Tuossa viime kesänä sukulaisen meseen vaihdettiin lämppärinkenno..huh sitä purkamisen ja kasaamisen määrää
c32 amg
Re: c32 amg
Epäilisin että ihan vitunmoinen homma purkaa et pääsee käsiks.
Tuossa viime kesänä sukulaisen meseen vaihdettiin lämppärinkenno..huh sitä purkamisen ja kasaamisen määrää
Tuossa viime kesänä sukulaisen meseen vaihdettiin lämppärinkenno..huh sitä purkamisen ja kasaamisen määrää
Re: c32 amg
Ite viime talvena tarkastin omasta pohjan kunnon ja sähkökourujen kaikki liittimet sekä pesin ja kuivasin kaikki eristeet ja lattiamatot. Näissä kun on vaarana niiden vedenpoistoreittien tukkeutuminen ja lattioiden kastuminen. Tuttu joka näiden kanssa puuhastelee työkseen vinkkasi, että kannattaa tarkastaa nuo ilmasuuttimien vivut samalla, kun oon jo yli puolenvälin purkanut. Eli on tossa hommaa. Lattiat ja sähköt oli omassa kunnossa


Re: c32 amg
Eikö pääse käsiksi vipuihin mistään että saisi käsin säädettyä läppää puhaltamaan lasiin, sais sitten olla talven niin
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Pansu kirjoitti:Tais tulla kesäauto minullakinjuukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....Napsutus kuuluu jostain koelaudan alta ja kuskin puolelle ei puhalla.
Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersut
napsuts kuuluu kun läppiä säätelevän moottorin "vastin tappi" tai vipu moottorilta läppän on poikki, irtiS202 kirjoitti:Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalatMulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon
*:rila selviä mikä niistä (M2/*) säätö moottoreista
on kyseessä ja jos on tuuria niin on radion takan muuten on puretavaa kohtalisen paljon
Joskus on onnistunut *:rila ohjausta "renksutamalla" saada jumitunut(yleensä ei nakustava)
läppä kääntymään halutuun asentoon, muita ei purkamalla konsteja pitkällä rautalangalla, skoopilla ilmaputkea pitki "ronkii" läpän halutuun suuntaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: c32 amg
Eli jos tuo vastintappi on poikki/rikki, niin siitä selviää ostamalla uuden moottorin? Eli tappi on moottorissa?CDI203 kirjoitti:Pansu kirjoitti:Tais tulla kesäauto minullakinjuukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....Napsutus kuuluu jostain koelaudan alta ja kuskin puolelle ei puhalla.
Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersutnapsuts kuuluu kun läppiä säätelevän moottorin "vastin tappi" tai vipu moottorilta läppän on poikki, irtiS202 kirjoitti:Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalatMulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon
*:rila selviä mikä niistä (M2/*) säätö moottoreista
on kyseessä ja jos on tuuria niin on radion takan muuten on puretavaa kohtalisen paljon
Joskus on onnistunut *:rila ohjausta "renksutamalla" saada jumitunut(yleensä ei nakustava)
läppä kääntymään halutuun asentoon, muita ei purkamalla konsteja pitkällä rautalangalla, skoopilla ilmaputkea pitki "ronkii" läpän halutuun suuntaan
Sen verran kysäisin Veholta että moottori noin 200e ja siitä seuraava mötikkä/osa olisi noin 30euroa.
Re: c32 amg
KL maksaa 150e kysytty
Re: c32 amg
Soittelin tuossa kaverille kuka on mersulla töissä, niin yleisin vika on säätötankon rikkoutuminen. Uusi tankosarja maksaa muutaman kympin ja se on vahvistettu siitä heikosta kohdasta. Näppäräsorminen kaveri vaihtaa sen siitä keskikonsolin kautta, Veholla taitavat laskuttaa 2-3h hommasta. Ja yleisin juurikin kuskin puoli, napsuttaa sieltä akselilta yli.
Re: c32 amg
Tuossahan noita ohjeita. Viestissä numero 18, alalaidassa 3 PDF-tiedostoa. Onhan siinä jonkin verran purkamista.
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ssing.html
Viimeisen PDF:än lopusta löytyy kuva noista muovihärpäkkeistä, jotka sieltä menee rikki. En noita oikein "tanko"-sanalla kuvailisi.
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ssing.html
Viimeisen PDF:än lopusta löytyy kuva noista muovihärpäkkeistä, jotka sieltä menee rikki. En noita oikein "tanko"-sanalla kuvailisi.
Re: c32 amg
Thänks. Tollasia vipujahan ne on. Ja vahvistettu uus vipu pitäis olla tuo A203 830 00 33. Tuleeko tuossa yks vai kaks vipua, ku tuossa kuvassa näyttäis olevan kaks. Hintaa tuolla numerolla oli reilu parikymppiä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mistähän tietäs mitkä tangot/moottori paskana, siis mikä niistä ohjaa tuulilasille apukuskille? Ei ole testeriä ihan paikanpäällä
Tommonenki löyty
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Tommonenki löyty
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut juukeli, To 26.09.2013 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Oliko iso homma purkaa tuo sisusta, ajattelin ite alkaa laittaan vähän äänieristettä lisää.Zamppa kirjoitti:Ite viime talvena tarkastin omasta pohjan kunnon ja sähkökourujen kaikki liittimet sekä pesin ja kuivasin kaikki eristeet ja lattiamatot. Näissä kun on vaarana niiden vedenpoistoreittien tukkeutuminen ja lattioiden kastuminen. Tuttu joka näiden kanssa puuhastelee työkseen vinkkasi, että kannattaa tarkastaa nuo ilmasuuttimien vivut samalla, kun oon jo yli puolenvälin purkanut. Eli on tossa hommaa. Lattiat ja sähköt oli omassa kunnossa![]()
[ https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/s720x720/537490_523159731035228_2095283343_n.jpg ]
Re: c32 amg
Aika helposti se lähtee. Ilman ohjeita kun teki, niin hetken sai miettiä keskikonsolia miten lähtee purkautumaan, mutta tossa aikasemmin näytti olevan ohjeet siihenkin. Etupenkit vaan irti ja keskikonsoli ja takapenkkien istuinosat muistaakseni piti kanssa ottaa. Tulee uloskin kohtuu helposti, kun on jaettu kahtia siitä etupenkkien edestä. Samalla kannattaa tarkastaa ne sähkökourujen liittimet ja tietty ruosteet. Nää valuttaa melko herkästi vedet sisälle sieltä etukaukaloiden kautta, kun poistorei'issä on sellaiset paskankerääjä tutit mitkä tukkeutuu todella helposti. Ja maton eristeet on niin paksut ja muovi yläpuolella, että ei varmaan kuiva ikinä, jos ei pura pois. Siitä etupenkin etuosan kohalla olevasta saumasta on hyvä tarkastaa kosteustilanne.Lape kirjoitti: Oliko iso homma purkaa tuo sisusta, ajattelin ite alkaa laittaan vähän äänieristettä lisää.
Re: c32 amg
Jokos juukelilla on se uusi ahtimen jäähdytin keulalla paikoillaan?
Re: c32 amg
amgenter kirjoitti:Jokos juukelilla on se uusi ahtimen jäähdytin keulalla paikoillaan?
Eipä ole ehtinyt laittaa vielä, tosin onko talveksi hyötyäkään jos kevääksi ohjelman kanssa
Re: c32 amg
Aina siitä hyötyä on, jos ei muuten niin saa -20 kelillä ainakin overboost-vikakoodin.juukeli kirjoitti:amgenter kirjoitti:Jokos juukelilla on se uusi ahtimen jäähdytin keulalla paikoillaan?
Eipä ole ehtinyt laittaa vielä, tosin onko talveksi hyötyäkään jos kevääksi ohjelman kanssa
Re: c32 amg
Noniin purkasin keskisuulakkeet, radion ja mitä niitä nyt on ja vikana on yks niistä neljästä moottorista. Niissähän ei oo mitään vipua, vaan sellanen rattaan puolikas, ja vastinkappaleena samanlainen joka kiinni läpän akselissa. Ja moottorin sisällä siis monta ratasparia, ja kaikkein pienin ratas kulunut, ja se lyö yli ja siitä tuo naputus. Moottorin akseli kyllä pyörii, mutta tuo läppä on liian jäykkä niin se ratas sitten lyö yli.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mistähän näihin löytys sähkökaaviot?
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
WISZamppa kirjoitti:Mistähän näihin löytys sähkökaaviot?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: c32 amg
Nyt vaihdettu ne kaks katkennutta linkkua, ei vieläkään apukuskinpuolle tuulilasille muuta kun lehmänhenki
???
Re: c32 amg
Kato ne moottorit sieltä radion takaa, siinä on sellanen vaahtomuovi edessä mutta kun sitä vähän repäisee niin saa ne moottorit näkyviin. Ei tarvi purkaa enempää, tuskin sillä vaahtomuovilla suurempaa merkitystä sielä on. Niitä on neljä siinä rivissä, olisko se sitten toinen oikealta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Re: c32 amg
juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Stariin kun pääsisit, niin se ihmekone kertoo myös sen jumittaako joku vai onko vika jossain muualla.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Ja lähes poikeuksetta jumittaa tai on muu toiminta häiriöZamppa kirjoitti:juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Stariin kun pääsisit, niin se ihmekone kertoo myös sen jumittaako joku vai onko vika jossain muualla.
jos ei ole juuri vuoden sisällä korjattu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- Pikku Mersu
- Mersumies

- Viestit: 644
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: c32 amg
Onko tämä ollut jo täällä? http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.youtube.com/watch?v=w1vZD2F28aQ" onclick="window.open(this.href);return false;
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: c32 amg
CDI203 kirjoitti:Ja lähes poikeuksetta jumittaa tai on muu toiminta häiriöZamppa kirjoitti:juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Stariin kun pääsisit, niin se ihmekone kertoo myös sen jumittaako joku vai onko vika jossain muualla.
jos ei ole juuri vuoden sisällä korjattu
No ei ihan jokapäivä ole huollettu tota puolta, autosta löyty mb pussi mikä sisälsi 2kpl noita vipuja, ja pussissa luki vuosi 2006 jolloin auto tuotu suomeen......harjaterästä kohta läpi apukuskin ritilästä eiköhän läpät aukea perr...
Re: c32 amg
Ei ehkä linkitettynä mutta on tullut seurattua. Kaveri oli joku rauhanturvaaja ja rakennettiin kuin iisakin kirkkoa. Hieno gun metal mattaväri tuli pintaan. Tehot kyllä vähän ylimitoitettuja. Remmiahtimella en millään usko, että tuohon 7-8 sataan päästään. Imusarjat on ainakin tehty uudet mutta ilmanotto näyttää kuin olisi tehty jostain viemäriputkesta.Pikku Mersu kirjoitti:Onko tämä ollut jo täällä? http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.youtube.com/watch?v=w1vZD2F28aQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeisin päivitys ollut 2011 vuoden lopussa, joten lienee haudattu projekti, eikä mitään dynolukemia saati vartin vetoja ole ollut tuolla autolla. Virallisissa kirjoissa Pansun auto on edelleen yardstick.
Edit.
Ok, sanotaan jos tuossa Ruotsin pojan autossa on vaihdettu 3.7 litran lohko, männät E55:sta sun muut sisuskalut ja päälle lyöty Kenne Bellin 2,6 litrainen ahdin niin sitten voisi olla aika kova peli. Plus kaikki muut muutokset ja ECU:n ohjelmointi / vaihto kokonaan. Harmi kun ei ole kertonut mitään tuon 2011 lokakuun jälkeen.
Re: c32 amg
Ei kai tuo ollut kuin normi lohkolla, tai näin muistelin. 800hv:n toiveet ehkä hieman liikaa, noh ehkä jollain kaasuilla hetken saattais kestääamgenter kirjoitti:Ei ehkä linkitettynä mutta on tullut seurattua. Kaveri oli joku rauhanturvaaja ja rakennettiin kuin iisakin kirkkoa. Hieno gun metal mattaväri tuli pintaan. Tehot kyllä vähän ylimitoitettuja. Remmiahtimella en millään usko, että tuohon 7-8 sataan päästään. Imusarjat on ainakin tehty uudet mutta ilmanotto näyttää kuin olisi tehty jostain viemäriputkesta.Pikku Mersu kirjoitti:Onko tämä ollut jo täällä? http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.youtube.com/watch?v=w1vZD2F28aQ" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Viimeisin päivitys ollut 2011 vuoden lopussa, joten lienee haudattu projekti, eikä mitään dynolukemia saati vartin vetoja ole ollut tuolla autolla. Virallisissa kirjoissa Pansun auto on edelleen yardstick.
Edit.
Ok, sanotaan jos tuossa Ruotsin pojan autossa on vaihdettu 3.7 litran lohko, männät E55:sta sun muut sisuskalut ja päälle lyöty Kenne Bellin 2,6 litrainen ahdin niin sitten voisi olla aika kova peli. Plus kaikki muut muutokset ja ECU:n ohjelmointi / vaihto kokonaan. Harmi kun ei ole kertonut mitään tuon 2011 lokakuun jälkeen.
Tuollainen kalansilmä video aika huono, ei oikein saa todellista kuvaa, mutta ei tuo ehkä ihan 550hv:n vehkeeltä näyttänyt tiedä sitten. Tai onhan sen joku penkki voinut näyttää, mutta tuntien näiden koslien vaikean mitattavuuden niin helposti penkkien erot 50hv sinne tänne. Jossain navetassahan noi tuota vingutti, dynosta en oo kuvaa nähny.
Re: c32 amg
Ei pääse Bosch testerillä kattoo lämmityslaitetta mutta anto moottorille 061 Nokka-akselin synkron.kampiakseliin viallinen???
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Olikos kone samukisisajuukeli kirjoitti:Ei pääse Bosch testerillä kattoo lämmityslaitetta mutta anto moottorille 061 Nokka-akselin synkron.kampiakseliin viallinen???
jos oli niin voi olla että Bosch tulkitse sen noin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659



