Pohdintaa hintakehityksestä W124/ muut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Pohdintaa hintakehityksestä W124/ muut

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kun silmäilee myyntipalstaa, niin huomasin mielenkiintoisen piirteen :

Yllättävän nopeasti olemme päässeet Suomessa siihen tilanteeseen, mikä on hinnoittelun suhteen myös vaikkapa Saksassa =

Samalla raha määrällä voit saada 4-ovisen sedanin, on se sitten korimallia
w115, w123, w201, w124 tai w126. Eli pari-kolme tonnia, ja voi valita minkä korimallin näistä ajokiksi itselleen haluaa.... kuntovertailu on jo sitten toinen kysymys.....

Muuten mielenkiintoista myös :
aikamoinen hintahaitarin venymä on kehittynyt mallille w124 sedan =
alkaen vain paritonnia ja uusimmat tietenkin reilusti yli kymppitonnin !

Väkisin tulee mieleen, että historia voi toistaa kohta taas itseään;
Ostetaan halpa 200 D, johon sijoitetaan vaikkapa 300 D tai 300 E tekniikka
ja samalla muutakin herkullista. :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tottahan tuo on, mutta kuntokysymys on aika ratkaiseva. Tuolla 2-3 000 euron budjetilla harvoin saa W124-W201-W126 -linjasta kovin kunnollista yksilöä.
Ja toivottavasti, toivottavasti tuo viestisi viimeinen virke ei toteudu, ainakaan laajassa mittakaavassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muutama vuosi sitten 50000 markan w124 tuntui tosi halvalta, nyt sen hintainen pitää olla tosi hyvä.
Kyse on kuitenkin suunnilleen 10-20 vuotta vanhoista autoista, ja vanhoissa mersuissahan kilometrit eivät lisäänny - oli se sitten 10 eli 20 vuotta vanha niin liikuttavan usein kilometrejä on noin 500000.

Työkaveri osti 1 1/2 vuotta sitten 200 d -93 ja maksoi 11000 euroa (ajettu 600000) , eikä se silloin tuntunut kalliilta.
Nyt siitä autosta 6000-7000 olisi aivan max. hinta, vaikka se on paremmassa kunnossa kuin silloin.
Älyttömän kalliita kilometrejä.

Toinen työkaverini osti reilun 2000 euron 200d -86 eikä siinä sen enempää ole vikoja ollut kuin tuossa -93.
Ainut ero mitä yhtäkkiä huomaa on 5 vaihteen puute.
wiimax.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Tottahan tuo on, mutta kuntokysymys on aika ratkaiseva. Tuolla 2-3 000 euron budjetilla harvoin saa W124-W201-W126 -linjasta kovin kunnollista yksilöä.
Saksassa autokauppiaat kertoili että nyt 3000 eur auton kunto on sama mitä aiemmin 3000 DEM. Eli halvalla ei sieltä saa hyvää, ainakaan saksalaisia laatumerkkejä.

Juuri viimeisen 18 kk:n aikana on nämä hinnat tulleet Suomessa alas. Silloin vuodenvaihteen aikoihinhan se yksityistuonti lähti käyntiin. Kukas se kirjoittelikaan että W124-malleja tuotiin Suomeen viime vuonna 4000 kpl - vaikuttaa varmaan hintoihin koska tarjontaa on nyt yli.

Tietääkö kukaan onko romutettujen (kilvistä poistettujen) autojen määrä lisääntynyt? Jossainhan sen "ravintoketjun" alapään pirssit maatuu, ei kai kukaan näinä käyttömaksun aikoina niitä turhia kilvissä pitele :shock:
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Joo - Saksan hinnoista : olen huomannut saman ilmiön....
Ennen saattoi nähdä hyvän käyttöpelin 2000 DEMiä, nyt se maksaa 2000 Eur.
Eli hinta on käytännössä tuplaantunut - ilmeisesti kysymys on jonkinlaisesta mielikuva harhasta, kun hahmotellaan rahan arvoa.

Poistuvat autot Suomessa : tuntuu olevan aikamoinen imu romutarhaa kohti.
Varsinkin 80-luvun alun japanilaiset katoavat kiihtyvällä vauhdilla....

Arvelen kuitenkin, että tilanne tasaantuu johonkin balanssiin, kun markkina-
tilanne rauhoittuu. Luulisin myös, että joidenkin mallien hinnat tulevat jopa
nousemaan, kun jäljelle jääneet hyvät yksilöt saavat sen arvostuksen joka niille kuuluu ( oli merkki sitten mikä vaan ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuosta hinta kehityksestä. Kaveri kävi vaihdattelemassa itselleen vähän käytettyä väyrystä vm 2001 ajettu rapiat 100000km. Tarjosi vaihdossa 124 250d vm -88 kaikin puolin mainiossa kunnossa. Uudesta lähtien ollut hänellä. Autokauppias totesi vaan yks kantaan, että ei oikein kiinnosta ja toisaalta ei hänellä ole niin halpaa parkkiruutua mihin sen voisi pysäköidä. Arvatkaas vaihtuiko mese? :shock:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Joo-o. Tuossa kesälomilla iski pirunmoinen autokuume ja pitihän se sitten käydä vaihdattelemassa. Katselin autoja hintaluokaltaan 25-30 tonnia. 14kk sitten maksoin omastani 18900 € ja nyt hyvityshinnat heiluu siellä 11000 € nurkilla, sekin hammasta purren. Ei tartte vaihtaa jos vuodessa häviää pyöreät 50 000 vanhaa mummoa. No väliraha on se mikä ratkaisee, mutta silti....
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Niinpä.......Sama ongelma :shock: Sen takia meinaan museoida nuo omat kun aika koittaa :shock: , ja jos haluttaa joskus "vaihtaa" unohtaa tuon vaihtaa sanan, ja ottaa tilalle ostaa sanan, ja ostaa hammasta purren ja muistellen menneitä vanhoja hyviä ? aikoja.

Moni Mersun omistaja joutuu miettimään...on meinaan useammallakin pelillä enemmän käyttöarvoa, kuin myyntiarvoa.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Mielenkiintoista tulee olemaan se, että millä viiveellä laskenut hintataso
vaikuttaa tullausarvon määrittelyyn.

Ja myöskin se, että vaikuttaako hintatason lasku tätä kautta tuontiautojen
lisääntyvään, vai vähenevään tuontiin ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja karra »

Henry V. kirjoitti:Mielenkiintoista tulee olemaan se, että millä viiveellä laskenut hintataso
vaikuttaa tullausarvon määrittelyyn.

Ja myöskin se, että vaikuttaako hintatason lasku tätä kautta tuontiautojen
lisääntyvään, vai vähenevään tuontiin ?
Tämä oravanpyörähän pitäisi saada pyörimään vinhemmin ja siihen samaan syssyyn suomi-autojenkin hinnat alas. Pyynnit ja toteutuneet - liikket ja yksityiset :wink: . Ja sitten saksasta voisi hakea nollaverolla mieleisensä - valitsee vaan värin ja varusteet 8) .

No, koska valtio sallii pitää uusissa autoissa veroa korkealla niin tänne pohjolaanhan muodostuu vääjäämättä kaksihintasysteemi.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
jarsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 18.08.2004 11:53

Viesti Kirjoittaja jarsi »

Timo L. kirjoitti:Tottahan tuo on, mutta kuntokysymys on aika ratkaiseva. Tuolla 2-3 000 euron budjetilla harvoin saa W124-W201-W126 -linjasta kovin kunnollista yksilöä.
Hmm... onko tosiaan noin?

2000-4000 eurolla tuntuu saavan vm. 86-89 autoja joilla on ajeltu 300-600tkm. Eikai nuo 300-400tkm ajetut yksilöt mitään täysiä raatoja voi olla? Itsekin olen kyllä ihmetellyt tuota suurta hintahaitaria.. kunto nyt tietty voi vaikuttaa mutta eikai sentään niin paljon? Mahtaisko (tulevalla) konerempalla olla sitten jotain vaikutusta noihin 300-400tkm ajettujen autojen arvoon? En tiedä..
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

karra kirjoitti: Ja sitten saksasta voisi hakea nollaverolla mieleisensä - valitsee vaan värin ja varusteet 8) .
Niin - lopulta kai on tärkeintä, että kaikki voisivat ajaa paremmilla ja
turvallisimmilla autolla pohjolan vaativissa olosuhteissa.
..... ja kohtuullisimmin investoinnein :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin