2. Tenavani

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

2. Tenavani

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Tämmönen tuli tosiaan laitettua:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Eli meikäläisen toinen MB 190E. Vm. 1991 2.6 ja ajettu 435tkm. On sähkölaseja edessä, niskatuet takana, sähköluukku katossa ja kivasti liikevoimaa. Sinänsä aika tuttu auto että kaverilta ostin pois, joten huoltohistorian tiedän suomen ajalta melko pitkälti. Sinänsä ikävää, että porotkin tähän tykästy ja siksi tarvikeosaa keula täys...
Yläkerta rakennettu talven aikana kokonaan uusiksi, alakerta vaatisi tiivisteiden vaihdon, eli konepuolelta suhteellisen terve pirssi.

Ja hetihän sen kanssa on ongelmiakin ja muita kysymysmerkkejä. Kojelaudasta pimeni kaikki valot ja poltti sulakkeen, eli jossakin jokin vastaa runkoon. Huomenissa olisi tarkoitus etsiä tuo vika ja samalla tutkia miksi vänkärin puolen parkeille ei tule virtaa ollenkaan. Tuulilasi vaatii vaihdon(siksi ilmastointiteippi)... Ei sattuis kellään olemaan tietoa siitä onko pakosarjan ja putkiston välissä olevilla pöntöillä joku merkitys? Olisi hyvä tietää kun suunnittelin rakentavani putkistoa vähän uuteen kuosiin kun on aikas tukkoisen kuuloinen äänimaailma tässä autossa..

Kyllä tästä vielä projekti saadaan... :D
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
Avatar
kooäss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 11.01.2009 21:31
Paikkakunta: kokemäki

Re: 2. Tenavani

Viesti Kirjoittaja kooäss »

Eikös ne pöntöt oo katalysaattorit.
W123 300td "uljas ratsu" https://picasaweb.google.com/1133522377 ... 39/DropBox
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

Re: 2. Tenavani

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Tuntuis fiksummalta että katti olis pakoputken ensimmäisen osan lopulla, eikä kuumimmassa paikassa heti pakosarjan jälkeen...

Anyway, kojelaudan sähköt toimii taas, oli himmentimen "levyt" palanu ja se piirilevyn palaan rakennettu sulake. Ja ko sitähän ei mistään saa niin piti seki tehä ite...

Seuraava robleema vois olla tuo ko tuntuu tasavauhdilla niinko kone pätkis.. Eli vedot tuntuu välistä katoavan...? Ideoita?
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

Re: 2. Tenavani

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Saatto syyki löytyä nykimiseen... Tulpat entiset ja tolkuttoman karstottuneet. Männänrengasremontti pitäs kans joutessa tehä..

Jos jollakulla on tietoa mistä sais 2.6:n asd/abs perään laakerit ja pienemmät hammasrattaat niin linkki olis kiva, kiitos =)
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
Vastaa Viestiin