CLK-neuvoja kaivataan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja atlas »

McKorhone kirjoitti:Jos se on halpaa ja se on Venäjältä niin sen täytyy olla huonoa :mrgreen:

Yleinen päätelmä?
Siis hei...Venäjän bensahan on parempaa siinä suhteessa kun ei ole mitää hooleja seassa...muutenhan se ei ole niin hyvin tehtyä kuin suomen.

Lyijyä oli Venäläisessä bensassa vielä noin -91...muistan vielä kun yksi oli ensimmäisiä joka kokeili opelilla tätä uudempaa ainetta ja kesti.
Vanhemmissa aineiisa lyijy tai mitä se nyt siinä seassa olikin niin tällöin meni kansia..siis venttiili remppoja oli paljon.

Hinta on noussut koko ajan mutta kuiteskin dieselin ja bensan hinta on suht koht sama.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

Veeksi kirjoitti: Löytyykö näihin hyviä jo valmiiksi räätälöityjä ja integroitavia soittimia? Minkä kokoiset nuo vanteet ovat ja mikä on ET? Mahtaisiko taakse mahtua vielä leveämpi vanne :)? Paljonko on madallettu?
Ebaystä löytyy kojelautaan suoraan uppoavia kiinanihmeitä, mutta netin juttujen pohjalta ne eivät ole ainakaan hyviä. 2DIN sovitteita löytyy myös ja niillähän sitten voi laittaa minkä tahansa haluamansa soittimen rokkaamaan.

Madalluksen määrää on paha sanoa, kun alla on Bilsteinin säädettävä B14 setti, jolle speksataan 50-30 mm madallus. Itselläni nuo on nyt noin 1/3 säätövaran alapäästä ylöspäin.

Vanteet ovat edessä 8.5x19 ET35 ja takana 9.5x19 ET35. Edessä on 5 mm ja takana 12 mm spacerit (kummatkin keskittävää mallia) joten efektiivinen ET on edessä 30 ja takana 23. Aika millipeliä tuo takana on, Dremelillä jouduin vetämään muutaman millin puskurinmuovin ja takasiiven taitoksen liitoksesta pois saadakseni raapimisen kokonaan pois. Ajoin myös 15 mm spacereilla, mutta niillä joutuisi modifioimaan peltiä enemmän tai vaihtamaan rengaskoon 255:een (itselläni nyt takana 265/30 ja edessä 235/35).

Tältä se takakiekon sovitus näyttää lähempää:
Kuva

Joustovarat sisällä
Kuva

Takana on sisäänpäin kyllä hieman levitysvaraa:
Kuva

Tältä muuten näyttää kymmenen vuotta vanhan CLK:n takanapa (mulla on juuri nyt työn alla takajarrulevyjen vaihto):
Kuva
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Veeksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 10.04.2013 20:32

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Sain nyt yhdestä vaihtoehdosta valmistenumeron ja ajattelin tämän (http://www.neoriginal.ru/cat/mb/" onclick="window.open(this.href);return false;) kautta selvitellä vähän todellista varustetasoa ja valmistuspäivämäärää. Ilmeisesti tähän voi luottaa.

Mutta mutta. Baijerin EPC:n varustelistaan verrattuna tämä on aika...yksinkertaisen oloinen. Herättikin enemmän kysymyksiä kuin antoi vastauksia.

AMG siis:
213 PARAMETER STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
265 LINES-NO.PLATE DISCONTINUED
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
309 CUPHOLDER
326 ARMREST, FRONT FOR HANDSET
352 COMMAND
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
804 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

Mutta kuvistakin näkee, että xenonithan siinä on. Ja kaikissa (ainakaan US-malleissa) ei aina xenoneita ole. Miksei niitä ole listalla? Onko normaalia? Mikä ihmeen "Sound system"? ... siis eikö näissä ole muita vaihtoehtoja kuin kauittimet tai ei kaiuttimia? Ja jos näin on niin miten pitkälle tällä Sound systemillä pääsee? Onko tarkempaa tietoa mitä se pitää suurinpiirtein sisällään? Onko jotain ns. pakollisia varusteita mitä kannattaisi olla? Sisältääkö tuo Comand edes Aux-iniä? Mikä on "804 AEJ 06/1/M/X"? Myöskään vakkaria ei näy varustelistalla, mutta ilmoituksessa on. Tosin eikö lie ole jo aika vakiovaruste näissä?
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

TÄÄLTÄ näkyy ainakin jotain koodiselityksiä. Tuo 804 tarkoittaisi siis mallivuotta 2004.

