kyllä sun tarttee varmaanki isonta hiukan sitä reikää että saat sinne riittävän tukevan avaimen, tuossa mun avaimessa leuvat n.6.5mm paksut/leveet kannattas varmaanki katella tohon hommaan pikkasen parempilaatunen ettei leviä leuat viime milleillä
kyllä sun tarttee varmaanki isonta hiukan sitä reikää että saat sinne riittävän tukevan avaimen, tuossa mun avaimessa leuvat n.6.5mm paksut/leveet kannattas varmaanki katella tohon hommaan pikkasen parempilaatunen ettei leviä leuat viime milleillä
Kuten touhottaja jo mainitsikin, pulttikone on ihan ehdoton.
OK. Avain haettu, en vielä ole muokannut. Jos aukkoa suurennan niin survon sinne koko avaimen, sama se jos joutuu ehjää peltiä leikkaamaan niin paljonko sitä leikkaa.
Minulla on siis kolme noita jo irti, toinen kynkkä pöydällä. Se neljäs pultti aukesi jo 5 mm verran ja sitten jymähti kun en tajunnut nitkutella sitä eestaas - toisaalta kolme lähti hyvin niin luulin että neljäskin lähtee mutta se pelti perhana korkkas solmuun. Aika tehokkaasti mennyt yli yksi työpäivä tuon kanssa taistellessa ja korjaamoikkunakin (prässi) jo sulkeutui
Tuo pultti lautasen kanssa muuten maksaa 58 euroa ja saksan tilaukseen menisi merkkiliikkeessä.
Tuo pultti lautasen kanssa muuten maksaa 58 euroa ja saksan tilaukseen menisi merkkiliikkeessä.[/quote]
määs kysäsen suostusko se nuukapihi myymään sulle yhen, mutta miks sää sitä tarttet kerta meinaat sen avvaimilla aukasta, sillonhan se tulee sieltä ehjänä, avaat vaan kierteet pakalla
JEES! Sain sen vastamutterin irti ilman minkään osa-alueen rikkomista tai kuumentamista tms. Kuten edellä kerroin minulla oli sellaista C-kiskoa jota olin saanut yhdestä paikasta mikä maksaa minulle palkkaa .
Tein siitä jo kolmannen työkalun rälläköimällä siihen 22 mm kidan. Nyt vaan tein homman tarkasti ja vähän tiukalla toleranssilla. Löin sen avaimen siihen vastamutteriin ja varovasti aloin kääntämään pulttia kiinnipäin ja a vot se liikkui. Edes takas nitkuttelemalla sain pultin irti ja toisenkin kynkän pöydälle.
Putsasin pintaruosteita sieltä korista ja käsittelin ruosteensyöjällä. Huomenna maali päälle ja lopuksi kotelosuojaa joka saumaan ja rakoon kun kynkät on (toivottavasti joskus) paikoillaan.
Homma jatkuu siis.
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
Tuo pultti lautasen kanssa muuten maksaa 58 euroa ja saksan tilaukseen menisi merkkiliikkeessä.
määs kysäsen suostusko se nuukapihi myymään sulle yhen, mutta miks sää sitä tarttet kerta meinaat sen avvaimilla aukasta, sillonhan se tulee sieltä ehjänä, avaat vaan kierteet pakalla
Kuhan kysyin vaan varmuuden välttämiseksi marmoritiskiltä että mikä se tilanne on jos ois joutunu katkaisemaan .
Tänään illansuussa pajalla noin puoltoista tuntia otti nivelten sekä puslien vaihto. Yksi puslista oli varmaan vaihdettu koska siellä alumiinipesässä oli naarmuja. Kaikissa vanhoissa puslissa oli 126-varaosanumero.
Jonkun verran sai taiteilla että sain vasemman reaktiotangon kierteille. Olin asentamassa taaemman puslan pulttia; meni kierteelle ja sitten yks kaks stoppasi kiertäminen. Tarkistin niistä kahdesta pussissa olevasta vastamutterista tilanteen; kierteessä vikaa kaikissa neljässä uudessa osassa, siinä palassa kierre on OK mutta ilmeisimin valmistusprosessissa peltiläpyskää hitsattaessa kierteen uloin osa oli turmeltunut.
Toki selvitin jenkapakalla pultit mutta ei tullut mieleen selvittää tapilla uusia osia . No huomenna jatkuu kun pitää käydä kierretapin tykö .
aivan varmaan vakaajan pystytangon pallonivel.alkuperäisenä saa pelkän nivelen,käy merkkiliikeessä,halvin vaihtaa,esim, mulla ei ole työkaluja em nivelen vaihtoon,tarvikkeena tulee koko tukivarsi,esim Moog vetää cam kulmat päin....
Homma valmis. Tarttee vaan pyöränkulmat suunnata/tarkistaa.
Selvitin kierteet vastamuttereista ja asensin kynkät. Mukavasti meni paikoilleen taaempi puslan pultti ja kun tunkilla nosti jousilautasen etupuolelta vähän niin etummainenkin pultti oli linjassa. Oikea puoli oli helpompi asentaa vaikka se apusimpukan korvake siinä vähän oli ensin olevinaan tiellä.
Toista käsiparia tarvi siinä kun reaktiotankoa asetti linjaan sen pallonivelen varren kanssa ja piti kääntää 19 mm kiintoavaimella samalla.
Pukit, hallitunkki sekä pullotunkki perustyökalujen lisäksi oli tarpeen sekä luonnollisesti rasvamonttu auttoi asiaa
jlzki kirjoitti:aivan varmaan vakaajan pystytangon pallonivel.alkuperäisenä saa pelkän nivelen,käy merkkiliikeessä,halvin vaihtaa,esim, mulla ei ole työkaluja em nivelen vaihtoon,tarvikkeena tulee koko tukivarsi,esim Moog vetää cam kulmat päin....
jlzki kirjoitti:aivan varmaan vakaajan pystytangon pallonivel.alkuperäisenä saa pelkän nivelen,käy merkkiliikeessä,halvin vaihtaa,esim, mulla ei ole työkaluja em nivelen vaihtoon,tarvikkeena tulee koko tukivarsi,esim Moog vetää cam kulmat päin....
mistähän tässä on kyse, ei ymmärrä
Ei täälläkään raksuta, varmaan pelkästään eka sivun viesteihin vastattu .
Hain SECin kotiin vanhempien tallista, ajoltaan ok mutta ratti on hieman vinossa oikealle. Laitoin ne reaktio- (eli caster) tangon pituudet niin kuin silmämääräisesti kohilleen näin ens alkuun .
nelipyörässähän sen saat sitten kohilleen, muistat vaan sen keski asennon ja sitten vasta ratti kohilleen kun kulumat sääjetty, säähän saat sen ratin kotonakin suoraan sillä sentrumiruuvilla kun simpukka lukittu keskiasentoon