722.5 laatikon irroitus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
722.5 laatikon irroitus
Iltaa !
Elikkä auto on CE300-24 vm.91 ja vaihteisto öljyä alkoi vuotamaaan (punasta) ennen tiputellut joskus tipan jos toisen mutta erittäin vähän.
Nyt tilanne muuttui yhtäkkiä vuotaa öljyä ku seula laatikon ja moottorin saumasta. Eli olisiko turbiinin akselin stefa mennyt ?
Ja samalla tuosta laatikon irroituksesta koska se pitää tehdä jokatapauksessa niin jotain hyviä juttuja mitkä pitäs tietää, hausta olen koittanut kaiken tiedon jo imeä itselle mutta liika tieto ei ikään ole pahitteeksi.
Elikkä auto on CE300-24 vm.91 ja vaihteisto öljyä alkoi vuotamaaan (punasta) ennen tiputellut joskus tipan jos toisen mutta erittäin vähän.
Nyt tilanne muuttui yhtäkkiä vuotaa öljyä ku seula laatikon ja moottorin saumasta. Eli olisiko turbiinin akselin stefa mennyt ?
Ja samalla tuosta laatikon irroituksesta koska se pitää tehdä jokatapauksessa niin jotain hyviä juttuja mitkä pitäs tietää, hausta olen koittanut kaiken tiedon jo imeä itselle mutta liika tieto ei ikään ole pahitteeksi.
Re: 722.5 laatikon irroitus
Eipä tossa ole kun että elkoiset pistokkeet,käyttö tanko ,kardaani pois ja vauhtipyörän kehältä turbiinin kiinnitys pultit pois ..siinä on reikä josta ne irroittaa ja pyörittelet konetta .
sitten paikalleen laittaessa etsi turbiini askiin kohdilleen koska siellä on käyttö akseli ja öljypumpun akseli joka pitää olla kohdallaan ..muuten särkyy paikat kun asennat askin askin.
se vaihdettava stefa on hyvin hollilla ottaa pois kun turbiini on irti niin siinä on hyvästi tilaa...luulen että ihan hyde tai laakeriliikkeestä saat sen uuden siihen...mielellään lämmönkestävänä.
sitten paikalleen laittaessa etsi turbiini askiin kohdilleen koska siellä on käyttö akseli ja öljypumpun akseli joka pitää olla kohdallaan ..muuten särkyy paikat kun asennat askin askin.
se vaihdettava stefa on hyvin hollilla ottaa pois kun turbiini on irti niin siinä on hyvästi tilaa...luulen että ihan hyde tai laakeriliikkeestä saat sen uuden siihen...mielellään lämmönkestävänä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
Niihän sen loota vain tippu, muuten suht helppo mutta kickdown vaijerin ja ylimmäisten pulttien kans sai tapella, huomenna vasta kasaan kun tarvii tähtihylsyn että saa varmuudella takapään stefankin uusittua..
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 722.5 laatikon irroitus
Ylimmät kehäpultit on aika vittumaiset irrottaa.
Ja kannattaa sit olla tarkkana että se turbiini menee paikalleen siihen öljypumppuun/laatikkoon.
Ja kannattaa sit olla tarkkana että se turbiini menee paikalleen siihen öljypumppuun/laatikkoon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
Joo niin se tuntu.. pitää olla tarkkana, tänään ei päässy vielä kasaamaan koska huomasin moottorista että kampiakselin taka stefakin saattaisi hieman vuotaa ja marmoritiskiltä saa vasta huomenna stefan, samapa tuo vaihtaa heti samalla kun loota on irti.
Onkohan sen vaihdossa mitään erikoista ? Kokemuksia kenelläkään ?
Onkohan sen vaihdossa mitään erikoista ? Kokemuksia kenelläkään ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
ja semmonen vielä että pitääkö turbiinin akselin stefan mennä pohjaan vai pitääkö olla tasalla pinnan kanssa, kun ei muista oliko se tasalla.
Re: 722.5 laatikon irroitus
Kampuran stefassa ei ole erikoista vaihdossa vaan kampea vanha pois ja voitele kampura ja stefa ja varmista vaikka rakotulkin levyllä se että huuli ja jousi nousee varmasti akselinpäälle ja sitten naputtelet kopan tasaaan.
Mielestäni laatikon stefa on tasan kopan kanssa eli älä lyö sitä pohjaan.
Täällä oli kuva jostakin hajallisesta askista niin siinä näkyi toi stefan korkeus.
Mielestäni laatikon stefa on tasan kopan kanssa eli älä lyö sitä pohjaan.
Täällä oli kuva jostakin hajallisesta askista niin siinä näkyi toi stefan korkeus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
40km päästiin ja taas vuotaa.... mikähän ihme voi olla, onko joku joka hajottaa stefan?
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 722.5 laatikon irroitus
Pieni varoitus älä vääntele vahingossa kampiaksen asennon tunnistimen johtoa se voi murtua!
Minulla kävi niin laatikkkoa joko irroittaessa tai kiinni laitettaessa. Myös niiden alipaine letkujen kanssa kannattaa olla varovainen.
Kiinni laitettaessa katsoa, että ne menevät kunnolla liittimiinsä. 



Meseillään
Re: 722.5 laatikon irroitus
Kumpaakos se vuosi tai nyt vuotaa ?
Täällä oli muistaakseni samanlainen tapaus ja oliko syy paluulinjaston tukkeutuminen öljypohjaan tai vastaavaa kun kohonnut paluupaine korkkuutti stefan...??????
Täällä oli muistaakseni samanlainen tapaus ja oliko syy paluulinjaston tukkeutuminen öljypohjaan tai vastaavaa kun kohonnut paluupaine korkkuutti stefan...??????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
Vaihteisto öljyä, ja samasta kohdasta, laaatikon ja moottorin saumasta ja nyt tuleee heti kunnolla... Tuon 40 km laatikko vaihto vähän hitaasti joten oiskohan alipaineletkut ollut huonostki koska en ollut varma menikö ne pohjaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
Voisko olla että asento tunistin vaurioitui koska auto seisoi 3 pv kun rupes uudestaan vuotaan ja sen jälkeen ei enää käynnisty.Mese 320 TE kirjoitti:Pieni varoitus älä vääntele vahingossa kampiaksen asennon tunnistimen johtoa se voi murtua!Minulla kävi niin laatikkkoa joko irroittaessa tai kiinni laitettaessa. Myös niiden alipaine letkujen kanssa kannattaa olla varovainen.
Kiinni laitettaessa katsoa, että ne menevät kunnolla liittimiinsä.
Re: 722.5 laatikon irroitus
Turbiinin keskitysholkki kulunut sieltä lootan öljypumpulta.w124 coupé kirjoitti:40km päästiin ja taas vuotaa.... mikähän ihme voi olla, onko joku joka hajottaa stefan?
Siellä stefan takana on "ylivuotokanava" josta holkin ohi vuotava öljy valuu pois mutta kun keskitysholkki kuluu niin paine stefan takana kasvaa eikä sen jälkeen pidä millään.
Toki voi vuotaa siinä lootan öljypumpun laipastakin joka on heti siinä turbiinin "takana"
Re: 722.5 laatikon irroitus
Eli nyt olisi järkevin etsiä se laatikon etu osa jossa on öljypumppu ja pakin systeemit ja vaihtaa se siihen askiin....ei mikään erikoinen homma...onnistuu varmasti sinulta...
Jos nyt et vaihda koko askia.
Jos nyt et vaihda koko askia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 04.06.2012 23:09
- Paikkakunta: Kälviä
Re: 722.5 laatikon irroitus
aski automaattivaihteistojen korjaaja jarmo kaustisella ja öljypumpun hela oli uinut paluuöljyn kanavan päälle ja sen takia tulee stefan kautta. Itsellä niin kiire että ei kerennyt alkaa värkkäämään.. uusi käytetty pumppurunko oli korjaajalla muttta soitti että se ei käykkään ja joutui tilaamaan uuden.. noin 300e 722.5 ei mistään käytettyjä varaosia tunnu löytyvän