Sound System veikkaan tarkoittavan BOSEn systeemiä. Omastani tuo koodi puuttui, eikä siinä ole/ollut BOSEa, vaikka CD-vaihtaja olikin kuidun perässä. Takaikkunalla on itselläni vain yksi kahden puhekelan subbari, jota normi-headunit ohjaa suoraan. Mutta tosiaan ihan arvausta tuo BOSE on. Oman pre-facelift CLK:n Comandissa ei ollut Aux-iniä, mutta tuossa post-facelift C240:ssä (2004) sellainen taas jo on hanskalokerossa (tai ainakin niin olen muistavinani, koskaan en ole sitä käyttänyt :oops: ). Se, kuinka pitkälle tuolla Sound Systeemillä pääsee, riippunee korvista ja mielipiteestä. Se vanhempi CD-pohjainen pre-facelift Comand on kyllä aika hirvittävä laite nykyaikana, kun tuo elektroniikan kehitys on kymmenessä vuodessa ollut aika reipasta.

Tuo kyseinen VIN-dekooderi ei listaa myöskään omasta CLK:stani vakkari/rajoitinta, joka siinä kyllä on (ja sitä olen jopa käyttänyt :mrgreen: )
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vakiovarusteet eivät yleensä näy lisävarustelistassa. Kantakortin varustelista ei liene
tarkoitettu kuluttajien käyttöön, vaan valmistusta, huoltoja ja korjausta varten, jotta
auton kokoonpano saadaan yksilöityä.

Lisävarustelistaa kannattaa lukea yhdessä myyntiesitteen kanssa, josta selviää
vakiovarustelu ja eri lisävarustevaihtoehdot. Siinä esim. luultavasti eritellään Sound
System kaiuttimien määrän perusteella tms. Jotkin koodit sisältävät tai sulkevat pois
useamman kuin yhden varusteen. Comand ja CD-vaihtaja yhdessä Sound System:n
kanssa kertovat, että äänentoistossa on parhaat varusteet. Avantgarde-varustetaso
sisältää myös lukuisia yksityiskohtia, jotka näkyvät tarkemmin myyntiesitteessä.

Maakohtaisia erojakaan ei ole välttämättä eritelty, vaan kohdemaa voi olla oma koodinsa
tai erot selviävät muiden koodien avulla.

Myyntiesitteitä on verkossa pdf-muodossa. Kannattaa huomata, että vuosimalli vaihtuu
kesäkuussa ja myyntiesite voi siten vaihtua keskellä vuotta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

Moroo,

Painin SLK:n ja CLK:n välillä, kovasti tuntuis kallistuvan CLK:n puolelle. Mitä täytyis tietää tarkistaa? Jäähdytin mallia Valeo?!?
Nämä on herättäny kiinnostusta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... #frmMdlLgn
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5803489

Tää kai olis turvallinen valinta, muttei oo kattoluukkua:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5434116

Ajoa tulee pari kymppiä vuodessa, en raaski kovin suurella syömärillä ajella.

:think:
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E220 kirjoitti:Moroo,

Painin SLK:n ja CLK:n välillä, kovasti tuntuis kallistuvan CLK:n puolelle. Mitä täytyis tietää tarkistaa? Jäähdytin mallia Valeo?!?
Nämä on herättäny kiinnostusta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... #frmMdlLgn
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5803489

Tää kai olis turvallinen valinta, muttei oo kattoluukkua:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5434116

Ajoa tulee pari kymppiä vuodessa, en raaski kovin suurella syömärillä ajella.

:think:
Suhtautuisin varauksella myyjään, joka esittää ihan mielikuvituksellisia tietoja autosta:
CLK 200 K 2003
Teho: 129 kW / 176 Hv
Kulutus: Kaupunki: 8,4 l/100km, Maantie: 7,6 l/100km, Yhdistetty: 7,4 l/100km
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5803489" onclick="window.open(this.href);return false;

Kulutuslukemia voi hakea Mercefreakenista. Auto on vuosimallia 2004 eikä 2003:
2003:
Effekt 163 HK ved 5500 o./min.
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,23 liter
-langkjøring 0,65 liter
-snitt 0,86 liter
2004:
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,25 liter (manuelt)
-langkjøring 0,66 liter (manuelt)
-snitt 0,88 liter (manuelt)
Effekt 163 HK ved 5500 o./min.
http://www.mercefreaken.com/modellene.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

M271-moottorissa on heikko jakopää, haulla löytyy tarkempaa tietoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=132195" onclick="window.open(this.href);return false;

Noin yleensä katsoisin Mersusta kantakortin tiedot ja varmistaisin, ettei se
ole Italian tuontia ilman huoltokirjaa tai muuten epäilyttävät kilometrit.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

JarkkoN kirjoitti:
Suhtautuisin varauksella myyjään, joka esittää ihan mielikuvituksellisia tietoja autosta:
Joo toi oli kyllä listalla viimesenä. Eikä luottamusta herättänyt yhtään enempää kun kysyin parempia kuvia autosta vastaus oli vain: "tällä hetkellä ei parempia kuvia,
samoja autoja netissä muitakin..."

Kiitos alkoi ihmeesti laskee toi kuume :cry:

Nyt alkaa kallistua takas SLK:hon SLK mitä olen katellu, ollu myynnissä koko kesän ja hinta jo tippui jossain kohtaa 400eurolla. Tosin jos 500km:n päähän lähtee autoa kattoa niin vaikea olla tulematta sillä kotia ;-)

Saako kantakortin tietoja muuten kuin Veholta sarjanumerolla?
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E220 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Suhtautuisin varauksella myyjään, joka esittää ihan mielikuvituksellisia tietoja autosta:
Joo toi oli kyllä listalla viimesenä. Eikä luottamusta herättänyt yhtään enempää kun kysyin parempia kuvia autosta vastaus oli vain: "tällä hetkellä ei parempia kuvia,
samoja autoja netissä muitakin..."

Kiitos alkoi ihmeesti laskee toi kuume :cry:

Nyt alkaa kallistua takas SLK:hon SLK mitä olen katellu, ollu myynnissä koko kesän ja hinta jo tippui jossain kohtaa 400eurolla. Tosin jos 500km:n päähän lähtee autoa kattoa niin vaikea olla tulematta sillä kotia ;-)

Saako kantakortin tietoja muuten kuin Veholta sarjanumerolla?
Kantakortin tiedot saa netistä valmistusnumerolla ja sen saa rekisterinumeron avulla.

Bilteman autoilusivulta saa rekisterinumeron avulla valmistusnumeron:
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/" onclick="window.open(this.href);return false;

Varaosaluettelosta saa kantakortin, jossa on lisävarustekoodit ym. tietoa:
http://www.auto-parts.spb.ru/webcat/cat ... cat?cat=mb" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuonne annat sen valmistusnumeron ja oikeaan yläkulmaan ilmestyy
DataCard-linkki.

Esim. koodi 217L FRANKFURT BRANCH kertoo, että auto on myyty
Frankfurtissa. Tämä näkyy myös order_num1:n merkeistä 3-5.

Vuosimallin viimeinen numero näkyy 80X-lisävarustekoodin viimeisessä numerossa,
esim. koodin 805 viimeinen numero on 5 ja auto on vuosimallia 2005 (tai 1995).
Vuosimalli vaihtuu kesäkuussa. Toimituspäivä (delivery date tai retarder) on tehtaalta lähtopäivä.

Täältä voit katsoa, mitä unknown-koodi tarkoittaa:
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Täässä on lisää koodiselityksiä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=137611" onclick="window.open(this.href);return false;

Esim. SLK:n rekisterinumero on BOZ-216 ja valmistusnumero on WDB1704441F297800.
vin WDB1704441F297800
whc WDB
chassbm 170444
chass_ident 1F297800
type 170
subbm1 444
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date 030430
engine 111958 32 479101
front_axle1
front_axle2 BE4337HF0350491
heater
interior 861A
lights BOSCH
model_idx 1
odometer
order_num1 0352310101
paint1 744U
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref N
rear_axle1
rear_axle2
release_date 030429
retarder 8 030430
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722616 04 480114
vin_dc
vinwhc
winch
wiper
Code Текст
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
P29 SPECIAL MODEL FINAL EDITION GERMANY
R01 (LEICHTMETALLRAEDER MIT SILIKA-REIFEN) kevytmetallivanteet erikoisrenkailla
U12 FLOOR MATS, VELOURS
170 ENGINE OUTPUT, FRONT
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
441 ADJUSTABLE STEERING COLUMN
481 UNDERSHIELDS
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
669 SPARE WHEEL
804 AEJ 06/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
860A LEDER NAPPA
203B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - RUSSIAN
220B INFO PLATE, COOLANT - GERMAN
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
5XXL EUROPE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
861A LEDER NAPPA SCHWARZ

order_num1 0352310101, 523 ESTONIA myyty Viroon, huoltokirja ja käyttöohje ovat venäjäksi
delivery_date 030430 toimitettu 30.4.2003
804 AEJ 06/1/M/X vuosimalli on 2004, vaikka auto on tehty huhtikuussa 2003.

Kuvissa kuskin puolen ovi ja etulokasuoja ovat eri väriset, joten jotain korjauksia lienee tehty.
Kolarin jäljiltä katto voi jumittaa tai istua huonosti paikalleen, kannattaa tarkistaa huolella.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

Voi kiesus empä tota oveakaan osannu kattoa. Täytyypä kysellä siitä vähän tarkemmin.

Kiitos JarkkoN, oon vähintääkin pullakahvit pystyssä!

Lienee kohta paras antaa tää etsintä "ammattilaisen" hommaksi. Maksan mieluummin vähän extraa toimivasta ja varmasta kuin korjautan jälkeenpäin. Meillä noi ei vaihdu niin usein.
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sonikki »

E220 kirjoitti:Voi kiesus empä tota oveakaan osannu kattoa. Täytyypä kysellä siitä vähän tarkemmin.
Onnea vaan värivammattoman hopeisen auton etsimiseen, suurin osa näistä hopeisista on noita tilkkutäkkejä, merkkiin tai malliin katsomatta :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

sonikki kirjoitti:
E220 kirjoitti:Voi kiesus empä tota oveakaan osannu kattoa. Täytyypä kysellä siitä vähän tarkemmin.
Onnea vaan värivammattoman hopeisen auton etsimiseen, suurin osa näistä hopeisista on noita tilkkutäkkejä, merkkiin tai malliin katsomatta :roll:
Ei sen pakko hopee olla, mutta musta ei saa olla. Joo mustia on kyllä paljon tarjolla, jokohan siitä kohta joutuu tinkimään.
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E220 kirjoitti:Voi kiesus empä tota oveakaan osannu kattoa. Täytyypä kysellä siitä vähän tarkemmin.

Kiitos JarkkoN, oon vähintääkin pullakahvit pystyssä!

Lienee kohta paras antaa tää etsintä "ammattilaisen" hommaksi. Maksan mieluummin vähän extraa toimivasta ja varmasta kuin korjautan jälkeenpäin. Meillä noi ei vaihdu niin usein.
Ole hyvä, kahvit saa tarjota seuraavassa miitissä.

Voi tuo auto olla hyväkin, mutta kun se myydään asiakkaan lukuun, niin siinä ei ole kuluttajansuojaa
ja siksi se pitäisi tarkistaa tavallista huolellisemmin. Eikä Viro tuontimaana yhtään paranna tilannetta.

Siellä Nokialla joku tarjoaa näemmä autonhakua Saksasta:
http://www.autobaden.com/hinnasto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Toiselle auton tuonti on aika ikävä homma, kun asiakas ei siitä paljon maksa ja
sillä rahalla ei oikeasti juuri mitään vastuuta voi ottaa. Esim. kuljetusvauriot ovat
tod. näk. asiakkkaan omalla vastuulla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

Kävin ajamassaFustin autoa kun sen piti olla sininen, ihmettelin kyllä jo kuvista tummuutta. Tarkistin kantakortista ja sehän on vihreemusta!

Mutta oli yllätys miten nuhanen toi 2,6 kone on. Väykky 4MATIC 280 on ripee tohon verrattuna vaikka 5v vanhempi.

Mitä mieltä raati tästä 270 CDIstä? Kattoluukkua ja parkkitutkia siinä kaipaisin mutta kai jostain täytyy nyt tinkiä.
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

Moi,

Mitä meinaa power reduction? Vähemmän tehoja?!? Ilmoituksessa luvataan 125kW, mutta Biltema sanoo 120kW?!? :shock:
fin
vin WDB2093161F063494
whc WDB
chassbm 209316
chass_ident 1F063494
type 209
subbm1 316
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date 030522
engine 612967 30 255595
front_axle1
front_axle2 BO331033262356
heater
interior 831A
lights
model_idx 0
odometer
order_num1 0351323173
paint1 744U
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1 2063599
production_order_ref N
rear_axle1
rear_axle2
release_date 030521
retarder 8 030522
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722640 04 495944
vin_dc
vinwhc
winch
wiper

Code Текст
M27 Unknown
053 YEAR OF MODIFICATION 02/2
326 ARMREST, FRONT FOR HANDSET
352 COMMAND
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
481 UNDERSHIELDS
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
609 Unknown
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
690 Unknown
803 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
854 PHONE "MOBILE", NOKIA 6150 (6210)
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
922 POWER REDUCTION, ENGINES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
830A Unknown
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
250B Unknown
5XXL EUROPE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
831A Unknown

Onko tää siis myyty alunpitäen Hollantiin?
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos päädyt kompressori koneeseen niin katso että se on m111 ja ei missään nimessä m271 koska tässä pamahtaa jakoketju rikki ja kone on finito...tieten sen voi joka 50tkm vaihtaa kiristimineen uuteen että säilyy mielen rauha mutta nämä tuli kai 180kompura malleissa ja joskua -04 kaiketi..joku korjatkoon tiedon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E220 kirjoitti:Moi,

Mitä meinaa power reduction? Vähemmän tehoja?!? Ilmoituksessa luvataan 125kW, mutta Biltema sanoo 120kW?!? :shock:
fin
vin WDB2093161F063494
whc WDB
chassbm 209316
chass_ident 1F063494
type 209
subbm1 316
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date 030522
engine 612967 30 255595
front_axle1
front_axle2 BO331033262356
heater
interior 831A
lights
model_idx 0
odometer
order_num1 0351323173
paint1 744U
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1 2063599
production_order_ref N
rear_axle1
rear_axle2
release_date 030521
retarder 8 030522
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722640 04 495944
vin_dc
vinwhc
winch
wiper

Code Текст
M27 Unknown
053 YEAR OF MODIFICATION 02/2
326 ARMREST, FRONT FOR HANDSET
352 COMMAND
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
481 UNDERSHIELDS
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
609 Unknown
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
690 Unknown
803 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
854 PHONE "MOBILE", NOKIA 6150 (6210)
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
922 POWER REDUCTION, ENGINES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
830A Unknown
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
250B Unknown
5XXL EUROPE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
831A Unknown

Onko tää siis myyty alunpitäen Hollantiin?
Kaipa tuo on myyty Belgiaan (513) ja verotuksellisista syistä moottorin teho on alempi kuin tavallisesti,
teho on pudotettu 125 kW:sta 120 kW:in:
http://www.forum-auto.com/marques/merce ... et5891.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

atlas kirjoitti:Jos päädyt kompressori koneeseen niin katso että se on m111 ja ei missään nimessä m271 koska tässä pamahtaa jakoketju rikki ja kone on finito...tieten sen voi joka 50tkm vaihtaa kiristimineen uuteen että säilyy mielen rauha mutta nämä tuli kai 180kompura malleissa ja joskua -04 kaiketi..joku korjatkoon tiedon.
Kiitos Jarkon hylkäsin ton koneen saman tien. Nyt kiikarissa 270 CDI. Sen kai pitäis kestää vai?
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

E220 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jos päädyt kompressori koneeseen niin katso että se on m111 ja ei missään nimessä m271 koska tässä pamahtaa jakoketju rikki ja kone on finito...tieten sen voi joka 50tkm vaihtaa kiristimineen uuteen että säilyy mielen rauha mutta nämä tuli kai 180kompura malleissa ja joskua -04 kaiketi..joku korjatkoon tiedon.
Kiitos Jarkon hylkäsin ton koneen saman tien. Nyt kiikarissa 270 CDI. Sen kai pitäis kestää vai?
Kestää, ja on hyvä saundi. 5-pyttyinen on hyvä kompromissi joka suhteessa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

Taitaa mennä tilaukseen Saksasta. Jarkko jo suositteli yhtä tuojaa, mutta siinä on vähän rajotuksia:
Autobaden.com tarjoaa seuraavia palveluita

auton etsimisen (n. 200km säteeltä Stuttgartista)


Mitäs ootte käyttäneet?

Tässä olis speksejä. 270CDI 2002-2005 Elegance/Avantgarde
Automaatti
Sininen, harmaa, hopea ja valkonen käy. Ei musta
Automaatti ilmastointi
Nahka vaalea(tumma menee jos ei löydy hyvää vaalealla)
Parkkitutkat
xenon
Penkin lämmittimet

Myös kivat:
sähköjakkarat
Kattoluukku
Bluetooth
Comand navi

Hinta mieluusti max 9000€
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
gordon2013
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 07.08.2013 19:52

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja gordon2013 »

Meillä olisi myynnissä vähänajettu clk 270 CDI, jos kiinnostaa
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

gordon2013 kirjoitti:Meillä olisi myynnissä vähänajettu clk 270 CDI, jos kiinnostaa
Ehdin tilaamaan Saksasta.

Ja totta kai puoli tuntia tilaamisen jälkeen sain lukea taloussanomista, että firma alottaa yt:t.
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
xooox
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 16.08.2011 11:09

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja xooox »

Minä en ihan ymmärrä ton M271 koneen parjaamista kun omalla nyt ajettu 160 tkm ylikin eikä ketjua kiristimineen vaihdettu vielä ja silti käy ja kukkuu ja nettiautossakin runsaasti noilla koneilla varustettuja autoja yli 100 tkm ajettuina ja varmaan liikenteessäkin muutama vielä, ja tuskinpa niihin kaikkiin on konetta vaihdettu tai ketjua 50 tonnin välein kun se ei huolto-ohjelmaan kuulu. AutoBild lehti taasen väitti että aikalaisissa V6 koneissa olisi ollut ketjuongelmia. Jos pitää M111 koneissa pysyä niin sitten ei kannata haaveilla kovin uusikorisista autoista.
Avatar
E220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ke 21.01.2004 15:28
Paikkakunta: Nokia

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja E220 »

sonikki kirjoitti:
E220 kirjoitti:Voi kiesus empä tota oveakaan osannu kattoa. Täytyypä kysellä siitä vähän tarkemmin.
Onnea vaan värivammattoman hopeisen auton etsimiseen, suurin osa näistä hopeisista on noita tilkkutäkkejä, merkkiin tai malliin katsomatta :roll:
No niin, nyt on käsiraha "hopeisesta tilkkutäkistä" maksettu. Ens maanantaina pankkiin ja siirtämään hilloa germaniaan.
BMW E93 330dA caprio -08

exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja karra »

Lappeenrantaan tuli vaihdossa CLK 320, vähän ajettu.

http://www.auto-suni.fi/vaihtoautot/mer ... clk/101705" onclick="window.open(this.href);return false;

Suht hyväkuntoinen, sisältä vaatii pesun ja maalipinta kunnon puhdistuksen. Kohtuu hyvin kulkeva peli ja äänimaailmakin kohdallaan. Orkkis 18" AMG vanteet alla. Hinta tietysti liikkeen hinta...

Kuva otettu Saimaan Tähti tapahtuman yhteydessä:

Kuva

Ai niin on tullut Saksasta pari vuotta sitten.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja atlas »

xooox kirjoitti:Minä en ihan ymmärrä ton M271 koneen parjaamista kun omalla nyt ajettu 160 tkm ylikin eikä ketjua kiristimineen vaihdettu vielä ja silti käy ja kukkuu ja nettiautossakin runsaasti noilla koneilla varustettuja autoja yli 100 tkm ajettuina ja varmaan liikenteessäkin muutama vielä, ja tuskinpa niihin kaikkiin on konetta vaihdettu tai ketjua 50 tonnin välein kun se ei huolto-ohjelmaan kuulu. AutoBild lehti taasen väitti että aikalaisissa V6 koneissa olisi ollut ketjuongelmia. Jos pitää M111 koneissa pysyä niin sitten ei kannata haaveilla kovin uusikorisista autoista.
Alkupään autoista heti ketju vaihtoon ...kiristäjää on paranneltu uudemmissa mutta silti se venyy ja tavallisesti sammuttaessa se hyppää yli.
Eli käypä vaihdattamassa noilla kilsoilla kun ei se ole kun sekunnin tapus kun 2-5t euroja tulee pika voitto....koeta nyt uskoa.
Ja huolto ohjelmassa sen vaihtoa ei ole kun muuten veho joutuisi täyteen takuuseen koneesta eli myöntää suunnittelu virheen.
Ketjun vaihto on pikku hinta koko motin hajoamisesta.
Tosiaan jos haluaa kompura koneilla auton niin ei voi kohta uudemmalla ajaa ton valinnan suhteen mutta kun tietää miten pitää toimia niin ei ongelmaa..tarkkaile tilannetta....ja paljonhan näitä autoja on liikenteessä.....hyvä moottorihan tämä on muuten tätä pikku juttua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja karra »

Olen noita viissatasia katellut, heinäkuussa oli Frankussa metalli kulta ja beige nahkasisusta, meni sitten melkein heti...

