OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
Elikkäs tänää lens ilosesti kaaressa öljytikun reijästä öljyä kartanolle, öljytikku siis nousi ylös reijästää. Tämän jälkeen kattelin miten on huohotuksen laita, aivan normaali. Viaksi epäilin että huohotin meni hetkellisesti tukkoon jolloin löysätään paineet helpoimmasta päästä pihalle, eli öljytikun reijästä. Putsasin koneen öljystä ja lisäsin öljyä sekä ajelin varovasti n30km eikä mitään ongelmaa, sen jälkeen ajoin kotia parkkiin ja odotin ofc minsan ennenku viittii turbokoneen sammuttaa ja kas kummaa jälleen pitkin ja poikin puskuria öljyä mutta huohottimen letku sekä öljytikku paikallaan? Missähän piilee vika? Mottina tosiaan om603 turbo ja ahtimena toimii 40superi. Öljyt paineet on normit lämpimänä (viisarin yli 1.5) eikä muutenkaan lämpöjä nosta.
//190 3.0turBO
Re: OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
Mihin huohotinputki menee?
Pysyykö öljykorkki paikollaan kun sen avaa mutta jättää paikoilleen?
Jos ei pysy niin alkaa olla huohotusta liikaa. =männänrenkaat vuotaa puristuspaineet ohi.
Pysyykö öljykorkki paikollaan kun sen avaa mutta jättää paikoilleen?
Jos ei pysy niin alkaa olla huohotusta liikaa. =männänrenkaat vuotaa puristuspaineet ohi.
Re: OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
Huohotin putki menee vänkärin puolen renkaalle päin, siellä on reikä mistä se menee eikä siellä sen koommin suurta paskaa löytynyt.
Tuossa vielä kuva hieman selvennykseksi http://aijaa.com/wUwdkY" onclick="window.open(this.href);return false; . En huomannut tuota kokeilla mutta huohottaminen oli kuitenkin normaalia kun korkin otin irti. Eniten ihmetyttää että mistä ihmeestä se tälläkertaa pukki öljyä? Putsasin erittäin huolellisesti öljyt tämän ensimmäisen kerran jälkeen ettei varmasti vanhat öljyt alkaisi huolettamaan. Puristukset varmaan kannattaisi mittauttaa? Mitä mieltä olet tälläisessa hieman pirteämmässä merceedeksessä puristuksien laita? painetta on n 1.8b ja pumppu 7mm made by herlevi.
Tuossa vielä kuva hieman selvennykseksi http://aijaa.com/wUwdkY" onclick="window.open(this.href);return false; . En huomannut tuota kokeilla mutta huohottaminen oli kuitenkin normaalia kun korkin otin irti. Eniten ihmetyttää että mistä ihmeestä se tälläkertaa pukki öljyä? Putsasin erittäin huolellisesti öljyt tämän ensimmäisen kerran jälkeen ettei varmasti vanhat öljyt alkaisi huolettamaan. Puristukset varmaan kannattaisi mittauttaa? Mitä mieltä olet tälläisessa hieman pirteämmässä merceedeksessä puristuksien laita? painetta on n 1.8b ja pumppu 7mm made by herlevi.
//190 3.0turBO
Re: OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
Olisko tosiaan kurasta voinu mennä huohotinputki tukkoon et tikku nousi? Jos öljyä menee renkaan päälle kun auto seisoo niin sekään ei välttämättä ole etu renkaalle? Itte laiton huohottimen menemään pohjamuovin ja alapalkin välistä ulos.Toisaalta eipä tuo ole tallinlattiaa sotkenu.
Mutta tuo öljy. Onko sulla cooleri keulilla? Jos on ja siihen tullu pieni reikä ja sieltä pukkaa sinne kertyneen öljyn? Eikait muuten voi puskurille ruikkia?
Toi solmun öljynippa vissiin vuotaa kans vähän koskapa turbiininpuoleinen koppa nipan läheltä on kostea. Sehän kuivaa joka kerta kun autolla ajaa vähänkin matkaa. Käy kuitenkin senverta kuumana.
Mutta tuo öljy. Onko sulla cooleri keulilla? Jos on ja siihen tullu pieni reikä ja sieltä pukkaa sinne kertyneen öljyn? Eikait muuten voi puskurille ruikkia?
Toi solmun öljynippa vissiin vuotaa kans vähän koskapa turbiininpuoleinen koppa nipan läheltä on kostea. Sehän kuivaa joka kerta kun autolla ajaa vähänkin matkaa. Käy kuitenkin senverta kuumana.
Re: OM603 öljytikun reijästä öljyä kartanolle
On cooleri keulilla, sitä itsekkin ajattelin että tosiaan huohotin meni hetkellisesti tukkoo. Täytyy tänää tarkistaa löytyykö coolerin seutuvilta reikää. Meitsi kiittää! 

//190 3.0turBO