Dixon kirjoitti:Prosentit voi olla huuhaata jos aattelee (eli luulee) et kaksinkertaistuu kirkkaus pimeessä. Mutta kyllä ne vaan voittaa perus polttimot ja mie en tartte ees mittää lisävaloja rumentaan mersua.
Olin ostamassa uuet night brakerit jo mut tuli sisäpiirin tietoa et kannattaa kenties hetki ootella.
Millään polttimoilla ei kyllä päästä lähellekään lisävalojen tuomaa hyötyä.
Tuskin pääsee mutten oo niin väittänykkää. Pärjää ilmanki justiisa ni se riittää mulle ko ei oo pimeetä taivalta hirveesti. Noo 25-30km yleesä per suunta on mutta näkkee sen mitä tarttee.
Kertokaas ootteko saaneet sakkoja tahi huomautuksia jos lisäkaukovaloissa tai kaukovaloissa ei ole xenon-hyväksyntää ja siellä kuitenkin ko polttimot ovat?
Nykyään kuulemma lähivaloissa jos on laittomat viritykset, niin rekisterikilvet saa ruuvata irti samantein.
Ja ei ihme, sillä sellaista häikäisyä ei kenenkään tarvitse sietää, mikä lähtee joistain xenon+heijastinumpiosta, viimeisimpänä bongauksena T6 mallinen transportteri taksina..
eipä noista ole kukaan muu, kun katsastusmies huomautanut. kohta 3 vuotta noi ollu ja yhdet ylinopeussakotkin autolla ottanu, mutta valoista ei koskaan mitään mainintaa. ja mulla lyhyissä ja pitkissä xenonit. oikein suunnattuna ei häikäile turhia. ja itse ainakin käytän tota valojen korkeuden säätöä tarpeen mukaan.
pera8x kirjoitti:mulla lyhyissä ja pitkissä xenonit. oikein suunnattuna ei häikäile turhia.
Tuohon en usko ennenkuin näen omin silmin.. Ilmeisesti puhut tuosta 190:stä. Sen verta monta 124:sta ja 190:stä tullut vastaan noilla ksenoneilla. Ei ehkä niin paha häikäisy kuin mainitsemassani transportterissa, mutta kuitenkin hajavaloa ylöspäin aivan liikaa.
niin no. mistäpä sen nyt sitten niin varmaksi tietäisin, kun itse olen siellä mersun puikoissa, enkä vastaantulijan autossa.. miten sen nyt ottaa. on joissain ihan uusissakin autoissa vakiona häikäsy vastaantulijoille. jotkut uudehkot skodat esim. häikii aika hyvin. enkä edes tiedä onko niissä ksenoneita. kyllähän ne vastaantulijat villkuttelis varmaan raakasti, jos niin paljon olis hajavaloa, että liiaksi häikäilee? eipä ne mulle vilkuttele.
Eilen iski idealla jolla vois saada lisäpitkät toimimaan ihan oikein niin että vikavalo väijyy myös lisäpitkiä 5satku umpiossa. Kattotaan nyt miten onnistuu. Jos saan toimimaan niin laitan ohjeita kuvineen kehiin. Lähiajoille on kyllä ohjelmaa riittämiin joten katotaan milloin saan hommaan aikaa.
Jari Ke kirjoitti:Eilen iski idealla jolla vois saada lisäpitkät toimimaan ihan oikein niin että vikavalo väijyy myös lisäpitkiä 5satku umpiossa. Kattotaan nyt miten onnistuu. Jos saan toimimaan niin laitan ohjeita kuvineen kehiin. Lähiajoille on kyllä ohjelmaa riittämiin joten katotaan milloin saan hommaan aikaa.
Entäs jos laittaa lisäpitkiin xenonit sisään...saa kai siihen polttimon kiinni...vakio kamaa?
Muutenkin lisäpitkissä kun xenon ei ole niin iso kirosana kuin h4 umpioissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Xenoneja löytyy kai ihan millä kannalla vaan, H7 ja H3B on aika yleisiä moottoripyörissä ja niihin on muunnossarjoja olemassa.
Ebay:ssä ainakin, suomessakin on alan toimijoita.
Niitä saa melkeinpä millä kannalla vain haluaa. Ite tilasin erikoistekniikasta omaan 203:Een lyhyihin valoihin h7r xenonit ja pitkiin normaali h7 xenon muutossarja. Kyllä latu aukee eikä lähivaloilla vastaantulijat häikäisty.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
nuori mersumies kirjoitti:Tervehdys!
Itsekkin tässä havaihduin syksyn pimeytään ja pakkohan se oli omankin w124:sen keulaan laittaa 4 kappaletta 55w halogeneja jotta näkee . Kysymys kuuluukin että mitenkähän tuo mersun laturi oikein tykkää tuosta rasituksesta..??