Tässä pari mukavaa värikomboa, siis paremman puutteessa:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun ei vaan haluais valtiolle antaa veroa rekisteröinnin yhteydessä, se tässä jarraa asiaa :evil:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja karra »

Olisiko kellään hyvää veikkausta miten tulli verottaa 2004 taikka 2005 vuosimallista CLK500:a? Facelift-malli pitäs olla nääs. Ajomäärä varmaan 150-220 tkm ja varusteet kait noissa viissatasissa on jo aika kattavat. Maaliskuulta taisi olla edellinen CLK500; 2003 mallinen mistä oli rapiat 7 tonnia valtiolle langetettu veroksi kutsuttua maksua kannettavan :evil: .

Ottoauto tarjoilee mielenkiintoista taustatietoa, hurjia veroja on maksettu noista...

CLK 500 5.0 AUY N 2D COUPE 225kW bensa 0205 125 7.1 18 30260 27997.00 8847.05 0906 31.60 219
CLK 500 5.0 N 2D COUPE 225kW bensa 0205 79 7.1 11 33917 31471.20 9944.88 0906 31.60 219
CLK 500 5.5 AUT N COUPE bensa 0703 220 2.6 84 42332 39465.00 15075.80 0911 38.20 273
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0207 104 7.3 14 31283 28969.00 11181.90 0911 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0208 150 7.5 20 26961 24863.00 9597.11 1003 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0512 151 4.5 34 33066 30662.70 11682.50 1005 38.10 272
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0207 15 7.9 2 26551 24473.40 9446.75 1006 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0206 167 8.0 21 23083 21178.80 8175.03 1006 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0206 128 8.0 16 26520 24444.00 9435.38 1006 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0607 64 4.2 15 54921 51424.90 19130.10 1008 37.20 265
CLK 500 5.0 AUT N 2D COUPE 225kW bensa 0302 63 7.9 8 27869 25725.60 9930.06 1101 38.60 276
CLK 500 5.0 AUT H 2D COUPE 225kW bensa 0306 173 9.8 18 17313 15697.20 7095.11 1303 45.20 276


Ajomäärällä tuntuu olevan suuri vaikutus, ja iällä toki myös. Toinen optio olisi etsiä vähän ajettu vanhempi, esin 2002 tai 2003 vaikka saahan sekin olla se pari sataa t ajettu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei sillä ajomäärällä ole suurtakaan merkitystä ,jos katsoo miten mahti määrää verotusarvon .
CLK 500 veroprosentti on 45,2 %:a ja tämä vaikuttaa siihen enemmän .
Jos ei ihan pakko ole vielä verottaa Suomessa , niin odota mitä KHO:n tekee tullin valitushakemukselle . Asianhan
koskee juuri näitä päästöpohjaisen verosysteemin veroprosentteja sillä EYT:n tuomiossahan vuodelta 2009 kiellettiin
verottamasta kovempaa tuontiautoja kuin mitä vastaavassa Suomiautossa on aikoinaan tehty.
Eihän aikoinaan veroprosentti ollut 45,2 % ?

Jos verotat nyt , niin arvaan veron olevan 10-14 000 euroa .(clk 500 vm 2005-2006). Ihan perus clk 200 cabrioon vm 2006 meni veroa
7500 euroa .
Ostaahan voit vaikka heti , mutta pidä pihassa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: CLK-neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja karra »

sportsman kirjoitti:Ostaahan voit vaikka heti , mutta pidä pihassa ...
Tuo ei ole minulle järkevää nyt :D , CO verojutun tiesinkin eli valitus siitä sisään heti. Kumminkin jos "alkuvuoden" 2005 niin luulisi coupelle jäävän vielä alle kymppi veroja... tai ainakin toivon. Reilu kahdeksan :mrgreen:

Valitin tässä kolleegalle sitä että jos ostan käytetyn auton niin en tiedä mitä se tulee minulle maksamaan. On tämä niin väärin :twisted: . Kollega sanoi että hintalapullisia autoja saa esim Vehosta. Menin siinä sanattomaksi mutta tottahan tämä on, emme ole siis vertailukelpoísia kaikkiin EU-kansalaisiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin