Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124

Viesti Kirjoittaja pasic »

Elikkäs miten se käy kätevimmin? Kuinka paljon saa autoa purkaa? Katselin jo etukäteen altapäin, niin näyttää nuo hydrputket katoavan tuonne piiloon palkin päälle, josta vissiin löytyy ne akutkin?
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tasonsäädön paineakkujen vaihto? w124

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

[quote="pasic"]Elikkäs miten se käy kätevimmin? Kuinka paljon saa autoa purkaa?


Ei pitäis ainakan tarttea purkaa kovin paljon, jos kyseessä on perän tasonsäätö...
Ainakin w124 E500 -94 mallissa ne löytyy varapyörän kotelsta, ihan etureunasta kaksi epämääräisen näköistä pyöreätä möykkyä.
Toki eri vuosimallien välillä saatta olla eroja :?:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Näköjään ne on siirretty uudemmissa malleissa sisäpuolelle. 123 ja 126 malleissa ne on ulkopuolella takakontin pohjassa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pasic »

timo230e kirjoitti:Näköjään ne on siirretty uudemmissa malleissa sisäpuolelle. 123 ja 126 malleissa ne on ulkopuolella takakontin pohjassa.
joo, ulkopuolella ne vissiin on. Liekköhän miten v mäinen vaihtaa?
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Omaani vaihdatin pajalla, ei mennyt hirveen kauaa. Kannattaa varoa purkaessa jos ne on rikki. Koska silloin öljy on päässyt väärälle puolelle kalvoa jolloin siellä on melkoinen paine ja samantien naama öljyssä.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pasic »

Hannu V. kirjoitti:Omaani vaihdatin pajalla, ei mennyt hirveen kauaa. Kannattaa varoa purkaessa jos ne on rikki. Koska silloin öljy on päässyt väärälle puolelle kalvoa jolloin siellä on melkoinen paine ja samantien naama öljyssä.
:D kiitti vinkistä, kyllä ne on ite ruettava sähläämään paikolleen.
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Joo,itsekin vaihdatin ne Rollella.Kuulin että jos paineputket ja niiden liittimet ovat kovin kuppaisiksi menneet,niin ongelmia tulee.Tästä säikähtäneenä vein suosiolla pajalle,vaikka yleensä laitan kaiken itse. 8)
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Suurin ongelma onkin saada putkien liitokset auki. Perä kannattaa laskea siitä säätövivusta mahdollisimman alas eli vähentää painetta ennen liitoksien avausta. Itse annoin vähän lämpöä liitoksille varovasti ja sitten jotain öljyä peliin. Kyllä sieltä jonkin aikaa vuosi öljyä vaikka olinkin päästänyt paineita, jouduin lisäämään melkein litran vaihdon jälkeen. Eipä se muuten hankala ole jos liittimet aukeaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos,

Minullakin olisi tuo homma edessä - tosin tod. näk. vain toisen pallon osalta. Edellinen omistaja oli n. vuosi sitten uusannut toisen pallon mutta tietoa ei ole, kumpi on uusittu. Liekö muuta keinoa saada viallinen selville, kuin käyttää molemmista pultti/iskarinletku pallon päästä auki ja kokeilla jollain tylpällä esineellä, antaako kalvo periksi?
timo230e kirjoitti:Perä kannattaa laskea siitä säätövivusta mahdollisimman alas eli vähentää painetta ennen liitoksien avausta.
Onnistuneko paineenpoisto myös niin, että nostaa auton pyöriltään ja sitten vääntää säätimen laskuasentoon (periaatteessa jo onkin)?

t.
R.
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin