W210 ruostuminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Äijä-79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 16.03.2013 18:22

W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja Äijä-79 »

Eli juttua tästä löytyy perhanasti, mutta vastausta kysymykseeni en löytäny, ongelmana tämä surullisen kuuluisa ovien yläreuna tiivisteiden alta. Kuulin joskus, juttua joltakin/jostakin ( ennen kuin omistinkaan ko. autoa ), että näihin saisi tuon ikkunan päälle tulevan osan eli sen listan tiivisteen alta vaihdettua..? En ainakaan ole mistään ko. osaa löytänyt enkä edes kyllä tutkinut lähteekö irti ilman rälläkkää.. Jos saisi niin tuohan tekisi korjauksen helpoksi, koska se on ainut paikka jossa ruostetta on. Onkohan ihan paskaa koko kuulemani vai olenko itse käsittänyt tai muistanut väärin..?
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Itse tiedän Korjauspalan olevan ruuveilla kiinni, saranoissa......

.
Opel, "weird lieben autos"....
Äijä-79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 16.03.2013 18:22

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja Äijä-79 »

Niin tai nettiautossa.. Lähinnä nyt kiinnostaa tuo mitä kysyin ku tämän tiesin jo ennestään.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ei ole saatavissa "korjauspaloja" . Ruosteet pois hionnalla/pakkelilla/hitsillä...ja uudet maalit päälle...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Äijä-79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 16.03.2013 18:22

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja Äijä-79 »

Ok, kiitän tiedosta. Alkoi vähän tuntuakin et onko semmoisia olemassa kun en mistään löytänyt juttua niistä.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Äijä-79 kirjoitti:Eli juttua tästä löytyy perhanasti, mutta vastausta kysymykseeni en löytäny, ongelmana tämä surullisen kuuluisa ovien yläreuna tiivisteiden alta. Kuulin joskus, juttua joltakin/jostakin ( ennen kuin omistinkaan ko. autoa ), että näihin saisi tuon ikkunan päälle tulevan osan eli sen listan tiivisteen alta vaihdettua..? En ainakaan ole mistään ko. osaa löytänyt enkä edes kyllä tutkinut lähteekö irti ilman rälläkkää.. Jos saisi niin tuohan tekisi korjauksen helpoksi, koska se on ainut paikka jossa ruostetta on. Onkohan ihan paskaa koko kuulemani vai olenko itse käsittänyt tai muistanut väärin..?
Katso WIS:sta dokumentti nro SI72.00-P-0003A
Oven ikkunakehyksen korroosiokorjauksen muuttunut korjausmenetelmä
Oven leikkaaminen

Ruostunut osa leikataan pois ja korvataan MS-Polymer-liimalla.

Korjauksesta on tehty videoesitys.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W210 ruostuminen

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Mulla on tiivisteitten alla rasvaa, jota aikoinaan Veho laittoi. Olisko ollu v. 2007. Nyt on 450 000 km mittarissa ja yhtään ruostetta ei ole.

Ite olen sitten laitellut kotelosuojaa ovien alareunan tiivisteitten alle sinne kouruun. Oikeen reilusti moneen kertaan ja antaa kuivua päivän pari. Sitten tiiviste takas. Ei ole ruostetta tullut. Yhdessä ovessa alunperin oli tiivistekourussa ja on tietty vieläkin. Mutta se ei ole siitä edennyt n. 7 vuodessa. Niin ja kerran uusinkin ton käsittelyn, olisko ollu 3 v. sitten. Johkin tänne foorumille näistä hommista laitoin kuviakin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin