02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Eli tommonen pumppujen särkymis ilmiö alkoi lastutuksen jälkeen. Liekkö ihan normaalia vai johtuuko lastusta vai onko vaan huonoa tuuria,että alkoi just lastutuksen jälkeen. Kuitenki aika kallis vaihtaa,ku Veholla vaihattaa. Tosin takuuseen menee aina uus pumppu nyt,ku ensimmäisen on ostanu. Muilla samanlaista ongelmaa ollu?
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Mikä sieltä pumpu(i)sta on hajonnut?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Onko siellä moottoriohjauksessa oikea ohjelma vai joku tuhopoksi?
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Täydestä laukasta vain sammuu. Eivät ole ilmeisesti aukoneet niitä pumppuja sen kummemmin. 2 kpl jo 2 vuoden sisään menny. Kilometrejä kesti edellinen n.30tkm. Digituningin ohjelma sisässä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Nämä ohjelmamuutokset, olkoon ne tehty miten hyvänsä, aiheuttaa polttoainelinjassa paineenmuutoksia.
Kavitaatio rikkoo pumpun ja se on todettavissa, kun tutkii vaurioitunutta pumppua.
Kavitaatio rikkoo pumpun ja se on todettavissa, kun tutkii vaurioitunutta pumppua.
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Joka johtuu usenmiten rikkinäisestä siirtopumpusta tai tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta.Mesemies89 kirjoitti: Kavitaatio.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 02 Vito 112 Cdi särkee polttoainepumppuja.
Mika.T kirjoitti:Joka johtuu usenmiten rikkinäisestä siirtopumpusta tai tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta.Mesemies89 kirjoitti: Kavitaatio.
Polttoaineen siirtopumppu kun suunnitellaan tietyin lainalaisuuksien mukaan, eli paine/tilavuusvirta ja jos tarve (tuotto ) kasvaa tietyn rajan yli, syntyy painehäviöitä tai kavitaatiota.
Ylensä ajoneuvon polttoaineen siirtopumppu on sijoitettu ennen hienojakosuodatinta, joten kavitaatiota ei pääse syntymään pumppuun....eikä myöskään rikkoontunut pumppu synnytä kavitaatiota.