Herlevin pumpuista
Herlevin pumpuista
Mitäs mieltä porukka on noista 8mm herlevin pumpuista? Tyhjäkäynti on vissiin ongelmallista? Kuinka on ollut katsastukses savuarvot?
Tarkoitus laittaa halvan hintansa vuoksi 603 kaveriksi. Taitaa vaan olla mynän ja ppd:n jälkeen halvin mutta vielä hyvänlaatunen?
Tarkoitus laittaa halvan hintansa vuoksi 603 kaveriksi. Taitaa vaan olla mynän ja ppd:n jälkeen halvin mutta vielä hyvänlaatunen?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: Herlevin pumpuista
Millasta ongelmaa oot kuulut tyhjäkäynnissä olevan? Itsellä 8mm pumppu odottelee asennusta, mutta 7mm herlevi on pelannut tosi hyvin eilen katsastusessa savut 0.25.
Re: Herlevin pumpuista
Yhellä kaverilla kävi reilua tonnia tyhjiä pajalta tullessaan ja toisella aaltoili 600- 1000 väliä kylmänä hitaasti ja välissä lämpöisenä mutta nopeasti.
Tai asia on niin että noi 8 tapit on jo niin kierrosherkät että kaasuvivuston tärinästä rupeaa aaltoilemaan. Mitä muuten nämä 8mm kuluttaa verrattuna 7mm?
Tai asia on niin että noi 8 tapit on jo niin kierrosherkät että kaasuvivuston tärinästä rupeaa aaltoilemaan. Mitä muuten nämä 8mm kuluttaa verrattuna 7mm?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: Herlevin pumpuista
en noista herlevin pumpuista tiedä, enkä oikein muutenkaan noista kasimillisistä mitään tiedä, mutta ainakin joku vuosi takaperin noiden 8mm:n kulutus oli kuulemma jonkun verran isompaa, kun seiskojen. aaltoilu voi johtua pelkästään siitä, että elementit on jo niin isot pumppuun, mikä on suunniteltu ja tehty 5,5mm, tai 6mm elementeille, mihinkä ne kasit on sitten laitettu. kaikki keskipakolimput ja muut ei mene enää niin hyvin käsikädessä. kuten sanoitkin, niin soppa määrä nousee reilusti jo pienestäkin kaasunpainamisesta. ja keskipakolimputhan korjaa sitä kaasua jatkuvasti, jotta esim. tyhjäkäynti olis optimaalinen kaikissa olosuhteissa. oman järkeilyn perusteella syy olisi siinä.
mulla humppas talvella kovalla, melkein kolmen kympin pakkasessa jonkun aikaa 7mm pumppukin, kun raakana löy tulille. ei se paljoa humpannut, mutta jotain 200-300 kierrosta heittelelehti siitä 700rpm:stä. lämpösemmillä ilmoilla ei tehny vastaavaa.
mulla humppas talvella kovalla, melkein kolmen kympin pakkasessa jonkun aikaa 7mm pumppukin, kun raakana löy tulille. ei se paljoa humpannut, mutta jotain 200-300 kierrosta heittelelehti siitä 700rpm:stä. lämpösemmillä ilmoilla ei tehny vastaavaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Herlevin pumpuista
7-10l kulutti mulla 606 8mm automaatti 190 herlevin pumpulla.
Re: Herlevin pumpuista
Missä hinnoissa nuo pyörii?
Re: Herlevin pumpuista
Nelimukisee reilu 800, kutoseen 1200 ja rapiat. Syöttöähän näihin saa aina 250cc. Toki se vähä riippuu mitä kaikkea sinne vaihetaa, jos ne nostinrullat on oikee kulunu nii menee kauemmin säätää sylinterikohtaset syötöt ja ennakot tasan.
vaparin pumppuun tulee toho hintaa morkoolinkellokin sovitettuna.
vaparin pumppuun tulee toho hintaa morkoolinkellokin sovitettuna.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: Herlevin pumpuista
Alasyötön säätö on mulla ainakin vähä ihmeellinen , savuttaa aika reilusti vaikka kuin säätää --> en oo vielä ainakaan saanut "savuttomaksi". Saahan sen aikavähälle savulle kun laittaa sammutusvivustakin niin pienelle että juuri ja juuri jaksaa käydä.. mutta aika vaivalloista se käyntiin lähtö.
Ja 8mm pumpussa on ahtopaine kello joka nostaa sammutin vipua kun paine nousee, tai näin ainakin minulla. Ja vipu nousee "liikaa" ainaki pikku turbolla savusta päätellen

Ihan ok pumppu, polttoainetta kyllä riittää. mutta esim takakannen välistä vuotaa öljyä, millähän tiivistemassalla kasattu. 1100e oli omaan runkoon tehtynä.
Ostakaahan muutkin kasi millin pumppuja , niin voidaan porukalla miettiä miten saadaan leimalta läpi (kädet ristissä toivotaan ettei automaattia kierrätetä yli 3000 savutustestissä)

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Re: Herlevin pumpuista
Minulla on samanlainen tuo 7mm mynäpumppu, sillä edellisellä matalampituottoisella 7mm pumpulla ei ollut ollenkaan samanlainen. Tosin on se konekkin kokenus ihmeitä välillä niin en tiedä mistä loppujen lopuksi johtuu. kettumainen joka tapauksessa. Olisi kyllä mukava tietää mistä se johtuu, savuaa siis matalilla kierroksilla.Samppa.S kirjoitti:..., savuttaa aika reilusti vaikka kuin säätää --> en oo vielä ainakaan saanut "savuttomaksi". Saahan sen aikavähälle savulle kun laittaa sammutusvivustakin niin pienelle että juuri ja juuri jaksaa käydä.. mutta aika vaivalloista se käyntiin lähtö.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Herlevin pumpuista
Oletko mittaillut millä paineella tuo kello alkaa lisäämään syöttöä ja millä paineella se on täysillä? Siihenhän voi laittaa semmoisen vaihdettavalla jousella olevan hukkaportin kellon jos tarvetta.
Re: Herlevin pumpuista
0,7bar alkaa syöttämään lisää aina 2,5bar asti.
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Re: Herlevin pumpuista
Itsellä juuri toi 4 mukiseen tehty mikä heti alustalähtien kävi rapiaa tonnia. Sitten tuo kierrosherkkyyttä käyttöautoon mielestäni liikaa. Pieni heitto tiessä -> jalka heilahtaa -> tukka käy tuulilasilla ja niskatues kauhealla vauhdilla.. en tiiä onko automaatis sama ongelma.. toinen juttu toi päästö juttu. Savuuttaa "paljon" (lue: katsastusmiehen mielestä) vaikka ahdoton syöttö min. Eli juuri lähtee ilman kaasua käyntiin. Ja kun kiertää sen alta 7000rpm voi katsari taputtaa käsiä yhteen ja meikälääsen pää tietysti välis. Vetääs rumaasesti vaan kaasuvaijeri niin löysälle että liikevaraa sentti kaks. Kiertääs mukavasti rapia 5000rpm. Ja savua ei lainkaan kun niin vähä antaa kaasua ja kiekat nousee hitaasti.. tämä siksi koska lähes mahdoton ruuvata maks. Kierroksia alemmas pumpun ollessa paikoillaan..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: Herlevin pumpuista
Siinäpä tuore Herlevin 8mm pumpun testaus. Nyt syötöt 80/140 ja nättiin käy tyhjäkäyntiä. Kierroslukumittaria ei ole, mutta nuo laatikon sisäisten antureiden kierrokset ei pitäisi paljoa heittää. Helvetin kierrosherkkähän tuo on, mutta ei ainakaan automaatin kanssa aiheuta muuta kuin suupielten nousua korvia kohden. Katsatusta varten sitten kierroksia alaspäin takakannessa olevan tulpan takaa. Tuota varten ei tarvitse kuin käyttää korkeintaan imusarja irti joka ei pitäisi kerran vuoteen kovin iso homma olla.. Savutus homma voikin olla toinen tarina, mutta sitä pitää miettiä sitten vuoden päästä kun katsatus on taas ajankohtainen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vmGkdjWwztY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vmGkdjWwztY[/youtube]
Re: Herlevin pumpuista
Sievästi käy
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com