W124 606 diesel missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

Re: W124 606 dieselvika selvisi

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

Pitkään etsitty vika löyty joka johtui syöttöpumpuun tulevasta pienireikäisestä banjo liittimestä joka on paluupuolelle tarkoitettu takaisku venttiili malli, banjopunttia poraamalla ja jousi ym. Rojut pois ottaen alko toimimaan. Nyt iso kiitos kaikille tähän aiheeseen paneutuneille ja yö unessa menettäneille foorumilaisille! Ja hyvä se on julkaista nämä vian syyt että ei jää mysteeriksi :D
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 606 diesel missä vika?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jeesjees,

hyvä, että tuli kuntoon ja tosiaan hyvä myös, että laitoit syyn näkyville! :thumbup:

Mutta sitä nyt vain piti kysyä, että ymmärsinkö oikein, että tuo vika tuli siihen autoon polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä? Vaihdettiinko se banjo siinä samalla sitten, vai kuinka siinä noin kävi?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 606 diesel missä vika?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin ja onhan siellä paluupuolla nyt se jousella varustettu banjopultti ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W124 606 dieselvika selvisi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meseheka kirjoitti: Ja hyvä se on julkaista nämä vian syyt että ei jää mysteeriksi :D
Nimenomaan.

Täälläkin on lukemattomia juttuja joiden ratkaisua ei ole kerrottu tai lukee vaan että korjattu eikä ole kerrottu että miten...
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

Re: W124 606 diesel missä vika?

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

Juu se unohtu mainita että yhtä ymmällään olen itsekin miten tuo tuli pa suodattimen vaihdon yhteydessä mutta joka tapauksessa irroittanut en silloin sitä. eli edelliset sepät on laitelleet. Olisko jotenkin ollut auki asentoon ollut jumittunut ja kun uusi suodatin tuli täytettyä strattailulla niin se sai sen "toimimaan" ja koneen lohkon ja pumpun välistä en ole liikutanutkaan koko aikana banjoa pitää tarkastaa kun imusarja irti, (näyttää siltä että on samanmoisen näköinen päästä täytetty banjo ( kuula tulppa päässä).
Vastaa Viestiin