S300TD käyntihärö
S300TD käyntihärö
Tommoinen oire tuli kun piti kierrokset n.1200 niin rupes mokeltaan ihan ihmeellisesti. Vois tärpättikoneen häiriöks kuvitella,vaan tämä käy naftalla. Voisko toi johtua siitä sähkökaasupotikasta?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: S300TD käyntihärö
Tuleeko putkesta savua?Timo N kirjoitti:Tommoinen oire tuli kun piti kierrokset n.1200 niin rupes mokeltaan ihan ihmeellisesti. Vois tärpättikoneen häiriöks kuvitella,vaan tämä käy naftalla. Voisko toi johtua siitä sähkökaasupotikasta?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: S300TD käyntihärö
Suosittelen heti kättelyssä " ÄSSÄN " diagnostointia Starilla.Timo N kirjoitti:Tommoinen oire tuli kun piti kierrokset n.1200 niin rupes mokeltaan ihan ihmeellisesti. Vois tärpättikoneen häiriöks kuvitella,vaan tämä käy naftalla. Voisko toi johtua siitä sähkökaasupotikasta?
Re: S300TD käyntihärö
Tuollainen kakominen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus noissa 606:ssa.
En tiedä mistä johtuu mutta on tullut vastaan vaikka kuinka monta vastaavaa. mm oma ex s300td teki noin.
Staari ei paljoa rivipumpusta selville saa, toki sen kaasupotikan signaalin sillä saa selville. mutta tutki nyt ensimmäiseksi ilmavuodot. Polttoaineensuodatin kannattanee muutenki syksyllä vaihtaa.
En tiedä mistä johtuu mutta on tullut vastaan vaikka kuinka monta vastaavaa. mm oma ex s300td teki noin.
Staari ei paljoa rivipumpusta selville saa, toki sen kaasupotikan signaalin sillä saa selville. mutta tutki nyt ensimmäiseksi ilmavuodot. Polttoaineensuodatin kannattanee muutenki syksyllä vaihtaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: S300TD käyntihärö
Mika.T kirjoitti:
Staari ei paljoa rivipumpusta selville saa, toki sen kaasupotikan signaalin sillä saa selville.
Kyllä Starilla pystyy tutkimaan hyvinkin kattavasti mainittua autoa, vaikka onkin ruiskutustekniikaltaan tuo. Täytyy olla osaava henkilö ja oikeanlainen softa, niin autosta selviää paljonkin mainittuun vikaan aiheuttavaa dataa.
Tässä tapauksessa ei ole epäilystäkään, ettei vika ole elektronikka/sähkö puolella.
Mainitunlaiset höröilyt eivät johdu polttoaineen ruiskutuksesta tai polttoainepuolesta. Häiriöitä tulee muillakin osa-alueilla, jos polttoainelinjassa olisi ongelmia.
Re: S300TD käyntihärö
Joo,ominaisuushan toi OM606 koneissa on.Rundit mökeltää siinä Tonnin kohilla varsinkin kierrosten laskiessa.Mika.T kirjoitti:Tuollainen kakominen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus noissa 606:ssa.
En tiedä mistä johtuu mutta on tullut vastaan vaikka kuinka monta vastaavaa. mm oma ex s300td teki noin.
Staari ei paljoa rivipumpusta selville saa, toki sen kaasupotikan signaalin sillä saa selville. mutta tutki nyt ensimmäiseksi ilmavuodot. Polttoaineensuodatin kannattanee muutenki syksyllä vaihtaa.
Kokemusta parista yksilöstä ja molemmissa sama homma.
Ekasta sitä "vikaa"yritti vielä etsiä ja etsityttää,ei löytynyt mutta liittynee sähköpuolelle,
meinaan että kun Valot ym sähköt on pois päältä ravistelu on runsaampaa.
Ei tunnu ajossa kuitenkaan milläänlailla.Ainoastaan paikalla polkiessa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: S300TD käyntihärö
kmar kirjoitti:Joo,ominaisuushan toi OM606 koneissa on.Rundit mökeltää siinä Tonnin kohilla varsinkin kierrosten laskiessa.Mika.T kirjoitti:Tuollainen kakominen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus noissa 606:ssa.
En tiedä mistä johtuu mutta on tullut vastaan vaikka kuinka monta vastaavaa. mm oma ex s300td teki noin.
Staari ei paljoa rivipumpusta selville saa, toki sen kaasupotikan signaalin sillä saa selville. mutta tutki nyt ensimmäiseksi ilmavuodot. Polttoaineensuodatin kannattanee muutenki syksyllä vaihtaa.
Kokemusta parista yksilöstä ja molemmissa sama homma.
Ekasta sitä "vikaa"yritti vielä etsiä ja etsityttää,ei löytynyt mutta liittynee sähköpuolelle,
meinaan että kun Valot ym sähköt on pois päältä ravistelu on runsaampaa.
Ei tunnu ajossa kuitenkaan milläänlailla.Ainoastaan paikalla polkiessa.
Jaaha, että ominaisuudesta olisi kysymys, jos OM 606 ei käy kunnolla alakierroksilla.

Esimerkiksi vaparina samainen moottori käy kuin kello kaikilla osakuormilla.
Ensimmäiseksi tutkisin auton perusteellisesti Starilla ja sen jälkeen toimenpiteet. Kyseinen vika voi olla ruiskutuspumpun/säädinyksikön/ohjainlaitteen ELR-toimintaan viittaavaa tai moottorin lämpötilatunnistimen anturissa.
Omalle kohdalle ei vaan ole tullut ainuttakaan tapausta, oli ahtamaton ahdettu OM 606 -tekniikalla, jossa olisi tuontyyppinen häiriö....jos tulisi, häiriö/vika selviäisi varmuudella.
Re: S300TD käyntihärö
Ei nyt kannata hyppiä seinille,ei tää niin vakavaa ole.
Ominaisuus vähän niinkun kieli poskessa!On meinaan niin yleinen VIKA 300 TD.ssä ja VIKA liittynee sähköpuolelle.(paras arvaus)
Aikoinaan ekan OM606.tosen kanssa vikaa tosiaan haettiin niin merkkikorjaamon kuin muidenkin velhojen toimesta.Starilla sun muilla peleillä,ilman tulosta(sanoivat että on niin yleinen näissä että voi puhua melkeimpä ominaisuudesta ja päälle naurettiin makeasti.)
Seuraavassa oli sama häikkä enkä vaivautunut enään. Ei haittaa mitenkään että joskus paikalla polkiessa rundien laskiessa vähän röpöttää.
Ominaisuus vähän niinkun kieli poskessa!On meinaan niin yleinen VIKA 300 TD.ssä ja VIKA liittynee sähköpuolelle.(paras arvaus)
Aikoinaan ekan OM606.tosen kanssa vikaa tosiaan haettiin niin merkkikorjaamon kuin muidenkin velhojen toimesta.Starilla sun muilla peleillä,ilman tulosta(sanoivat että on niin yleinen näissä että voi puhua melkeimpä ominaisuudesta ja päälle naurettiin makeasti.)
Seuraavassa oli sama häikkä enkä vaivautunut enään. Ei haittaa mitenkään että joskus paikalla polkiessa rundien laskiessa vähän röpöttää.
Re: S300TD käyntihärö
Juu on suurempiakin murheita ollut, olis vaan mukava saada vika korjattua. Omassa merkkaa joskus myös pienessä nopeudessa moottorijarrutuksessa, ei pelkästään paikalla kaasuttaessa.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: S300TD käyntihärö
ja tuntuis oireilevan vain lämpöisenä 

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: S300TD käyntihärö
Itse aikanaan aloitin oman topicin vähän samasta ongelmasta... taisi olla otsikkona OM606 sammutusventtiili tms....
No, kaikki mahdolliset tuli tehtyä... Ecukin kävi Jyväskylässä tarkistuksessa... no, kyllä sitä vähän samalla kolvattiinkin siellä
. Muutin myös o-rengasliittimet epoksivalamalla kiinteiksi ja suodattimen vaihdoin 603 versioksi. Takaiskuventtiilin asensin polttoaineen tulolinjaan ennen lämmitintä ym, ym. Nämä siltä varalta, että jos kone potee ilmaongelmaa putkissa. Mitään nämä eivät kuitenkaan vaikuttaneet.
Vihonviimeisenä vaihtoehtona otin pumpun irti ja käytin sen Mynämäellä. Penkissä selvisi, että paineventtiilit falskasivat, eivätkä katkaisseet ruiskutusta siten kuin pitäisi. Pumppu paikoilleen ja a'vot alkoi kävelemään joutoa kunnolla ja kierrosten lasku jengan antamisen jälkeen normalisoitui.
Ainakin niitten vähäisten tarrakilvillä kokeilujen perusteella, mitä tuolla tähän mennessä on tullut tiellä oltua, niin tuntuisi nyt toimivan mallikkaasti.
Omassani siis tyhjäkäyntikin oli todella voimakasta rynkytystä n.60 asteen lämpimämmällä puolella ja kierrosten tippuminen tyjäkäynnille oli melkoista 'hirnahtelua'
No, kaikki mahdolliset tuli tehtyä... Ecukin kävi Jyväskylässä tarkistuksessa... no, kyllä sitä vähän samalla kolvattiinkin siellä

Vihonviimeisenä vaihtoehtona otin pumpun irti ja käytin sen Mynämäellä. Penkissä selvisi, että paineventtiilit falskasivat, eivätkä katkaisseet ruiskutusta siten kuin pitäisi. Pumppu paikoilleen ja a'vot alkoi kävelemään joutoa kunnolla ja kierrosten lasku jengan antamisen jälkeen normalisoitui.
Ainakin niitten vähäisten tarrakilvillä kokeilujen perusteella, mitä tuolla tähän mennessä on tullut tiellä oltua, niin tuntuisi nyt toimivan mallikkaasti.
Omassani siis tyhjäkäyntikin oli todella voimakasta rynkytystä n.60 asteen lämpimämmällä puolella ja kierrosten tippuminen tyjäkäynnille oli melkoista 'hirnahtelua'
250s -67
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
Re: S300TD käyntihärö
Vaihtoko mynä pelkät paineventtiilit, vai kenties myös ne venttiilien jouset?wsatakasi kirjoitti:Itse aikanaan aloitin oman topicin vähän samasta ongelmasta... taisi olla otsikkona OM606 sammutusventtiili tms....
No, kaikki mahdolliset tuli tehtyä... Ecukin kävi Jyväskylässä tarkistuksessa... no, kyllä sitä vähän samalla kolvattiinkin siellä. Muutin myös o-rengasliittimet epoksivalamalla kiinteiksi ja suodattimen vaihdoin 603 versioksi. Takaiskuventtiilin asensin polttoaineen tulolinjaan ennen lämmitintä ym, ym. Nämä siltä varalta, että jos kone potee ilmaongelmaa putkissa. Mitään nämä eivät kuitenkaan vaikuttaneet.
Vihonviimeisenä vaihtoehtona otin pumpun irti ja käytin sen Mynämäellä. Penkissä selvisi, että paineventtiilit falskasivat, eivätkä katkaisseet ruiskutusta siten kuin pitäisi. Pumppu paikoilleen ja a'vot alkoi kävelemään joutoa kunnolla ja kierrosten lasku jengan antamisen jälkeen normalisoitui.
Ainakin niitten vähäisten tarrakilvillä kokeilujen perusteella, mitä tuolla tähän mennessä on tullut tiellä oltua, niin tuntuisi nyt toimivan mallikkaasti.
Omassani siis tyhjäkäyntikin oli todella voimakasta rynkytystä n.60 asteen lämpimämmällä puolella ja kierrosten tippuminen tyjäkäynnille oli melkoista 'hirnahtelua'
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: S300TD käyntihärö
Tarkkaan en enää muista, mutta irtonaisen paineventtiilin tiivistyspintaa siellä pumppua hakiessa katseltiin... En kyllä usko, että jousiin tässä yhteydessä tarvitsi puuttua. Muutaman satkun maksoi koko homma. Lähinnä siinä vaiheessa olin tyytyväinen, että lopultakin jostain löytyi konkreettinen vika. Sen verran kauan sitä käyntiä tuli metsästettyä.... Harvoin sitä toivoo vikaa löytävänsä 

250s -67
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.