201 190e Kaasun vivusto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mahabomber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 26.08.2013 23:18

201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja mahabomber »

Ostin tänään ensimmäisen mersuni, ja kaasupoljinta vaivaa harmiton mutta mieltäpainava vika...
Poljin siis liikkuu normaalisti n, puoleen väliin ja liikuttaa vaijeria, Linkusto liikkuu (polttoaineen saantia siis kyseessä?).

Mutta kun siis vaijeri liikuttaa ensimmäistä linkkua, aukeaa se rullakytkin (tarkoitus?), Mutta linkku joka aukaisee Kaasuläpän(?) tahtoo liikkua linkku numero 1 yläreunaa pitkin, vaikkakin oikea liikerata taitaa kulkea alareunaa pitkin?

Kuva

Tuollainen mutta ilman alempaa vaijeria.

Eli siis osa joka liukuu L mallista uraa pitkin, on auton ollessa sammuksissa veltto ja liukuu oikein alareunaa pitkin.
Taas käynnissä ollessa hakeutuu yläreunaan, ja kuvittelisin täältä jonkun jousen puuttuvan.

Omassa vivusto järjestelmässä siis vain yksi jousi.


Kiitos jos saan pikaista vastausta
mahabomber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 26.08.2013 23:18

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja mahabomber »

Kellään mersumiehellä mitään tietoa... Kai nyt jollai muullakin on tälläsen joskus tehny
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Veikkaus: Kaasuläpän jousi poikki. Kyseinen jousi on pirullisessa paikassa siellä ruiskun alla, mutta tsekkaa se jollain peilillä tms.

Kuulostaisi just siltä, että kone sammuksissa vivuston rulla nojaa jokseenkin loogisesti, mutta käynnissä alipaine vetää läppää auki ja löysät pois vivustosta ja rulla nojaa sinne "väärään" laitaan. Voisin kuvitella yhdeksi oireeksi sellaisenkin, että laatikon ollessa vapaalla kaasutellessa kierrokset tulevat laiskasti alaspäin ja tyhjäkäynti on mitä sattuu kun kaasuläpän asentoanturi ei kytke "nolla"-asentoa. Enkä tarkoita asentoanturilla sitä kaasuVIVUN päässä olevaa mikrokytkintä vaan kaasuläppäkotelossa olevaa kytkintä suoraan akselin päässä.

Varsinainen kaasuläpän jousi taitaa olla irti toisesta päästä tai kokonaan poikki. Älä nyt silti pura koko ruiskua tieltä pois ennenkuin varmistat asian :)

S
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Laita palautetta, osuiko?
mahabomber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 26.08.2013 23:18

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja mahabomber »

Noniin Kiitos, varmensit sen mitä ajattelinkin.
Eli siis sen toisen vivuston joka ruiskun alla jousi katki huomasin sen kyllä tutkiessa, Mutta kun en edes keksi paikkaa minne se jousi kiinnittyy.
Onko ruisku irroitettava?
Minne se jousi suunnilleen kiinnittyy?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sen jousen näet parhaiten jos otat määränjakajan irti eli suutin putket määris 3kumityynynpäältä ja paineen säätimeltä irti letkut ja klemmari kaasuläpän yläpuolelta.
Samalla katso kumikaukalon kunto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
mahabomber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 26.08.2013 23:18

Re: 201 190e Kaasun vivusto

Viesti Kirjoittaja mahabomber »

Joo tänään nappaan irti, ja katselen kuntoon!

Kiitos vastauksista, hyötyä oli ja on!
Vastaa Viestiin