närhenmunat?? mitkä ne on?masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat"
W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
W220 2001 S400 CDI
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tarkoitanee (pässinkiveksiäAku Ankka kirjoitti:närhenmunat?? mitkä ne on?masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat"

Lämpimän veden kiertoa sääteleviä sähkömangneti ventileitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
ahaa, missäs noi kivekset sijaitsee? voisin vilkaista kuulia.CDI203 kirjoitti:Tarkoitanee (pässinkiveksiäAku Ankka kirjoitti:närhenmunat?? mitkä ne on?masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat")
Lämpimän veden kiertoa sääteleviä sähkömangneti ventileitä
W220 2001 S400 CDI
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
pyyhkijöiden moottorin lähellä, pyyhkijät ja se tuulilasin alareunan muovi irti.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
koitin ettiä, mutta en löytänyt. onko olemassa jossain listaa w220 vikakoodeista ja niille vielä selvitykset? edelleen rupes tuo ilmastointi vähän väliä temppuileen ja yhtä koodia pukkaa jota en vielä ole saanut selvitettyä. muita koodeja ei ekan nollauksen jälken ole tullut.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tuolla mun topikissa sivulla 13 toinen kuva.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
hyvä topicci tuo sinun topic. paljon hyödyllistä tietoa löytyy, vaikka sitä vikakoodi listaa en löytänyt mistään.
onko kukaan korjannut etupenkkien niskatuesta sitä etäisyyden säätöä? omassani on jokin mennyt rikki koska se repsottaa vain ja ei saa säädettyä takaraivoon sopivaksi. pitäisikö vaihtaa koko niskatuki?
onko kukaan korjannut etupenkkien niskatuesta sitä etäisyyden säätöä? omassani on jokin mennyt rikki koska se repsottaa vain ja ei saa säädettyä takaraivoon sopivaksi. pitäisikö vaihtaa koko niskatuki?
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin 

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
ainakin mulla on ja takapenkkiläisillä on myös etäisyyssäädöt kaikissaRAM kirjoitti:Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Taitaa olla kaikissa tuollainen säätö. Tosin ilman sähköjäAku Ankka kirjoitti:ainakin mulla on ja takapenkkiläisillä on myös etäisyyssäädöt kaikissaRAM kirjoitti:Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin


w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kaikkee sitä oppii




Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
on tullu tutkittua kaikkea hauskaa liittyen om628:iin. ensinnäkin se minkä monet tietää, että sen varmaan kuuluisin tyyppivika on tuo vaihdettava/pomppiva jakoketju. ilmenee mahdollisesti humpaavalla tyhjäkäynnillä jos ketju on päässyt pomppaamaan hampaan jos toisenkin väärään kohtaan. tätä kyseistä "ominaisuutta" olenkin ihmetellyt omassani, kun tuntuu varsinkin kylmällä koneella hieman humpaavan, ei näy kiekkamittarissa mutta kuulee ja myös tuntee jos ajaa todella madellen n. 0-20km/h suuremmissa nopeuksissa ei huomaa mitenkään. ilmiö ei ilmeisesti vielä tässä vaiheessa ole vaarallista mutta kannattanee tehdä jotain. jostain kuulin että siihen on saatavana jokin kiristin, mutta mistä sen sitten voisi hommata ja mihin se tulee?
toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
Tämä on helpointa tarkistaa autosta, liitin on oltava lähellä ohjauspyörää, yleensä se on
kojelaudan alla.
OBD2 tuli pakolliseksi bensiinimoottorilla varustettuihin autoihin vuoden 2001 alusta ja
dieseleihin 2004.
Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 20.08.2013 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.JarkkoN kirjoitti:Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.
Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kun Mersusta on kyse, on mahdotonta sanoa varmasti, että kaikki vuosimallin 2001 S-sarjanAku Ankka kirjoitti:niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.JarkkoN kirjoitti:Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.
Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
dieselit olisivat ilman OBD2-liitintä, mutta mitä luultavimmin Suomessa olevissa autoissa ei ole liitintä.
Helpointa on kurkistaa auton seisontajarrun vapauttimen viereen, onko siinä
pieni kannellinen luukku ja sen alla OBD2-liitin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
kiitti vinkistä. jumaleissön, siellä tosiaan oli liitin. siinä konepellin avausvivun vieressä, pienen kannen alla. nyt siis ettimään sopivaa bluetooth mötikkää.JarkkoN kirjoitti:Aku Ankka kirjoitti:niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.JarkkoN kirjoitti:Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.
kiitos.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.
Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
Kun Mersusta on kyse, on mahdotonta sanoa varmasti, että kaikki vuosimallin 2001 S-sarjan
dieselit olisivat ilman OBD2-liitintä, mutta mitä luultavimmin Suomessa olevissa autoissa ei ole liitintä.
Helpointa on kurkistaa auton seisontajarrun vapauttimen viereen, onko siinä
pieni kannellinen luukku ja sen alla OBD2-liitin.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
OK!Aku Ankka kirjoitti: kiitti vinkistä. jumaleissön, siellä tosiaan oli liitin. siinä konepellin avausvivun vieressä, pienen kannen alla. nyt siis ettimään sopivaa bluetooth mötikkää.
Ostin näemmä e-ville.com:sta Mini ELM327 Bluetooth -laitteen, maksoi 23,85 postitettuna.
Hyvin on toiminut.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Yksi todella paha ruostekohta autossa on kyllä toi takarenkaitten etuosa pohjassa, mistä autoa tunkataan ylös. Se on siellä helmamuovin alla piilossa, ettei se näy, mutta kannattaa tarkistaa, jos on tekemisen puutetta
Luultavasti pääsee hitsailemaan. Toisella foorumilla nimimerkin "ram" ketjussa on muutama kuva tuosta samasta kohdasta. Tälläistä paljastui tuosta edellisestä Virosta tuodusta S500:


Ja korjattuna.

Tuohon on saatavilla pellinpalat, kuvan nro:15, mutta niitä voi käyttää vain osittain ja hinta KL-Vasaosassa 515€/kpl!
Nykyisessäkin autossa rutina kuului, kun tunkkasi autoa sillä alkuperäisellä tunkilla siitä sivusta ylös, joten täytyy katsoa mitä sieltä paljastuu...



Ja korjattuna.

Tuohon on saatavilla pellinpalat, kuvan nro:15, mutta niitä voi käyttää vain osittain ja hinta KL-Vasaosassa 515€/kpl!
Nykyisessäkin autossa rutina kuului, kun tunkkasi autoa sillä alkuperäisellä tunkilla siitä sivusta ylös, joten täytyy katsoa mitä sieltä paljastuu...
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
tietääkö kukaan mitenkä lähtee automaattikepin nuppi irti? pitäs vaihtaa muutama lamppu siihen vaihdekepin kehikkoon.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Nupin alla olevasta holkista pyörittämällä, sitten nuppi ylös ja irti
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
jos on sillä huonmalla(alkupään) jakopäälä niin ekan rempan yhteydessä paranee sillä lisä ohjurilaH.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
mikä sinne pitä laitaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
kysymys kuuluu, mistä sen tietää kummalla se on ja mistä huomaa että onko jo asennettu tuo "lisäohjuri"CDI203 kirjoitti:jos on sillä huonmalla(alkupään) jakopäälä niin ekan rempan yhteydessä paranee sillä lisä ohjurila
mikä sinne pitä laitaa
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
W220 2001 S400 CDI
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tämän juuri halusin kuulla, kiitosAku Ankka kirjoitti:toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...

Sitten vaan pikkuhiljaa ettimään hyvää, menee kuitenkin ens vuoden puolelle. Pitää vielä miettä raaskiiko tuosta lankusta luopua, tallipaikkoja on kuitenkin rajoitetusti...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Ei noi ainakaan ihan parasmahdollinen pari tuohon ole: Halkaisijassa 17mm eroa ja Ympäryksessä 55mm. 275/35/19 vastaisi paremmin noita eturenkaita. Vanteen leveydellä tuskin on vaikutusta, kunhan niille voi laittaa tuon levyisen renkaan. 255/35 on muutenkin vähän turhan pieni halkaisijaltaan, verrattuna alkuperäiseen.Ville500 kirjoitti:Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Minkähänlaiseen kulutukseen tuolla 320CDI:llä pääsee? Miettinyt, jos tuon Eemelin tilalle tollasen hankkisi. Toi E 270CDI ei kyllä kuluta paljon mitään, viimeisen n. 10 000km keskikulutus 5.4l/100km,H.E. von Kuusi kirjoitti:Tämän juuri halusin kuulla, kiitosAku Ankka kirjoitti:toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?
Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...![]()
Sitten vaan pikkuhiljaa ettimään hyvää, menee kuitenkin ens vuoden puolelle. Pitää vielä miettä raaskiiko tuosta lankusta luopua, tallipaikkoja on kuitenkin rajoitetusti...
W220 320 bensa on omassa ajossa vienyt 9.3l/100km n. 2000 km otannalla.
Edellinen W220 500 vei n.10.5l/100km 5000km jaksolla.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kun vanteet mulle tuli, oli takana 275/35/19 kumit.. Mut ne oli kaljut ja kun kokeilin raapis jossain kohtaa kaariin. Niimpä menin ostaa 255/35/19 niihin... Mut en raaskinu hävittää sillon etusia, kun niissä oli parille kesälle pintaa. Nyt ne on loppu. tilasin eteen 225/40/19 kumit.noroljan kirjoitti:Ei noi ainakaan ihan parasmahdollinen pari tuohon ole: Halkaisijassa 17mm eroa ja Ympäryksessä 55mm. 275/35/19 vastaisi paremmin noita eturenkaita. Vanteen leveydellä tuskin on vaikutusta, kunhan niille voi laittaa tuon levyisen renkaan. 255/35 on muutenkin vähän turhan pieni halkaisijaltaan, verrattuna alkuperäiseen.Ville500 kirjoitti:Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kyllä ne nyt sitten paremmin sopii keskenään, on vain alkuperäiseen nähden n. 15 mm halkaisija kokosarjassa nyt pienempi, mittarivirheeseen vaikuttaa ainakin vähän, muuhun en tiedä, olen vaan pyrkinyt pitämään halkaisijan lähellä alkuperäistä, kun noi autot on niin tarkkoja. Joku viisaampi voi kertoa vaikuttaako tuo mihinkään, jos koko kierros on pienempi, mutta tasapainossa keskenään kuitenkin.Ville500 kirjoitti:
Kun vanteet mulle tuli, oli takana 275/35/19 kumit.. Mut ne oli kaljut ja kun kokeilin raapis jossain kohtaa kaariin. Niimpä menin ostaa 255/35/19 niihin... Mut en raaskinu hävittää sillon etusia, kun niissä oli parille kesälle pintaa. Nyt ne on loppu. tilasin eteen 225/40/19 kumit.Saa sit ainaki tiputtaa alemmas, eikä rengas ota kiinni. Halkaisia on melkeen sama 5mm heittoa..
Vanteen offsetista luultavasti on kiinni toi raapiminen, mulla oli edellisessä 500 takana 285/30/20, eikä ne ottanut mihinkään kiinni, nyt ne vanteet pyörii "Esa H.":n autossa.