Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: W123 Projekti -Methonen
Tervehdys!
Hieno projekti aluillaan ja eikun vaan kovasti jaksamista niin tulee siisti peli! .Itekkin pitäs ottaa oma satakakskolomonen työn alle tässä talven mittaan...Mutta täytyypi seurailla sivusta tätä topikkia
Hieno projekti aluillaan ja eikun vaan kovasti jaksamista niin tulee siisti peli! .Itekkin pitäs ottaa oma satakakskolomonen työn alle tässä talven mittaan...Mutta täytyypi seurailla sivusta tätä topikkia
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
tuli tuossa mieleen, että eikös tohon olis kannattanut hankkia valmiit pohjat sekä helmat sais kerta heitolla isommat paikat kuntoon
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Jeps, pulttiin tulee kartiopäähän, kuhan eka löytää pitemmän pultin tai jatkaa tuota! Projekti on nytte pari päivää jäissä kun pitää kunnostaa mopo, ja pistää myyntiin nii saa rahotusta taas tähänkii vähän
Re: W123 Projekti -Methonen
Melko lyhytaikanen riemu kun vetää ruosteisen pellin päälle käläkälää ja siihen sitten pelkkä massa. Iso työ menee hukkaan. Peltihommia toki oppii samalla.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: W123 Projekti -Methonen
Nuo on siis pintaruostetta nuissa pelleissä millä oon paikkaillu. Nekii on pyyhkästy hiomapaperilla ja rautaharjalla pois ja sitten vasta maali! Mitäs muuta sinne pitäis laittaa kun maalia ja massaa? Nuo maalitki on lähinnä sitä varten ettei nuo pellit ruostu ennen kun massan laitan kun tuo auto seisoo tuolla tallissa. Ja niin, en kyllä ihan kaikkee tiiäkkään nuista reikien paikkailusta mutta ainakii yritän tehä parhaani mukaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Taas on projekti edenny vähäsen. Muutamia kuvia:
Maski maaleissa
Tilalle tuleva tukivarsi maalattu ja ruosteet puhistettu:
Vetarin sain entisestä tukivarren navasta irti nyt vihdoin, oli vähä ruosteinen:
Samoin napa
Tämmösellä ne lähtee irti!
Pyörän napa irrotettu:
Tämmönen työkalu tullu tehtyä niihin mutteriin:
Käsijarruvaijeri lähti ilman rälläkkää:
Ainakii melkein
Sitte tein iskareille tuommoset korokkeet:
Maski maaleissa
Tilalle tuleva tukivarsi maalattu ja ruosteet puhistettu:
Vetarin sain entisestä tukivarren navasta irti nyt vihdoin, oli vähä ruosteinen:
Samoin napa
Tämmösellä ne lähtee irti!
Pyörän napa irrotettu:
Tämmönen työkalu tullu tehtyä niihin mutteriin:
Käsijarruvaijeri lähti ilman rälläkkää:
Ainakii melkein
Sitte tein iskareille tuommoset korokkeet:
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
nyt kyllä ihmettelen tuota iskarin reijän korottamista, että miksi
sitten olet katkassut seisontajarrun vaijerin kannatin korvan kyllä se vaijeri tulee siitä reijästä läpi läpivienti kumineen
kannattaa irrottaa tuo vakaajan koiranluu tuosta "uudesta" tukivarresta ja voidella rasvalla kierteet että on sitten uusimisen tullessa helppo irrottaa tuo
pyörän laakeri kannattaa ehottomasti laittaa uudet työn tuossa vaiheessa, mutta älä kiristä liika kireelle
vetoakselin poori sekä poori reikä kannattaa teräsharjalla putsata kunnolla ja takasin asennettaessa hyvin ohkanen voide kerros poorille
kannattaa myös tukivarren kumit uusia (2kpl) huomaa sitten kumien asennus asento
sitten olet katkassut seisontajarrun vaijerin kannatin korvan kyllä se vaijeri tulee siitä reijästä läpi läpivienti kumineen
kannattaa irrottaa tuo vakaajan koiranluu tuosta "uudesta" tukivarresta ja voidella rasvalla kierteet että on sitten uusimisen tullessa helppo irrottaa tuo
pyörän laakeri kannattaa ehottomasti laittaa uudet työn tuossa vaiheessa, mutta älä kiristä liika kireelle
vetoakselin poori sekä poori reikä kannattaa teräsharjalla putsata kunnolla ja takasin asennettaessa hyvin ohkanen voide kerros poorille
kannattaa myös tukivarren kumit uusia (2kpl) huomaa sitten kumien asennus asento
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Liimalla kii, niin ei lonksu.touhottaja kirjoitti:
vetoakselin poori sekä poori reikä kannattaa teräsharjalla putsata kunnolla ja takasin asennettaessa hyvin ohkanen voide kerros poorille
Re: W123 Projekti -Methonen
Iskarin korotukset on tämän takia:
Eli siis kun tuohon tulee nuo sedanin kaasuiskarit, ja ne on nuin paljon pitemmät nii tuo liike vara jää liian pieneks jos ois entisiin reikiin laittanu. Ja alapuolellen kiinnitys reikien alle laitan vielä holkit jos ei meinaa riittää!
Nii ja tuo vaijerin korvakko, ei meinannu enää älli riittää siinä 3 aikaan yöllä että mitenkä se lähtee, ja sattu rälläkkä olemaan vieressä nii nuinhan siinä kävi sitte Onneks on helpossa paikassa hitsata takas
Ja kiitos vaan neuvoista, hyvä kuunnella niitä kokeneemmilta asentajilta
Eli siis kun tuohon tulee nuo sedanin kaasuiskarit, ja ne on nuin paljon pitemmät nii tuo liike vara jää liian pieneks jos ois entisiin reikiin laittanu. Ja alapuolellen kiinnitys reikien alle laitan vielä holkit jos ei meinaa riittää!
Nii ja tuo vaijerin korvakko, ei meinannu enää älli riittää siinä 3 aikaan yöllä että mitenkä se lähtee, ja sattu rälläkkä olemaan vieressä nii nuinhan siinä kävi sitte Onneks on helpossa paikassa hitsata takas
Ja kiitos vaan neuvoista, hyvä kuunnella niitä kokeneemmilta asentajilta
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
sullahan on siinä tasonsäätö, nnin nythän sun on vaihettava siihen tavallisen jousetkin
seuraavan kerran kun otat vaijereita irti niin työnnä ensin meisselillä se läpivienti kumi irti kokonaan sieltä reijästä sitten vaan pujottelee sen vaijerin pois sieltä
seuraavan kerran kun otat vaijereita irti niin työnnä ensin meisselillä se läpivienti kumi irti kokonaan sieltä reijästä sitten vaan pujottelee sen vaijerin pois sieltä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Miksikös et laittanut sitä tasonsäätöä kuntoon? Mikä siinä oli rikki?methonen kirjoitti:Iskarin korotukset on tämän takia:
[ http://imageshack.us/a/img11/2662/4cbz.jpg ]
Eli siis kun tuohon tulee nuo sedanin kaasuiskarit, ja ne on nuin paljon pitemmät nii tuo liike vara jää liian pieneks jos ois entisiin reikiin laittanu. Ja alapuolellen kiinnitys reikien alle laitan vielä holkit jos ei meinaa riittää!
Nii ja tuo vaijerin korvakko, ei meinannu enää älli riittää siinä 3 aikaan yöllä että mitenkä se lähtee, ja sattu rälläkkä olemaan vieressä nii nuinhan siinä kävi sitte Onneks on helpossa paikassa hitsata takas
Ja kiitos vaan neuvoista, hyvä kuunnella niitä kokeneemmilta asentajilta
Re: W123 Projekti -Methonen
En ruennu tutkimaan sitä mikä siinä oli vikana, ku niin halvalla sain nuo iskarit. Öljyä siinä järjestelmässä ainakii oli mutta tiiä sitte.. Jos jotkut tarvii niitä osia niin voin myydä!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
Mul on kans purkufarkussa tasonsäätö, mallia ei toimi Kusee ainakin edestä öljyt pellolle kun on joku putki poikki, en tiedä komponenteistä muuten että onko hyviä vai huonoja ja tekeeks niillä mitään. Puran sen varmaan tässä lähivuosina ja tasonsäätökamat lähtee sit ulosheittohintaan.
Re: W123 Projekti -Methonen
Eikai nuilla osilla mahottomia! Vaihdossa voin ottaa jos löytyy niitä sedanin vahvempia jousia. Pistäkää yksityisviestiä nii käydään kauppaa.
Re: W123 Projekti -Methonen
Tuli taas väsättyä vähä, nytte tuolla konehuoneen puolella.
Elikkä tämmönen budjettisarja ois tulossa, vielä hepattu vasta. Kasattu vaan roskispaloista, mitä iskän työpaikalta on löytyny
Eikä oo todellakaan mikään paras pakosarja, nuo putken halkasijatkaan ei oo kaikki samoja eikä putkien pituudet. Tosiaan 0e käytetty nuihin putkiin että sen mukaista on jälkikin
Ja tuon kollektorin tein koulussa, sille pitää vielä vinkua näyttää
Sitten pitäs hitsata tuo läjään, siinäpä riittääki pähkäilemistä mitenkä hitsataan nuo ahtaimmat kolot
Elikkä tämmönen budjettisarja ois tulossa, vielä hepattu vasta. Kasattu vaan roskispaloista, mitä iskän työpaikalta on löytyny
Eikä oo todellakaan mikään paras pakosarja, nuo putken halkasijatkaan ei oo kaikki samoja eikä putkien pituudet. Tosiaan 0e käytetty nuihin putkiin että sen mukaista on jälkikin
Ja tuon kollektorin tein koulussa, sille pitää vielä vinkua näyttää
Sitten pitäs hitsata tuo läjään, siinäpä riittääki pähkäilemistä mitenkä hitsataan nuo ahtaimmat kolot
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
hitsaa puikolla ahtaat välit sulla näyttää olevan siinä vappaa-ajan metallia ja mustaa sekasi
mites noitten laippojen reikäjako, että osuuko reijät kohilleen
mites noitten laippojen reikäjako, että osuuko reijät kohilleen
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Tosiaan, puikolla vois onnistua Ja niin siinä on, jotkut pätkän on haponkestäviäkin Ja se osuu kohdalleen!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
hitsaa sellasella puikolla mikä käy molemmille, mustalle ja kirkkaale
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Terve! Eipäs oo tullu kirjotettua mitää tänne kuukauteen. Ei oo kerinny oikein autoo laittaa kun on ollu vaikka mitä muuta kiirettä, autokoulua ja työharjottelua yms. Jotakii on saatu aikaseks, pohjatyöt ois melkeimpä tehty jo.
Tuli ostettua tuommonen uus kiinan ahdin 200e yksityiseltä myyjältä. Vastaa vissiin Garrett GT35:sta, kuvassa entinen turbo vieressä. Mitä ootte mieltä, jaksaakohan tuo kone pyörittää tuota turboa? Pakopesässä lukee A/R 0.68, minun käsityksen mukaan tuo ois aika pieni tilavuudeltaan, vai meinaako tuo vaan sen siiven koon ja tilavuuden suhdetta?
Kaupan päälle tuli Tialin hukkaportti ja Greddyn dumppi, joka on kai kiinankopio. Tuolla dumpilla en todennäkösesti tee mitään, ehkä joskus tulevaisuudessa jos johonki bensavehkeeseen tarvii. Onko nuita Tialin hukkaporttejakin kopioitu? Ja mistä tunnistaa? Ja kuuluuko tuon hukkaportin venttiilin vuotaa? Kun tuo ei oo ihan tiivis vaan siinä on tuommonen rako.
Pakosarja hitsattu läjään jo.
Tuli ostettua tuommonen uus kiinan ahdin 200e yksityiseltä myyjältä. Vastaa vissiin Garrett GT35:sta, kuvassa entinen turbo vieressä. Mitä ootte mieltä, jaksaakohan tuo kone pyörittää tuota turboa? Pakopesässä lukee A/R 0.68, minun käsityksen mukaan tuo ois aika pieni tilavuudeltaan, vai meinaako tuo vaan sen siiven koon ja tilavuuden suhdetta?
Kaupan päälle tuli Tialin hukkaportti ja Greddyn dumppi, joka on kai kiinankopio. Tuolla dumpilla en todennäkösesti tee mitään, ehkä joskus tulevaisuudessa jos johonki bensavehkeeseen tarvii. Onko nuita Tialin hukkaporttejakin kopioitu? Ja mistä tunnistaa? Ja kuuluuko tuon hukkaportin venttiilin vuotaa? Kun tuo ei oo ihan tiivis vaan siinä on tuommonen rako.
Pakosarja hitsattu läjään jo.
Re: W123 Projekti -Methonen
Kyllähän tota tialia on kopioitu ja huonoin seuraamuksin Joskus kun bensankärysiä foorumeja vielä seurasin niin aina oli joku saanut kopio-maanantai-kappaleen vaikka oli aitoo ostanu Mutta kai noita hyviä kiinalaisiakin on vai onko vaan huhupuhetta dumpista ja turbosta päättelisin että saattas olla kopio... mene ja tiedä
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2077682" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2077682" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W123 Projekti -Methonen
olekko koeponnistanut hitsi karvit, keskimmäisessä näyttäs olevan yhessä karvissa "reunahaavaa"
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W123 Projekti -Methonen
Muistaakseni jotkin volkkarin iskarit sopi suoraan w123 farkun orggis iskarien tilalle. olisko ollut lt: kepit? toki jousetkin täytyy vaihtaa sedanista. noita tuli aikoinaan korinvaihtoautoissa käytettyy kun oli hydeperät karsittu kaikista järjestään pois.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: W123 Projekti -Methonen
Tuo valo hämää jotenki tuota hitsisaumaa, ei oo reunahaavaa siinä:D mutta rupesin nytten tekemään uutta pakosarjaa, ei tuntunu oikein hyvältä tuo entinen kun on mustaa ja kirkasta sekasin.. ja tehty ties minkälaisista käyristä. Seuraava pakosarja tulee mustasta kokonaan, kollektori on jo tehty, tuli paljon siistimpi sisältä mitä tuo. Pitäis jostain vaan saaha yhtenäinen laippa pako- ja imusarjalle. Mistähän niitä osais kysellä että kuka tekisi?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W123 Projekti -Methonen
Nii siihen pohjamaalin päälle kai tulee vielä toinenkin maali ennen massaa?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W123 Projekti -Methonen
Sinkkimaalin aattelin laittaa siihen väliin. Ja lopuks tulee kotelosuojaa joka reiästä sisään
Tuli nyt tehtyä uus pakosarja, tuo entinen hirvitys meni roskiin
Kai tuo näyttää jo jonkulaiselta pakosarjalta? Ois tarkotus työharjottelupaikassa tigillä hitsata se. Lopuks sitten lämpökääreet tulee päälle ettei palais kaikki johdot sun muut konehuoneesta. Tuo tukirauta on vaan tilapäisesti tuossa!
Sitten kans nuita mätähommia on riittäny vielä, tuossa on vänkärin puolen lattiasta ennen ja jälkeen kuva:
Ja saa tarjota 7-8mm elementeillä olevaa pumppua!
Tuli nyt tehtyä uus pakosarja, tuo entinen hirvitys meni roskiin
Kai tuo näyttää jo jonkulaiselta pakosarjalta? Ois tarkotus työharjottelupaikassa tigillä hitsata se. Lopuks sitten lämpökääreet tulee päälle ettei palais kaikki johdot sun muut konehuoneesta. Tuo tukirauta on vaan tilapäisesti tuossa!
Sitten kans nuita mätähommia on riittäny vielä, tuossa on vänkärin puolen lattiasta ennen ja jälkeen kuva:
Ja saa tarjota 7-8mm elementeillä olevaa pumppua!
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
taitaa puuttua seeti tuosta sun hukkaportista.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jos tarviit "hiekkapuhallusta" osille niin käytä NK:lla (paikallisessa) puhalluksessa.
Puhaltaavat raudalla ja tulee puhasta ja on halpaa.
Puhaltaavat raudalla ja tulee puhasta ja on halpaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Kiitoksia vinkistä!
Tuli hitsattua tuo pakosarja nyt, kerkesin tigillä hitsata melkein kokonaan ennenku kaasu loppu, niin mikillä piti räkiä sitten loput
Imusarjan lähdöt tuli kans tehtyä
Vielä hukkaportti pitäis kans sovittaa tuohon, kun sais v panta laipan siihen jostain.
Tuli hitsattua tuo pakosarja nyt, kerkesin tigillä hitsata melkein kokonaan ennenku kaasu loppu, niin mikillä piti räkiä sitten loput
Imusarjan lähdöt tuli kans tehtyä
Vielä hukkaportti pitäis kans sovittaa tuohon, kun sais v panta laipan siihen jostain.
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Hyvännäköstä saumaa! Itekki tullu koulussa tiggiä treenattua, mutta jääny toistaseks vielä alumiini hitsaukseen mun harjotukset.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91