Vetoakseliko entinen
Vetoakseliko entinen
Iskipä mielenkiintoinen oireilu. Ajossa kuskinpuoleinen vetoakseli/pyörännapa alkaa visertämään kun pikkulinnut. Kun pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeeseen. Ääni vaihtuu voimakkaaksi klonk klonkiksi.
Jos otan vetarista kiinni ja vetäisen pyörään päin voimakkaasti, vetari liikkuu 4-5cm. Tämän jälkeen voi ajaa äänettä taas noin 20km kunnes sama uudestaan.
En ehtinyt työmatkalla paljoa tutkimaan, mutta räikällä tarkistettuna vetarin kiinnityspultti tuntui olevan tiukalla.
Ilmeisesti vaihto edessä.
Jos otan vetarista kiinni ja vetäisen pyörään päin voimakkaasti, vetari liikkuu 4-5cm. Tämän jälkeen voi ajaa äänettä taas noin 20km kunnes sama uudestaan.
En ehtinyt työmatkalla paljoa tutkimaan, mutta räikällä tarkistettuna vetarin kiinnityspultti tuntui olevan tiukalla.
Ilmeisesti vaihto edessä.
Koneella on koneen tahti
Kyllä vetarin pitääkin päästä liikkumaan pitkittäissuunnassa (eli "pitenemään ja lyhenemään"), muuten hajoaisi paikat sisäänjoustossa. Minulla ne liikkuu "muistaakseni suunnilleen
" 3-4 cm.
Vaan onko vetarissa väljää akseliin nähden sivusuunnassa (ota vetarista kiinni ja heiluta ylös-alas)?
Tai onko nivelissä väljää? Ota pyörännavasta kiinni, kokeile välys pyörittämällä vetaria.

Vaan onko vetarissa väljää akseliin nähden sivusuunnassa (ota vetarista kiinni ja heiluta ylös-alas)?
Tai onko nivelissä väljää? Ota pyörännavasta kiinni, kokeile välys pyörittämällä vetaria.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Re: Vetoakseliko entinen
Vaikkei muuten asiaan, vaan aiheeseen. Itseltäni kuului tervä "napsaus/pamaus" yhtenä aamuna 2-3viikkoa sitten kun lähdin valoista. Syyksi selvisi, vasemman vetarin katkeaminen(?). Kun auto saatiin ylös ja vanha akseli pois oli "kiva" yllätys, se oli ollut hitsattuna ulomman kumin sisältäTimo K. kirjoitti:Iskipä mielenkiintoinen oireilu. Ajossa kuskinpuoleinen vetoakseli/pyörännapa alkaa visertämään kun pikkulinnut. Kun pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeeseen. Ääni vaihtuu voimakkaaksi klonk klonkiksi.

Noh, ei siinä kummempaa, uutta osaa tilalle ja baanalle. Vaan nyt edellispäivänä taas valoista lähdettäessä, samainen pakaus. Ei kait vaan vasen mennyt. No ei menny. Meni oikea. Saas nähdä mitä siitä löytyy kun keskiviikkona pitäisi saada auto ylös..
Onhan noita pari kappaletta tullut tuhottua
.
Kova pamaus vaan kuului molemmilla kerroilla rivakkaasti liikkeelle lähdettäessä ja sen jälkeen kiihtyvyys laski aika radikaalisti (0). Rautakangen vahvuiset vetarit napsahtivat tuosta noin vaan molemmat poikki vuorotellen ilman mitään ennakkovaroitusta.
Mulla ne on rääkkäyksen sijaan väsähtyny kylläkin lähinnä ASR:n takia: talvella kun luistonesto on raksuttanut takapaloilla vääntöä vastaan, metallia on jatkuvasti väännetty edestakaisin vastakkaisiin suuntiin.
Jos vetari katkeaa bensapumppujen puolelta, autoa ei kannata hinailla yhtään tai edes laskea vapaalla mäkeä alas. Irtonainen tanko voi pyöriessään tehdä selvää jälkeä bensapumpuista, bensa- ja jarruputkista/letkuista.
Jos jostain löytyisi järkevän hintainen vetareiden tekijä, saattaisin olla kiinnostunut jossain vaiheessa teettämään vaikka titaanista uudet. Pitäisi nimittäin onnistua vielä edullisemmin kotimaisena käsityönä kuin ostella vähän väliä alkuperäisiä uusia ja sairaan kalliita.
Karpiola Jämsästä ja VTT:n Protoshop on noita kuulemma väsäilly. Sattuisko kellään olemaan kokemuksia?

Kova pamaus vaan kuului molemmilla kerroilla rivakkaasti liikkeelle lähdettäessä ja sen jälkeen kiihtyvyys laski aika radikaalisti (0). Rautakangen vahvuiset vetarit napsahtivat tuosta noin vaan molemmat poikki vuorotellen ilman mitään ennakkovaroitusta.
Mulla ne on rääkkäyksen sijaan väsähtyny kylläkin lähinnä ASR:n takia: talvella kun luistonesto on raksuttanut takapaloilla vääntöä vastaan, metallia on jatkuvasti väännetty edestakaisin vastakkaisiin suuntiin.
Jos vetari katkeaa bensapumppujen puolelta, autoa ei kannata hinailla yhtään tai edes laskea vapaalla mäkeä alas. Irtonainen tanko voi pyöriessään tehdä selvää jälkeä bensapumpuista, bensa- ja jarruputkista/letkuista.
Jos jostain löytyisi järkevän hintainen vetareiden tekijä, saattaisin olla kiinnostunut jossain vaiheessa teettämään vaikka titaanista uudet. Pitäisi nimittäin onnistua vielä edullisemmin kotimaisena käsityönä kuin ostella vähän väliä alkuperäisiä uusia ja sairaan kalliita.
Karpiola Jämsästä ja VTT:n Protoshop on noita kuulemma väsäilly. Sattuisko kellään olemaan kokemuksia?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
vetari poikki
Ohessa linkki vasemman vetarin kuvaan. Tausta oli vähän huono..petska kirjoitti:Katkesiko ne vetarit navan puoli päästä ja heti boorin jälkeen noin olen nähnyt pari katkeavan ja ihan normaali ajosta joten joskus olen ihmetellyt mitenne voi kestää suber turboissa...