Juu elikäs itsellä on W124 300TDT rönttä, edellisen omistajan toimesta vähän piristetty (syöttöjä ja ahtoja nostettu kohtuudella) Miten saisin jonkun hevosen lisää kohtuudella, mietin että hyövääkö laitatuttaa isompia elementtejä pumppuun, vaikkapa tuo mynän/pp-dieselin 7mm. Välijäähdyinkin olisi tarkoituksena laittaa keulalle
Mitenhän sitten tuon katsastuksen kanssa kun auto on viimeisin vuosimalli mitä on farkkua tehty elikä 1996, mutta papereissa ei lue mitään että onko ''vähäpäästöinen'' tai ''ei vähäpäästöinen''
Ps; jos jollakin löytyy kuulerille työstetty imusarja niin voisin ostaa pois
Auttakaapas amatööriä
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
on se jo tuon ikäinen vähäpäästöinen melki pakostikkin.
piristyy seiskan tapilla niin paljon että et uskokkaan ennen kun laitat pumpun.
kuulerin laitat sopivasti puskurin taakse jemmaan ja otat aina katsastukseen putket pois välistä ja vakio imusaraja paikalleen.
elementtejä en suosittele ilman kuuleria kun se rakkine lämpiää ihan liikaa jo vakionakin.
juu, pumppua vaan ja cooleria. sen jälkeen sitä uskaltaa ahtaakkin vähän enemmän ja pumpusta sitten soppaa sen verran, että kaikki ilma käytetään. kyllä sillä on ihan kohtuullisen suuri vaikutus, kun kone saa raikasta ilmaa ja tarpeeks polttoainetta.
isomaa turboa ja samaten sen coolerin kanssa on vähän niin ja näin. elikkäs se on vähä päästönen kampe, eli virallisesti et saa sinne cooleria, etkä turboa leimattua. mutta, jos on intoa jumpata edes takas, niin voihan sitä aina leimalle räpeltää vakio palikat takas. pumppu ei ulospäin vaikuta erilaiselta. ainakaan paljoa. siinä on sitten säätöjä, että saa katsastuksesta meneen päästöistä läpitte. se ei ole onglema.
Järkevän verran isompi ahdin sinne, niin ei inssi huomaa mitään. Varsinkin jos pystyy käyttämään sitä orkkis ilmanputsarikoteloa, niin ei herätä mitään kummastusta.
Kestääkös se sitten ihan normaalisti jos nakkaa isommat elementit..
Mietin sitäkin että laittaisi vaan pelkän kuulerin niin sekin kyllä auttaisi jotain ja parantaisikin kestävyyttä esim kansi jne? Nuo vanhat tiisselit kun tahtoo lämmetä muutenkin. Saisi sen imusarjan jostain vaan
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
no se on vähän niin ja näin. tossahan on jo alkuperäsenä liian pieni turbo. saatika sitten, kun sinne työnnetään soppaa vähän enemmän, niin se turbo vetää kyllä jo ihan täysillä. ahtopaineita ei ainakaan kannata mennä nosteleen vakio turbolla, mutta kait sinne sitä soppaa voi jonkun verran laittaa ainakin sen coolerin kanssa.
zalolahti kirjoitti:itseaasiassa kuopiossa katastusinssi sanoi että isompaa turboa ei tarvitse katsastaa, cooleri pitäisi
Kuulerihan pienentää päästöjä, miksihän se pitäisi sitten muutoskatsastaa
Koska ilmansuodattimen/välijäähdyttimen lisäys tai vaihtaminen/turbon vaihto rinnastetaan moottorinvaihtoon. --> pitäisi VTT:n testit tehä jne että voi muutoskatsastaa. Mutta uskoisin että menee leimalta läpi, kunhan on muutenkin asiallisessa kunnossa, eikä mikään jarruton läpi näkyvä lintta..
Toisaalta nopeasti sen turbon vaihtaa katsastukseen, ja kun imusarjasta vain peittää alkuperäisen menon laipalla niin sitäkään tarvitse vaihtaa.
Aivan, tätäpä en olekkaan tiennyt... Nooh, meilläkin on niin mersuystävällinen katsastusmies pohjoispohjanmaalla että tuskimpa sanoo mitään, kun tuo muuten niin hyvässä kunnossa on, vasta leimattu joten tässä saa muutenkin räpeltää ihan rauhassa vielä vuoden Paljonkos siekkisellä maksaisi muuten laatikon vahvistus?
Sitten voisi huoletta varmaan laitella mynän pumppua ja ehkäpä isompaa turboa?
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD