Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124
Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124
Elikkäs miten se käy kätevimmin? Kuinka paljon saa autoa purkaa? Katselin jo etukäteen altapäin, niin näyttää nuo hydrputket katoavan tuonne piiloon palkin päälle, josta vissiin löytyy ne akutkin?
Re: Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124
[quote="pasic"]Elikkäs miten se käy kätevimmin? Kuinka paljon saa autoa purkaa?
Ei pitäis ainakan tarttea purkaa kovin paljon, jos kyseessä on perän tasonsäätö...
Ainakin w124 E500 -94 mallissa ne löytyy varapyörän kotelsta, ihan etureunasta kaksi epämääräisen näköistä pyöreätä möykkyä.
Toki eri vuosimallien välillä saatta olla eroja
Ei pitäis ainakan tarttea purkaa kovin paljon, jos kyseessä on perän tasonsäätö...
Ainakin w124 E500 -94 mallissa ne löytyy varapyörän kotelsta, ihan etureunasta kaksi epämääräisen näköistä pyöreätä möykkyä.
Toki eri vuosimallien välillä saatta olla eroja

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Omaani vaihdatin pajalla, ei mennyt hirveen kauaa. Kannattaa varoa purkaessa jos ne on rikki. Koska silloin öljy on päässyt väärälle puolelle kalvoa jolloin siellä on melkoinen paine ja samantien naama öljyssä.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Suurin ongelma onkin saada putkien liitokset auki. Perä kannattaa laskea siitä säätövivusta mahdollisimman alas eli vähentää painetta ennen liitoksien avausta. Itse annoin vähän lämpöä liitoksille varovasti ja sitten jotain öljyä peliin. Kyllä sieltä jonkin aikaa vuosi öljyä vaikka olinkin päästänyt paineita, jouduin lisäämään melkein litran vaihdon jälkeen. Eipä se muuten hankala ole jos liittimet aukeaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Termos,
Minullakin olisi tuo homma edessä - tosin tod. näk. vain toisen pallon osalta. Edellinen omistaja oli n. vuosi sitten uusannut toisen pallon mutta tietoa ei ole, kumpi on uusittu. Liekö muuta keinoa saada viallinen selville, kuin käyttää molemmista pultti/iskarinletku pallon päästä auki ja kokeilla jollain tylpällä esineellä, antaako kalvo periksi?
t.
R.
Minullakin olisi tuo homma edessä - tosin tod. näk. vain toisen pallon osalta. Edellinen omistaja oli n. vuosi sitten uusannut toisen pallon mutta tietoa ei ole, kumpi on uusittu. Liekö muuta keinoa saada viallinen selville, kuin käyttää molemmista pultti/iskarinletku pallon päästä auki ja kokeilla jollain tylpällä esineellä, antaako kalvo periksi?
Onnistuneko paineenpoisto myös niin, että nostaa auton pyöriltään ja sitten vääntää säätimen laskuasentoon (periaatteessa jo onkin)?timo230e kirjoitti:Perä kannattaa laskea siitä säätövivusta mahdollisimman alas eli vähentää painetta ennen liitoksien avausta.
t.
R.
E500 – 211.070