kannentiiviste menossa?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se ollutkaan korjaamosta vaan autoliikkeen "korjaamosta". Hauskahan tätä on seurata miten kauan räpiköivät vastaan...

Mikäli tuo olisi minun auto niin kävisin samantien moottoritiellä polkemassa sen vian sieltä kadulle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Nääimpä. Juu mustaki, nyt oon taas ajellu jonkuse satase eikä oo alkanu itkee, jännää. Yhes korjaamos sanottii et voi siel olla ilmaaki ja et se ilmaa ite itteensä jolloin saattaa imasta nesteet paisarist järjestelmään. Mut seuraillaa :D pakko ajaa ku ei oo muutakaa autoo ja työmatkat 60-100km päivää riippuen mis päi työmaat :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se pitää kyllä paikkaansa jos se on jostain syystä käytetty tyhjänä ihan kokonaan, niin ekan täytön ja ajelun (lämppäri täysillä) jälkeen pitää lisätä nestettä kun ne kaikki kuplat on päätyneet sieltä paisariin. Yleensä remonttimies kyllä tekee tuon ihan luonnostaan. Herää vain kysymys miksi se olisi käytetty tyhjänä...mutta anna sille kenkää niin sillä se selviää. Yksikään vesikanavan vuoto ei ole ainakaan korjaanutunut kun autoa on käskenyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

No se tarina päätty sit siihen, motaril ajoin, lämmöt lähti nousee ja autoo sivuu nii paisarin ylivuotoletkusta vai mikä onkaa kaikki nesteet pihalle, kusi ku pikkupoika allensa sieltä. Kone kyllä kuivalta näyttäs. Oiskoha sit termari/vesipumppu menny ettei vesi päässy kiertää enään?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kun siitä on kannentiiviste rikki, toivottavasti mukana on vettä niin ei muuta kun jäähtyneeseen koneeseen lisää ja sitten ajat sen autoliikkeeseen ja käsket pistää kuntoon.

Päättyi juuri niin kuin arvelin.

eli teknisesti ottaen se tiiviste vuotaa sylinteristä työpaineet vesitilaan ja ne painavat nesteet paisarista hallitusti pihalle, kun korkin rajapaine saavutetaan, eli kuten on suunniteltu, ettei se räjähdä se lohko.

Sillä pystyy ajamaan pitkiäkin matkoja kunhan tankkaa järjestelmää ahkerasti eikä käytä tehoja juuri ollenkaan... nimimerkki vastaava tapaus ja 800 km kotiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Oorait selvä homma. Täytyy ny kattoo mitä ne huome sanoo ku soitan sinne. Joko koitan sit ite nitkutella tai saavat hommaa hinurin hakee, matkaa noin 25km. Niin ja se on vm 2000 eikä 2002.
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Joo-o, eilen soittelin liikkeesee ja sanovat et ei osallistuta kustannuksii ku yli 10 vuotta vanha auto ja ton verra ajettu niin ei mitää takuuta oo. Ainoo et niitte korjaamoo vois käyttää ja saada niitte alennukset osist jne. Mut luulis et joku vastuu ois ku auto levii 2 viikon jälkee ja jo neljän päivän jälkee ostosta alko herää epäilyksiä et kaikki ei oo kunnossa..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olet kaiketi ostanut ehjän ,toimivan auton ,ehjän hinnalla liikkeestä etkä kansipahvivikaisena,halvemmalla,tietoinen asiasta..siis liike korjauttauttaa autosi kuntoon tai peruu kaupat...... ..eikun otat kuluttaja asiamieheen yhteyttä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Asia on juuri niin kuin Atlas sanoi. Auton ikä tai kilometrit ei vaikuta asiaan mitenkään.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jss92 kirjoitti:Joo-o, eilen soittelin liikkeesee ja sanovat et ei osallistuta kustannuksii ku yli 10 vuotta vanha auto ja ton verra ajettu niin ei mitää takuuta oo. Ainoo et niitte korjaamoo vois käyttää ja saada niitte alennukset osist jne. Mut luulis et joku vastuu ois ku auto levii 2 viikon jälkee ja jo neljän päivän jälkee ostosta alko herää epäilyksiä et kaikki ei oo kunnossa..
Tietenkään autossa ei ole mitään takuuta, jos takuuta ei ole kirjallisesti annettu.

Virhevastuu on kuitenkin voimassa 6 kk, halusi autoliike tai ei. Auton tulee olla siinä
kunnossa, kuin auton ikä ja ajokilometrit antavat odottaa.

Jos autossa ei voi odottaa olevan kansivikaa ikä ja kilometrit huomioiden, ja jos auto
ei ole loppuunajettu, myyjän tulee osallistua kustannuksiin siinä suhteessa kuin kilometrejä
on jäljellä. Myös sillä on merkitystä, että vika ilmeni heti oston jälkeen.

On tulkinnanvaraista, koska Mersulla on kaikki kilometrit ajettu ja koska voidaan
pitää kansivikaa odotettavana tapahtumana , mutta tätä autoa tuliisi verrata muihin
markkinoilla oleviin vastaaviin autoihin ja myyjän todistettaviin puheisiin ja lupauksiin
auton kunnosta sekä kauppahintaan.

Voit vaatia tai saada korjausta, hinnanalennusta, kaupan purkua tai ei mitään.

Nyt sitten heti se kirjallinen reklamaatio ja korjausvaatimus postiin ja soitto kuluttaja-
asiamiehelle, tai vaihtoehtoisesti työkalut esiin ja korjaamaan kannentiivistettä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aiheelliset odotukset auton kunnosta
Käytettynä ostetussa autossa voi ilmetä jo pian kaupanteon jälkeen korjaamista vaativia vikoja. Kuluttaja ei voi edellyttää, että käytetty auto olisi uudenveroinen. Käytettynäkään ostettu auto ei silti saa olla huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, sillä ajetut kilometrit, auton kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta edellyttää. Auton korjauskustannuksetkaan eivät saa nousta kohtuuttoman korkeiksi verrattuna ostajan aiheellisiin odotuksiin."

"50 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu ilman, että olisi kyse käyttövirheestä tai muusta vastavasta ostajan puolella olevasta syystä. Vaihteisto on ollut huonommassa kunnossa kuin ostajalla on tämän verran ajetun auton osalta ollut aihetta edellyttää. Jos sama vika ilmenee 200 000 kilometriä ajetussa autossa, korjaustarpeen voidaan katsoa johtuvan luonnollisesta kulumisesta. Korjauskustannukset jäävät tässä tapauksessa siis ostajan vastuulle."

"Korjauskustannuksiin osallistuminen
Kuluttajansuojalain selkeä lähtökohta on, että myyjän on korjattava virheet omalla kustannuksellaan. Joskus auton arvo tulee kuitenkin korjauksen jälkeen selvästi korkeammaksi kuin mitä se olisi ollut alkuperäisen sopimuksen mukaan. Jos korjauksesta aiheutuvat kustannukset ovat myyjälle kohtuuttomat, hänen ei tarvitse suostua korjaukseen ilman, että kuluttaja osallistuu autonsa parantamiseen vaikuttaviin kustannuksiin. Vaikka myyjä ilmoittaisi korjauksen koituvan hänelle kohtuuttomaksi, kuluttaja voi kieltäytyä maksamasta autonsa saattamisesta parempaan kuntoon. Virhe voidaan tällöin oikaistakorjaamisen sijasta virhettä vastaavalla hinnanalennuksella. Tällaisissa tilanteissa on usein käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa asianmukaiseen kuntoon."

"Paljon ajetun auton moottori joudutaan vaihtamaan uuteen. Tarjolla ei ole sopimuksen mukaisessa kunnossa olevaa käytettyä vaihtomoottoria. Koska autoon vaihdetaan uusi moottori, on perusteltua, että kuluttaja maksaa osan tästä parannuksesta. Vaihtoehtoisesti ostajaa hyvitetään hinnanalennuksella."
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Kyllä näin on, siksi aattelinki nyt kohta pistää puheluu menemää kuluttaja-asiamiehelle ja katotaan mitä saadaan aikaan. 4000e makso, kilsoi 290tkm ja dieseli ja mersu niin pitäis kyl olettaa että on toimiva auto jolla paljon kilsois edessä vielä.
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Nääihä mä arvasi, kuluttaja-asiamies sano et auton ikä ja kilometrit huomioiden niin saattaa olla aika heikkoo saada mitään. No kirjallista reklamaatioo menemää ja katotaa kui käy. Se on äkkii 1000-1500e remontti niin huhheijaa, mistä semmosetki rahat taikoo..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eihän tää voi olla totta!!!
Entäs kaupan peruminen..onnistuisiko se?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Jaa-a paha mennä sanomaan. Autoliike varmasti sanoo et me ei sitä takas oteta.
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Ei kai täs koht auta muu ku ostaa lisää työkalui ja hommaa mersuun joku korjausopas ja moottorin räjäytyskuva ja alkaa hitto ite väkräämää..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Äläs vielä tee mitään remontteja itse....
Monet on neuvotelleet liikkeen kanssa mutta kun järjellä ajatellaan niin ostit ehjän auton...eli hinnan alennusta,kaupan purkua pitää saada.
En edes sano että korjauskustannuksiin edes puolella osallistumista koska eihän se ole edes järjellä ajateltuna oikein.
Eikä toi kuluttaja asiamieskään taida olla järjissään kun tollaisia höpöttelee...soita toiselle asiamiehelle.Taitaa muuten asiamies ajella jollain paskalla autolla kun ei älyä että tolla km määrällä ei mersu ole sisään ajettukaan kun odotetaan sen kestävän kauheita km määriä mutta ehjä sen ostit silti.
Viddu ..tollaseten autoliikkeiden nimi pitäisi julkaista jokapaikassa.
Mulla tuttavallani on autoliike ja hänkin sanoi että joitain korjauksia on ollut mutta se tulee takaisin ja on otettava muiden autojen katteesta ja hänelle on tärkeintä asiakas tyytyväisyys...eikä että saa huonon maineen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Jees, no täytyy ny kattoo. Mitenhän se kirjalline reklamaatio pitäs tehä? Jos ei mitää makseta korjauksista niin ei mul oo rahaa liikkeesee viiä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jss92 kirjoitti:Jees, no täytyy ny kattoo. Mitenhän se kirjalline reklamaatio pitäs tehä? Jos ei mitää makseta korjauksista niin ei mul oo rahaa liikkeesee viiä.
Voit käyttää kuluttajaviraston lomaketta sellaisenaan tai jäsentelyyn:
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/919 ... %C3%A4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Oleellista on mainita, että
-auto myytiin ehjänä, mitä luvattiin
-autossa oli kansivika, koska ja miten todettu
-merkkiin, ikään ja kilometreihin nähden ei pitäisi olla vielä kansivikaa
-vaaditaan korjausta tai hinnanalennusta, paljonko
-määräaika vastaukselle

Muutaman satasen odottaisin myyjän enintään maksavan, jos vaatii tonnia.
Voi tietysti pyytää Veholta ison korjausarvion liitteeksi ja vaatia siitä puolet.
Jos kannen itse laittaa, niin muutamalla satasella selvinnee, ellei tee lisää vikoja.

Tässä yksi arvio kustannuksista, kun vaihtaa ketjun samalla:
"Tiivisteet n. 130€, koneistus 50€-300€(?), jakoketju n. 100€, kannenpultit n. 40€,
työtä 200€:sta ylöspäin. Päälle vielä nesteet ja öljyt."

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... to#p833366" onclick="window.open(this.href);return false;

Pultit voi mitata ja venymän perusteella sitten uusitaan tai ei. Ketjun vaihto
ei ole pakollinen mutta suositeltava. Kansi on syytä tarkistuttaa, tarviiko koneistaa.
Työ korjaamolla maksaa luultavasti paljon enemmän kuin em. 200 euroa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Joo-o, näi on. Täytyy sitä lomaketta kattoo viel illemmalla. Ois tos yks seatti mist sais rempparahaa ku myis mut ku ei tunnu ostajaa löytyvä :D
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Faija sano et kysy jostai amiksest autopuolelta voisko ne tehä oppilastyönä, mut tiiä sit uskaltaako :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onhan tämä niin väärin, ku vaan voi olla. samalla tavalla muakin kusetettiin pari vuotta sitten, kun ässän ostin. kaupanteon hetkellä oli talvi ja pakkasta. kysyin, että toimiiko ilmastoini? sanoivat, että se on huollettu ja että toimii. noo, siitä joitain kuukausia eteenpäin ja tuli kesä. kesä ja kuumuus, ilmastointiä päälle, mutta kas, ei se toimikkaan. sitten tutkiin vikaa ja selvis, että se on tyhjä. huoltamoon (kaverille) täyttään systeemit ja nyt toimii. jes, ilmastointi toimi kaikki kaks päivää, kunnes taas tyhjä. no, ilmottelin siitä siten autoliikeeseen ja vastaus oli, että kyllä se on sillon toiminut ja että siitähän on mennyt jo monta kuukautta yms. eivät ota kantaa. kettu, itte on kaikki parsittava kasaan. paskat autoliikkeet myy muka ehjiä, eikä ole munaa sanoa suoraan, jos on jotain vikaa. no, jostainhan tämä vuotaa kaikki pihalle..

mutta. sulla nyt on vielä kohtuu helppo tämä rojekti, jos joudut itse värkkäileen koneen kuntoon. kansipahvin vaihto ei ole kummonenkaan homma vanhaan mesen diiseliin. eikä edes tarvi mielestäni juurikaan erikoistyökaluja. ilta, tai kaks ja se on taas nipussa. kusetannukset halvimmillaan yläpääntiivistesarja. eli n.200. ja riippuu kuinka "hyvin" sen tahtoo tehdä, niin saahan siihen palaan vähän enemmänkin rahaa. koneistukset ja uudet kansipultit, niin ollaan jo tuplattu tämä alle 200€. mielestäni muuta siihen ei tarvi tehdä kansirempan kylkiäisenä. korkeintaan ne pultit ja kannen oikasu.

amiskin on ihan varteenotettava vaihtoehto, jos on aikaa odotella. niillä, kun tuppaa kestään aina vähän pidempään.. eli monta viikkoo, kuukautta.

tsemppiä touhuihin!
W201 250DT 20V
w201 190E
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Niin en tiiä teenkö ite vai mites. Kylhä siihe ketjun samal vaihtas ja vesipumpu ja termarin. Khyyl siin osiin saa menee jo jonkuse satku ja siihe viel kannen koneistus. Noo täytyy selvitellä. Eniten ittee huollettaa jos ite tekee niin miten jaon saaminen oikein yms..
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

CDI koneesta en tiedä mutta OM604:ssa jako oli helppo saada kohdalleen, siitä en murehtisi. Miten sitten noiden suuttimien, hehkujen, railputkien ym kanssa joutuu taistelemaan, siitä ei ole minulla tietoa...Hinta riippuu tosiaan aika paljon mitä kaikkea sinne haluaa uusia. OM604:een tein kansirempan itse ja osat kustansi noin 200€ jonka liike maksoi, koska ostin auton jossa ei pitänyt olla kansipahvissa vikaa. Koneistusta en tehnyt.
Ketjun niittaus kotioloissa on vähän kyseenalainen juttu, omasta en vaihtanut vaikka on ajettu yli 500 tkm. Lähtee kuitenkin hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
M111 koneeseen vaihtelin kansipahvin, maksoin kaiken itse ja hintaa sille tuli noin 600€ kun vaihdoin vesipumpun (100€) ja koneistutin kannen (190€).
Mutta jos teet itse niin foorumilta saat varmasti hyviä vinkkejä :thumbup: Ja Alfamerin korjausopas kannattaa hommata, se on kuitenkin ihan hyvänä tukena kun ensimmäistä kertaa hommaa tekee.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ketjun vaihdossa tarvittaisiin oikeastaan niittaustyökalu, vasaralla voi tulla vahinkoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Joo mut jos tol oikeesti on ajettu vaa 290tkm niin kyl se ketju varmaa iha hyvä viel on ettei tartteis vaihtaa. Se olis jo melkee 200e säästöö. Mut sen termarin ja vesipumpun kyl vaihtasin iha vaa varmuuden vuoks. Joo alfamerin kirjaa oon meinannu, 30e motonetistä :D siel varmaa on räjäytyskuvat ja kiristysmomentit yms :) momenttiavaime joutus hommaa ja sit niit torxi hylsyi ja kärkii ku meses näyttää oleva suurimmaks osaks kaikki semmosia :D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jss92 kirjoitti:Joo mut jos tol oikeesti on ajettu vaa 290tkm niin kyl se ketju varmaa iha hyvä viel on ettei tartteis vaihtaa. Se olis jo melkee 200e säästöö. Mut sen termarin ja vesipumpun kyl vaihtasin iha vaa varmuuden vuoks. Joo alfamerin kirjaa oon meinannu, 30e motonetistä :D siel varmaa on räjäytyskuvat ja kiristysmomentit yms :) momenttiavaime joutus hommaa ja sit niit torxi hylsyi ja kärkii ku meses näyttää oleva suurimmaks osaks kaikki semmosia :D
Jos on kaikki ajot mittarissa, niin ketju kestää kyllä.
Ketjun venymän voi mitata ja vaihtotarpeen arvioida sen mukaan.

Tehtaan korjausohjeet WIS ovat suositeltavat. Mersukerhon jäsenet saavat
käyttää nettiversiota muutaman kympin jäsenmaksulla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Jees selvä homma, täytyy ny kattoo täs mitä mä alan sen kanssa tekemään.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannen näppää irti näistä hetkessä, tunti pari. Tietysti pitää olla työkalut ja tietotaito siihen aikaan pääsemiseksi.
Viikolla irrottelin C30cdi AMG:stä, oli työläämpi johtuen mm. erilaisesta imiusarjasta ja toki tähän verraten muutenkin kun on 5 sylinteriä.
Sen hatun kun saa tiistaina paikalleen niin seuraavaa irti, OM646 ja korimalli 211.
wiimax.fi
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Ookei selvä homma. Onks se ketjun irrotus/takas laitto mimmoi homma?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kannentiiviste menossa?!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aina kannattaa pyörittää kone varmasti yläkuolokohtaan ja tutkit miten sitten merkkien mukaan kasaat.
Voi olla attä nippusiteellä rattaan kanssa ketju yhteen ja lasket sen sinne alemmas ja jos on liukukiskon tappi ja liukuri siinä niin tällöin tappi pois tai ketju poikki...näin on ainakin vanhemmissa koneissa...cdi koneista en tiedä....ainakin se kulkee vain yhden rattaan kautta kannessa ja rattailla on nokat toisissaan eli ne pyörii vasten toisiinsa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin