AMG C30 lisää tehoa
AMG C30 lisää tehoa
Auto on nyt lastutettu, mutta tahtoo lisää. Mitä ennakkovalmisteluja olisi tehtävä. Onko ne kuuluisat powerplus suutinkärjet asennettava. Eri lähteitä kun on lukenut niin osa sanoo, että lastulla pitäisi irrota noin 300-330hp.
Autoja ei paljoakaan ilmeisesti ole myyty eli tietoa harvoin saatavilla.
Eräs lastuttaja sanoi, että noin 300hp ei ole lastuviritys ja tarina oli siinä. Ei paljon irtoa tuosta kommentista, tosin ymmärrän että kyselijöitä piisaa.
Jotenkin tuntuu, että se kolmesataa olisi pakko olla siellä koneessa, kun kyseessä on kuitenkin AMG. Bimmeristäkin revitään tosi isoja tehoja suuttimen vaihdolla. Onko bemarissa sitten niin paljon enemmän potentiaalia.
Autoja ei paljoakaan ilmeisesti ole myyty eli tietoa harvoin saatavilla.
Eräs lastuttaja sanoi, että noin 300hp ei ole lastuviritys ja tarina oli siinä. Ei paljon irtoa tuosta kommentista, tosin ymmärrän että kyselijöitä piisaa.
Jotenkin tuntuu, että se kolmesataa olisi pakko olla siellä koneessa, kun kyseessä on kuitenkin AMG. Bimmeristäkin revitään tosi isoja tehoja suuttimen vaihdolla. Onko bemarissa sitten niin paljon enemmän potentiaalia.
MB E420CDI
Lastulla saa käsittääkseni 260 hevosta ja suuttimien vaihdolla syöttömäärät nousevat ja käsittääkseni 10 heppaa tulee lisää per sylinteri ilman ohjelmanmuutosta. Jos vain niitä suuttimia on parempia kuin tuossa sinun autossasi.
Tuikku voisi tähän kommentoida jotain paremmin.

Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
.
No, muutaman kerran olen ohjelmaa katsonut, joten ei oikein uskalla kovin rehvakkaasti mitään sanoa.
Eikä noista ole oikeasti kellään niin kamalan paljon kokemuksia...
Ihan yleisesti mersussa näyttäisi olevan niin, että jos ruiskutusaika pysyy suunnilleenkaan kohtuudessa, niin 4400rpm/90milliä antaa noin 50hv/suutin.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tuon AMG,n ohjelma "ymmärtäisi" 120milliä.
Silloinhan siitä tulisi ~65hp/suutin.
Mutta tämä edellyttää tosiaan, että kaikki saadaan tehokkaasti palamaan.
Ja kyse on jo suuresta määrästä, kuusipyttyisessä lähennellään jo....
Ja edelleen... vakiolla 1350bar paineella ruiskutusajasta tulee liian pitkä....
Sitäkään en tiedä, mikä teho tuolla määrällä toteutuu tuossa moottorissa, kun en ole kokeillut.
Suuremmat suuttimet tietty parantaa tilannetta kaikin puolin.
Jotain ko. auton tekniikasta kuitenkin tiedän ja myös pidän sen omanani.
Mutta netistä löytämäsi tieto voisi juuri ja juuri ollakkin totta, en tiedä.
Jos näin on, luulen että teho on saatu kuiteskin vaan suutinkarttaa huijaamalla ja painetta nostamalla...
Ahdin voisi ~kolmesan kantturoille riittääkkin, muttamutta...jos itseäni ajattelen, niin ahtimen ohjaukseen on jo niin monta karttaa, että jo niiden opetteluun ja oikeiden asetusten löytämiseen max tehoa ajatellen menee aikaa...
Aihe olisi tavattoman kiinnostava, varsinkin nyt, kun tekniikkaa katselee pikkuisen eri kantilta.
Mutta kokelaan pitäisi olla lähellä ja/tai niin tuttu, jottei ensimmäisen oho,n jälkeen mene naamat kumman näköisiksi...
Jotta työ tulisi kunnolla tehtyä, pitää meikäläisen taidoilla kokeilla monta kertaa.
...Että kyllä suosittelen kuuntelemaan, mitä "oikeat" tuunaajat sanoo...
Hienointa tieten olisi, jos joku penkillinen "harrastuksen vuoksi ja huvin kannalta" muutamana päivänä naplaisi.
Muuten sille tulee millään tavoin järjellisesti veloitettuna niin paljon hintaa, että ei kannata edes haaveilla.
No, muutaman kerran olen ohjelmaa katsonut, joten ei oikein uskalla kovin rehvakkaasti mitään sanoa.
Eikä noista ole oikeasti kellään niin kamalan paljon kokemuksia...
Ihan yleisesti mersussa näyttäisi olevan niin, että jos ruiskutusaika pysyy suunnilleenkaan kohtuudessa, niin 4400rpm/90milliä antaa noin 50hv/suutin.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tuon AMG,n ohjelma "ymmärtäisi" 120milliä.
Silloinhan siitä tulisi ~65hp/suutin.
Mutta tämä edellyttää tosiaan, että kaikki saadaan tehokkaasti palamaan.
Ja kyse on jo suuresta määrästä, kuusipyttyisessä lähennellään jo....
Ja edelleen... vakiolla 1350bar paineella ruiskutusajasta tulee liian pitkä....
Sitäkään en tiedä, mikä teho tuolla määrällä toteutuu tuossa moottorissa, kun en ole kokeillut.
Suuremmat suuttimet tietty parantaa tilannetta kaikin puolin.
Jotain ko. auton tekniikasta kuitenkin tiedän ja myös pidän sen omanani.
Mutta netistä löytämäsi tieto voisi juuri ja juuri ollakkin totta, en tiedä.
Jos näin on, luulen että teho on saatu kuiteskin vaan suutinkarttaa huijaamalla ja painetta nostamalla...
Ahdin voisi ~kolmesan kantturoille riittääkkin, muttamutta...jos itseäni ajattelen, niin ahtimen ohjaukseen on jo niin monta karttaa, että jo niiden opetteluun ja oikeiden asetusten löytämiseen max tehoa ajatellen menee aikaa...
Aihe olisi tavattoman kiinnostava, varsinkin nyt, kun tekniikkaa katselee pikkuisen eri kantilta.
Mutta kokelaan pitäisi olla lähellä ja/tai niin tuttu, jottei ensimmäisen oho,n jälkeen mene naamat kumman näköisiksi...
Jotta työ tulisi kunnolla tehtyä, pitää meikäläisen taidoilla kokeilla monta kertaa.
...Että kyllä suosittelen kuuntelemaan, mitä "oikeat" tuunaajat sanoo...
Hienointa tieten olisi, jos joku penkillinen "harrastuksen vuoksi ja huvin kannalta" muutamana päivänä naplaisi.
Muuten sille tulee millään tavoin järjellisesti veloitettuna niin paljon hintaa, että ei kannata edes haaveilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: AMG C30 lisää tehoa
Ei taaskaan tuo YV näytä toimivan, niin laitetaan tänne sitten.korento kirjoitti:Auto on nyt lastutettu, mutta tahtoo lisää. Mitä ennakkovalmisteluja olisi tehtävä. Onko ne kuuluisat powerplus suutinkärjet asennettava.
Ajattelin kysäistä, että oletko hankkinut isommat suuttimet autoosi?
Itselläni ihan sama prosessi edessä, auto on nyt ohjelmoitu, mutta lisää potkua tarvitaan. Ajattelin tiedustella isoimpia mahdollisia Power Plus suuttimia, syksyllä/talvella teen downpipen uusiksi 3½" rosterista, tyhjä katti ja pari läpi virtaavaa äänenvaimenninta. Sitten uusiksi ohjelmointiin.
Kiinnostaisi myös tietää, että jos tilaisi saksasta tehokkaamman pumpun 1600-1800bar, niin sopiiko se suht helposti, vai vaatiiko hirveitä taisteluja ja komponenttien vaihtoja. Kuulemma ebaysta tms saattaa saada suht edullisesti.
.
Edellisen postaukseni jälkeen, tähän aiheeseen, on jotain jo tapahtunutkin.
Vakioilla ruiskutuspaineilla kolmesataa kyllä rikkoontuu.
Tekniikan kunnosta riippuu savun määrä, mutta kohtuudella mennään.
Isommilla renkailla sutimista saa kuriin.
Ruiskutuspaineen nosto 1500baariin antaa sitten lisää, jos sen haluaa siihen käyttää.
Eli sen ~10%, ehken.
Jotain sitä luokkaa sen täytyy kuitenkin olla, kun se kuitenkin huomaa.
Vakio ahdin juuri ja juuri näyttää riittävän siihen, mihin vakiot suuttimet pystyy.
Ihan pienillä päivityksillä ei tuosta lisäpotkua enää oteta.
Sellaiset on nyt tuntemukset.
Edellisen postaukseni jälkeen, tähän aiheeseen, on jotain jo tapahtunutkin.
Vakioilla ruiskutuspaineilla kolmesataa kyllä rikkoontuu.
Tekniikan kunnosta riippuu savun määrä, mutta kohtuudella mennään.
Isommilla renkailla sutimista saa kuriin.
Ruiskutuspaineen nosto 1500baariin antaa sitten lisää, jos sen haluaa siihen käyttää.
Eli sen ~10%, ehken.
Jotain sitä luokkaa sen täytyy kuitenkin olla, kun se kuitenkin huomaa.
Vakio ahdin juuri ja juuri näyttää riittävän siihen, mihin vakiot suuttimet pystyy.
Ihan pienillä päivityksillä ei tuosta lisäpotkua enää oteta.
Sellaiset on nyt tuntemukset.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ja sitten kun suuttimia suurentaa (ja "syöttöikkunaa" kaventaa) tai muilla tavoin pakopainetta pienentää, niin se ahdin riittääkin taas pidemmälle...tuikku kirjoitti:.
Vakio ahdin juuri ja juuri näyttää riittävän siihen, mihin vakiot suuttimet pystyy.
Vaan tuonhan tiesitkin.

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
.
Joo, tuossa ahtimessa ei taida se pakopuoli vielä siinä reilussa kolmessa sadassa niin paljoa ahdistaa, mutta kompuran tuotto ei enää riitä.
Luulisin, että näin.
Kuitenkin hyvä ahdin, erittäin hyvä.
Tietääkseni näistä "vakioahtimista" ainut, joka oikeasti kestääkin sitä +300 tehoa.
Viimeisimpien savutuspäivitysten jälkeen kuvittelisin, että tämä AMG,n ohjelma alkaa nyt olla kohdillaan.
Rajat on löytyneet ja autot kuitenkin pelaa.
Miedommalla kolmesataa ja haluttaessa vähän ylikin.
Joo, tuossa ahtimessa ei taida se pakopuoli vielä siinä reilussa kolmessa sadassa niin paljoa ahdistaa, mutta kompuran tuotto ei enää riitä.
Luulisin, että näin.
Kuitenkin hyvä ahdin, erittäin hyvä.
Tietääkseni näistä "vakioahtimista" ainut, joka oikeasti kestääkin sitä +300 tehoa.
Viimeisimpien savutuspäivitysten jälkeen kuvittelisin, että tämä AMG,n ohjelma alkaa nyt olla kohdillaan.
Rajat on löytyneet ja autot kuitenkin pelaa.
Miedommalla kolmesataa ja haluttaessa vähän ylikin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
310hv @4900rpm 1,3bar tuolla ahtimella (no kompurapuoli on kokonaan tavallisesta gt23v:stä) viispyttysestä 2.5TDI:stä. Mitattu/säädetty Mikan penkissä ja paine noin alhainen, koska penkissä ei tarpeeksi vastusta. Kansi mersua paaaljon huonompi hifisteltynäkin (vain kymmenen venttiiliä).tuikku kirjoitti:.
Joo, tuossa ahtimessa ei taida se pakopuoli vielä siinä reilussa kolmessa sadassa niin paljoa ahdistaa, mutta kompuran tuotto ei enää riitä.
Luulisin, että näin.
Itse pidän tuota ahdinta kovin vanhanaikaisena nykyään. Aikoinaan pikkuahtimien aatelia.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Innolla odotetaan kokemuksia.maku kirjoitti:Mulla menee auto pukille talveksi ja kokeillaan varmaan muutamaa eri tehonlisäys kombinaatiota penkin kera (power plussia ja eri turboja).
Voin sitten laittaa kokemuksia tänne niin ei kaikkien tarvi omalla tahollaan hakata päätä seinään

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: AMG C30 lisää tehoa
Ihan huumorilla: Netistä tuli kerran vastaan tieto että muovikertakäyttömukeja silppuamalla ja liuottamalla dieseliin jotain 5% saa tehoa sitä kautta että energian määrä kasvaisi. Joku tollopeloton oli asiaa testannut mutta en löydä sitä artikkelia enää kuukkelilla .....korento kirjoitti:Auto on nyt lastutettu, mutta tahtoo lisää. Mitä ennakkovalmisteluja olisi tehtävä. Onko ne kuuluisat powerplus suutinkärjet asennettava. Eri lähteitä kun on lukenut niin osa sanoo, että lastulla pitäisi irrota noin 300-330hp.
Autoja ei paljoakaan ilmeisesti ole myyty eli tietoa harvoin saatavilla.
Eräs lastuttaja sanoi, että noin 300hp ei ole lastuviritys ja tarina oli siinä. Ei paljon irtoa tuosta kommentista, tosin ymmärrän että kyselijöitä piisaa.
Jotenkin tuntuu, että se kolmesataa olisi pakko olla siellä koneessa, kun kyseessä on kuitenkin AMG. Bimmeristäkin revitään tosi isoja tehoja suuttimen vaihdolla. Onko bemarissa sitten niin paljon enemmän potentiaalia.


Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: AMG C30 lisää tehoa
No niin, tuli itse ostettua tuommoinen rassi ja tahtoo tehoa lisää. Onko nyt kellään antaa tietoa kuka laittaisi virittäen moista muutoinkin kun lastulla...?
Re: AMG C30 lisää tehoa
.
Ohjelmoinnin lisäksi tuohon ei muutamilla tonneilla saa mitään todellista parannusta.
Lisäksi suurempia tehoja ajatellen siinä on yksi sylinteri liian vähän.
Pitää olla paljon rahaa, jos tuosta meinaa neliä satoja irroitella.
Ohjelmoinnin lisäksi tuohon ei muutamilla tonneilla saa mitään todellista parannusta.
Lisäksi suurempia tehoja ajatellen siinä on yksi sylinteri liian vähän.
Pitää olla paljon rahaa, jos tuosta meinaa neliä satoja irroitella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: AMG C30 lisää tehoa
Paljonko tuohon ohjelmoinnilla saa? 260 heppaa? Huomaako eron selvästi vakioon?
Re: AMG C30 lisää tehoa
Kyllä sieltä taitaa osaava tekijä kohtuudella sen 300hp saada. Huomaa eron , jos ei muuten niin siinä että takarenkaita menee 2 paria kesässäJarre kirjoitti:Paljonko tuohon ohjelmoinnilla saa? 260 heppaa? Huomaako eron selvästi vakioon?

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: AMG C30 lisää tehoa
Kiitos vastauksista. Vielä kun kerotte sen "osaavan tekijän" nimen tai numeron, niin teen sen renkaantuhoajan tuosta.. 

Re: AMG C30 lisää tehoa
Tuossa vähän ylempänä taitaa yhdessä allekirjoituksessa lukea jotain. .
Re: AMG C30 lisää tehoa
Tämän hetken tilanne:

Oli aika mahdoton tilanne muuttuvamassaisella dynolla koittaa saada testattua, kun laatikko hermostui ja vaihtoi todella helposti pienemmälle.
Power Plussat, 3,5" putki ilman esteitä, muistaakseni 1500bar, Tuikutettu, siinä ne muutokset taisi olla.
Mulla ei ole mitään tietoa paljonko ovat pako- ja ahtopaineet.
Autolla on nyt reilu 200tkm ajettu ja ajattelin, että turbo olisi hyvä huoltaa ja samalla vaihtaa isompi billet-siipi.
Siiven vaihdosta ei paljoa hyötyä ole, mutta olisi kiva tietää saako siitä 2, 5, 20 vai 40hv/Nm.
Lisäksi onko mitään iloa nostaa rail-painetta 1600bar ja vastaavasti kaventaa syöttöikkunaa?