Mitäs muut yleisesti pistävät auton keulaan, jotta selviävät talven yli??
Tähän vastaten ni ei mittää. 1,5kw mulla reteoissa tehoa ja hyvin piisaa mesen orkkis laturi ilman muita kikkailuja. Eikä mitään tietoa mitä antaa amppeereissa se.
ei kait sullakaan nyt täysillä rokkikoneet jatkuvasti ole? normaaleilla äänenvoimakkuuksilla teho on aika paljon pienempi, kun puolitoista kilowattia. mutta asiaan. kyllä aika hyvin tuntuu mesen laturit tuuppaavan. ässällä ajelin talvella lyhyttä työmatka-ajoa. n.6km suuntaasa ja aina penkinlämmittimet täysillä, takalasin lämppäri yms. hyvin se toimi ja latautu ilmeisesti sen verran, mitä kuluttikin.
Ei olekkaan mut olettaisin sillon ku tekee mieli kuunnella ni enemmän se vie kuin 220w lisäpitkät ja helposti. Tämä oli vain mulla pointti tuossa.
Toisen merkkises autossa sama setti ja samat sääjöt ni kyykkäs akku jonkun ajan jälkeen vaikka hyvä oli. 50A tais olla se laturi tjs.
Siitähän sen näkee et riittääkö laturi ku auton aina käyntiin saa eikä vaivalloisesti starttaa ja akkuja kuole suht tihiään talvella. Oli niitä virrankuluttajia minkälaisia tahansa.
Niijoo no kaikkihan on tietysti suhteellista . mutta eipä tuossa meikäläisen mersussa oo tällä hetkellä kun pikkunen kymppi tuuman subi ja eipä tuota tuu luukutettua niin luulenpa että laturi riittää . Tietysti kaikkihan selviää kokeilemalla..
w124 crystal umpiot, 55W H4 4300K lyhyet/pitkät (valoa rajaavia "kuoria" muokattu) ja 35W 4300K lisäpitkät, vaihtuu 75W tässä ku lunta tulee. näkee, eikä oo kukaan räpsytelly, eikä tarvi niillä törkeillä lisävalovirityksillä pilata auton keulaa. (molemmat siis Xenoneita)
Viimeksi muokannut johani, Su 22.09.2013 04:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu kyllä, vaihan tehokkaammat ballastit ja polttimot voihan sitä tietty kokeilla vanhoilla 35w polttomoilla ja 75w ballasteilla jolloin syttymisaika on todella lyhyt, lisäpitkäkäytössä juurikin loistava, mutta polttimon käyttöikä lyhenee.
http://katuauto.fi/product_info.php/cPa ... cts_id/508" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla aikahyvin selitetty. nykysille ballasteille vedetty releen kautta suoraan akunnavasta 6mm2 piuhat joten piuhat kyllä kestää.
Juuh, omassa autossa lisävalot on sellaiset että 35w xenoneilla näkee riittävästi, enkä lumien (valoisamman) tultua kaipaa tehokkaampia valoja vaan mieluumminkin pitäisi vähentää.
nuissa lisäpitkissä ei oo referenssi (valojen pistemmäisyys, kauvas näytettäessä) kovin häävi, enemmän antavat hajavaloa lähelle niin jos tehokkaampien polttimien myötä näkis sinne viiteensataanmetriin kunnolla
johani kirjoitti:nuissa lisäpitkissä ei oo referenssi (valojen pistemmäisyys, kauvas näytettäessä) kovin häävi, enemmän antavat hajavaloa lähelle niin jos tehokkaampien polttimien myötä näkis sinne viiteensataanmetriin kunnolla
Pahoin pelkään että hajavalo ei vähene, ja juuri se että lähelle tulee hajavaloa on pahinta xenoneilla koska se häikäisee lumesta.
johani kirjoitti:nuissa lisäpitkissä ei oo referenssi (valojen pistemmäisyys, kauvas näytettäessä) kovin häävi, enemmän antavat hajavaloa lähelle niin jos tehokkaampien polttimien myötä näkis sinne viiteensataanmetriin kunnolla
Pahoin pelkään että hajavalo ei vähene, ja juuri se että lähelle tulee hajavaloa on pahinta xenoneilla koska se häikäisee lumesta.
pahoin pelkään että totta puhut mutta arkahan se on joka ei kokeile, taatusti löytyy kuitenki ostaja kaveripiiristä talven tullen jos ei itelle käyttöä ole.
Juu helppohan se on kokeilla. Minulla oli joskus sellainen setti 124:ssä että lähivaloissa xenonit jotka jäivät palamaan myös kaukovaloilla ja lisäksi syttyi vain apukaukovalot xenoneilla, siinä tuli se ongelma että lähellä oli liikaa valoa.