
Ruiskutuspumpun säätäminen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Minkäslaiset tiivisteet tuossa suutinputkien lähössä mahtaa olla?
näyttää siittä naftaa vuotavan melkolailla.

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
O-renkaat pitää diisselit pumpun sisäpuolella. On siellä kuparirikatkin jotka pitää vaihtaa kun nuo venttiilit aukoo.VieläVapari kirjoitti:Minkäslaiset tiivisteet tuossa suutinputkien lähössä mahtaa olla?näyttää siittä naftaa vuotavan melkolailla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kiitän! 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sitte vielä että onko nuille olemassa joku momentti mihin kiristetään vai mennäänkö ihan mutu tuntumalla ? 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Suutinputkien kiristys momentti 15-18nm
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ja paineventtiilien on 50Nm->löysälle->50Nm->löysälle->40Nm ja siihen jää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Eli seuraavanlainen tapaus. Vaparista turbotettu 603, suhteellisen ok kokoisella garrettin ahtimella, välijäähyllä ymym. Vaparinpumpulla mennään tällä hetkellä, mynän 7mm tulossa.
Mutta ennen sitä: tänään roplasin kaikki tuosta vaparin pumpusta irti mitä lähti. Syöttöruuvi niin ulos ettei ihan ota takakanteen kiinni, tyhjäkäynnin tasauksella ja ensimmäisellä sivulla mainitulla "torque capsul" ruuvilla tyhjäkäynti kohilleen kun normi tyhjäkäynnin säädön kiersin niin auki ku tuli.
Eli tuosta kuvasta nrot 50 ja 17.
Muuten pelittää helvetin hyvin, tyhjäkäynti 600 paikkeilla, ei aaltoile, tyhjäkäynnissä voima vielä tallella eli ei niiaile, kierrokset laskee nätisti tyhjäkäynnille eikä jää leijaamaan. Ongelmana on nyt se että meno haluja tuntuisi olevan mutta täyskaasu kiihytyksessä tuntuu niiaavan ja vetävän ja niiaavan ja vetävän vuorotellen. Tämä kun kierroksia alkaa olla päälle 3000rpm. Ihan kuin soppa loppuisi kesken ja sitten ahtopaineet tippuu (mittaria en ole vielä ehtinyt laittaa) ja sitten ahdot taas nousee ja laskee jne.
Mistä moinen voisi johtua? Samanmoista oli havaittavissa jo ennen pumpun ruuvausta, mutta nyt se voimistui kun saa hieman enempi soppaa.
Ja mustaa ei tule putken päästä yhtään, hieman paikaltaan polettaessa, mutta vedätettäessä ei yhtään
Eikö vakipumpussa yksinkertaisesti riitä tuotot että työntäisi ahtimen kanssa mustaa edes ennen ku ahdin herää? Nyt ei ole mahdollisuutta ruveta lyhentelemään syöttöruuviakaan
Mutta ennen sitä: tänään roplasin kaikki tuosta vaparin pumpusta irti mitä lähti. Syöttöruuvi niin ulos ettei ihan ota takakanteen kiinni, tyhjäkäynnin tasauksella ja ensimmäisellä sivulla mainitulla "torque capsul" ruuvilla tyhjäkäynti kohilleen kun normi tyhjäkäynnin säädön kiersin niin auki ku tuli.
Eli tuosta kuvasta nrot 50 ja 17.
Muuten pelittää helvetin hyvin, tyhjäkäynti 600 paikkeilla, ei aaltoile, tyhjäkäynnissä voima vielä tallella eli ei niiaile, kierrokset laskee nätisti tyhjäkäynnille eikä jää leijaamaan. Ongelmana on nyt se että meno haluja tuntuisi olevan mutta täyskaasu kiihytyksessä tuntuu niiaavan ja vetävän ja niiaavan ja vetävän vuorotellen. Tämä kun kierroksia alkaa olla päälle 3000rpm. Ihan kuin soppa loppuisi kesken ja sitten ahtopaineet tippuu (mittaria en ole vielä ehtinyt laittaa) ja sitten ahdot taas nousee ja laskee jne.
Mistä moinen voisi johtua? Samanmoista oli havaittavissa jo ennen pumpun ruuvausta, mutta nyt se voimistui kun saa hieman enempi soppaa.
Ja mustaa ei tule putken päästä yhtään, hieman paikaltaan polettaessa, mutta vedätettäessä ei yhtään

