkeet, joita en saa irti. Onko näille joku konsti saada irti, vai kannattaako purkaa jarrut että saa vaijerit sieltä päästä irti?
Viimeksi muokannut jussit, Ma 05.08.2013 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 käsijarru
Sokat pois siitä missä vaijerien kuoret on pohjan kiinnikkeessä ja vaijerien päät linkkusysteemistä irti, muuta ei tarvita. Linkun säätöä joutuu tietysti löysäämään.
wiimax.fi
Re: W124 käsijarru
Kiitos! Huomenna täytyy yrittää irroittaa sokat.
Re: W124 käsijarru
Ei meinaa nuo sokat antautua mitenkään. Osaatteko kuvailla että miten niiden pitäisi lähteä irti?
Edit: mites toi kardaani, ei tunnu lähtevän perästä irti vaikka avasin laipan pultit. Mitäs muuta pitäis avata?
Ja vielä, kuinka saa absin anturin perästä irti? Sillä kuusiokoloruuvilla? Se on sen verran pyöristynyt, ettei lähde kovin helpolla.
Edit: mites toi kardaani, ei tunnu lähtevän perästä irti vaikka avasin laipan pultit. Mitäs muuta pitäis avata?
Ja vielä, kuinka saa absin anturin perästä irti? Sillä kuusiokoloruuvilla? Se on sen verran pyöristynyt, ettei lähde kovin helpolla.
Re: W124 käsijarru
Sokka lähtee suoraan alaspäin vetämällä. Ja menee samalla hukkaan, mutta se on sen ajan murhe. Hakkaa ensin sokkaa jollain että se alkaa liikkumaan.
Kardaani lähtee kun vähän kopistelet kuminiveltä perästä poispäin. Ihan siihen viereen lyöt missä pultit on olleet, vaikka iso meisseli + vasara.
Anturin johdossa olisi liitos auton sisällä, jos sieltä sitten ...
Kardaani lähtee kun vähän kopistelet kuminiveltä perästä poispäin. Ihan siihen viereen lyöt missä pultit on olleet, vaikka iso meisseli + vasara.
Anturin johdossa olisi liitos auton sisällä, jos sieltä sitten ...
wiimax.fi
Re: W124 käsijarru
Kiitos taas.
Nyt on kaikki irti. Myös ne neljä pulttia on irti millä takakelkka on korissa kiinni. Mutta mites ne takimmaiset kiinnikkeet toimii, kun tuntuvat olevan kiinni korissa vaikka pultit on pois? Eli akseli ei liiku vielä ollenkaan.
Nyt on kaikki irti. Myös ne neljä pulttia on irti millä takakelkka on korissa kiinni. Mutta mites ne takimmaiset kiinnikkeet toimii, kun tuntuvat olevan kiinni korissa vaikka pultit on pois? Eli akseli ei liiku vielä ollenkaan.
Re: W124 taka-akseli
Kankea ja lekaa on annettu, mutta kiinnikkeet pysyy kiinni. Ne kumipuslat vaan antaa myöden kun vääntää kangella. Onko mitään muuta kikkaa niiden aukasuun?
Re: W124 taka-akseli
Ne on vaan tekertuneet massaan tai hapettuneet hieman kiinni....eikun voimaa vaan...varo ettet jää kelkan alle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-