JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Sattui että oikealta edestä iirtosi jousikuppi ja auto putosi alemmas. Jumitti niin että piti tilata hinausauto. Kun vedettiin autoa lavalle niin jousi tipahti tielle. Jos olisi tipahtanut heti niin ei olisi tavittu hinausta`=120€. Auto on nyt pajalla ja uusi jousikuppi on tilattuna. Kovin on hennon näköinen. Onko monella sattunut samaa ja mitä on maksanut uuden kupin kiinnitys/hitsaus?
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Kyllä on sattunut monille, tämä on tunnettu mersuspitaalin oire.tempera1 kirjoitti:Sattui että oikealta edestä iirtosi jousikuppi ja auto putosi alemmas. Jumitti niin että piti tilata hinausauto. Kun vedettiin autoa lavalle niin jousi tipahti tielle. Jos olisi tipahtanut heti niin ei olisi tavittu hinausta`=120€. Auto on nyt pajalla ja uusi jousikuppi on tilattuna. Kovin on hennon näköinen. Onko monella sattunut samaa ja mitä on maksanut uuden kupin kiinnitys/hitsaus?
Haulla varmaankin löytyy lisää juttua ja korjaushintoja.
Niittaamalla ne kupit kai kiinnitetään. Nelivetoisessa on vahvempi kiinnitys.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Pajalla hitsaavat uuden kupin kiinni kun ensin vahvistavat paikkaa mihin se tulee. Mulla on luultavasti pistehitsattu kupit kiinni. Parempi konsti olisi jousi ja iskari samassa paketissa kuten useimmissa autoissa on.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Tästähän on romaani täällä foorumilla, katsastuksessa hyväksytään vain NIITATTU korjaus.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Riippuu NIIIN asemasta. Sotkee siihen massaa päälle kunnolla niin ei ne sitä rupee kattomaan miten se on kiinni. Tuo kuppihan on niin onneton, ettei sen tarvi oikeestaan paljoakaan ruostua niin se jo repee hajalle. Ei ymmärrä miten auton jousi voi yläpäästään olla tuettu pellilipareeseen joka vielä niitataan popniiteillä kiinni. Onneksi tämän korimallin jälkeen alkas mersujen etupyörän ripustus vastata edes 80 lukua.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
S202 kirjoitti:Riippuu NIIIN asemasta. Sotkee siihen massaa päälle kunnolla niin ei ne sitä rupee kattomaan miten se on kiinni. Tuo kuppihan on niin onneton, ettei sen tarvi oikeestaan paljoakaan ruostua niin se jo repee hajalle. Ei ymmärrä miten auton jousi voi yläpäästään olla tuettu pellilipareeseen joka vielä niitataan popniiteillä kiinni. Onneksi tämän korimallin jälkeen alkas mersujen etupyörän ripustus vastata edes 80 lukua.
No niiiin muuten ei olekaan, vaaaaan katsastusmiehestä

Mutta jos kysyy asiaa mistä vaan konttorilta, ilmoittavat niittauksen olevan ainoa hyväksyttävä.
Mitä tuohon ripustukseen tulee, onhan se vallan mainio esim. jos pelkkä iskari pitää vaihtaa....väitän että vaihdan etuiskarit väyryseen kaksi kertaa kun sinä (tai kuka hyvänsä) vaihtaa esim.211 malliin....noin 5 min homma on irroittaa iskari väyrysestä tunkkauksineen ja renkaan irroituksineen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
No, ehkä, mutta eipä niitä kovin usein mene. Yhteenkään autoon en oo iskaria vaihtanu, katsastanu kuitenki aika monta kertaa ja monta autoa. Enkä muuten muista koska vanhempien autostakaan olis iskari hajonnut.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Kupin voi hitsata tai niitata, ei "pomppaa" katsastuksessa. Se kun on alunperinkin hitsattu.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
wiimax.fi
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Omassa 211:ssa hajosi Airmaticin takaiskari, kun se oli saumasta ruosteessa.dealer kirjoitti:Kupin voi hitsata tai niitata, ei "pomppaa" katsastuksessa. Se kun on alunperinkin hitsattu.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
Muuten en ole iskaria Mersuun tarvinnut.
Kaverin Mazda3:ssa on jo kolmas oikea etuiskari menossa, kilometrejä hiukan yli 30 tuhatta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Jarkolla on havaittavissa pienehköä patoumaa Mazadoja kohtaan....JarkkoN kirjoitti:Omassa 211:ssa hajosi Airmaticin takaiskari, kun se oli saumasta ruosteessa.dealer kirjoitti:Kupin voi hitsata tai niitata, ei "pomppaa" katsastuksessa. Se kun on alunperinkin hitsattu.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
Muuten en ole iskaria Mersuun tarvinnut.
Kaverin Mazda3:ssa on jo kolmas oikea etuiskari menossa, kilometrejä hiukan yli 30 tuhatta.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Joudun tätä Mazdaa viemään korjaamolle. Nyt on joustintuen laakeri rikki ja tyhjäkäynnissä häikkää.LopenUupunut kirjoitti:Jarkolla on havaittavissa pienehköä patoumaa Mazadoja kohtaan....JarkkoN kirjoitti:Omassa 211:ssa hajosi Airmaticin takaiskari, kun se oli saumasta ruosteessa.dealer kirjoitti:Kupin voi hitsata tai niitata, ei "pomppaa" katsastuksessa. Se kun on alunperinkin hitsattu.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
Muuten en ole iskaria Mersuun tarvinnut.
Kaverin Mazda3:ssa on jo kolmas oikea etuiskari menossa, kilometrejä hiukan yli 30 tuhatta.
.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Ite huomasin n. kuukausi sitten, että jaahas, täällähän onkin jousikuppi osittain revennyt irti. Tilasin uudet (35€/kpl) heti. Sain onneksi kaupungin ainoan MB-jousipuristimen lainaan. Uuteen porasin reikiä niihin tasaisiin kohtiin ja pari vielä kupin sisällekin ja niistä hitsillä kiinni. Meinasin ensin niittamalla, mutta niitti kuitenkin löystyy ajan myötä. Sitten liimamassat ja pensselimassat jokapuolelle. Toinen pitäis jossain vaiheessa vielä vaihtaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Kyllähän yhden maanantai kappaleen otoksella kannattaa koko merkki Yleistää.JarkkoN kirjoitti:Joudun tätä Mazdaa viemään korjaamolle. Nyt on joustintuen laakeri rikki ja tyhjäkäynnissä häikkää.LopenUupunut kirjoitti:Jarkolla on havaittavissa pienehköä patoumaa Mazadoja kohtaan....JarkkoN kirjoitti:Omassa 211:ssa hajosi Airmaticin takaiskari, kun se oli saumasta ruosteessa.dealer kirjoitti:Kupin voi hitsata tai niitata, ei "pomppaa" katsastuksessa. Se kun on alunperinkin hitsattu.
Etuiskarit kestävät väyrysessä ja vanhemmissa hämmästyttävän pitkään, 203-211 sen sijaan hylätään usein iskareista katsastuksessa.
Muuten en ole iskaria Mersuun tarvinnut.
Kaverin Mazda3:ssa on jo kolmas oikea etuiskari menossa, kilometrejä hiukan yli 30 tuhatta.
.
Meillä on ollut kaksi mazadaa, -85 uutena ostettu 626GLX ja -97 uutena ostettu 626 sämpylä....kummassakaan ei ollut yhtään vikaa, molemmilla ajettiin, toisella muistaakseni 125-140tkm ja uudemmalla 190tkm. Ystäväni osti -84? (tai ennen) uuden 323 1.5 jolla rullasi ilman korjauksia 200tkm. Isäni veli ajaa vielä tänä päivänäkin uutena ostamallaan 929 3L mazadalla....Sitä toki on korjailtu pelleiltään mutta tekniikalla jo rullattu ~puoli milliä, enkä puhu milleistä

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Paskoja ne on. Jos väyrynen ruostuu niin mazda 6 vei ruostumisen kyllä uusiin sfääreihin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Samoja paskoja kaikki autot, kolmen vuoden ikäisinä kaikki paalikunnossa....jos auto olisi hyvä sen hinta nousisi vanhetessaan. Joskus tuntuu että tälläkään foorumilla ei suurin osa ole ikinä uudella edes ajaneet....enkä nyt kohdistanut tätä sinuun. Tosiaan 100tkm ajettu auto on jo "väljä" joka paikasta merkkiin katsomatta.S202 kirjoitti:Paskoja ne on. Jos väyrynen ruostuu niin mazda 6 vei ruostumisen kyllä uusiin sfääreihin.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Kyllä ne Mazdat ja Toyotat yleensä 200 tkm kestää ja ylikin ilman ihmeempiä vikoja.
Vaan kun jotain hajoaa, niin voi olla ikävä korjata. Olisittepa kuulleet, miten
mekaanikko kiroili Mazdan joustintuen rakennetta, kun ei saanut sitä paikalleen.
Hankalat polttimonvaihdotkin lienevät kaikille tuttuja juttuja.
Osa vioista tulee Fordin kautta, esim. ABS:n tyyppivika, joka korjattiin.
Ruoste kyllä iskee Mazdaan ja varsinkin siihen tietyn aikakauden Mazda6:en.
On muuten eroa kuin yöllä ja päivällä, kun siirtyy 211:n ratista Mazda3:n rattiin.
Nelivetoisessa Mersussa on ihan uskomaton pito, Mazda sutii jopa asfaltilla.
Airmatic-kyyti on tietysti mukavuudeltaan ihan omaa luokkaansa. Jos Mersu maksaa,
niin kyllä maistuukin.
Vaan kun jotain hajoaa, niin voi olla ikävä korjata. Olisittepa kuulleet, miten
mekaanikko kiroili Mazdan joustintuen rakennetta, kun ei saanut sitä paikalleen.
Hankalat polttimonvaihdotkin lienevät kaikille tuttuja juttuja.
Osa vioista tulee Fordin kautta, esim. ABS:n tyyppivika, joka korjattiin.
Ruoste kyllä iskee Mazdaan ja varsinkin siihen tietyn aikakauden Mazda6:en.
On muuten eroa kuin yöllä ja päivällä, kun siirtyy 211:n ratista Mazda3:n rattiin.
Nelivetoisessa Mersussa on ihan uskomaton pito, Mazda sutii jopa asfaltilla.
Airmatic-kyyti on tietysti mukavuudeltaan ihan omaa luokkaansa. Jos Mersu maksaa,
niin kyllä maistuukin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Aika länkkäriä taas jutut.JarkkoN kirjoitti:Kyllä ne Mazdat ja Toyotat yleensä 200 tkm kestää ja ylikin ilman ihmeempiä vikoja.
Vaan kun jotain hajoaa, niin voi olla ikävä korjata. Olisittepa kuulleet, miten
mekaanikko kiroili Mazdan joustintuen rakennetta, kun ei saanut sitä paikalleen.
Hankalat polttimonvaihdotkin lienevät kaikille tuttuja juttuja.
Osa vioista tulee Fordin kautta, esim. ABS:n tyyppivika, joka korjattiin.
Ruoste kyllä iskee Mazdaan ja varsinkin siihen tietyn aikakauden Mazda6:en.
On muuten eroa kuin yöllä ja päivällä, kun siirtyy 211:n ratista Mazda3:n rattiin.
Nelivetoisessa Mersussa on ihan uskomaton pito, Mazda sutii jopa asfaltilla.
Airmatic-kyyti on tietysti mukavuudeltaan ihan omaa luokkaansa. Jos Mersu maksaa,
niin kyllä maistuukin.
Mulla on tossa nelikko ja etuveto pihassa, kumpikaan ei sudi normiajossa...edes rivakassa.
Ja on se kyllä yö ja päivä kun siirtyy W211:stä -13 vuoden autoihin....nelikoihin joissa rautajouset ja ajo-ominaisuuksia eikä lillumista.
Mazada on hintaansa nähden hyvä kulkuneuvo.
Missä liikkeessä saa kuunnella mekaanikkojen kiroilua, itse olen huoltojen ja vähäisten korjausten ajan ajellut sijaisautoilla....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Mulla uusi jousikuppi korjataan ammattitaidolla. Alusta vahvistetaan ensin ja sitten kuppi istutetaan siihen. Samalla tarkastavat ja vahvistavat myös toisen puolen. Jos korjauksen tekee virllinen korjaamo niin tietävät kyllä mikä kelpaa katsastukseen! 

Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Minulla on tuota samaa vikaa, aika tahtoo kullata muistot ... dementiaa se ei ole, tai en ainakaan muista että olisiLU kirjoitti: -85 uutena ostettu 626GLX ja -97 uutena ostettu 626 sämpylä....kummassakaan ei ollut yhtään vikaa, molemmilla ajettiin, toisella muistaakseni 125-140tkm ja uudemmalla 190tkm.

wiimax.fi
Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Juu. Niin minullakin.dealer kirjoitti:Minulla on tuota samaa vikaa, aika tahtoo kullata muistot ... dementiaa se ei ole, tai en ainakaan muista että olisiLU kirjoitti: -85 uutena ostettu 626GLX ja -97 uutena ostettu 626 sämpylä....kummassakaan ei ollut yhtään vikaa, molemmilla ajettiin, toisella muistaakseni 125-140tkm ja uudemmalla 190tkm.
W123 200D oli aikanaan vallan mainio auto. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että kaikista puutteistaan ja mahdollisesta spitaalitaudistaan huolimatta tuo nurkissa jo vuosia viihtynyt farkkupaavo on paras auto, mitä allekirjoittaneella on koskaan ollut. Monia uudempia ja ihan uusiakin autoja on tullut vuosien varrella ajettua, enkä oikein keksi, mitä tuon paavon tilalle hankkisin, jotta edes jotenkin järjellisellä rahamäärällä saisin oikeasti paremman auton

Re: JOUSIKUPPI E320cdi vm 2000
Aikoinaan vielä kun oli w202 kävi kyseinen episodi. Itte tein uuden kupin vähän vahvemmasta kuin se alkuperäinen oli. Hitsasin kiinni ja massat päälle. Eihän siitä kukaan nää onko se niitattu vai hitsattu ^^