W201 OM601 2.0D Turbottaminen?
W201 OM601 2.0D Turbottaminen?
Tenava alkais olla kansipaffia vaille, ajettu 490tkm ja kuseksii öljyjä ihan jokaselle tutusta ykköspytyn päätystä konetta, nostajakin kalkattelee sillontällön.. Remonttia tässä suunnitellaan ja osia täytys alkaa hankkimaan, niin mietittiin että oisko tämmönen kakslitranen diesel kuinka mahoton vehe ahtamiseen? Ihan joku korkeintaan 100hv otettas. Saako edes leimattua turbon kanssa? Jos kellään on mitään kokemusta asian suhteen niin tietoa otettaisiin mielellään vastaan, kannentiivisteen kuuluisi vissiin olla normaalia vahvempi ja moottori vaatisi muutenkin jonkinmoista säätelyä. Hakutuloksista googlellakin löytyy vain oikeastaan Viton moottoreista ja bensavehkeistä infoa. Ei oo peukalo keskellä kämmentä kuitenkaan, on näiden kanssa touhuttu mutta eka turbokeissi ois suunnitteilla, jos tuosta on aihioksi..
Re: W201 OM601 2.0D Turbottaminen?
Googlen hakukone yskii... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=131905" onclick="window.open(this.href);return false;
- Laita vakio massatiiviste liimalla kiinni, tasopinnat tulee olla koneistettu suoraksi, vähintäänkin se kansi.
- Öljyn voi ottaa joko kannen päästä, suodatinjalasta tai poraamalla reikä lohkon kylkeen
- Katsastuksen onnistuminen riippuu auton vuosimallista (vähäpäästöinen vs. ei vähäpäästöinen)
- No siten voi myös kiertokangen laakereita värkätä turbomallin moottorista, porataan se öljyreikä niihin.
- Ruiskutuspumppu olisi hyvä olla vaikkapa 6mm elementeillä ja savutuksen estokellolla, Vitosta löytyy semmonen hyvä.
- Erään Viton jälkiahtamisjutun moottori on tämä samainen OM601 2,0d eli sen tarinan jutut käy henkilöautoon oikein hyvin.
- Laita vakio massatiiviste liimalla kiinni, tasopinnat tulee olla koneistettu suoraksi, vähintäänkin se kansi.
- Öljyn voi ottaa joko kannen päästä, suodatinjalasta tai poraamalla reikä lohkon kylkeen
- Katsastuksen onnistuminen riippuu auton vuosimallista (vähäpäästöinen vs. ei vähäpäästöinen)
- No siten voi myös kiertokangen laakereita värkätä turbomallin moottorista, porataan se öljyreikä niihin.
- Ruiskutuspumppu olisi hyvä olla vaikkapa 6mm elementeillä ja savutuksen estokellolla, Vitosta löytyy semmonen hyvä.
- Erään Viton jälkiahtamisjutun moottori on tämä samainen OM601 2,0d eli sen tarinan jutut käy henkilöautoon oikein hyvin.
Lisää tietoa: www.skg.fi