om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Tuli tekastua kansiremontti om603 turboon, edellinen kansi oli halki ja niputin sitten vaparin kannella kun muutakaan ei nopeasti löytynyt. Uudella kannella kesti ajella n.2-3 .tkm ja sitten poksahti tiiviste 6.pytyn päädystä, tämä oli vähän omaa tyhmyyttä kun pidin liian kovia ahtopaineita. (hx40+7mm yms.)
Nyt kun purin kannen uudestaan niin 2.sylinterin palotila ja esikammio oli karstottunut todella paljon, esikammion päässä vaalean harmaata karstaa reilu nokare ja kannen palotilassa mustaa mönjää. Saman pytyn mäntä oli todella kuivan oloinen sekä kellertävä, suihkutusjäljet näkyivät selvästi mustina viivoina. Muissa pytyissä männät oli terveen nokeentuneet eikä karstaa ollut kummemmin.
Mikähän voisi olla oireena tuossa 2 sylinterissä? Suuttimen testattiin edellisen remontin aikana ja avautumispaineet oli kaikissa tasaiset 120bar. Kansi ponnistettiin ja plaanattiin ennen kasaamista.
Auto pelasi muuten normaalisti mutta kylmänä hieman savutteli sinistä ja harmaata hetken aikaa ennenkuin lämpesi.
Nyt kun purin kannen uudestaan niin 2.sylinterin palotila ja esikammio oli karstottunut todella paljon, esikammion päässä vaalean harmaata karstaa reilu nokare ja kannen palotilassa mustaa mönjää. Saman pytyn mäntä oli todella kuivan oloinen sekä kellertävä, suihkutusjäljet näkyivät selvästi mustina viivoina. Muissa pytyissä männät oli terveen nokeentuneet eikä karstaa ollut kummemmin.
Mikähän voisi olla oireena tuossa 2 sylinterissä? Suuttimen testattiin edellisen remontin aikana ja avautumispaineet oli kaikissa tasaiset 120bar. Kansi ponnistettiin ja plaanattiin ennen kasaamista.
Auto pelasi muuten normaalisti mutta kylmänä hieman savutteli sinistä ja harmaata hetken aikaa ennenkuin lämpesi.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Öljyn palamisesta karstaa tulee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Jep tulee varmasti, mutta jännä kun mäntä on sitten aivan kuiva ja kellertävä. Oiskohan sieltä sit männänrenkaat pettäny.. ei kyllä lämpimällä koneella savuttele. Huohottaa kyllä jonkun verran teboilin diamond diesel 5-40 öljyillä ja jäykemmillä ei sitten paljoakaan.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Mittasin ensimmäisen remontin aikana ja ei ollu kanget kierot, täytyy tarkistaa uudestaan jos ois tässä välissä kerenny vääntymään.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Näin... Kanki voi olla mutkalla tai muuten vaan puristukset hukassa. Männänrengas poikki tms.PTracing kirjoitti:Nouseehan mäntä yhtä ylös kun muut?
Sinertävä käry kylmänä viittaa vahvasti vajaaseen puristukseen.
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Tai sitten huonoihin suuttimiin/hehkuihin.. Vaikee uskoo että ois männänrengas antautunu kun lämpimänä käy hyvin eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Tosin suuttimien avautumispaineet tarkistettu joten voikohan ne muulla lailla olla hajalla?Mika.T kirjoitti:Näin... Kanki voi olla mutkalla tai muuten vaan puristukset hukassa. Männänrengas poikki tms.PTracing kirjoitti:Nouseehan mäntä yhtä ylös kun muut?
Sinertävä käry kylmänä viittaa vahvasti vajaaseen puristukseen.
Kattelin tänään kaikki esikammiotkin läpi ja niissäkin kuulat paikallaan.. Kaippa sit seuraavaks ruvettava mäntiä touhuumaan irti jos ei ala syytä löytymään


EDIT: Nyt kun tutkiskelin lohkoa/mäntiä tarkemmin niin myös 3 ja 4 pytyn männät osittain reunoilta vaalean kellertävät samaan tapaan kuin tuo 2, mutta lievemmin vaan, muut sitten terveen näköisiä.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
minkäslaisella ennakolla ajelit? olisko kuvaa laittaa noista omituisuuksista?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Ennakkoa pumpussa 13JYKK, viistetyt elementit, ei ole mynän tekemä. Pumpun tekijä suositteli ennakkoa 15 ja siitä sitten tarvittaessa pienentämään. Kaverin autoon laitettiin samanlaisella pumpulla 15 ja kävi liiankin "hienosti" joten itselle tuli tyrkättyä tuo 13 parhaan tehon toivossa.
Ja kyllä se rullilla näytti että ei voi pahasti pielessä olla ainakaan tehon kannalta.
Kuvaa ei oikeen saa enään otettua kun tuli jo puhdisteltua nuo karstat kannesta.. Näyttää aivan kuin ois männästä palanut kaikki karsta pois ja ihan kun ois jotenkin kuumempana käynyt kuin muut.
Ja kyllä se rullilla näytti että ei voi pahasti pielessä olla ainakaan tehon kannalta.
Kuvaa ei oikeen saa enään otettua kun tuli jo puhdisteltua nuo karstat kannesta.. Näyttää aivan kuin ois männästä palanut kaikki karsta pois ja ihan kun ois jotenkin kuumempana käynyt kuin muut.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
ok. niin, kyllä sen korvalla kuulee, jos on pahasti pielessä. ainakin, jos on paljon aikasella. ettei vaan ole vesi päässyt sinne jotain reittiä? sehän putsaa aika hyvin palotilan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Ei oo sillälailla kirkas niinkuin ois vesi päässy, ja muutenkin tiiviste oli täysin ehjä sen pytyn kohdalta ja kansikaan ei halki ole.
Taidan viedä suuttimet korjaamolle ja laitattaa niihin turboon kuuluvat avautumispaineet ja uudet kärjet varmuuden vuoksi.. Ei kait se muu auta kun niputtaa ja toivoa et vika oli suuttimissa. Siitähän se sit porsii aikanaan jos onkin isompaa vikaa
Taidan viedä suuttimet korjaamolle ja laitattaa niihin turboon kuuluvat avautumispaineet ja uudet kärjet varmuuden vuoksi.. Ei kait se muu auta kun niputtaa ja toivoa et vika oli suuttimissa. Siitähän se sit porsii aikanaan jos onkin isompaa vikaa

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om603 kansiremonttia ja ihmettelyä
Kansi momentissa liiman ja veriuran kera.
W201 250D
W202 250D
W202 250D