W212 maali kuplii
Re: W212 maali kuplii
Mainitsit vaan kuukausittain autosi vahaavasi, niin joko vaha on susipaskaa, tai sitten pesuaineet ja metodit on metsässä, jos noin nopeasti vaha antautuu.
No pakkohan tähän on vielä vastata:
Vahaan auton useasti tosiaan sen takia, ettei vaha kerkee kulumaan pesujen takia loppuun.
Ja nämä mainitsemasi "susipaskat" vahat on: Autoglym ja Diamontpride...että semmosta ja hyvää päivän jatkoa...
No pakkohan tähän on vielä vastata:
Vahaan auton useasti tosiaan sen takia, ettei vaha kerkee kulumaan pesujen takia loppuun.
Ja nämä mainitsemasi "susipaskat" vahat on: Autoglym ja Diamontpride...että semmosta ja hyvää päivän jatkoa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W212 maali kuplii
VAROITUS!!! Jos meinaat Savonlinnassa EKS-puhdistusta, niin pysy kaukana!Jari Ke kirjoitti:Itteäkin kiinnostaa tämä. Savonlinnassa olis vissiin yksi asianosaava mutta täältä tulee matkaa siihen malliin ettei oikein houkuttele Joku yöpyminenkin tulis kylkeen.
Montako kerrosta laitoit ja jos olen ymmärtäny oikein niin useaa eri ainetta käytetään? Mistä sait hankituksi aineet?
Siitä firmasta löytyy Pesukinnas.com-foorumilta varsin hyvä varoittava esimerkki, kun musta Audin A4 oli vedetty vituiksi ja reklamaation jälkeen vielä pilattu pinta hinkkaamalla pesusienellä hiekkaista autoa. Auton sai kuntoon yksi foorumilainen, kun ei tuonne autoa enää voinut viedä, eikä siellä olisi ammattitaitokaan riittänyt korjauksiin. Jos kyseessä joku muu firma, niin unohda tämä...
mutta muista kuitenkin, että auton pinnoitteet, kuten myös vahat pysyy pinnalla juuri niin hyvin, kuin pohjat on tehty. Jos pohjat on poskellaan, ei pinnassakaan minkään aineen ennuste ole hyvä.
Tästä tulis romaani, mutta jos tämä aiheeseen kuuluu, niin antaa mennä ja yritän kiteyttää asioita ja kaikki seuraava on vain minun mielipiteitä. Saa olla eri mieltä.
Eli ennen pinnoitetta auto on ehdottomasti myllytettävä, oli auto uusi tai käytetty. Uudet autot myllytetään yleensä ennen luovutusta. Ja niitä on saatettu jopa maalata, jos kuljteusten aikana on tullut kolhuja.
Ja tästä päästään siihen, miksi myllytetty pinta pitäisi myllyttää. Yleisesti ottaen "ammattifiksarit" käyttävät autoa kohden noin tunnin kaksi, jossa ajassa kerkiävät ajamaan karvalaikalla auton yli fillaavilla aineilla ja mahdollisesti jonkun fillaavan vahankin laittamaan. Auto näyttää hyvälle, kunnes autoa on pesty muutama kerta ja nuo peittävät aineet antautuvat, jonka jälkeen esiin tulee yleensä aivan järjetön määrä hologrammeja, jotka fiksari on saanut aikaan sillä karvalaikalla. Katsokaa liikenteessä aurinkoa vasten autojen kylkiä...90% on sellaisia, että itse en kehtaisi sellaisella autolla ajella.
Mutta itse itselleni perustellen mun eteneminen pinnoitetta laittaessa meni seuraavasti:
-painepullosta sumutus tiukalla liuottimella ja painepesurilla huuhtelu (irtopaska pois pinnasta ja mahdollisia vanhoja vahoja, aineena BiltHamber SurfexHD sekoitus 1:5)
-painepullosta liukkari pintaan ja pesukintaalla pesu (pienempiä koloja brushilla) ja huuhtelu painarilla (edellisessä vaiheessa isoimmat irtokokkareet pois, niin kintaan ja pellin välissä on mahd. vähän naarmuttavia partikkeleita. Sama aine kuin yllä)
-raudanpoisto (auton pinnassa on yleensä aika lailla lentoruostetta, joka lähtee näillä aineilla. Itsellä Wolf's Chemicals DeIronizer)
-pien poisto (pikitahrojakin yleensä löytyy. Aineena Tardis)
-liukkarit pintaan, pesu ja huuhtelu, kuten kohdassa 2, mutta SurfexHD 1:20
-savestus (savella pinnasta lähtee loput epäpuhtaudet, mitä aiemmissa vaiheissa on jäänyt. Itsellä BiltHamberin claybar ja liukkarina vesi tai Megun qd-sekoitus)
-ja taas liukkarit, kuten ennen savea.
Nyt on pinta siinä kunnossa, että siihen uskaltaa laskea kiillotuslaikan ilman pelkoa, että laikka pyörittäisi jotain jyviä pitkin peltejä aiheuttaen tuhoja.
Kiillotus sitten auton lakkapinnasta riippuen sopivilla laikka/aine-komboilla, ettei turhaan raavi lakkakerrosta tarpeettoman ohueksi, mutta saa kuitenkin kaiken hämähäkinseitin ja halutun määrän mahdollisia naarmuja pois. Kaikkia syvimpiä naarmuja on turha lähteä louhimaan pois lakkakerroksen kustannuksella.
Myllyttäessä tärkeitä asioita aineiden ja laikkojen yhdistelmän lisäksi laikkojen siisteys, eli laikkaa on putsattava (esim. hammasharjalla) tuon tuostakin, ettei se mene tukkoon käytetyistä aineista. Mutta aineita ja laikkoja on niin paljon erilaisia ja jokainen vaatii oman tekniikkansa työstöön, että niistä kannattaa lukea tuolta kintaan puolelta.
Myllytyksen jälkeen kuitenkin auto saa taas osakseen liukkaripesun, jolla saadaan kiillotusaineet pois heikentämästä pinnoitteen pysyvyyttä.
Ja pinnoitetta laittaessa minä putsasin aina paneelin ennen aineen levitystä vielä IPA:lla (1:1, akkuvesi : 99% jäähdytysneste), joka poistaa mahdolliset pölyt ja rasvat pinnalta.
Sen jälkeen pinnoite pintaan ja yön yli tallissa kuivumista ja ei kun kovaa ajoa.
Ja kun auton pesee, niin ilme on tämä

Mutta yllä olevasta voi varmaan vetää johtopäätöksen, että ne "ammattifiksarit" oikaisee jostain kohtaa

Semmonen 25-30h menee tohon aikaa.
Laitetaan nyt vielä pesumetoditkin, kun kylähulluksi jo naapuritkin haukkuu ja onhan täälläkin jossain topikissa saanut saman kuulla

-ensin auton pesun tärkein vaihe, esipesu. Foam lancella (pesuaineen vaahdotin painepesuriin) BiltHamberin vaahto pinnalle ja muutaman minuutin päästä huuhtelu painepesurilla. Vaahto valuu pinnalta maahan ja vie mennessään todella tehokkaasti pinnalta irtolikaa pois. Painepesurilla kunnolla läpikäyden vielä tehostetaan asiaa.
-kaksi ämpäriä. Toiseen pesuainevesi valmistajan ohjeen mukaisesti, ei rannemitalla. Tällä taataan pesuaineseoksen vahaturvallisuus, eikä turhaan syödä sitä vahapintaa, jos siis pinnassa on vaha. Nanopinnoitteet ei niin välitä tästä, mutta itse tottumusten mukaisesti teen. Itsellä käytössä kahta pesuainetta, jotka eivät jätä jälkeensä mitään kiillottavia aineita, eikä mitään muutakaan markkinointisontaa. Shampoot on Dodo Juicen Supernatural ja BiltHamber AutoWash. Tällä hetkellä menossa tuo BH AW, vaikka enemmän tykkään Supernaturalista. BH AW:n sekoitussuhde (lääkeruiskulla) alle 10ml pesuainetta 20 litran ämpäriin. Kesäisin käytän vielä laimeampia seoksia, kun pääosin pölyä pinnassa. Ja usein teen pelkän vaahtopesun painarin kanssa, niin ei tule mekaanista hankaamista pinnalle lainkaan ja taas naarmuuntuminen vähenee.
Ai niin ja toiseen ämpäriin huuhteluvesi. Sitten vaan lampaankarvainen pesukinnas shampooveteen ja reilusti valuvana pesemään pintoja. Kevyesti painaen ja usein kinnas huuhdellen huuhteluämpärissä. Kokeilkaa ja hämmästykää tuota kahden ämpärin taktiikkaa nyt syksyllä. Veikkaa että yllätytte näkemästänne. Ja sen jälkeen miettikää, kummasta ämpäristä mieluummin vie sen kintaan auton pellille.
-sitten auton kuivaus vielä, ettei pintaan jää kalkkitahroja. Ensin siis letkulla kuivaan suurimman osan vedestä ja sen jälkeen kuivauliinalla. Käytössä on isoja mikrokuituliinoja. Mm. Honkkarista saa ihan kelvollisia Kentin liinoja. Erikoisliikkeistä sitten vielä parempia. Itse kuivaan auton siten, että levitän liinan pellille ja painelen käsin sen läpi. Sen jälkeen nostan liinan ja levitän sen seuraavaan kohtaan. Pyrin välttämään liinan vetämistä pinnalla, koska jos sattuu joku hiekan jyvä olemaan välissä, niin tulos on taas uneton yö...tai ainakin olutkaapin vajaus

Pelkän vaahtopesun jälkeen en kuivaa liinalla, koska pinta ei ole täysin puhdas. Yleensä otan silloin moottoritiekuivauksen, eli käyn heittämässä ramppien välin tukka hulmuten (kalju ukko

Tässä menossa kuivaus...

Ai niin ja sitten vastaus siihen kysymykseenkin...mun autossa on pinnassa CQuartz UK, jonka tilasin briteistä. Se on vain yksi kynsilakkapullon kokoinen pullo, josta saa ison auton tehtyä helposti.
Jos aihe yhtään kiinnostaa, niin suosittelen lähestymään Jannea. Hänellä on kotimaassa kaupan maailman luokan aineet ja jos luet tuolta pesukintaan puolelta yrityksen saamaa palautetta, niin ei voi kuin suositella. Ja jos taas itsellä ei ole halua opiskella hommaa, niin laita pesukintaaseen osto-palstalle ilmoitus, niin varmasti saat jonkun harrastajan kanssa sovittua auton käsittelystä. Ja voin melkein vannoa, että harrastajan tekemään työhön et pety, mutta valtaosan ammattilaisten töistä kyllä. Niitä ammattilaisten töitä korjaillaan harrastajien toimesta koko ajan ja niistä on tarinoita tuolla kintaassa.
Omassa kaapissa ei ole noille aineille sijaa, mutta esim. Autoglymin punainen on paljon käytetty aine silloin,kun ei ole halua/mahdollisuutta myllyttää autoa. Eli sillä saadaan piilotettua niitä naarmuja siitä pinnasta. Itse en noin halua tehdä, vaan haluan että auto on oikeasti naarmuton, eikä meikattu. HD wax on myös Autoglymiltä kehuttu olevan hyväkestoinen, mutta esim. Colliniten 915 ja FK1000P taitaa viedä voiton kuitenkin kestossa. Muut AG tuotteet taitaa olla enemmän markkinahumua. Diamondbritestä ei ole tietoa/kokemusta. Testivoittajapinnoitteeksi mainostetaan, mutta yhtäkään testissä ollutta tuotetta en tunnista. Ei toki sano, etteikö voisi olla ihan kelvollinen tuote.kari v kirjoitti:Ja nämä mainitsemasi "susipaskat" vahat on: Autoglym ja Diamontpride...että semmosta ja hyvää päivän jatkoa...
S212 E350CDI
Re: W212 maali kuplii
Mitäpä tähän lisäämään muuta kuin että melkein hengästyin tuota selostusta lukiessaK70 kirjoitti:[Tästä tulis romaani, mutta jos tämä aiheeseen kuuluu, niin antaa mennä ja yritän kiteyttää asioita ja kaikki seuraava on vain minun mielipiteitä. Saa olla eri mieltä.


- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W212 maali kuplii
Mää uupusin niin että päikkärit joutusin ottamaan.....RH kirjoitti:Mitäpä tähän lisäämään muuta kuin että melkein hengästyin tuota selostusta lukiessaK70 kirjoitti:[Tästä tulis romaani, mutta jos tämä aiheeseen kuuluu, niin antaa mennä ja yritän kiteyttää asioita ja kaikki seuraava on vain minun mielipiteitä. Saa olla eri mieltä.![]()
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W212 maali kuplii
Kiitos tiedosta. Ditec -pinnoitetta olen muutamaan kertaan miettiny. En muista oliko se just tuo vai jokin muu yrittäjä.
Kiitos ohjeista/vinkeistä
Tuon savetusjutun olen kuullu muualtakin et sillä lähtee.
Toi juttu täytyy oikein tallettaa omalle kovalevylle.
Kiitos ohjeista/vinkeistä

Tuon savetusjutun olen kuullu muualtakin et sillä lähtee.
Toi juttu täytyy oikein tallettaa omalle kovalevylle.
Re: W212 maali kuplii
Voidaanko nyt sitten yhteenvetona todeta, että 212:set menee tuohon kuntoon jos niitä ei vahaa vähintään kerran kuussa merkkituotteilla, vai?
Kyllä mua ketuttaisi aivan suunnattomasti jos omistaisin tuossa kunnossa olevan auton.
Tuohan on aivan mahdoton korjattava. Onko tuossa sinkitys persiillään vai mikä?
Ei ne näytä Mersulla ruosteongelmat loppuvan, tänä kesänä näin Itävallassa käydessä oikein kunnolla ruostuneen ML. Oli väriltään tietenkin hopea ja tyyppiä W164. Takaovet, kaaret ja takalokasuojat aivan ruosteessa, heti usean kämmenen kokoisia alueita. Tuota mallia en Suomen liikenteessä ole noin ruosteisena vielä nähnyt.

Kyllä mua ketuttaisi aivan suunnattomasti jos omistaisin tuossa kunnossa olevan auton.

Tuohan on aivan mahdoton korjattava. Onko tuossa sinkitys persiillään vai mikä?
Ei ne näytä Mersulla ruosteongelmat loppuvan, tänä kesänä näin Itävallassa käydessä oikein kunnolla ruostuneen ML. Oli väriltään tietenkin hopea ja tyyppiä W164. Takaovet, kaaret ja takalokasuojat aivan ruosteessa, heti usean kämmenen kokoisia alueita. Tuota mallia en Suomen liikenteessä ole noin ruosteisena vielä nähnyt.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 maali kuplii
Mulla toi -07 cls ja samanlaisia kuplia takaluukun kannessa 2kpl. Kävin näyttämässä Seinäjoen Käyttöautolla kaaraa ja joku kolaripuolen äijä otti kuplista kuvat + kiersi koko auton "maalimittarin" kanssa ja mittasi maalin paksuudet. Ei oltu jälkikäteen maalailtu. Lisäksi otti rek.otteesta ja huoltokirjasta kopiot. Sanoi että tän ikäinen auto on jo rajatapaus ja eikä sieltä kyllä mitää ole kuulunukkaa vaikka käynnistä jo n. 1,5kk. Cls:n kloosteri kans sinkitty ja joku "reaktio" kuulemma noita kuplia aiheuttaa....?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W212 maali kuplii
OT: LU:lla joku murrekokeilu, vai onko lääkkeet taas jääny ottamatta (tulee eri viesteissä sen verran eri murteita)?LopenUupunut kirjoitti:
Mää uupusin niin että päikkärit joutusin ottamaan.....
.
Re: W212 maali kuplii
Eiköhän noi niitä sinkkipiikkejä oo. Ikävän näköisiähän ne on mutta se hyvä puoli että saattaa pinta olla vielä 10 vuoden päästä samanlainen ku sielä se sinkki on. Niinku audit, saattaa 10-15 vuotiaassa olla sielä täälä tollasia kupruja mutta sellasta väyrysen kaltaista ruostepommia niistä ei ikinä tule.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W212 maali kuplii
tj86430 kirjoitti:OT: LU:lla joku murrekokeilu, vai onko lääkkeet taas jääny ottamatta (tulee eri viesteissä sen verran eri murteita)?LopenUupunut kirjoitti:
Mää uupusin niin että päikkärit joutusin ottamaan.....
.

Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)