vai tarkotatko mikä tulee tankilta tuo letku? Siinä putkien keskelle jouduin tekeen tuomosen sovite jutun koska tankilta tuleva letku on 25mm ja jakaan menee 15mm.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Itse käytän aina tätä sivustoa kun puran / kasaan jotain Vinillä saat autosi kuvat ja osanumerot. http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Bensapumppupaketi löyty täältä
Группа :47 FUEL SYSTEM Подгруппа :030 FUEL PUMP PACKAGE
tuoppiluo2 kirjoitti:Kyllä. Tankista lähtee 15mm letku, mutta se alkuperäinen letku jäi käteen, niin jouduin tekemään uuden ja sen sisämitta on nyt 25mm.
no sitten vaan laikalla säret tuon puristin holkin ja otat roippeet pois, putsaat putkikäyrän kiinnitys muttereineen ja laitat uuden 15mm letkun klemmarilla paikalleen ja toimii samanlailla kuin uus alkuperänenki letku
tuoppiluo2 kirjoitti:Kyllä. Tankista lähtee 15mm letku, mutta se alkuperäinen letku jäi käteen, niin jouduin tekemään uuden ja sen sisämitta on nyt 25mm.
no sitten vaan laikalla säret tuon puristin holkin ja otat roippeet pois, putsaat putkikäyrän kiinnitys muttereineen ja laitat uuden 15mm letkun klemmarilla paikalleen ja toimii samanlailla kuin uus alkuperänenki letku
Tuosta lähtee sen vierestä vielä toinenkin pienempi letku joka menee auton pohjaa vasten eteen? Mikähän se mahtaa olla? Jouduin sen nyt ainakin uusimaan koska aika kostea ja säröinen letku oli. Ennen kuin aloin purkamaan letkuja niin missään ei oo ollut klemmareita
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Kyllä. Tankista lähtee 15mm letku, mutta se alkuperäinen letku jäi käteen, niin jouduin tekemään uuden ja sen sisämitta on nyt 25mm.
no sitten vaan laikalla säret tuon puristin holkin ja otat roippeet pois, putsaat putkikäyrän kiinnitys muttereineen ja laitat uuden 15mm letkun klemmarilla paikalleen ja toimii samanlailla kuin uus alkuperänenki letku
Tuosta lähtee sen vierestä vielä toinenkin pienempi letku joka menee auton pohjaa vasten eteen? Mikähän se mahtaa olla? Jouduin sen nyt ainakin uusimaan koska aika kostea ja säröinen letku oli. Ennen kuin aloin purkamaan letkuja niin missään ei oo ollut klemmareita
eipä tietenkään ole ollut klemmareita kun letkut ovat alunperin puristus holkeilla tehty
se pienempi letku on polttoaineen paluuletku jakajalta ja sen voi korjata samanlailla kun aijemmin kerroin
onhan siinä klemmarit tankilta tulevan letkun päässä ja tasaajalta pumpulle myös klemmarit, sekä paineen varaajalta tulevan letkun päässä tätähän sää kysyit
Selvä. Sitähän juuri kysyin, mutta edellinen omistaja on uusinut jotain letkuja ja unohtanut klemmarit taskuun. Tätä autoa on melkeimpä joka puolelta kohdeltu väärin.. Pari kertaa miettinyt, et mitä tämän kanssa tekee, mut pakko kai tää saada joskus kuntoon
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Selvä. Sitähän juuri kysyin, mutta edellinen omistaja on uusinut jotain letkuja ja unohtanut klemmarit taskuun. Tätä autoa on melkeimpä joka puolelta kohdeltu väärin.. Pari kertaa miettinyt, et mitä tämän kanssa tekee, mut pakko kai tää saada joskus kuntoon
no ei muutakun jatkat vaan ässän huoltamista ja korjaat virheelliset paikat ja uusit tuhotut osat kyllä täällä neuvotaan (tietysti väärin) porukalla linkein ja jopa valokuvin vaikkei siitä mitään apua ole, onhan sitä muuten kiva jutella ja olevinaan korjata tälleen näytön takaa joka menee kumminki päin persettä
Jep Nyt olis uusittu kaikki putket ja letkut.. Ei vain lähe käyntiin? Tankissa 30l bensaa. Bensa pumppua avitteli minutin verran hyppylangalla, et menis moottoriin asti bensaa.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Relettä kans vähän hinkailin, mutta mistä siittä tietää onko se sökönä? sehän maksaa maltaita uusi Pumpusta en oo varma, vanha se on, mutta toiminut kyllä ennen Jos huomenna ottais johdot pumpusta pois ja kattois mittarilla niiden johdot et tuleeko virtaa.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Relettä kans vähän hinkailin, mutta mistä siittä tietää onko se sökönä? sehän maksaa maltaita uusi Pumpusta en oo varma, vanha se on, mutta toiminut kyllä ennen Jos huomenna ottais johdot pumpusta pois ja kattois mittarilla niiden johdot et tuleeko virtaa.
toiset on tinaillu releen kaikki tina kohat, myös minä ja sitten olen ostanut uuden
se polttoaine pumppuhun voi olla vanhuuttaan ihan jumissa
tuoppiluo2 kirjoitti:Relettä kans vähän hinkailin, mutta mistä siittä tietää onko se sökönä? sehän maksaa maltaita uusi Pumpusta en oo varma, vanha se on, mutta toiminut kyllä ennen Jos huomenna ottais johdot pumpusta pois ja kattois mittarilla niiden johdot et tuleeko virtaa.
toiset on tinaillu releen kaikki tina kohat, myös minä ja sitten olen ostanut uuden
se polttoaine pumppuhun voi olla vanhuuttaan ihan jumissa
Otin pumpusta johdot irti ja laitoin ne mittariin, sit starttamaan nii ei tule virtaa niihin.. Rele vois olla paskana
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
vaiha toinen rele mikä ehjä, sillähän se on heleppo todeta onko vanhassa vikkaa huono pumppu yleensä aiheuttaa releeseen vian mulla huonot pumput poltti releen ja releen pistokkeen
Nyt sain sinne 9V menemään.. Mut ei vielä starttaa.. Sirinä kuuluu pumpusta ja on kuumenee hieman... Itsellä on vielä toinen käytetty pumppu josta kuuluu hieman terveellisempi ääni.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Nyt sain sinne 9V menemään.. Mut ei vielä starttaa.. Sirinä kuuluu pumpusta ja on kuumenee hieman... Itsellä on vielä toinen käytetty pumppu josta kuuluu hieman terveellisempi ääni.
9v ei taida riittää pumpulle kunnontuottoon. Onkohan releessä kärjet enään kunnossa. Saisitko mitattua vastusta releen kärjiltä ja johdosta. Johonki se jännite häviää.
Saisitko syötettyä pumpulle suoraan 12v, esim. irto akulla? Bensanpaineetkin olisi hyvä mitata. Eli jakajalle tulevastaputkesta paine. Muistaakseni ke-jetillä toimiva paine oli 5-7 bar.
Edit. Oletko mitannut paljon akussa on jännitettä.?
tuoppiluo2 kirjoitti:Joutuupi ainakin huomenna, ottaan taas bensat pois tankista kuin on tasaaja mennyt väärinpäin... Huomenna koitan toista bensa relettä.. .
Bensapumppu vaihdettu ja sen liittimet. Letkua joutui vielä laittaa metrin pätkän kuin tirras vasemman akselin kohalta. Nyt lähti käyntiin!!! Nyt tuli taas pientä inspiraatiota, tämän projektin kohalta
Viimeksi muokannut tuoppiluo2, Ti 13.08.2013 08:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Bensapumppu vaihdettu ja sen liittimet. Letkua joutui vielä laittaa metrin pätkän kuin tirras vasemman akselin kohalta. Nyt lähti käyntiin!!! Nyt tuli taas pientä inspiraatiota, tämän projektin kohalta
juu, nuo tuollaset pikku haitat tuppaa joskus lannistaa
Varaosia löytyy jo aiemmin mainitusta laitteesta. Onko miten kiire? Saamattomuuttani en ole sitä vielä käynyt purkamassa, mutta ryhdistäydyn. Tänä vuona se on kappaleix I promise ,maybe