diin...
Nyt sitten alkoi sitten jokavuotinen autokuume nousta.
Vaihdokkeja on jo alettu selailla ja nyt sitten tapetilla olisi Väyrynen 200/220 ja noista ensimmäiset vuosimallit..
Noitahan näyttää alkavan saada jo alk.14000e joten heittäkääppäs nyt viralliset kommentit, kannattaako noihin sormiansa sotkea, joilla on jo se puolimiljoonaa kilometriä taivalta tehty..
Ainahan noihin jotain tulee, sehän on selvä, mutta onko tuo laatu / luottamus lähellekkään samaa kuin w124? Arvostelkaappa vaikka tuota..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=110107
Nykyiselläänhän meillä on tuo W124 200d, joten emännyksenkin mielestä merkinvaihto ei taida tulla kyseeseen. Niin se vain on, vaikka harva se viiko on jotakin pitänyt näplätä tuon w124 kanssa, on se merkkiuskollisuus alkanut lyömään leimaansa jo naisväkeenkin..
PS.....vai otanko kuumeeseen pari buranaa..kakkosauto myytiin jo..
Väyrysen vaihtoon...
Väyrysen vaihtoon...
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Tässä vähä omaa mielipidettä.
Kyllä väykky autona on hieno peli, kunhan tutkii että ei ole ruosteongelmia ja on ollut muutenkin hyvällä pidolla (huollettu), se on hiljaisempi ja muutenkin astetta mukavampi ajella kuin 124.
Kun istahtaa väyrysen ratin taakse, onhan se ihan eri maailma kuin 124:ssa, ja onhan se tilava auto,akseliväli on kasvanut 33mm, pituus pituus on kasvanut 55mm ja leveys on kasvanut 59mm.verrattuna 124 een, tämä näkyy eniten takamatkustajan tiloissa.
Ajonhallintajärjestelmä on talvikelillä must.
Moniventtiilikansi (kannentiiviste)ei ehkä ole niin kestävä kuin vanhemmassa (kaks vanttiili) versiossa?
Sähköisellä ohjauksella olevissa automaateissa on ollut jonkinverran remontinlaittoa, ainakin näissä 90-luvun malleissa.
Lucas-pumpuissa on ollut myös ainakin tiiviste ongelmia, mutta näistähän selviää korjaamalla.
Tekniikan Maailmassa todettiin vuonna 1995 näin että: " Uuden E-sarjan auton suunnittelussa Mercedes Benzille on tuottanut vaikeuksia edellinen E-tyyppi. W124 on näet varsin hyvä auto ja seuraajan pitää olla tietenkin parempi."[/i]
Kyllä väykky autona on hieno peli, kunhan tutkii että ei ole ruosteongelmia ja on ollut muutenkin hyvällä pidolla (huollettu), se on hiljaisempi ja muutenkin astetta mukavampi ajella kuin 124.
Kun istahtaa väyrysen ratin taakse, onhan se ihan eri maailma kuin 124:ssa, ja onhan se tilava auto,akseliväli on kasvanut 33mm, pituus pituus on kasvanut 55mm ja leveys on kasvanut 59mm.verrattuna 124 een, tämä näkyy eniten takamatkustajan tiloissa.
Ajonhallintajärjestelmä on talvikelillä must.
Moniventtiilikansi (kannentiiviste)ei ehkä ole niin kestävä kuin vanhemmassa (kaks vanttiili) versiossa?
Sähköisellä ohjauksella olevissa automaateissa on ollut jonkinverran remontinlaittoa, ainakin näissä 90-luvun malleissa.
Lucas-pumpuissa on ollut myös ainakin tiiviste ongelmia, mutta näistähän selviää korjaamalla.
Tekniikan Maailmassa todettiin vuonna 1995 näin että: " Uuden E-sarjan auton suunnittelussa Mercedes Benzille on tuottanut vaikeuksia edellinen E-tyyppi. W124 on näet varsin hyvä auto ja seuraajan pitää olla tietenkin parempi."[/i]
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
pumppuongelmia...niitä tuntuukin olevan noissa -95 tienoilla tehdyissä diiseleissä muissakin merkeissä. Omega ja BMW näkyvät kärsivän samasta ongelmasta..lieneekö sama pumppu noissa? Niihin kuulostaa remontit olevan arvokkaita. Vaihtoväli ollut jossain 250 tkm huiteilla...onkos Mb samoilla kilometreillä pajalle menossa?
Eritoten kaipaisin Väyrysen-omistajien kommentteja, joiden autoilla on jo taivallettu se puolimiljoonaa..tai paljonko noilla koneilla on saatu kilometrejä kasaan. Entäpä entiset taxit, kuinka loppuunmuokattuja ja riskiostoksia ne ovat. Luulisi niiden olevan kuitenkin säännöllisesti huollettuja, koska onhan niissä ollut yrittäjän leipä kiinni??
Entäs akselistot, ovatko nivelet samanlaista kulutustavaraa kun vanhemmissa.. ohjaushan näissä kait on jo hammastangolla?
Eritoten kaipaisin Väyrysen-omistajien kommentteja, joiden autoilla on jo taivallettu se puolimiljoonaa..tai paljonko noilla koneilla on saatu kilometrejä kasaan. Entäpä entiset taxit, kuinka loppuunmuokattuja ja riskiostoksia ne ovat. Luulisi niiden olevan kuitenkin säännöllisesti huollettuja, koska onhan niissä ollut yrittäjän leipä kiinni??
Entäs akselistot, ovatko nivelet samanlaista kulutustavaraa kun vanhemmissa.. ohjaushan näissä kait on jo hammastangolla?
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Alapalloniveliä ja taka-alatukivarren ulompia heloja menee kuten vanhemmistakin, samoin raidepäitä.
Ylätukivarsia joskus.
Jousia ei enää katkeile, ja kardaani tuntuu olevan lujempi.
Ohjaus on hammastangolla.
Väyrysistä hajoaa ohjausakselin läpivientikumi, ja moottorin ääni alkaa kuulua kuskin paikalle selvästi - eritoten 290 TD murisee ikävästi.
(Tosin kumi ei ole kallis eikä vaihto vaikeaa)
Pumppuja korjataan alkaen jostain 150000 mittarinlukemasta, ja remontti maksaa 500-1300 euroa.
Moottoritilassa olevien polttoaineputkien O-renkaat alkavat päästää ilmaa ohitseen, ja se tuo mukanaan käynnistysongelmia.
Etujousen yläkupit ovat luvattoman heikosti korissa kiinni, ja niitä lahoaa irti.
Ylätukivarsia joskus.
Jousia ei enää katkeile, ja kardaani tuntuu olevan lujempi.
Ohjaus on hammastangolla.
Väyrysistä hajoaa ohjausakselin läpivientikumi, ja moottorin ääni alkaa kuulua kuskin paikalle selvästi - eritoten 290 TD murisee ikävästi.
(Tosin kumi ei ole kallis eikä vaihto vaikeaa)
Pumppuja korjataan alkaen jostain 150000 mittarinlukemasta, ja remontti maksaa 500-1300 euroa.
Moottoritilassa olevien polttoaineputkien O-renkaat alkavat päästää ilmaa ohitseen, ja se tuo mukanaan käynnistysongelmia.
Etujousen yläkupit ovat luvattoman heikosti korissa kiinni, ja niitä lahoaa irti.
wiimax.fi
"Noitahan näyttää alkavan saada jo alk.14000e joten heittäkääppäs nyt viralliset kommentit, kannattaako noihin sormiansa sotkea, joilla on jo se puolimiljoonaa kilometriä taivalta tehty..
Ainahan noihin jotain tulee, sehän on selvä, mutta onko tuo laatu / luottamus lähellekkään samaa kuin w124? Arvostelkaappa vaikka tuota..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=110107 "
Ei tuo hinta kuvassa noin niinkuin äkkisiltään pahalta näytä..
Asia erikseen sitten kun koeajot ja koputukset tehty, miltä sitten tuntuu
Ainahan noihin jotain tulee, sehän on selvä, mutta onko tuo laatu / luottamus lähellekkään samaa kuin w124? Arvostelkaappa vaikka tuota..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=110107 "
Ei tuo hinta kuvassa noin niinkuin äkkisiltään pahalta näytä..
Asia erikseen sitten kun koeajot ja koputukset tehty, miltä sitten tuntuu

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)