Onnistuuko W211 sedanin takajousien vaihto ilman jousipuristimia...?
Eli tukivarren alempi suojamuovi pois, tunkki sinne alle. Iskarin alapultti pois ja tukivarren sisemmpi pultti pois?
Ja tuon jälkeen iskariko lähtisi ilman suurempia pomppuja?
Meinaan, varmistelen asian ennenku tallissa alan hommaan käsiksi... Tympiä hoksata, että tarvitaan jotakin erikoistyökalua ja pirssistä jouset levällään....
Onko siinä sitten hankala saada jokin pultti takaisin...? Pieni informaatio voisi olla kauhean hyvä.....
Alatukivarren sisäpään pultti saattaa olla jumissa, sen irrottaminen ei pelkästään riitä jousen vaihtamiseksi, jos irrottaa pahiten edessä olevan tukitangon on aurauksetkin sitten per*eellään ja nelipyöräsuuntaus tarpeen.
Eli ilmeisesti tuo tukitankokin on siis irroitettava..? Se ei haitttaa vaikka joudunkin tuon nelipyöräsuuntauksen teettämään....
Ja jos merkkaa tuon tukitangon paikan, niin saa suhteellisen oikeaksi kulmat kuitenkin......
Tarkastin tuon alatukivarren sisemmän pultin ja kyllähän se tuntuu olevan aika tiukassa.... tai ainakin näyttää siltä....
Mutta kyllähän ne irtoo, ku niin päättää....
Mutta edelleen arvelluttava asia, niin tuo jousiko ei lähde kimpoilemaan kun olen nuo irti saanut...? Vaan tulee "sievästi" pois kun ottaa vain....
Vaihdoin jousen sitten toista kautta. Eli, pyörä irti,ulompi alatukivarren pultti irti,säädettävä tukivarsi navan päästä irti,kallistuksenvakaajan koiranluu irti,iskarin alapää irti,jarrusatula irti (tässä pitää huomioida ettei avaa ovia kun satula irti koska sähköjarrut testaa toiminnan kun avaa oven). Siitä sitten keventää jousikuorman ja helposti saa vaihdettua. Narina helat kyllä kannattaa vaihtaa samalla kun on helposti vaihdettavissa. Takaisin laittaessa joutuu hieman nitkuttelemaan paikalleen mutta kyllä menee ilman väkivaltaa!
Onko tietoa taka-alatukivarren sisemmän pultin poistamisesta, että onko kierrettä vielä tuossa puslan sisälläkin? LÄhinnä kun ei lähde mihinkään vaikka 18mm mutteri irti ja takoo lekalla pulttia pihalle etupuolelta autoa taakse päin. Onko tuossa vielä kierrettä? Ei liiku koneella, ei puolen metrin räikällä jne.
Oisko pultti hapettunut/ruostunut helan sisälle..aika yleistä monessakin autossa merkissä.
Eikun pultti poikki helan ja kori kiinnikkeiden välistä vaikka rosvosahalla ...uusi hela tukivarteen ja pultti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Oisko pultti hapettunut/ruostunut helan sisälle..aika yleistä monessakin autossa merkissä.
Eikun pultti poikki helan ja kori kiinnikkeiden välistä vaikka rosvosahalla ...uusi hela tukivarteen ja pultti.
Näköjään tarvii takapäähän aivan eri kaluston alustaremonttiin kuin etupäähän. 17 vuoteen ei uusittu luita takapäähän, niin menee kaikki uusiksi pulteista lähtien. Etupää lastenleikkiä takapään kiinnileikanneisiin umpiruosteisiin pultteihin verrattuna.
Itsellä saksan tuonti ja heti kun tuli maahan ostin sen ja säädin takapäätä ja kaikki pultit pyöri mutta jo vuoden päästä kun uudelleen halusin säätää sitä niin jumissahan oli jo...sitä se suolapaska tekee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Itsellä saksan tuonti ja heti kun tuli maahan ostin sen ja säädin takapäätä ja kaikki pultit pyöri mutta jo vuoden päästä kun uudelleen halusin säätää sitä niin jumissahan oli jo...sitä se suolapaska tekee.
Tuossa helassahan ei ole kierteitä, olenko oikeassa? Mutteri irti ja 2 iltaa takonut vasaralla mutterin puoli päähän pulttia, mutta ei liiku mihinkään. Pitänee rälläköidä koko helvetin alatukivarsi palasiksi on muutenkin niin umpiruosteessa tuo tukivarsi, että otettava elintenluovuttajasta uutta tilalle.