Elikkä alkaa kyllästyttämään vapaasti hegittävällä ajeleminen ja olis tuossa kohtuullisen edulinen, 300D Turbo -94 myynnissä jota kattelin.
Kysymys kuuluu: Saako noihin miten mukavasti lisättyä syöttöjä ja puhtia,kerta on tuo sähkö ohjattu pumppu
Jos saa niin auto hankitaan.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Mutta -94, eikö se ole jo vähäpäästöinen joka tapauksessa? Kuten omanikin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
Mauri H. kirjoitti:Taitaa olla tuossa pumpussa ainoastaa sähköisesti ohjattu tyhjäkäynnin korotus.
Kuis tuo toimii? Auttaisiko tuon säätely siihen, että kone pudottaa kierrokset 'tärninärajalle' , kun seisoo D päällä liikennevaloissa ja varsinkin, jos ilmastoinnin kompura vielä lähtee päälle samaan aikaan.
Eli, tyhjäkäyntiä pitäisi saada säädettyä kuormituksen mukaan. Onko tuo sähköverme oikea tarkastelun kohde?
Joo, sen pitäisi auttaa, toki voit nostaa itse tyhjäkäyntiä siitä pumpun päältä hienosäätöruuvista, siitä mikä sojottaa taaksepäin, 6 mm pultti jossa 13 mm lukitusmutteri, avaa sitä hiukan.
Mauri H. kirjoitti:Joo, sen pitäisi auttaa, toki voit nostaa itse tyhjäkäyntiä siitä pumpun päältä hienosäätöruuvista, siitä mikä sojottaa taaksepäin, 6 mm pultti jossa 13 mm lukitusmutteri, avaa sitä hiukan.
Onko sähkövermeessä säätöä? Vai onko se kenties vaihdettava uuteen? En viitsisi nostaa tyhjäkäyntiä kautta linjan, jos kuormituksen saisi huomioitua säädössä.
Mauri H. kirjoitti:Joo, sen pitäisi auttaa, toki voit nostaa itse tyhjäkäyntiä siitä pumpun päältä hienosäätöruuvista, siitä mikä sojottaa taaksepäin, 6 mm pultti jossa 13 mm lukitusmutteri, avaa sitä hiukan.
Onko sähkövermeessä säätöä? Vai onko se kenties vaihdettava uuteen? En viitsisi nostaa tyhjäkäyntiä kautta linjan, jos kuormituksen saisi huomioitua säädössä.
Ei siinä taida oikein säätöä olla, tai säätöpenkissä sitä kai voi säädellä hiukan.
Samalla kuormituskestävyyttä voi nostaa, mutta itse se ei oikein onnistu, ainakin minä kävin mynässä säädättämässä kun kierrokset niiasivat turhan herkästi.
Niinpäs olikin ihan tavallinen pumppu, kun kävin autoa lähemmin tarkastelemassa.
Pitänee ostaa tuollainen kotiin ja lka rakentelemaan ainkin johonkiin suuntaan... [/quote]
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."