Lohkolämmitin vai webasto?
Lohkolämmitin vai webasto?
Kysyisin että lohkolämmitin vai webasto olisi toimivuudeltaan että asennushinnaltaan parempi vaihtoehto w203 cdi 270 v.2001 meseen.
Re: Lohkolämmitin vai webasto?
Onhan tuo webasto paljon mukavampi ei tarvitse aina piuhojen kanssa takuta. jos asennus hintoja vertaa niin webasto on noin 10 kertaa kalliimpi ratkaisu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jos auton saa aina tarvittaessa piuhaan kiinni niin lohkolämmitin on järkevämpi vaihtoehto, muussa tapauksessa webasto. Webastolla saa myös lisämukavuutta ja samaan autoon voi kyllä laittaa molemmatkin jos ei halua kompromisseja (muutoin kuin kustannusten suhteen).
Ainakin Pohjois-Suomessa lohkolämmitin on mielestäni pakollinen varuste, sillä webasto ei kokemukseni mukaan välttämättä lähde käyntiin -30 kelissä. Itsellä on molemmat. Kustannuksiltaan webasto ei ole niin paha kun asentaa itse. Täydellisiä asennuspaketteja saa noin 800 eurolla, ja ensikertalainenkin väkertää sen kyllä päivässä paikoilleen.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Vikaherkkiä laitteita nuo webastot, hiukan kun tulee ikää niin remppaa riittää melkein joka syksylle. Searchillä voi katella, milloin ei syty ja millon keittää kun vesipumppu jumissa jne. Ja kuten yllä sanottiin, juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan akussa ei riittäkään potku. Jos on pätkäajoa niin joutuu jokatapauksessa laittaa auton kaapelinpäässä ylläpitolataukseen. Aika monta keulasta palanutta autoakin on tullut nähtyä jossa syynä webasto, se kuumapakoputki on vaarallinen. Tämmösiä on mun kokemukset, jokaisella omansa tietysti.
Tuo pätkäajohuomio on muuten todella olennainen, sillä webasto on aikamoinen virtasyöppö. Asentelin meidän kakkosautoon webaston kanssa yhtä aikaa defan akkulaturin, joten kun auto on aamulla pari tuntia roikassa ja yhtä aikaa latautumassa, voi iltapäivällä käyttää webastoa ilman pelkoa siitä, että akku tyhjenee. Auto on siis pätkäajossa.
Kokemuksia, mistä kannattaa hankkia/tilata?Timpsula kirjoitti: Täydellisiä asennuspaketteja saa noin 800 eurolla, ja ensikertalainenkin väkertää sen kyllä päivässä paikoilleen.
Ja löytyykö merkki/mallikohtaiset asennusohjeet jostain?
Ja varmaan gsm-ohjauskin asentuu saman kaljakopan ohessa, kuin tuo itse laitoskin?
Voisin harkita weban asennusta, jos jostain löytyisi sopivasti laite ja yksityiskohtaiset ohjeet.
S212 E350CDI
Ajattelin hommata Ebay.de:stä esim tuosta:
http://www.ebay.de/itm/WEBASTO-STANDHEI ... 43a11f8ae4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mieltä raati on, riittäiskö tuohon 200D:hen tuo 4,2 kw versio, olis pari sataa halvempi...
http://www.ebay.de/itm/WEBASTO-STANDHEI ... 43a11f8ae4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mieltä raati on, riittäiskö tuohon 200D:hen tuo 4,2 kw versio, olis pari sataa halvempi...
230 C 1978
Kai se riittää. Mutta mutta... mitä enemmän kilowatteja ni sen parempi
ja tottakai lohkolämmitin pitää suomessa olla. Tarpeeks pakkasta ni ei webat ja eberit toimi.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Laittakaa eberi eikä webastoa niin saatte siihen varaosiakin kun se hajoaa.
Itse olen tilannut asentamani Kfz-Teile Braun -nimisestä liikkeestä. Tuo on ollut edullinen tähän mennessä, ja palvelu on ollut erinomaista ja nopeaa. Samaan rahaan saa mallikohtaiset, kuvalliset saksankieliset asennusohjeet, netistä olen löytänyt kyselemällä myös englanninkielisiä. Suomenkielisetkin sain yhteen autoon, mutta ne olivat aika ylimalkaiset verrattuna saksankielisiin.K70 kirjoitti:Kokemuksia, mistä kannattaa hankkia/tilata?Timpsula kirjoitti: Täydellisiä asennuspaketteja saa noin 800 eurolla, ja ensikertalainenkin väkertää sen kyllä päivässä paikoilleen.
Ja löytyykö merkki/mallikohtaiset asennusohjeet jostain?
Ja varmaan gsm-ohjauskin asentuu saman kaljakopan ohessa, kuin tuo itse laitoskin?
Voisin harkita weban asennusta, jos jostain löytyisi sopivasti laite ja yksityiskohtaiset ohjeet.
Varaosia saa myös webastoon, siitä ei kannata huolehtia. GSM-käynnistimen olen asentanut jokaiseen autoon, ja se ei ole kuin näpätä valmiiseen liittimeen webaston ja kellon väliin tai kellon liittimeen.