V-V:n Airride300CE ja c36 AMG rakentelua.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua `Paljon kuvia`

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

niin kaipaa :oops:

E: olitkos petteri omalla mesellä yyterissä? Ei sattunu kyllä silmään...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua `Paljon kuvia`

Viesti Kirjoittaja Petterii »

ventti-ville kirjoitti:niin kaipaa :oops:

E: olitkos petteri omalla mesellä yyterissä? Ei sattunu kyllä silmään...
Juu olin, ei me toki kyllä paljoa tuntia kauempaa sielä edes oltu.
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Coupe lähtee nyt talviteloille, talven aikana suunnitteilla sitä sun tätä mutta niistä sitten lähempänä.
AMG sai uudet vanteet RH zw1 10x17,10,5/x17. Niistä kuvia kunhan kerkeää. AMG:hen suunnitteilla talvella koneen avaus.
Näistä sitten tarinaa kun sen aika on.

joku räpsy perään:
Kuva
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Amg:tä purettu...

Kuva

Kuva

Vielä jakopää käyttää näkösille että näkee onko kaikki kunnossa.

Vanteista kuvaa:
Kuva
Ja kumetki saapui:
Kuva
215/40 nankikankit joka nurkkaa, ei oikee oo 10,5 leveelle vanteelle hyviä kumeja saatavilla...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
mr Hesu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 18.11.2013 02:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja mr Hesu »

Nankikanki hinta/laatusuhteeltaan ihan "hyvä" näihin vehkeisiin. Oma kokemukseni osoittanut ettei mitkään kumit alla kauaa kestä kun on tehokkaita ja madallettuja autoja ja leveitä vanteita/renkaita. Molemmat värmeet on kyllä todella kommeita kapistuksia :thumbup:
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02

Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

nankikanki ois ihan hyvä jos rungot kestäis. itellä menny ainakin 3 jossei 4:tä runko rikki
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja votsi »

Messerschmitt kirjoitti:nankikanki ois ihan hyvä jos rungot kestäis. itellä menny ainakin 3 jossei 4:tä runko rikki
Jännä homma kyllä.. Itellä neljä sarjaa nankangeja ollu ja ei mistään renkaasta oo rungot ollu paskana. Ja kolome sarjaa ollu venytettynä vanteille, osa vähemmän ja osa enemmän.
S212 350CDI 4-MATIC -10
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

joo itelle muodostunu perinteeksi käyttää nankankia juurikin koska hinta/laatu suhde on hyvä. eihän noi kauaa kestä, koska kohtuu leveet vanteet ja camppeeria niin ei kyllä omasta mielestä mitään järkeä ostaa monen sadan renkaita...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Herätelläänpä taas tätä topikkia hieman, talvi meni miten meni ja eipä hirveesti tullut ihmeitä tehtyä muuta kuin AMG:n kone tuli käytettyä auki ja nyt taas on katastuksen aika siinä...

RH:t tosiaan katsastuksen jälkeen tulossa siihen alle.
Kuva

Coupen osalta ei ihmeitä katastukseen joutui vakio jouset hankkimaan ja umpiot vaihtamaan ynnä muuta...
Coupen RH:t lähti vaihtoon ja nyt vanteet tohon hakusessa. Toki tuli sitten hankittua tämän kesän savotta joka istutetaan coupeen eli:

Kuva

6" pussit, 4 piiri järjestelmällä magneettiventtiileillä ja muut hilppeet päälle.
Ilmojen asennus alkaa kuhan saan yhen w202 hitsausprojektin ensin alta pois.

Muutama fiilistely kuva:
Kuva

Kuva

Kuva
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

AMG:hen soviteltu RHita alle, takaa pitää puottaa vielä reilusti ja katsastus valotki vielä paikallaan.

Kuva

Kuva

Coupeen löysin parin viikon etsimisen jälkeen vanteet RH zw2 8/9,5x17.
luultavasti ysipuokit tulee eteen ja taakse tilataan uudet lipat että leveyttä tulee 10,5"
Kuvia vanteista kuhan saan hiukan ehostettua niitä.
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Ilmat alkaa olemaan paikallaan enää pientä hipistelyä. pitänee jotku kuristimet vielä hommata poistoon koska tulee muuten melko vauhdilla alas.
Vanteet vielä vaiheessa, pitäis puhalluttaa, maalata ja lipat kiillottaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Hieman se vaati työtä että sai tarpeeksi alas, mutta eiköhän se nyt.

Koneeseenkin tuli välissä kansipahvi vaihdettua...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Autoa saatu taas hieman eteenpäin. Vanteet on jo maalarilla ja kumet ja uudet lipatkin tuli.

Kuva

Sain suunnattua auton ja samalla tarkastelin vielä että kaikki toimii normaalisti.
Tässä pusseista kuvat edessä ja takana. Ajoominaisuudet suorastaan yllätti, ei tullut citikka maista venettä eikä mitään jomi madallettua kivirekeä. Jämäkkä mutta mielestäni hyvä ajaa.

ETU:
Kuva

TAKA:
Kuva

Vielä puuttuu kuristimet täytöstä ja tyhjennyksestä, hieman hätäinen nyt.
Sitten nopea pesu ja parit räpsyt tuli otettua.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

AMGstä perää puotettiin viel pari senttiä kuvien oton jälkeen ja on nyt etupään kanssa linjassa.
CE ei nyt vielä noilla vanteilla hirveesti näytä miltään...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Nyt alkaa olemaan autot hyvällä mallilla, muutamat kuvat jämin reissulta...

KuvaDSC_0857 by villeveikko.tajakka, on Flickr

KuvaDSC_0875 by villeveikko.tajakka, on Flickr

KuvaDSC_0880 by villeveikko.tajakka, on Flickr

KuvaDSC_0882 by villeveikko.tajakka, on Flickr

Sitten vielä vanteista kuva kasattuna:

Kuva20140629_214417 by villeveikko.tajakka, on Flickr
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ajelin sun ohi ku tulitte NPS miitistä tuossa Limingan liikenneympyräs. mul oli punanen farkku 202 ;) käpälääki heilutin :D Oli kyllä makia coupe.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Joo huomattiin joo, yritin kaukaa morjestella takasin :)
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Avatar
kimu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 25.09.2011 14:04
Paikkakunta: Metsämäki

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja kimu »

Erittäin cliiniltä näyttää molemmat mersut! :thumbup:
Sellasta utelisin et millä toteutettu minimi korkeus ja muistaako systeemi sen korkeuden? Vai toimiiko ihan vivusta ja persetuntumalla oikeen ajokorkeuden haku?
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

minimi korkeus toteutettu että makaa edestä yläpäitä vasten (4-matic yläpäät) ja takaa iskarissa pieni siivu pohjaanlyöntikumia. ja ei ole muistia, jokaisen kulman painemittari on sisällä tuhkakupin paikalla ja niistä vain katson oikean paineen jokaiseen kulmaan. avs7 toimii ohjaimena.
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: V-V:n 300CE ja c36 AMG rakentelua. (CE is on Bags!)

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Taas on ollut melko hiljaista tässä topicissa, hallipaikan vaihdon takia... CE ja AMG ovat lähteny talviteloille jatkosuunnitelmia ja kevättä odottamaan.

Kuva20140806_194115 by villeveikko.tajakka, on Flickr

Kuva20141017_190732 by villeveikko.tajakka, on Flickr

AMG:hen tulossa talven aikana ainakin D2 säädettävä alusta.
Ce:hen parantelen ilma-alustaa kenties muisteilla :)
Kuva20141025_152535 by villeveikko.tajakka, on Flickr
Kuva20141025_152609 by villeveikko.tajakka, on Flickr

Sitten on näitä talvilinttoja jotka vielä hieman rakkautta vaativat, toinen 190E -91 1.8 joka pysyttelee luultavasti vakio kunnossa, koska on rouvan kauppa-autona. Tähän jo uusittu etulokari, hieman moottorin osia ja alustan osia.
Sitten w202 -94 2.5D josta väsäilen itelle talvi-auton. Homman tynkää hieman riittää ennen kuin tallista kehtaa pihalle ajaa, mm. takakaaren uusin ja samalla takaa pyöränkoteloille piti hieman hitsikonetta näyttää. Vas. etulokasuoja pitää vielä uusia ja hieman puottaa alaspäin ja kattella jotku kivat talvivanteet.

Kuva20141017_190715 by villeveikko.tajakka, on Flickr
Kuva20141025_152417 by villeveikko.tajakka, on Flickr
Kuva20141025_184726 by villeveikko.tajakka, on Flickr
Kuva20141025_152450 by villeveikko.tajakka, on Flickr
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Vastaa Viestiin