Eikö vakipumpussa yksinkertaisesti riitä tuotot että työntäisi ahtimen kanssa mustaa edes ennen ku ahdin herää? Nyt ei ole mahdollisuutta ruveta lyhentelemään syöttöruuviakaan

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei riitä vakiopumpussa tuotto jos on ahdin edes jonkun kokonen. Kuitenkin tämä peruskysymys että meneehän kaasu pohjaan pumpun päässä? Eli se vipu mikä normaalisti vastaa rajotinruuviin (jonka tietenkin otit pois?) menee sen ruuvin kohdan yli.Choke kirjoitti:Eli seuraavanlainen tapaus. Vaparista turbotettu 603, suhteellisen ok kokoisella garrettin ahtimella, välijäähyllä ymym. Vaparinpumpulla mennään tällä hetkellä, mynän 7mm tulossa.
Mutta ennen sitä: tänään roplasin kaikki tuosta vaparin pumpusta irti mitä lähti. Syöttöruuvi niin ulos ettei ihan ota takakanteen kiinni, tyhjäkäynnin tasauksella ja ensimmäisellä sivulla mainitulla "torque capsul" ruuvilla tyhjäkäynti kohilleen kun normi tyhjäkäynnin säädön kiersin niin auki ku tuli.
Eli tuosta kuvasta nrot 50 ja 17.
Muuten pelittää helvetin hyvin, tyhjäkäynti 600 paikkeilla, ei aaltoile, tyhjäkäynnissä voima vielä tallella eli ei niiaile, kierrokset laskee nätisti tyhjäkäynnille eikä jää leijaamaan. Ongelmana on nyt se että meno haluja tuntuisi olevan mutta täyskaasu kiihytyksessä tuntuu niiaavan ja vetävän ja niiaavan ja vetävän vuorotellen. Tämä kun kierroksia alkaa olla päälle 3000rpm. Ihan kuin soppa loppuisi kesken ja sitten ahtopaineet tippuu (mittaria en ole vielä ehtinyt laittaa) ja sitten ahdot taas nousee ja laskee jne.
Mistä moinen voisi johtua? Samanmoista oli havaittavissa jo ennen pumpun ruuvausta, mutta nyt se voimistui kun saa hieman enempi soppaa.
Ja mustaa ei tule putken päästä yhtään, hieman paikaltaan polettaessa, mutta vedätettäessä ei yhtään![]()
Eikö vakipumpussa yksinkertaisesti riitä tuotot että työntäisi ahtimen kanssa mustaa edes ennen ku ahdin herää? Nyt ei ole mahdollisuutta ruveta lyhentelemään syöttöruuviakaan
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Yhellä kaverilla oli myös samanlaista ongelmaa, mutta se ei johtunut syöttöpumpusta. Hänellä oli vaparin imusarja, johon hänellä meni vielä moottorin huohotus, jonne sitte ahtopaine meni. Käyttäytyi aivan samallalailla ja mekin luulimme että ei riitä polttoaine. Liekkö sulla sama?
Viimeksi muokannut Jupezki, Ti 03.09.2013 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuossakin on ideaa. Ei tee kyllä hyvää koneelleJupezki kirjoitti:Yhellä kaverilla oli myös samanlaista ongelmaa, mutta se ei johtunut syöttöpumpusta. Hänellä oli vaparin imusarja, johon hänellä meni vielä moottorin huohotus, jonne sitte ahtipaine meni. Käyttäytyi aivan samallalailla ja mekin luulimme että ei riitä polttoaine. Liekkö sulla sama?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No voi prkl
justiinsa vielä viikonloppuna mietin että pitääpä nypätä se helvettiin mutta jäi kiireessä tekemättä!
Eli vaparin imusarja painekotelolla on kiinni ja sinnehhän se moottorin huohotus vielä menee
Täytyypä tulpata huomenna ja kertoa että kuinka kävi!! Kuinka tuo olisi järkevin tulpata?!
Mitäs tuosta pahimmoilleen olisi voinut seurata?!
Edit: Ja kyllä tänään sitä vivustoakin värkkäsin jotta sain pohjaamaan sekä tyhjäkäynnillä että lappu lattiassa!



Mitäs tuosta pahimmoilleen olisi voinut seurata?!

Edit: Ja kyllä tänään sitä vivustoakin värkkäsin jotta sain pohjaamaan sekä tyhjäkäynnillä että lappu lattiassa!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Voi kait sieltä koneesta stefat lennelläChoke kirjoitti:No voi prkljustiinsa vielä viikonloppuna mietin että pitääpä nypätä se helvettiin mutta jäi kiireessä tekemättä!
Eli vaparin imusarja painekotelolla on kiinni ja sinnehhän se moottorin huohotus vielä menee
Täytyypä tulpata huomenna ja kertoa että kuinka kävi!! Kuinka tuo olisi järkevin tulpata?!
Mitäs tuosta pahimmoilleen olisi voinut seurata?!

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen



-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei mitään rakettitiedettä, imusarjaan tulppa joka kestää halutun ahtopaineen ja huohotus paksulla letkulla ahtimen imuletkuun.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No niin, lupasin raporttia laittaa niin kyllähän se "vika" siinä huohotuksessa oli! Nyt vetää nätisti ja tasaisesti läpi kierrosalueen. Ja vetojakin tuntuisi olevan jonkun verran enemmän! 

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä se auttaa, kun ne paineet on männän yläpuolella. 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juu, näinhän se on

Menee nyt ehkä hieman offiksi, mutta pera miten olit toteuttanut sen laatikon alipaine/ahtopaine venttiiliohjauksen tuollain niin kuin selkokielellä selostettuna


Menee nyt ehkä hieman offiksi, mutta pera miten olit toteuttanut sen laatikon alipaine/ahtopaine venttiiliohjauksen tuollain niin kuin selkokielellä selostettuna

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
enkös mää sen jo tuolla jossain elementti topikissa selittäny? vai oliko liian sekavasti sanottu? no, jokatapauksessa. sen pumpun kyljessä olevan alipainesäätimen ja lootan välillä menee alipaineputki. siihen putkeen kytket sen 3 tie venttiilin. venttiili muuten siihen välille, mutta sitten kun siinä on se yks ylimääränen haara, niin sen jätät vapaaks, taikka sitten jos toosa luistaa, niin kytket siihen ahtopaineen.
ja sille venttiilille ohjaus jostain kaasuvivustosta tms, että kun on sen ja sen verran kaasua, niin venttiili kääntääkin linjat niin päin, että lootalle ei menekkään alipaine sieltä pumpun kyljestä, vaan ahtopaine imusarjasta. taikka vaihtoehtosesti niin, että sinne ei mene mitään, jollonka se vaan päästää kaikki alipaineet pois. riippuu tehosta ja laatikosta, että laittaako sinne sitä ahtopainetta, vai ei.
ja sille venttiilille ohjaus jostain kaasuvivustosta tms, että kun on sen ja sen verran kaasua, niin venttiili kääntääkin linjat niin päin, että lootalle ei menekkään alipaine sieltä pumpun kyljestä, vaan ahtopaine imusarjasta. taikka vaihtoehtosesti niin, että sinne ei mene mitään, jollonka se vaan päästää kaikki alipaineet pois. riippuu tehosta ja laatikosta, että laittaako sinne sitä ahtopainetta, vai ei.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nyt tarvis vähän säätöapua... Eli tuossa autossani on 7mm pumppu joka pitäs olla ppd:n tekemä , mutta alavääntöä on aika huonosti ku pitää kaasulla vähän auttaakkin kun lähtee liikkeelle, jos käy vähän raskaasti.
Ja kun paikalla kaasuttaa niin jos pitää siinä 1500-2000 välissä niin vaikka kaasua ei lisää niin kierrokset nousee melkee tappiin :S
Ja sitte vielä tuntuu niin ku yläkierroksilla loppuis veto... on kyllä iso turbo (holset h1e)
Mitä nyt ymmärsin niin tuolla torque capsulilla pitäs saada lisää vetäviä kierroksia, mutta sillon häviää alavääntö? mutta kun nyt molemmat kateissa? :DD
Tuosta nyt kuukaus sitten otin syöttöä kierroksen ja tyhjäkäynti ruuvia saman, ja ennenkin kierrokset meni nousemaan ite , mutta silloin vasta jossain 2500 paikkeilla
Eli nyt jos ruuvvaa enemmän niin kohta nousee ittestään varmaan kierrokset.
Ja tuota ruuvvaan siksi koska tuo entinen omistaja oli ruuvvanut syöttöä vähemmäksi kun tuossa ei ole alppikelloa, vaikka näyttäs että on ollu siinä vivussa
niin syöttöä ei ole vieläkään se 120cc, ehkäpä joku 100 jos sitäkään
Tuommosella menee hermot, en ymmärrä miks joku menee säätämään tuota pumppua joka on ollut ammattilaisella, ja hän on säätänyt sen..
Jos en tuota saa säädettyä lähetän kyllä mynälle
Ja kun paikalla kaasuttaa niin jos pitää siinä 1500-2000 välissä niin vaikka kaasua ei lisää niin kierrokset nousee melkee tappiin :S
Ja sitte vielä tuntuu niin ku yläkierroksilla loppuis veto... on kyllä iso turbo (holset h1e)
Mitä nyt ymmärsin niin tuolla torque capsulilla pitäs saada lisää vetäviä kierroksia, mutta sillon häviää alavääntö? mutta kun nyt molemmat kateissa? :DD
Tuosta nyt kuukaus sitten otin syöttöä kierroksen ja tyhjäkäynti ruuvia saman, ja ennenkin kierrokset meni nousemaan ite , mutta silloin vasta jossain 2500 paikkeilla
Eli nyt jos ruuvvaa enemmän niin kohta nousee ittestään varmaan kierrokset.
Ja tuota ruuvvaan siksi koska tuo entinen omistaja oli ruuvvanut syöttöä vähemmäksi kun tuossa ei ole alppikelloa, vaikka näyttäs että on ollu siinä vivussa

Tuommosella menee hermot, en ymmärrä miks joku menee säätämään tuota pumppua joka on ollut ammattilaisella, ja hän on säätänyt sen..

Jos en tuota saa säädettyä lähetän kyllä mynälle
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
En ole mikään asiantuntija mutta siitä maksimikierrosten ruuvin ja syöttöruuvin välistä ( 2. alin ruuvi) eli sitä torque capsulia puoli kierrosta - kierros auki päin niin pitäis helpottaa kierrosten leijailu.
Sitten siitä maksimikierrosten säätöruuvin yläpuolelta tyhjäkäynnin tasaimesta käydessä säätelet tyhjäkäynnin kohilleen. Avaaminen heikentää tyhjäkäyntiä ja kiristäminen lisää tyhjäkäyntiä.
Kannattaa myös tarkistaa ettei tyhjäkäynnin hienosäätöä ole säädetty toiseen ääriasentoon, säätö pitäisi olla keskivaiheilla.
EDIT: Jossei kerran vetojakaan ole tarpeeksi niin vedä syöttöruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi ihan ulos (sen verran että kansi menee paikalleen) suosiolla ennen kun alat tuota tyhjäkäyntiä säätelemään, joutuu sitten säätämään uusiksi kun käyt seuraavaksi syöttöruuvilla
Sitten siitä maksimikierrosten säätöruuvin yläpuolelta tyhjäkäynnin tasaimesta käydessä säätelet tyhjäkäynnin kohilleen. Avaaminen heikentää tyhjäkäyntiä ja kiristäminen lisää tyhjäkäyntiä.
Kannattaa myös tarkistaa ettei tyhjäkäynnin hienosäätöä ole säädetty toiseen ääriasentoon, säätö pitäisi olla keskivaiheilla.
EDIT: Jossei kerran vetojakaan ole tarpeeksi niin vedä syöttöruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi ihan ulos (sen verran että kansi menee paikalleen) suosiolla ennen kun alat tuota tyhjäkäyntiä säätelemään, joutuu sitten säätämään uusiksi kun käyt seuraavaksi syöttöruuvilla

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juu näin aattelinkin mutta jos tuota torque capsulia otan auki niin eikö sitten häviä voima yläkierroksilla? ja nytkin jo tuntuu että yläkierroksilla loppuu soppa. Vai auttaako yläkierroksille vaan se syöttöruuvin säätö?Jolle kirjoitti:En ole mikään asiantuntija mutta siitä maksimikierrosten ruuvin ja syöttöruuvin välistä ( 2. alin ruuvi) eli sitä torque capsulia puoli kierrosta - kierros auki päin niin pitäis helpottaa kierrosten leijailu.
Sitten siitä maksimikierrosten säätöruuvin yläpuolelta tyhjäkäynnin tasaimesta käydessä säätelet tyhjäkäynnin kohilleen. Avaaminen heikentää tyhjäkäyntiä ja kiristäminen lisää tyhjäkäyntiä.
Kannattaa myös tarkistaa ettei tyhjäkäynnin hienosäätöä ole säädetty toiseen ääriasentoon, säätö pitäisi olla keskivaiheilla.
EDIT: Jossei kerran vetojakaan ole tarpeeksi niin vedä syöttöruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi ihan ulos (sen verran että kansi menee paikalleen) suosiolla ennen kun alat tuota tyhjäkäyntiä säätelemään, joutuu sitten säätämään uusiksi kun käyt seuraavaksi syöttöruuvilla
Joo oli tarkotuski säätää niin paljon kunnes ottaa kanteen, mutta kun ne kierrokset alko leijaamaan niin ei viihtinyt

Tuota tyhjäkäynnin hienosäätöä epäilen, koska kaverin 250d vaparilla jo voi mennä kakkosella melkee ilman kaasua ja mun autolla pitää jo kunnolla kaasutttaa
Tuleeko tuosta mitään ulos jos ruuvvaa sen ihan ulos ja sitten ihan kiinni ja laskee kierrokset ja laittaa keskivaiheille ja sitten tyhjäkäyntiruuvvilla ja tyhjäkäynnin tasaimesta säätää?
Ja ennenkuin syöttöjä laitan tappiin olis hyvä tehä semmonen "morkooli" vaikka vanhasta hukkaportin kellosta ettei tukehu alakierroksilla

Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hienosäädä vaan huoletta sitä torquecapsulia, se leikkaa syöttöjä ylhäältä mutten usko sen vaikuttavan olennaisesti. Pääasia on että saa tyhjäkäynnin kohilleen... Ja syöttöruuvista sitten lisää ruokaa jossei riitä savu yläkierroksilla 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kaasuvivun rajotinpultti pois ja kaasuvivun liikerata niin että se menee pohjaan kummassakin päässä. Sitten ei enää se torque ruuvi vaikuta yläpäähän mitään. Vetävät säätyy maksimiruuvin mukaan sen jälkeen. Ja capsulella voi säätää sitten kierrokset tippumaan alas. Tämä on ihan käytännössä kokeiltu homma ja toimii 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juu no pitää tuota säädellä ja katsoa miten rupee toimimaan eli aukippäin torque capsulia = enemmän alasyöttöä, ja kierrosten leijautuminen tai nousu miten sanois poistuu?Jolle kirjoitti:Hienosäädä vaan huoletta sitä torquecapsulia, se leikkaa syöttöjä ylhäältä mutten usko sen vaikuttavan olennaisesti. Pääasia on että saa tyhjäkäynnin kohilleen... Ja syöttöruuvista sitten lisää ruokaa jossei riitä savu yläkierroksilla
Voiko muuten tämmönen silleen "tukehtua" jos tuota nyt vaan koittaa säätää täysille ennenkun teen tommosen morkoolin siihen että näkee jos saa syöttöä sieltä? vai onko se vaan siihen tarkotukseen että ei savuta niin paljoa?
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Avaa sitä torque capsulia nyt alkuun se puolikierrosta.Urpodiisseli kirjoitti:Juu no pitää tuota säädellä ja katsoa miten rupee toimimaan eli aukippäin torque capsulia = enemmän alasyöttöä, ja kierrosten leijautuminen tai nousu miten sanois poistuu?Jolle kirjoitti:Hienosäädä vaan huoletta sitä torquecapsulia, se leikkaa syöttöjä ylhäältä mutten usko sen vaikuttavan olennaisesti. Pääasia on että saa tyhjäkäynnin kohilleen... Ja syöttöruuvista sitten lisää ruokaa jossei riitä savu yläkierroksilla
Voiko muuten tämmönen silleen "tukehtua" jos tuota nyt vaan koittaa säätää täysille ennenkun teen tommosen morkoolin siihen että näkee jos saa syöttöä sieltä? vai onko se vaan siihen tarkotukseen että ei savuta niin paljoa?
Taitaa se syöttöruuvin asento vaikuttaa eniten tuohon alavääntöön, plus sitten tekniikan muu kunto

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tässä nyt päivän lueskeltuani ja löytämättä vastausta niin kissa pöydälle. Eli onko tuota syöttöpumppua ylipäätään mahdollista säätää "ärhäkäksi" ettei tarvitse odotella vastaamaamista kaasuun
kun ei ainakaan ahtoviivettä ole vaparissa. Ärsyttävää kun valoista lähtiessä odotat kierroksia että vetoa alkaa tulla. Mikään muu diiseli ei näin käyttäydy mutta mersu
Kestävyydeltähän tämä olisikin huippua siksi tuli toinen mese hankittua. ensimmäinen lähti juuri tuon miettimisen takia ja tuo käytös on tässäkin
niin haetaan nyt vielä kerran sitä mystistä asiaa, onko tehtävissä jotain vai hylkäänkö koko merkin dieselinä..
Kyseessähän on 123 2.4 litranen vapaasti savustava, suuttimet yms uutta joten ei ole siitä kiinni vaan että pumpun täytyisi antaa tavaraa kun se jalka niin sanoo, eikä odotella sekunteja kuin olisi tyhmä että täytyykö oikeesti
Todella ärsyttävää ajaa jos ei moottori reagoi kuten siltä pyytää, lie näillä mystisillä kahdella ruuvilla saadaan aikaan muutosta, jos ne on niin tuhoavia ettei äkkinäisille uskalla kertoa niin laittaa tietävä asiasta vaikka YV niin ei jaeta kaikille. Otan itse vastuun pumppuni ruuvauksesta mutta en mene tekemään mitä en tiedä, se olisikin jo tyhmää
Kuitenkään ei tässä haeta ohjusta mutta kun kysyn ne kaikki kaakit ulos tallista niin olisi suotavaa herätä heti eikä kahvitauon päätyttyä


Kestävyydeltähän tämä olisikin huippua siksi tuli toinen mese hankittua. ensimmäinen lähti juuri tuon miettimisen takia ja tuo käytös on tässäkin

Kyseessähän on 123 2.4 litranen vapaasti savustava, suuttimet yms uutta joten ei ole siitä kiinni vaan että pumpun täytyisi antaa tavaraa kun se jalka niin sanoo, eikä odotella sekunteja kuin olisi tyhmä että täytyykö oikeesti

Todella ärsyttävää ajaa jos ei moottori reagoi kuten siltä pyytää, lie näillä mystisillä kahdella ruuvilla saadaan aikaan muutosta, jos ne on niin tuhoavia ettei äkkinäisille uskalla kertoa niin laittaa tietävä asiasta vaikka YV niin ei jaeta kaikille. Otan itse vastuun pumppuni ruuvauksesta mutta en mene tekemään mitä en tiedä, se olisikin jo tyhmää

Kuitenkään ei tässä haeta ohjusta mutta kun kysyn ne kaikki kaakit ulos tallista niin olisi suotavaa herätä heti eikä kahvitauon päätyttyä

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Oikeasti?? Tarjoatteko apua vai menenkö perse edellä puuhun ja alan hoidella lonkalta tota pumppua. sekin onnistuu mutta säästäisi huomattavasti aikaa jos joku, sikäli tietää mitä ne tyhjäkäynnin tasaus ruuvi ja se alempi syötönlisäys ruuvin vieressä ole reakoi.
Kuten sanoin jo aiemmin, otan vastuun teostani ja olen säätänyt ihan muutaman pumpun, mutta tää mersu on mulle ihan hepreaa
Ainut on vanha kuormurin pumppu jonne vakkarikierrosen säädin pti änkee kun veti hakkuria, ettei karkaa taivaalle kiekat ilman kuormaa
Sellaisen reakoinnin kun saisikin
tappi ulos ja siellä alko silppu lentää nyt eikä kolmastoista päivä..
Kuten sanoin jo aiemmin, otan vastuun teostani ja olen säätänyt ihan muutaman pumpun, mutta tää mersu on mulle ihan hepreaa


Sellaisen reakoinnin kun saisikin

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä ainaki w124 300D tuli huomattavasti kierrosherkempi, vastaa kaasuu todellapaljo paremmin pumpunsäädöllä, mukavampi ajaa matkaa kun ei nopeus niin seilaa. Omatoimisella säädöllä (vain näiden kahden ruuvin pyörittelyllä) tulee yleensä enemmälti yläkierroksille soppaa mutta sitä pitäs saada alaskin että vastaa kaasuun ripiästi, tuo mersun diisselin painava vauhtipyörä tietty vie osan ilosta (kierrosherkkyydestä)
En tiiä onko sulla siinä tämä uudempi, vai vanhemman mallin pumppu, mutta tuosta voi kattoa jos englantia ymmärtää niin säätöohjeita.
http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1yHoI" onclick="window.open(this.href);return false;
1:15 säädä 0,5mm:stä 1,5:mm saadaksesi lisää vääntöä alakierroksille.
4:55 kohdassa irrottaa ruuvin joka rajoittaa kaasuvivuston liikettä, tällä myös saatu lisää syöttöä ja vetoja korkeille kierroksille.
Kaverille viitisen kertaa pumpun säätänyt (vaihtaa autoa tiheään
) ja yhtä autoaki säädettiin kolmeen kertaan, aina saatiin lisää syöttöä, pitää huomata se että ku tyhjäkäyntiä säätää pienemmälle ruuvista niin kaasuvivuston pitää elää samalla ja senkin pitää päästä liikkumaan lisää, ja kaasu kun painetaan pohjaan hytistä niin sen pitää sitte myös pohjata pumpusta, nämä useammassa autossa vaatinu huomiota.
En tiiä onko sulla siinä tämä uudempi, vai vanhemman mallin pumppu, mutta tuosta voi kattoa jos englantia ymmärtää niin säätöohjeita.
http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1yHoI" onclick="window.open(this.href);return false;
1:15 säädä 0,5mm:stä 1,5:mm saadaksesi lisää vääntöä alakierroksille.
4:55 kohdassa irrottaa ruuvin joka rajoittaa kaasuvivuston liikettä, tällä myös saatu lisää syöttöä ja vetoja korkeille kierroksille.
Kaverille viitisen kertaa pumpun säätänyt (vaihtaa autoa tiheään

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Se näyttää niin helpolle kun on tuossa testi koneessa kiinni
Mutta juuri tätä kaipasin, eniten nostaa lämpöjä tuo miettiminen kaasun polkasun jälkeen, toki vauhtipyörä saa sorvia kun aski vaihtuu tässä joten ei ylimääräsiä jää! kun sillä ei ole mitään tekemistä väännön kanssa. saattasin ostaakkin jos olisi sika kevennetty vauhtis, eikä kiitos painotus vammasia. Välillä kun joutuu polkemaan liikennevalo rumpassa kaupungissa niin olisi ihan kiva jos konekkin reakoisi ennen seuraavaa vihreää
Käynnin perusteella toi oma mosa pyörii aika kiltisti mutta ei näy paljoa tuplien kalibroinnista poikkeavan tuo hoito ehkä hieman
Suurin ongelma varmasti saavutetaan kun koneessa kiinni säädetään ja live vaste tulee samantien
Sammutinhan toiminee vaikka olisi kaikki irti noista ruuveista, ettei käy se kuuluisa HUPS 
niin ja pumppuhan on vanha ilmeisesti koska ei ole muita hilkkeitä kuin kaasuvipu. ja pari mukia vähempi mutta periaatteet ei poikenne

Mutta juuri tätä kaipasin, eniten nostaa lämpöjä tuo miettiminen kaasun polkasun jälkeen, toki vauhtipyörä saa sorvia kun aski vaihtuu tässä joten ei ylimääräsiä jää! kun sillä ei ole mitään tekemistä väännön kanssa. saattasin ostaakkin jos olisi sika kevennetty vauhtis, eikä kiitos painotus vammasia. Välillä kun joutuu polkemaan liikennevalo rumpassa kaupungissa niin olisi ihan kiva jos konekkin reakoisi ennen seuraavaa vihreää

Käynnin perusteella toi oma mosa pyörii aika kiltisti mutta ei näy paljoa tuplien kalibroinnista poikkeavan tuo hoito ehkä hieman

Suurin ongelma varmasti saavutetaan kun koneessa kiinni säädetään ja live vaste tulee samantien


niin ja pumppuhan on vanha ilmeisesti koska ei ole muita hilkkeitä kuin kaasuvipu. ja pari mukia vähempi mutta periaatteet ei poikenne