Auto toimii loistavasti ja vetää todella laajalla alueella, siinä ei ole mitään valittamista, mutta kuten tiedetään siihen tottuu ja
mikään ei riitä.
Ensin ajattelin, että olisin hommannut jonkun pykälää isomman uudemman generaation VNT-turbon (esim. Garrett GTA, GTB, GTC), mutta
kuten arvelin, liian paljon menee rahaa.

Oli aika mahdoton tilanne muuttuvamassaisella dynolla koittaa saada testattua, kun laatikko hermostui ja vaihtoi todella helposti pienemmälle.
Power Plussat, 3,5" putki ilman esteitä, muistaakseni 1500bar, Tuikutettu, siinä ne muutokset taisi olla.
Mulla ei ole mitään tietoa paljonko ovat pako- ja ahtopaineet.
Autolla on nyt reilu 200tkm ajettu ja ajattelin, että turbo olisi hyvä huoltaa ja samalla vaihtaa isompi billet-siipi.
Siiven vaihdosta ei paljoa hyötyä ole, mutta olisi kiva tietää saako siitä 2, 5, 20 vai 40hv/Nm.
Lisäksi onko mitään iloa nostaa rail-painetta 1600bar ja vastaavasti kaventaa syöttöikkunaa?
Auto toimii loistavasti ja vetää todella laajalla alueella, siinä ei ole mitään valittamista, mutta kuten tiedetään siihen tottuu ja
mikään ei riitä.
Ensin ajattelin, että olisin hommannut jonkun pykälää isomman uudemman generaation VNT-turbon (esim. Garrett GTA, GTB, GTC), mutta
kuten arvelin, liian paljon menee rahaa.
Ohjelmoinnin lisäksi tuohon ei muutamilla tonneilla saa mitään todellista parannusta.
Lisäksi suurempia tehoja ajatellen siinä on yksi sylinteri liian vähän.
Pitää olla paljon rahaa, jos tuosta meinaa neliä satoja irroitella.
Re: AMG C30 lisää tehoa
makketee kirjoitti:Tämän hetken tilanne:
[ https://lh6.googleusercontent.com/-D1Agr1QOFYc/TkzGu19-GOI/AAAAAAAAAC8/giyWfsXPxRk/w623-h480-no/C30+cdi+AMG+Dynolappu+%2528Small%2529.bmp ]
Oli aika mahdoton tilanne muuttuvamassaisella dynolla koittaa saada testattua, kun laatikko hermostui ja vaihtoi todella helposti pienemmälle.
Power Plussat, 3,5" putki ilman esteitä, muistaakseni 1500bar, Tuikutettu, siinä ne muutokset taisi olla.
Mulla ei ole mitään tietoa paljonko ovat pako- ja ahtopaineet.
Ei ole kyllä erikoinen lukema powerplussilla ja esteettömällä putkistolla koska Mun C30 polkastiin 304hp ihan vaan pelkällä ohjelmalla. Ei siis mitään muita muutoksia. Katti repes mutta sekin hitsattiin kasaan sen verkon kanssa eli ei ahdista vakio kattikaan. Tuon +300hp:n jälkeen sinne laitettiin vielä +10% syöttöä ja taidettiin rail-paine nostaa, joka tuntui vielä pers dynossa sekin eli 330hp siellä todella todennäköisesti oli ja sen 750Nm. Newtonien mittauksien kannssa oli ongelmia penkissä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: AMG C30 lisää tehoa
Onko tuo pyöräteho vai koneteho?makketee kirjoitti:Tämän hetken tilanne:
[ https://lh6.googleusercontent.com/-D1Agr1QOFYc/TkzGu19-GOI/AAAAAAAAAC8/giyWfsXPxRk/w623-h480-no/C30+cdi+AMG+Dynolappu+%2528Small%2529.bmp ]
Oli aika mahdoton tilanne muuttuvamassaisella dynolla koittaa saada testattua, kun laatikko hermostui ja vaihtoi todella helposti pienemmälle.
Power Plussat, 3,5" putki ilman esteitä, muistaakseni 1500bar, Tuikutettu, siinä ne muutokset taisi olla.
Mulla ei ole mitään tietoa paljonko ovat pako- ja ahtopaineet.
Autolla on nyt reilu 200tkm ajettu ja ajattelin, että turbo olisi hyvä huoltaa ja samalla vaihtaa isompi billet-siipi.
Siiven vaihdosta ei paljoa hyötyä ole, mutta olisi kiva tietää saako siitä 2, 5, 20 vai 40hv/Nm.
Lisäksi onko mitään iloa nostaa rail-painetta 1600bar ja vastaavasti kaventaa syöttöikkunaa?
Auto toimii loistavasti ja vetää todella laajalla alueella, siinä ei ole mitään valittamista, mutta kuten tiedetään siihen tottuu ja
mikään ei riitä.
Ensin ajattelin, että olisin hommannut jonkun pykälää isomman uudemman generaation VNT-turbon (esim. Garrett GTA, GTB, GTC), mutta
kuten arvelin, liian paljon menee rahaa.Ohjelmoinnin lisäksi tuohon ei muutamilla tonneilla saa mitään todellista parannusta.
Lisäksi suurempia tehoja ajatellen siinä on yksi sylinteri liian vähän.
Pitää olla paljon rahaa, jos tuosta meinaa neliä satoja irroitella.
Re: AMG C30 lisää tehoa
Koneteho, se tuli defaulttina ja pyysin erikseen pyöräteholappua, muttaOnko tuo pyöräteho vai koneteho?
en tiedä missä se on.
Pyöräteho oli todella paljon pienempi.
Re: AMG C30 lisää tehoa
Oisko Simpalla dynolappua näyttää?
Olisi mielenkiintoista verrata käyriä.
En muista millä kierroksilla se vaihtoi pienemmälle, enkä osaa katsoa sitä
tuosta lapustani, mutta onko mahdollista, että isommilla kierroksilla ois tullut isommat lukemat, ellei
olisi hypännyt pienemmälle vaihteelle joka kerta.
Menen ton billet-siiven jälkeen kiinteämassaiseen dynoon, katsotaan sitten.
Olisi mielenkiintoista verrata käyriä.
En muista millä kierroksilla se vaihtoi pienemmälle, enkä osaa katsoa sitä
tuosta lapustani, mutta onko mahdollista, että isommilla kierroksilla ois tullut isommat lukemat, ellei
olisi hypännyt pienemmälle vaihteelle joka kerta.
Menen ton billet-siiven jälkeen kiinteämassaiseen dynoon, katsotaan sitten.
Re: AMG C30 lisää tehoa
.
No, molempien herrojen autojen ohjelmat on minun tekemiäni, niin jos vähän avaisin aihetta taas.
Nämä AMG,t poikkeaa muista mersuista ohjelman/tehonmuodostumisen periaatteen osalta.
AMG,n ohjelma on ilmamassaohjattu.
Ahtimen antama, maksimaalinen ilmamäärä riittää kohtuullisella sauhuttelulla luokkaa 700/300 - pakettiin, siis luokkaa.
Suuttimilla, paineen noston kanssa, on mahdollista pikkuisen enempään.
Pumppu ja suuttimet pystyy 1800bar paineeseen, siis pystyy - kestävyyttä en mainosta, koska se ei varmasti parane, mutta minulla on kestänyt.
Tehon muodostumiselle tärkeät osat ovat, ilmamassamittari, ahdin, vesicoolerin pumppu - sekä cooleri itsessään, kokonaisuutena - pieni.
Lisäksi kun ääripäätä haetaan, niin sellainenkin mitätön seikka, kun että miten auton anturit "pelaa yhteen" informaationsa kanssa suhteessa toisiinsa - vaikuttaa.
Sitten, näitä ei todellakaan ole helppoa luotettavasti mitata.
Useampi mittauskerta aiheuttaa väkisellä vesicoolerin nesteen kuumenemisen => tehoa ei tule.
Vakio tekniikka on kasattu "talon paras tawara" - periaatteella.
No, molempien herrojen autojen ohjelmat on minun tekemiäni, niin jos vähän avaisin aihetta taas.
Nämä AMG,t poikkeaa muista mersuista ohjelman/tehonmuodostumisen periaatteen osalta.
AMG,n ohjelma on ilmamassaohjattu.
