W210 OM606 turbo ei starttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja azamaza »

Eli faijan auto hyytyi parkkipaikalle,eikä starttaa enään ollenkaan.
Tunnistaa kyllä avaimen ja sytytysvirrat saa päälle mutta hehkun valo ei syty eikä starttaa.Vaihdekeppiä on heiluteltu ja ovia availtu ja suljettu sekä egs-boksin avasin ja pesin,se olikin öljykylvyssä...
Hämeen diesel ei saanut mitään yhteyttä auton ecuun,en tiedä mitä laitteita heillä on käytössä.
Autoon on viime syksynä asennettu virilastu jonka jälkeen alkoi epc-valo palamaan,eikä tämä maanmainio lastuttaja osannut sitä sammuttaa :clap:
Mitäs tälle suraavaksi keksis?? ecu johonkin hoitoon mutta kenelle??
210.025
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Monet kerrat olen kirjoittanut saman asian tällekkin voorumille...

Tarkista konehuoneen pelkääjänpuoleista muovilaatikosta se poksi jossa sulakkeita päällä.
Sama loota missä on se EGS poksikin.

Eli koppa auki ja juota vähänkään epäilyttävänä näköiset juotokset uudelleen.
Tai näytä poksia jollekkin elektroniikasta ja tinauksesta ymmärtävälle kaverille jos et itse uskalla poksia ronkkia.

Toki katso ensin ne sulakkeet siitä päältä.
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja azamaza »

No hakua on kyllä käytetty,mutta eipä sattunut tuota silmiin. :wtf:
Sulakkeet on katseltu ja juotoshommat onnistuu.pitää käydä tinaukset läpi ku saa auton takaisin pihaan.
210.025
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuohon minun W210 tuli sellainen vika, että se ei aina startannut vaikka antoi avaimen kääntyä. Lisäksi se saattoi ihan kesken ajon sanoa beep ja sitten se sammui vaikka keskelle risteystä. Tarpeeksi kauan kun naama punaisena runkkasi sitä avainta edestakaisin niin se starttasi. Mikan mainitsema YJ rele oli käyty läpi ja vika ei ollut siinä. Paikallistin vian myöhemmin jonnekin virtalukon seudulle eli yhdestä virtalukolta, muistaakseni pinkistä, tulevasta johdosta puuttui 12V. Virtalukon kytkin siis käsittääkseni pätki tai sitten johto oli miltei poikki. Kuitenkin kun lainasin sen puuttuvat 12V siitä viereisestä johdosta, johon myös tulee 12V virratt päällä ollessa niin sain uton käyntiin. Minulla on nyt siten hauska hyppyjohto parin sulakkeen välillä tuon takia, niin saan sen auton tarvittaessa käyntiin.

Tuon raivostuttavan vian takia mokoma auto jäi seisomaan joskus pari vuotta sitten ja siirryin volkkarin rattiin :evil: Virtalukkoa en alkanut korjaamaan sen kalliin hinnan takia ja kun auto oli hankittukin varaosakäyttöön niin sen tarina oli sitten siinä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

azamaza kirjoitti: Autoon on viime syksynä asennettu virilastu jonka jälkeen alkoi epc-valo palamaan,eikä tämä maanmainio lastuttaja osannut sitä sammuttaa :clap:
EPC-valon olemassaolo viestittää suurella todennäköisyydellä, että vika on päällä ECU:n vaikutuspiirin alueella.
Railpainetunnistus/valvonta....kampi/nokka-akselien tunnistimet...ECU:n rikkoontuminen ovat esimerkkejä mahdollisesta vian aiheuttajasta.
Nyt pitäisi varmistaa, että oikealla Starilla pitäisi ottaa vedos, jolla selviäisi onko ECU:ssa sisäinen rakennevika.
Jos vedos onnistuu, paikallistaa Stari vian aiheuttajan.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mesemies89 kirjoitti:
azamaza kirjoitti: Autoon on viime syksynä asennettu virilastu jonka jälkeen alkoi epc-valo palamaan,eikä tämä maanmainio lastuttaja osannut sitä sammuttaa :clap:
EPC-valon olemassaolo viestittää suurella todennäköisyydellä, että vika on päällä ECU:n vaikutuspiirin alueella.
Railpainetunnistus/valvonta....kampi/nokka-akselien tunnistimet...ECU:n rikkoontuminen ovat esimerkkejä mahdollisesta vian aiheuttajasta.
Nyt pitäisi varmistaa, että oikealla Starilla pitäisi ottaa vedos, jolla selviäisi onko ECU:ssa sisäinen rakennevika.
Jos vedos onnistuu, paikallistaa Stari vian aiheuttajan.
Ei kait tuossa OM606 moottorissa ole vielä common-rail pumppua, eikö tuossa ole ihan normi rivi pumppu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

arska10 kirjoitti: Ei kait tuossa OM606 moottorissa ole vielä common-rail pumppua, eikö tuossa ole ihan normi rivi pumppu

Joo...pääsi aamutukkurassa käymään pieni lapsus...ei toki kyseisessä moottoritekniikassa ole commonrail-polttoainejärjestelmää eikä paljon muutakaan. Katsoin vähän huolimattomasti kirjoituksen ja siitä syystä vastauskin sen mukainen. Tosin tuossa kävi samanlainen W210 320 CDI juuri koodauksessa, niin mieltymykset helposti jää päälle, että kaikki väykyt on CDI-tekniikkaa.
No olitpahan hereillä ja huomautit asiasta. :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W210 OM606 turbo ei starttaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ihan yleimittarilla voi tarkistaa venäjän sivustojen antamien kytkentäkuvien avulla miten jännitteet kytkeytyy kun avaimestä kääntää. Starin käytöstäkään ei ole haittaa mutta yleensä siitä joutuu maksamaan jotain, ja tosiaan tässä 606 tapauksessa ollaan vielä aika simppelin tekniikan äärellä. Ainakin ne sulakkeille tulevat virrat voi ensin itse mittailla.

Lastuttaamiseen liittyvä ongelma ja se vikatila onkin mielenkiintoinen, palataan siihen sitten kun auto on saatu ensin käyntiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin