S124 250TDA vm.88

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Tännään alko rojekti. Pari vuotta seisonu auto, tämän talven ainakin ulkona ja jarruthan ne jumittelloo. Etusatuloissa vuotoa ja toinen takanen jumissa. Käsijarrukengät irronnu, meinas olla levyt tiukassa. Ruostettakin on sen verran että 3 tunkinreijän ympärystä tarvii korjailla, takaluukussa pari reikää, etulokarin alaosaa ja kuskin ovessa on vahvaa ruostetta mutta ei oo läpi. Homettakin meinaa olla. 600000 ajettu ja edellisellä omistajalla ollu lähes uudesta. Huomenna jatkuu jarrujen kasauksella ainakin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Pikkuhiljaa niin hyvä tulee :wink: :thumbup:
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Juu, nyt on aikaa kun ei oo töitä.
Meinaa taka oikean sisempi mäntä olla tiukassa. Jospa se huomenna irtois, täytyy koittaa tiukata toinen mäntä kunnolla niin sais painetta toisen taakse.
Mitenkä muuten tyhjäkäynnin tiputus, kun se on aika tasan 1000?
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Käytätkö rasvaprässiä jonka sisällä on hydrauliöljyä, sekä kumitulppaa ja puristinta :?:
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

TPeltola kirjoitti:Käytätkö rasvaprässiä jonka sisällä on hydrauliöljyä, sekä kumitulppaa ja puristinta :?:
Ihan normi rasva on käytössä ja puristin toki. Lähti se kun kahella puristimella toisen männän sai pidettyä aisoissa. Sitten korjasin tuota lokaria ja siivosin yhen muovikassillisen kaikenmaailman johtoja pois. Oli paksua piuhaa pistetty metritolkulla.

Kuva
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Lissää kuppaa vaan löytyy
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Helman yläosia hitsailtu tänään. 5 paikkaa piti laittaa kuskinpuolelle. Kittiäkin löyty helmasta ja vissiin vaihdettu joskus muinoin pätkä helmaa kun oli pistehitsailtu.
Kuva
Kuva
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Kuva Luukkuun vähän uutta peltiä
Kuva
Helmaan taas maalia
Kuva
Reikä hävis ja kittailtu paikka kohtaa
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Noniin tuli tuossa maalaitua tätä laitosta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Roskia joitakin tuli ja joku hiontanaarmu jäi näkyviin, mutta ei haittaa, ei oo mikkään näyttely peli :D Luukussa vähän valahti lakka, täytyy koittaa hioa tasaseks.

Tuossa vielä kuva testi ovesta
Kuva
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Täähän rupiaa näyttämään valamiilta :thumbup: Entäs tuo voimapaska puoli :twisted:
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Joo on siinä vielä kasaus ja hiontaa kun valu. Öljyjen vaihtoa myös ja katsastus. Voimaan on se mitä 600tkm ajetussa koneessa on, ei tule muutoksia siihen. Oon muuten tämän auton toinen omistaja että ei oo mikää kierto peli.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Hienoa että pidät ihan alkuperäises kuosis :thumbup: Miten ois museo leima muutaman vuoden kuluttua :?:
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

TPeltola kirjoitti:Hienoa että pidät ihan alkuperäises kuosis :thumbup: Miten ois museo leima muutaman vuoden kuluttua :?:
Tiiänäistä, vielä on monta vuotta
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Vaihdelaatikon öljypohjassa ol vissiin öljykikun katkennu pää.
Kuva
Kuva
Öljyäkin oli pari litraa liian vähän.
Pohjapanssari oli huikeesa paskassa yläpuolelta, usseempi kilo tavaraa.
Kuva
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S124 250TDA vm.88

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Tässäkin nykyään leima ja kilvet, ajeltu n. 300km, mutta ajettavuus huono. Apukuskin puolen narina ihan tohjona ja alatukivarren toisenkin pään pusla väljä. Tilasin saksasta uudet tukivarret ja puslat ostin suomesta. Jospa se nuilla paranis ajettavuus.
Vastaa Viestiin