http://www.autokuplii.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tässä jo seuraaja Väyrysille

Melko v-mäistä kun koko romu täynnä kuplia, eihän tota saa millään kuntoon vai sinkitseekö ne korjaamolla koko auton uusiksi...
Jonkun jutun luin jossain vaiheessa Audin sivustolta samanlaisesta täpläläjästä, muistaakseni sinkitys mennyt pieleen....en tiedä onko mersu sinkitty ?.Oberland kirjoitti:Kiven iskeymiä, ainakin osa noista näyttäisi oleva sopivissa paikoissa vai olisiko joku esim. rälläköinyt liian lähellä autoa kun kuprut ovat aika pieniä? Vesi päässyt maalipinnan alle?
Kyllähän väyrysten ongelmat alkoivat nuorina. Jaksan uskoa että tapauksen W212 on yksittäistapaus tai jokin maanantaikappale. Netti nykyisenä reaaliaikasena juorupalstna olisi pitänyt huolen että tälläkin palstalla lukisimme näitä paljon jos ongelma olisi paha. Ja mitä tulee jälkimarkkinointiin, ihan hyvin Veho sitä tuossa hoitaa.S202 kirjoitti:Ei 4v autosta voi vielä paljo mitään sanoa. Suurin osa väyrysistäkin oli 4 vuotiaina täysin virheettömiä koriltaan.
Aika työlästä auton pitoa....ei ainakaan itseäni kiinnosta yhtään hieroa peltipossua tuohon tahtiin. Viimeisen kk aikana olisi pitänyt neljä-viisi krt pestä ja vielä vahata?....Ei kiitos. Auto on liikkumista varten....kari v kirjoitti:Ei tuohon ongelmaan kummoista lääkettä/ihmettelyä tarvita: tarpeeksi usein pesu, (aina kurakelin jälk.) ja vahaus kerran kuussa...
Niin, ruostumisessahan nimen omaan on kysymys laiskasta auton hoidosta, kukin tavallaan. Mullahan noi ei ole ruostunut. Minun entinen W 210 vm. 1997 on vielä samalla paikkakunnalla melkein yhtä innokkaalla auton pesijällä, kuin minä ja ei tippaakan ruostetta...LopenUupunut kirjoitti:Aika työlästä auton pitoa....ei ainakaan itseäni kiinnosta yhtään hieroa peltipossua tuohon tahtiin. Viimeisen kk aikana olisi pitänyt neljä-viisi krt pestä ja vielä vahata?....Ei kiitos. Auto on liikkumista varten....kari v kirjoitti:Ei tuohon ongelmaan kummoista lääkettä/ihmettelyä tarvita: tarpeeksi usein pesu, (aina kurakelin jälk.) ja vahaus kerran kuussa...
En ole kahteen kuukauteen tainnut pestä autoa...Seuraavan kerran harkitsen kun ensilumet on saapuneet, talvikumien allelaiton jälkeen voi kerran pestä ja seuraavan kerran suvikumien allelaiton jälkeen.
.
Tähän uskoo ja väittää ainoastaan autoshampoo tehtaan omistaja, tammermatikin johtaja tai kärcherin omistaja suku....ja näille kempin sukupuu nauraa.kari v kirjoitti: Niin, ruostumisessahan nimen omaan on kysymys laiskasta auton hoidosta, kukin tavallaan.
Elähän huoli, myös meillä virutellaan kurakelillä autot jokapäivä.kari v kirjoitti:Hohhoijaa...sorry kun kerroin pesuintoni...
Kannattaiskohan tarkistaa pesumetodit, jollet sitten ihan vahailun ilosta vahaile.kari v kirjoitti:Ei tuohon ongelmaan kummoista lääkettä/ihmettelyä tarvita: tarpeeksi usein pesu, (aina kurakelin jälk.) ja vahaus kerran kuussa...
No kylläpäs meikeläisen auton pesu nyt sai ihmiset ärtyisälle tuulelle. Tuo ihmeessä näytille mulle sellainen auto, jossa on vielä vahaa, jos joka päivä puolen vuoden ajan peset auton...K70 kirjoitti:Kannattaiskohan tarkistaa pesumetodit, jollet sitten ihan vahailun ilosta vahaile.kari v kirjoitti:Ei tuohon ongelmaan kummoista lääkettä/ihmettelyä tarvita: tarpeeksi usein pesu, (aina kurakelin jälk.) ja vahaus kerran kuussa...
Hyvä vahapinta kestää helposti 4-6kk, jos pesutavat on kunnossa, eikä liuottimilla pese sitä vahaa pois.
No kai se nyt saa kun tuo on lähes humpuukia. No onhan se totta että jos auton pesee säännöllisesti ja vahaa, niin pysyyhän se parempana ku pesemätön ja vahaamaton. Mutta ruosteetonta väyrystä ei nykypäivänä olekkaan, mutta saman ikäluokan audeja tapaa täysin ruosteettomina. Väyrysen maalipinta on niin paska että se puskee ruostetta kyljestä keskeltä ehjää maalipintaa, kai se kosteus vaan pääsee sinne maalin alle jotenkin. Ja mitään sinkityksiä kun ei oo, tai jos on niin yhtä tyhjän kanssa.kari v kirjoitti:No kylläpäs meikeläisen auton pesu nyt sai ihmiset ärtyisälle tuulelle. Tuo ihmeessä näytille mulle sellainen auto, jossa on vielä vahaa, jos joka päivä puolen vuoden ajan peset auton...K70 kirjoitti:Kannattaiskohan tarkistaa pesumetodit, jollet sitten ihan vahailun ilosta vahaile.kari v kirjoitti:Ei tuohon ongelmaan kummoista lääkettä/ihmettelyä tarvita: tarpeeksi usein pesu, (aina kurakelin jälk.) ja vahaus kerran kuussa...
Hyvä vahapinta kestää helposti 4-6kk, jos pesutavat on kunnossa, eikä liuottimilla pese sitä vahaa pois.
ps. enpä ota enää kantaa tähän asiaan, minun autot kiiltää, eikä ruostu...
Ei missään nimessä ärtyisäksi. Hyvähän se on, että autosta huolta pidetään.kari v kirjoitti: No kylläpäs meikeläisen auton pesu nyt sai ihmiset ärtyisälle tuulelle. Tuo ihmeessä näytille mulle sellainen auto, jossa on vielä vahaa, jos joka päivä puolen vuoden ajan peset auton...
S202 kirjoitti:Kannattaiskohan tarkistaa pesumetodit, jollet sitten ihan vahailun ilosta vahaile.
Missäs on mainittu että vaha antautuu kuukaudessa? Ylinnähän se taisi tulla jo selvitettyä.K70 kirjoitti:Mainitsit vaan kuukausittain autosi vahaavasi, niin joko vaha on susipaskaa, tai sitten pesuaineet ja metodit on metsässä, jos noin nopeasti vaha antautuu.kari v kirjoitti:No kylläpäs meikeläisen auton pesu nyt sai ihmiset ärtyisälle tuulelle.
Ei tämä mielestäni ole vielä lainkaan offtopicia. Keskustelu alkoi pohdinnalla w212-korimallin mahdollisesta ruostumisesta, ja tästä on mielestäni ihan luonnollista edetä keskustelemaan keinoista, joilla ruostumista voi välttää. Mielestäni on ihan älytöntä, ettei keskutelupalstoilla voisi keskustella.K70 kirjoitti:Ei missään nimessä ärtyisäksi. Hyvähän se on, että autosta huolta pidetään.kari v kirjoitti: No kylläpäs meikeläisen auton pesu nyt sai ihmiset ärtyisälle tuulelle. Tuo ihmeessä näytille mulle sellainen auto, jossa on vielä vahaa, jos joka päivä puolen vuoden ajan peset auton...
Mainitsit vaan kuukausittain autosi vahaavasi, niin joko vaha on susipaskaa, tai sitten pesuaineet ja metodit on metsässä, jos noin nopeasti vaha antautuu.
Itsellä menossa testi nanopinnoitteella, kuinka kauan kestää. Tuo on siis itse laitettu, ei mikään fiksarifirman rahastuspinnoite. Mutta taitaa mennä jo rankasti ot...
Itteäkin kiinnostaa tämä. Savonlinnassa olis vissiin yksi asianosaava mutta täältä tulee matkaa siihen malliin ettei oikein houkuttele Joku yöpyminenkin tulis kylkeen.K70 kirjoitti:.
Itsellä menossa testi nanopinnoitteella, kuinka kauan kestää. Tuo on siis itse laitettu, ei mikään fiksarifirman rahastuspinnoite. Mutta taitaa mennä jo rankasti ot...