Hei kaikki!
Nyt kysyn teknisestä ongelmasta, johon voi olla vähän hankala sanoa mitään näkemättä tilannetta, mutta kysyn kuitenkin jos jollekin tulee jotain mieleen. Auto siis -86 250 D
Tänään ajossa huomasin, että esim risteykseen tullessa tyhjäkäynnille laskiessa kierrokset laskivat todella alas ja auto piti "rumpsuttavaa" ääntä. Ikään kuin joku pytty olisi jäänyt pois pelistä. Kiihdytyksissä tuntui kangertelua. Sittenpä katsoin, että polttoainemittari näytti lähes tyhjää vaikkei valo palanutkaan. Laitoin tankin lähes täyteen ja vika tuntui kadonneen.
Mutta sittenpä illalla ajamaan lähtiessä käynnistyksen jälkeen kuului koneesta kova kahina. No kahina loppui ja ajoin muutaman kilometrin. Kotiin tullessa katsoin konetilaan ja huomasin että laturinhihna ei pyöri! Konetila oli myös roiskunnut täyteen öljyä ja ajossa oli tiellekin sitä roiskunut. Hihnankiristimen hihnapyörä oli irronnut ja jumitti flektin ja hihna oli solmussa. Kaasuttaessa kuuluu kova vikinä, joten enpä enää lähtenyt ajamaan.
Mitäköhän on voinut tapahtua? Eniten ihmetyttää tuo öljyn roiskuminen. Öljyisin paikka on tuossa moottorin edessä juuri hihnankiristinlaitteen seutuvilla.
Kiitos kaikista ideoista !
W124 pahempi tekninen ongelma !?
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
W124 pahempi tekninen ongelma !?
Viimeksi muokannut Kardaaniveto, Ma 13.01.2014 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
Kampiakselin stefa?
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
Tänään päivänvalossa tutkin lisää ja huomasin, että hihnankiristin oli murtunut irti ketjun kopasta ja kopassa ammotti reikä! Ei kai tässä auta kuin koppa uusia.. Onkos 200sen ja 250sen kopissa eroa? Ja onko tuossa kopan vaihdossa jotain kompastuskiviä?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
voi voi,oliko se kiristin irronnu lohkosta,sillooin sitä öljyä tulee,etulaippa vaihtoon ja taas mennään!!.jos tarviit neuvoo kysy ihmeessä!
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
Samat kopat ne on. Kannattaa suosiolla purkaa keula niin on helpompi vaihella.Kardaaniveto kirjoitti:Tänään päivänvalossa tutkin lisää ja huomasin, että hihnankiristin oli murtunut irti ketjun kopasta ja kopassa ammotti reikä! Ei kai tässä auta kuin koppa uusia.. Onkos 200sen ja 250sen kopissa eroa? Ja onko tuossa kopan vaihdossa jotain kompastuskiviä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
Ehjän kopan sain purkaamolta, kiristimen rullan yms tykötarpeet hankin uutena. Tarviikohan kantta/öljypohjaa irroittaa kopan vaihdossa?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W124 pahempi(ko) tekninen ongelma !?
Ei itse kantta tarvii irrottaa mutta öljypohjan tais joutua irrottamaanKardaaniveto kirjoitti:Ehjän kopan sain purkaamolta, kiristimen rullan yms tykötarpeet hankin uutena. Tarviikohan kantta/öljypohjaa irroittaa kopan vaihdossa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103