CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mun starilla ei ole tullut mitään ohjelmointiin viittaavaa auton ollessa paikoillaan. Mistä valikosta Mesemies89 asian näkee?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja veskola »

LopenUupunut kirjoitti:E: ainoastaan semmoinen jää itselle avoimeksi, kun jotkut automerkkien testerit antaa vikakoodin viriohjelmasta mihin tämä perustuu, vertaako testeri heti kättelyssä johonkin testerikoneella olevaan ohjelmaan auton boxissa olevaa vai muistiin jääneitä normaalia korkeampia arvoja juuri esim. Ahdoissa tai ruiskupaineissa jne. ?
Se auton oma ohjelma tuskin keksii itse jonkin arvon muutosta vertaamatta sitä johonkin?
.
Ei mitään tietoa tai edes oletusta, sen voin heti tunnustaa etten tunne noita niin ei tarvitse näytellä semmosta että tuntisin...mutta jos halutaa spekuloida niin voisi olla kyseessä tapaus, jossa testeri saa 'outoa' dataa, jollaista ei pitäsi tulla ja sitten se pistää tuommosen ilmoituksen. Tavalliset ihmisethän noita koodaavat ja useinkaan silloin ei ajatella miten se käyttäytyy kun kohteesta tuleekin ihan erilaista dataa kuin pitäisi. Suurin osa softavirheistä tapahtuu juuri sen takia kun ei olla ajateltu miten se toimii jos data on erilaista kuin siellä tehtaan linjalla tai dynorullilla...tai mistä vekottimesta nyt onkaan kyse.

...mutta hyvää tietoa tässä saa kun näitä asioita kuuntelee.

Voi se toki olle jokin tehtaan tarkistuskin, eli tsekataan muutama kriittinen asia ollaanko kartalla, esim jos volkkarista löytyy ahtopyyntönä 2+Bar niin eipä juuri tarvitse epäillä mistä on kyse.

...tai sitten se tarkistaa jotain tarkistussummaa, joka ei ole päivitetty, mutta joka ei sitten kuitenkaan häiritse varsinaista ECU:a. Koodistahan voidaan ja lasketaankin tarkistussummia, sitten kun sitä sinne flash muistiin tallennetaan niin se luetaan takaisin ja summan pitää täsmätä...tai ainakin luettava data pitää olla ihan samaa. Muistipiireissähän käy joskus sillain, että vaikka miten sinne kirjoittaa 1 niin se vain on 0. Sitten ei voi muuta kun paukauttaa turvatyynyt pihalle :D

JP74 kirjoitti:Mun starilla ei ole tullut mitään ohjelmointiin viittaavaa auton ollessa paikoillaan. Mistä valikosta Mesemies89 asian näkee?
Eiköhän nyt anneta tämän asian jo olla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Euroopassa myytävien uusien autojen tehtaan softat on tarkasti yksilöity ja EU:n
hyväksymät päästötestien perusteella.

Luullakseni kaikki katuautojen virityssoftat on tehty virallista softaa muokkaamalla.

Information about the new European OBD ( Some is from directive 98/69/EC )
Mode 9 data
Display of Software Calibration Identification number (CID) that identifies the software within the EOBD PCM (2005).
Fx. Alfa 147: 1037360484011000 (Bosch Eprom # 1 037 360 484).
Display of the Vehicle Identification Number (VIN) stored by the EOBD PCM.
Display of Calibration Verification Number that determines whether emission-related calibrations within the ECU software have been altered.

http://www.netech.dk/dlcuk/obdinfo" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarkistussumma kertoo, jos koodia on jälkikäteen muuteltu. Tarkistussummia voi käyttää
monella tavalla ja niitä voi myös muuttaa (korjata). Alkuperäisen softan sisällä voi olla tarkistussummia,
jotka estävät auton käynnistämisen muutetulla softalla. Alkuperäistä ja muutettua koodia
suoraan vertaamalla tietysti näkee, jos niissä on eroja.

Esim. työkalut koodien muutteluun:
http://www.lioliosracing.gr/index.php/e ... lingracing" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja D-MB »

veskola kirjoitti:Sekin muuten kannattaa pitää mielessä, että flashmuistin lisäksi sulautetuissa softissa on usein sinne lopullisesti "poltettua" koodia, jota ei voi muuttaa, ja joka hoitaa esimerkiksi sen, että flashmuistista ladattu binääri pätkän digitaalinen signeeraus tarkistetaan ennen kuin se voidaan ladata ajoon. Nämä signeeraukset tai certifikaatit on niin vahvoja, ettei niitä tavan ihmiset ainakaan murra, ehkä amerikkalaiset josko nekään. Tälläisiä ei taida onneksi olla vielä auton ECU:issa, syynä lähinnä tuo kun se hankaloittaisi huoltojen tekemiä luvallisia muutoksia. Jokainen muutos pitäisi signeerata erikseen luotettavalla serverillä.
Ei tuo data kyllä noiden huoltojen takia ole avoin. Olisi aika helppo kryptata vain data-alueet ja laittaa avain epromille jota ei linjalta voi lukea, kun huollot kuitenkin flashailevät vain kokonaisia ohjelmia. Tämä viritoiminta taitaa olla tehtaiden intressissä, kun enemmän tehoa (hieman luotettavuuden/päästöjen kustannuksella) hakevat kuluttajat voidan kääntyä viripajan puoleen. Käsittääkseni vielä isoilla pajoilla on valmistajan toimittavaa dokumentaatio mitä parametrejä missäkin data-alueella on ja mihin ne vaikuttavat. Niiden ei tarvitse harrastelijoiden tapaan reverse-engineerata tuota asiaa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja veskola »

Silloin kun nämä edc15 ja edc16 järjestelmät kehitettiin ei ollut vielä niin standardoitua secureboot systeemiä. Toki silloinkin olisi voitu itse rakentaa suojaukset, mutta ne olisi ollut luultavasti naurettavan helppo cracata...kuten on nähty esimerkiksi miten IBM:n eeprom pohjaiset suojaukset on crakätty. Softa on kyllä helppo jakaa osiin, flashmuistilla oleviin partitioihin kuten PC ja puhelinpuolella on tehty ja määritellä niille suojaukset.

Se ei siis ole mikään suojaus jos avain on samassa paikassa kuin suojattava kohde. Muutettu data-alue pitää signeerata käyttäen sitä tehtaan avainta, niin sen saa sitten bootin yhteydessä purettua yleisellä avaimella.

Aina noista koituu ylimääräistä vaivaa suunnitteluosastolle ja huoltoverkolle, auto ei voi jäädä seisomaan sinne huoltoon jos certiserveriin ei juuri saada yhteyttä. Avoin on hyvä systeemi...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jolle kirjoitti:Herätellääs tätäkin. Kyseessä E320cdi V6 koneella jossa joku Brabuksen viritysboksi ilmeisesti. Saksassa jo ilmeisesti asennettu kun rekisteriotteessakin on 200kw. Milläs periaatteella tuollaiset boksit toimii V6 cdi:ssä?

Edittiä. Kyseinen boksi Brabus D6 josta pitäisi tulla se 272 heppaa (200kw) ja 590 nm.
Päivitystä tuon brabus viritetyn suhteen. Rekisteröintikatsastus ei onnistunut koska päästötiedot puuttuu. Konttori vaatii jonkun variantti numeron jotta saavat oikean päästöarvon otteeseen. Mitäs numeroita ne nyt vaatii ja mistä niitä löytää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jolle kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Herätellääs tätäkin. Kyseessä E320cdi V6 koneella jossa joku Brabuksen viritysboksi ilmeisesti. Saksassa jo ilmeisesti asennettu kun rekisteriotteessakin on 200kw. Milläs periaatteella tuollaiset boksit toimii V6 cdi:ssä?

Edittiä. Kyseinen boksi Brabus D6 josta pitäisi tulla se 272 heppaa (200kw) ja 590 nm.
Päivitystä tuon brabus viritetyn suhteen. Rekisteröintikatsastus ei onnistunut koska päästötiedot puuttuu. Konttori vaatii jonkun variantti numeron jotta saavat oikean päästöarvon otteeseen. Mitäs numeroita ne nyt vaatii ja mistä niitä löytää?
Tilaa tuolta se todistus ja toivo että siellä on orginaali tehot ja päästöt:
http://www.tuv-nord.com/fi/en/mobility/ ... ustodistus" onclick="window.open(this.href);return false;

Älkä nyt sillä boxissa / 200kW tehoilla sitä ainakaan suomeen leimaa :idea:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

juu kyllä se on tarkoitus leimata sellaisenaan kun se on uutenaan ollutkin. saako brabukselta uuden co2 päästöarvon jolla edes saisi katsastettua? :-D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jolle kirjoitti:juu kyllä se on tarkoitus leimata sellaisenaan kun se on uutenaan ollutkin. saako brabukselta uuden co2 päästöarvon jolla edes saisi katsastettua? :-D
Miks ihmeesä haluat leimata suuremmalla päästöarvolla? Sulle läsähtää vaan enemmän veroja koska se tulee päästön mukaan ja käyttöverokin on suurempi! Voihan sitä brabukselta yrittää kysyä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Jolle kirjoitti:juu kyllä se on tarkoitus leimata sellaisenaan kun se on uutenaan ollutkin. saako brabukselta uuden co2 päästöarvon jolla edes saisi katsastettua? :-D
Kyllä pitäisi saada, lähetä niille mailia. Ainakin D6S on jopa EU päästöcertifioitu. Joku toinen tietysti olisi varmaan toiminut toisin, kun boxin saa parissa minuutissa irti niin hieman epärehellisempi voi rekisteröidä auton ilman boksia ja jonain syysyönä laittaa boksin kiinni. Toisaalta tuo nimenoimainen boksi voi kyllä olla CO2 arvoiltaan niin lähellä alkuperäistä, että ehkäpä tuolla laillisella virityksella voi saada enemmän kun myy auton.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Ridge4ev
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 30.07.2013 15:26

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ridge4ev »

9.8.13 tuli w211 320 cdi -03 "tuiKUTITELLUKSI" menestyksekkäästi. Hienosti vääntää ja iso käyttömukavuuteen
vaikuttava muutos oli automaattilootan selkeästi parempi toiminta. Nyt ei pienistä kaasun avauksista aina vaihdeta
pienemmälle, vaan antaa väännön tehdä tehtävänsä. Suosittelen lämpimästi jo senkin takia.
Kiitokset Tuikulle ja Karjalaisen Timolle asiantuntevasta ja nopeasta palvelusta!

Riku Heino
muiluttaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja muiluttaja »

Onko kukaan ostanut JJ-Machineryn myymää viritysboxia, kuinka toimii ja onko luotettava tai kannattava??? Kyseessä ois -06 115 viton lisäpotkun tarve.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

muiluttaja kirjoitti:Onko kukaan ostanut JJ-Machineryn myymää viritysboxia, kuinka toimii ja onko luotettava tai kannattava??? Kyseessä ois -06 115 viton lisäpotkun tarve.
Toimivat vääristämällä joko railpainetietoa, tai suuttimen aukiolotietoa.
Voidaan kait sanoa toimivan luotettavasti silläkeinon, kun toimii.
Voiko mikään ehjän auton tekniikkamuutos, joka lyhentää oletettavaa elinikää olla kannattava ?
Kyllä ne lisäpotkua antaa, olipas merkki mikä tahansa.

Ehken voisit olla tyytyväisempi lopputulokseen, jos käyttäisit jollain ohjelmoitettavana.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
muiluttaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja muiluttaja »

tuikku kirjoitti:
muiluttaja kirjoitti:Onko kukaan ostanut JJ-Machineryn myymää viritysboxia, kuinka toimii ja onko luotettava tai kannattava??? Kyseessä ois -06 115 viton lisäpotkun tarve.
Toimivat vääristämällä joko railpainetietoa, tai suuttimen aukiolotietoa.
Voidaan kait sanoa toimivan luotettavasti silläkeinon, kun toimii.
Voiko mikään ehjän auton tekniikkamuutos, joka lyhentää oletettavaa elinikää olla kannattava ?
Kyllä ne lisäpotkua antaa, olipas merkki mikä tahansa.

Ehken voisit olla tyytyväisempi lopputulokseen, jos käyttäisit jollain ohjelmoitettavana.
Löytyykö Turun seudulta kaveria joka ohjelmoi?
Aksu74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 02.09.2010 09:08
Paikkakunta: Kanta-häme Tammela

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aksu74 »

Moottorien ohjelmointi toiminta jakaantuu muutamaan faktaan:

A Pitkänlinjan tekijät jotka omaavat vahvan moottoritekniikan osaamisen. Osaavat ohjelmoida ITSE ohjainlaitteen niiltä osin kun se on tarpeelista halutun tuloksen saavuttamiseksi.

B Ns. Boksien myyjät, laite jolla vääristetään ecun ja moottorin välistä kommunikointia . Ratkaisu joka ei koskaan vastaa suoraan ecuun ohjelmointia. Harrastusratkaisu. Hätäratkaisu joihinkin koneisiin.

C Harrastaja asentajat ( tulevaisuuden miehet varmaankin ) kokeilevat kiinan laitteilla kykyjään vaihtelevin tuloksin

D Oman ryhmän muodostavat jonkinlainen yhdistelmä edellisistä. Kun uuden tekniikan osaamisessa tulee seinä vastaan tai ei muuten pysy mukana kehityksessä he kiertävät kopioimassa muiden tekemiä ohjelmia ja kauppaavat niitä ALE hinnoin ominaan .

En tarkoita tässä foorumissakaan esiintyviä toimijoita , enkä ketään erikoisesti. Suosittelen vain asiakkaita jotka harkitsevat koneittensa ohjelmointia kartoittamaan ohjelmoijat ja tekemään päätökset sitten ihan itse .

Näissä foorumeissa esiintyy paljon " asiantuntijoita " puoleen ja toiseen. Mietittävää riittää.

Kaikki ohjelma toimittajat joista puhutaan esim näillä foorumeilla ovat panostaneet työkaluihin ja osaamisen kehittämiseen tosi paljon. Sen vuoksi suosittelen miettimään sitä, saako muutaman satasen kirpputorikopio ohjelmalla toimivan ja luotettavan ohjelman. Kotimaiset toimittajat vastaavat tekemistään töistä ja vastaavat puhelimeen jos kysyttävää on.

Oletan että oikeita Suomalaisia osaavia ohjelmantekijöitä on vain muutama.

Halvalla ei koskaan saa hyvää !!

( Zetor_8054)

Miksi ostaa Pobeda jos Mersukin on saatavilla
MB Powerdiesel parking Only
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Liian vakavaksi menee taas jutustelut.

Kyse on vaan auton moottorista ja sen ohjaimesta.
Monilla on vielä lähelle puoli miljoonaa ajettuna.
Jos joku haluaa omistamaansa metallinpalaseen vähän lisää tehoa, niin kannattaako tuosta nyt elämää suurempaa asiaa tehdä.
EDC-15/EDC-16 autot on tätä nykyä jo sen verran vanhoja, sekä saastenormin täyttymiseen tähtäävät systeemit aluan alkaenkin niin huonosti ohjattuja, ettei kyllä oikein mistään lisäsaastuttamisestakaan voi puhua...
Jos jotain särkyy, niin omistaja pitää mölyt mahassaan - kannattaako joutavalla hirveästi kiihdytellä itseään.
Jos liikenteessä haluaa vaaraa aiheuttaa itselleen ja toisille, niin siihen ei lisätehoa tarvitse.
Jos pikkurahalla haluaa vähän hupia elämäänsä, niin en osaa sitä nyt kovin suurena syntinä pitää - olipas sitten motiivi mikä tahaan.

Tuon malli Vitosta (04-07) vielä sen verran, että vetoja siihen hyvin saa, hankaluutena on vnt-ahtimen alkeellinen ohjaus, kun syöttöjä reilusti laittaa, meinaa ahtopaine jäädä koko ajan humppaamaan, joissain autoissa vaatii pari versiota, jotta sen saa kuriin.
Ahdin on itsessään tosi hyvä, alkeellinen alipaineohjaus pilaa vaan kokonaisuuden.
Pakujen kohdalla tilanne on monesti sellainen, että valmistuskustannuksia on säästetty joka paikassa, ohjelmissakin.

Ohjelman tekijöitä on monenlaisia , niin on ihmisiäkin ... ja tarpeita.
... Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Tietääkö kukaan että olisko täs etelä-pohjanmaalla "softaaja" w212 koppaseen meseen. Kyse siis 250CDI 2010 mesestä. Voimaa.com ei ole vastannu, nurmon autopisteellä ei ole vielä työkaluja jolla sais boksin auki, eikä oo jm-techilläkään.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Kukas noita alkuperäsiä softia koodaa ja paljon tosta koneesta sais sitte irti?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ghostrider kirjoitti:Kukas noita alkuperäsiä softia koodaa ja paljon tosta koneesta sais sitte irti?
Pari sivua taakse ni saat vinkkiä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=1200" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ghostrider kirjoitti:Tietääkö kukaan että olisko täs etelä-pohjanmaalla "softaaja" w212 koppaseen meseen. Kyse siis 250CDI 2010 mesestä. Voimaa.com ei ole vastannu, nurmon autopisteellä ei ole vielä työkaluja jolla sais boksin auki, eikä oo jm-techilläkään.
Omien+muiden kokemusten perusteella sanoisin ettei ainakaan Seinäjoelta tai naapurikunnista löydy ainoatakaan "kunnon" ohjelmoijaa. Kannattanee hieman etäämpää etsiä.
E350CDI&A180CDI
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Ghostrider kirjoitti:Tietääkö kukaan että olisko täs etelä-pohjanmaalla "softaaja" w212 koppaseen meseen. Kyse siis 250CDI 2010 mesestä. Voimaa.com ei ole vastannu, nurmon autopisteellä ei ole vielä työkaluja jolla sais boksin auki, eikä oo jm-techilläkään.
Ei tuosta tarvitse boksia aukoa ohjelmoitaessa tai voihan sen niinkin tehdä, mutta turhaa työtä kun se on tehtävissä muutenkin. :wink:
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

s1jviita kirjoitti:
Ghostrider kirjoitti:Tietääkö kukaan että olisko täs etelä-pohjanmaalla "softaaja" w212 koppaseen meseen. Kyse siis 250CDI 2010 mesestä. Voimaa.com ei ole vastannu, nurmon autopisteellä ei ole vielä työkaluja jolla sais boksin auki, eikä oo jm-techilläkään.
Ei tuosta tarvitse boksia aukoa ohjelmoitaessa tai voihan sen niinkin tehdä, mutta turhaa työtä kun se on tehtävissä muutenkin. :wink:
Kukas tollasen ohjelmoinnin vois tehä? Ja mitäs tehoja siitä sais irti? Pistäkää vaikka yv:llä Tiedän että noin 245hv ja 600nm mut jotkut puhuu 300hv ja 700nm... :eh:
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ghostrider kirjoitti: Kukas tollasen ohjelmoinnin vois tehä? Ja mitäs tehoja siitä sais irti? Pistäkää vaikka yv:llä Tiedän että noin 245hv ja 600nm mut jotkut puhuu 300hv ja 700nm... :eh:
Laita ny ihmeessä Tuikulle viestiä. Taitaa olla ihan Suomen parhaita tossa asiassa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Täytyy laittaa, oon täs työn ohella vaan hätäseen kirjottanu. Laitan kun pääsen kotia.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
Aksu74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 02.09.2010 09:08
Paikkakunta: Kanta-häme Tammela

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aksu74 »

Ghostrider kirjoitti:Tietääkö kukaan että olisko täs etelä-pohjanmaalla "softaaja" w212 koppaseen meseen. Kyse siis 250CDI 2010 mesestä. Voimaa.com ei ole vastannu, nurmon autopisteellä ei ole vielä työkaluja jolla sais boksin auki, eikä oo jm-techilläkään.
Ilmajoelta löytyy kaveri, joka mahdollisesti vois sen alkuperäisen softan lukea ja toimittaa Tuikulle ja sitten sen Räätälöidyn asentaa.
Jos pääsette sopimukseen asiasta, niin Yv:tä mikäli ei muuta kautta järjesty.
Huom. toimin ainoastaan konsulttina asiassa, enkä ota kantaa muuhun.
MB Powerdiesel parking Only
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Ghostrider kirjoitti:Täytyy laittaa, oon täs työn ohella vaan hätäseen kirjottanu. Laitan kun pääsen kotia.
voin minä sen vakio ohjelman ottaa siitä autosta ja lahettää sen Tuikulle. Mutta en ole kovin halukas laittamaan sitä muutettua softaa autoon takaisin
olishan se softa sitten siellä Kajaanissa valmiina odottamassa aattelin vaan jos on tarvis
Aksu74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 02.09.2010 09:08
Paikkakunta: Kanta-häme Tammela

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aksu74 »

xr kirjoitti:
Ghostrider kirjoitti:Täytyy laittaa, oon täs työn ohella vaan hätäseen kirjottanu. Laitan kun pääsen kotia.
voin minä sen vakio ohjelman ottaa siitä autosta ja lahettää sen Tuikulle. Mutta en ole kovin halukas laittamaan sitä muutettua softaa autoon takaisin
olishan se softa sitten siellä Kajaanissa valmiina odottamassa aattelin vaan jos on tarvis

Ei kai ton takia kannata edes vaivautua !

Vähän kun laittais kengät jalkaan, mutta ei viitsi nauhoja sitoa !
MB Powerdiesel parking Only
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja veskola »

Meneehän siinä kuitenkin aikaa kun se vakio-ohjelma sieltä pitää joka tapauksessa lukea, sitten rauhassa tehdä muutokset ja flashata takaisin, sen jälkeen tehdä tarkistukset, että hyvä tuli. Mikäli itse olisin ohjelmoija niin aika paljon häiritsisi, jos joku tulisi paikalle, pitäisi lukea softa, tehdä muutokset äkkiä saada homma valmiiksi ja toinen kurkkisi selän takaa että jokojo on valmis. Tuossa takaisinlaitossa lienee ne riskit, että jotain meneekin pieleen ja auto ei enää käynnisty, sen takia sitä vältellään.

Tosin en minä tiedä miten nämä menee käytännössä ...
Lisää tietoa: www.skg.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

veskola kirjoitti:Meneehän siinä kuitenkin aikaa kun se vakio-ohjelma sieltä pitää joka tapauksessa lukea, sitten rauhassa tehdä muutokset ja flashata takaisin, sen jälkeen tehdä tarkistukset, että hyvä tuli. Mikäli itse olisin ohjelmoija niin aika paljon häiritsisi, jos joku tulisi paikalle, pitäisi lukea softa, tehdä muutokset äkkiä saada homma valmiiksi ja toinen kurkkisi selän takaa että jokojo on valmis. Tuossa takaisinlaitossa lienee ne riskit, että jotain meneekin pieleen ja auto ei enää käynnisty, sen takia sitä vältellään.

Tosin en minä tiedä miten nämä menee käytännössä ...
:thumbup: näköjään täytyy olla ohjelmoijan tausta että ymmärtää asian kokonaisuudessaan

toki voin ohjelman laittaa autoon takaisinkin eikä maksa mitään. Mutta sillä edellytyksellä että minulla on nolla vastuu silloin
vaikkakin riskin mahdollisuus on olematon
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Ottaisin kyllä tuon xr:n tarjouksen vastaan, jos on kerran lähelläkin. :thumbup:
Vastaa Viestiin