Ahtimen antama, maksimaalinen ilmamäärä riittää kohtuullisella sauhuttelulla luokkaa 700/300 - pakettiin, siis luokkaa.
Suuttimilla, paineen noston kanssa, on mahdollista pikkuisen enempään.
Pumppu ja suuttimet pystyy 1800bar paineeseen, siis pystyy - kestävyyttä en mainosta, koska se ei varmasti parane, mutta minulla on kestänyt.
Tehon muodostumiselle tärkeät osat ovat, ilmamassamittari, ahdin, vesicoolerin pumppu - sekä cooleri itsessään, kokonaisuutena - pieni.
Lisäksi kun ääripäätä haetaan, niin sellainenkin mitätön seikka, kun että miten auton anturit "pelaa yhteen" informaationsa kanssa suhteessa toisiinsa - vaikuttaa.
Sitten, näitä ei todellakaan ole helppoa luotettavasti mitata.
Useampi mittauskerta aiheuttaa väkisellä vesicoolerin nesteen kuumenemisen => tehoa ei tule.
Vakio tekniikka on kasattu "talon paras tawara" - periaatteella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: AMG C30 lisää tehoa
On se jossakin mulla kuvattuna. Pitää kaivella konetta. Vääntöjä siihen lapulle ei saatu, mutta huipputeho meni kyllä yli 300 muutaman kokeilun jälkeen. En tiedä mikä on power plussien vaikutus mutta tuntuis 300 tulevan ulos kohtuu helposti tuosta sun vehkeestä. Pyydä tuikulta paineen lisäys ja ainaki 10% lisää syöttöä. Kyllä se kestää jos auto muuten ok.makketee kirjoitti:Oisko Simpalla dynolappua näyttää?
Olisi mielenkiintoista verrata käyriä.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: AMG C30 lisää tehoa
Kuten Tuikku sanoi, se on monesta asiasta kiinni.simppa80 kirjoitti:Pyydä tuikulta paineen lisäys ja ainaki 10% lisää syöttöä. Kyllä se kestää jos auto muuten ok.
En oletakaan, että kaikista C30 AMG:sta tulee tismalleen samat lukemat.
Tietysti kun näin pienistä eroista puhutaan, dynoissakin voi olla eroja?
Jos oltaisiin samassa dynossa ja lämpötilassa mitattu niin tietäisi faktaa.
Katsotaan kun olen saanut tuon turbon huollettua, billet-siiven tilalle ja "isompi" rail-paineanturi paikalle, että mitä kiinteämassainen dyno sanoo.
Eihän vakio ilmamassamittaria tarvitse vaihtaa tuon isomman billet-siiven takia?
Viimeksi muokannut makketee, To 05.02.2015 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: AMG C30 lisää tehoa
Dynojen erot tuolla mersun automaagilla voi olla yllättävänkin suuria. Että jos ei ole samassa dynossa mitattu, niin melko turhaa edes vertailla muutaman hepan tarkkuudella. Muutenkin olis parempi tuijottaa rengastehoja, kuin laskettua konetehoa mikä helposti heittää häränpyllyä dynosta riippuen.
Re: AMG C30 lisää tehoa
Trollataan tätä ketjua vähän kun tuolta tekniikan puolelta löytyy paljon parempi ja uudempi ketju C30 AMG tehon lisäyksestä.
Välijäähdyttimen nestekierron huolto ja hoito nyt askarruttaa.
Oletteko joutuneet lisäämään nestettä välijäähdyttimeen? Mitä nestettä jäähdytin käyttää? Haihtuuko / häviääkö sieltä nestettä?
Välijäähdyttimen nestekierron huolto ja hoito nyt askarruttaa.
Oletteko joutuneet lisäämään nestettä välijäähdyttimeen? Mitä nestettä jäähdytin käyttää? Haihtuuko / häviääkö sieltä nestettä?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: AMG C30 lisää tehoa
Eihän sille mitään erillistä omaa nestekiertoa ole. Samaa kuraa kierrättää kuin jäähdyttimessä ja jos ei glygoli laatikkoon jäähdyttimen kautta häviä niin ei pitäisi haihtuakaan mihinkään. Oma pumppu sille löytyy jonka kunto kannattaa selvittää jottei kesällä ahtoilman lämmetessä leikkaa tehoja.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03