MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Elikäs ongelmana on nykiminen lämpimänä varsinkin jos on kiihdytellyt rajusti. Nykiminen loppuu kun nyppää ehan johdon irti tai antaa koneen jäähtyä. Onko vika ehassa vai voiko nykimiseen liittyä jotain muutakin. Tyhjänäkäynnillä kierrokset vaeltelee ihan pikkaisen.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Pidä ehan piuha vaan paikallaan koska sähköjetti näköjään pelaisi mutta voi tarvita säätöä .
tinaapa ensin yj-rele kokonaan ja bensa rele niin tasoittuu toi käynti tyhjiksellä ainakin.
tinaapa ensin yj-rele kokonaan ja bensa rele niin tasoittuu toi käynti tyhjiksellä ainakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Silloin kun alkaa nykimään lämpimänä, niin auto ei oikein liiku mihinkään....?????
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Tunnetko onko nykiminen bensan sannissa vai syytty katkoja?
Jollakin oli sytty yksikön pohjassa siirto tahna hävinnyt että liikakuumuminen teki pätkimistä mutta sen voi tehdä sytty yksikkö,puola,kampuran asento anturi.
Tsiigaa myös jakajan sisään.
Jollakin oli sytty yksikön pohjassa siirto tahna hävinnyt että liikakuumuminen teki pätkimistä mutta sen voi tehdä sytty yksikkö,puola,kampuran asento anturi.
Tsiigaa myös jakajan sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Luulen että bensapuolella, koska liikahtaa vähän paremmin kun pumppaa kaasua. Ihmetyttää vaan se, kun ne ehan johdot ottaa irti, niin nykiminen loppuu siihen.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Avasin yj-releen ja sieltä löytyi melkoisesti hapettumaa ja sieltä suun täältä sillat sen takia yhdessä, puhdistin releen kauttaaltaan. Koeajon jälkeen kaikki näyttää hyvältä toistaiseksi (en kylläkään "revittänyt" autoa) ja tyhjänäkäyntikin mielestäni tasottui.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Tinaa suosiolla rele uudelleen..älä katso millainen se on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Pitääpä tehdä se vielä....
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Uusi yj-vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Uusi bensa-rele vielä tulematta. Mites toi ehan säätäminen. Kannattaako itse edes yrittää?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Nyt kyllä menit törsäämään releisiin kun aina on vaara että ne ei auta ongelmaan.
Ehaa voi säätää mutta pitää olla yleismittari ja aikaa sen säätöön...bensalle sitten haiset pitkään.
Bensasuodin ja paineet olisi myös hyvä tutkia..ilmavuodot aiheuttaa yleisesti nykimisiä.
suosittelen myös potentiometrin puhdistusta ja säätöä.
seoksiin en vielä puutuisi koska pitää perus asiat olla ok.
virranjakajan kansihan on yleinen vian aiheuttaja ja toi potikka .
Ehan säädöllä menee kaikki sekaisin ja sittten jos muuta saat muutettua normiksi joudut uudelleen taas säätämään.
Eli ehan säätö ihan lopuksi.
Tutki kumikaukalon kunto ruiskun alta ja jousi samalla et on ehjä.
Ehaa voi säätää mutta pitää olla yleismittari ja aikaa sen säätöön...bensalle sitten haiset pitkään.
Bensasuodin ja paineet olisi myös hyvä tutkia..ilmavuodot aiheuttaa yleisesti nykimisiä.
suosittelen myös potentiometrin puhdistusta ja säätöä.
seoksiin en vielä puutuisi koska pitää perus asiat olla ok.
virranjakajan kansihan on yleinen vian aiheuttaja ja toi potikka .
Ehan säädöllä menee kaikki sekaisin ja sittten jos muuta saat muutettua normiksi joudut uudelleen taas säätämään.
Eli ehan säätö ihan lopuksi.
Tutki kumikaukalon kunto ruiskun alta ja jousi samalla et on ehjä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Bensa-rele myöskin vaihdettu ja luulin jo, että siinähän se vika oli, mutta ei. Sitten vaan noiden toisten juttujen kimppuun
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Onkohan tällä asialla merkitystä nykimiseen? Nyt kaksi eri akkua mennyt tyhjäksi jostain syystä(kumpakaan akuista ei uusia) tänään hain uudet hiilet laturiin ja nyt akku latauksessa.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Voihan jännite vaikuttaa toki mutta kunhan laitat laturin kuntoon ja ehkä löydät syyn jos se ei ole laturissa.
Monesti yön yli jos akku on tyhjä on syyllinen imusarjan ja kannen välissä oleva lämmitys pelti..eli rele jää päälle ja se vetää eika roimasti virtaa.
Monesti yön yli jos akku on tyhjä on syyllinen imusarjan ja kannen välissä oleva lämmitys pelti..eli rele jää päälle ja se vetää eika roimasti virtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Missähän tuon releen pitäisi olla? Relepoksissa kun on vaan yksi pienempi rele?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Potentiometri putsattu ja säädetty 0.7V ja jostain syystä tyhjänäkäynnin kierrokset nousi aika rajusti. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Kumikaukalo vaihdettu uuteen ja potikka puhdistettu vielä kertalleen ja nyt säädetty kunnolla vielä tulossa uusi letkun pätkä tyhjänäkäyntisäätimen ja kampikammion väliin (oli näet letkun pää halki tyhj.käyntisäätimen päästä). Nyt jo nykiminen paljon vähäisempää.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Eli vielä on jossakin ilmavuotoja.
Tutkipa suuttimien alus kumien kunto tai oikeastaan suosiolla uudet ostat kun ei ole kalliit.
Tutkipa suuttimien alus kumien kunto tai oikeastaan suosiolla uudet ostat kun ei ole kalliit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
No itse asiassa luulen että johtuu suurimmaksi osaksi tuosta kumiletkusta. Hiukan kun siihen koskee niin alkaa jumalaton suhina ja kierrokset alkaa seilaamaan. Mutta jos ja kun ostan ne suuttimien aluskumit, niin millainen vaihto-operaatio niissä on?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Suutinputket irti suuttimien päästä ja 13mm pultit irti jolla suuttimet on paikallaan sellaisella raudalla ja vetäiset suuttimet irti ja kumet tulee mukana ja sitten vain uudet paikalleen....helppo homma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Osaako joku sanoa mikä kuvassa näkyvä alipaineventtiilin tarkoitus on, löytyy kuskin puoleisen takapenkin alta? Tuo nyt ilmeisesti osottautui akun purkajaksi. Ainakin napsahtaa heti, kun laittaa johdon kiinni, ja nyt toistaiseksi auto lähtenyt aamuisin hyvin käyntiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Takaniskatuethan kaatuu alipaineella mutta omastani en ole paikallistanut missä venttiili on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Omassani ei ole takaniska tukia...???!!!
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
No niin. Suuttimen tiivisteet vaihdettu ja letkun pätkä. Ja meno parantunut melkoisesti. Uusi potikka vaihdettu, kuuluuko potikan arvot seilata hieman? Nyt kulkee lämpimänäkin tasaisella kaasulla, mutta kun painaa kaasun pohjaan niin tuntuu tukehtuvan ja vasta hetken päästä ampaisee kunnolla eteenpäin. Tulppia vaihdettaessa oli kaikki tulpat aivan pikimustia. Ilmeisesti käy melkoisen rikkaalla....????
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Toi venttiili muuten penkin alla niin toisessa topikissa ne on yhteydessä etupenkkien kaipaus lukituksen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Jep. Sattumalta luin kyseisen viestiketjun. Osaatko sanoa jotain noista ongelmista viimeisimmässä viestissäni?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Pontikan arvo heittää jos tyhjistä vaeltaa hieman.
Tyhjistä säätää seosruuvista pulssisuhdemittarilla ja sitten 2500rpm kohdalta ehasta oikea prosentti.
Tieten kaikki ilmavuodot oltava pois ennen tätä.
Tossa luin muuten että economimittari pitäisi olla tappioasemasta vasemmalla..jos ei voi vuotaa vaikka venttiilivarren lumet ilmaa...mites sulla se käyttäytyy?
Jakajan kansi ongelmat kanssa tekee kiihdytys viiveen.
Tyhjistä säätää seosruuvista pulssisuhdemittarilla ja sitten 2500rpm kohdalta ehasta oikea prosentti.
Tieten kaikki ilmavuodot oltava pois ennen tätä.
Tossa luin muuten että economimittari pitäisi olla tappioasemasta vasemmalla..jos ei voi vuotaa vaikka venttiilivarren lumet ilmaa...mites sulla se käyttäytyy?
Jakajan kansi ongelmat kanssa tekee kiihdytys viiveen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Bochilaiset virranjakan kansi ja pyörijä vaihdettu sekä bensasuodatin. Vilkasin vielä syttyyksikön taaksekin ja tahnaa siellä oli vaikkakin ihan kovettunutta (en tiedä kuuluuko olla kovettunutta) vaihdoin muuten o-renkaatkin niistä mihin suuttimet tulee. Potikan arvot ei enään seilaa niin jumalattomasti, mutta nykiminen jatkuu edelleen lämpimänä. Kokeileilin toista ehaakin, mutta sama tulos. Kylmänä toimii aivan pirun hienosti, mutta mutta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Oletko kiinnittänyt huomiota, mitä moottorin lämpömittari näyttää, kun nykimistä esiintyy? Onko nykiminen säännöllisesti vai satunnaisesti esiintyvää? Onko nykimistä jollakin määrätyllä kierrosluvulla ainoastaan, vaiko läpi koko kierroslukualueen?
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Kun moottorin lämmöt nousee hiukan yli 80 astetta alkaa hyytyminen, normaalilla kaasulla ajettaessa, menee suht hyvin, mutta kun painaa kaasua niin tuntuu kuin tukehtuisi, kytkimen kun laittaa pohjaan ja pumppaa kaaasua rajusti, niin tehot palautuu ja kun taas ajelee normaalisti, niin hetken päästä taas sama juttu. Hyytyminen tapahtuu joka kerta kun lämmöt nousee normaaliksi. Täytyy sanoa, että varsinainen nykiminen on varsinasisesti poistunut ja tuo hyytyminen tullut tilalle.
Re: MB 300CE -88 nykii lämpimänä???
Itsellä teki tuota kun virranjakajan se alipainekello oli rikki. Uusi saksasta 50e ja sit sytytyksen säätö ja kulkee taas.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88