CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok pitää kysästä. Ei sulla oo tietoa tuosta bdm100 väsäämisestä? jos ei saa kwp pelaahan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuossa on joku tehnyt ohjeet nettiin menee suurin piirtein noin
http://www.youtube.com/watch?v=jBCgdfo_HQc" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sillä bdm laitteella ei voi lukea eikä ohjelmoida edc15 ecua pitää olla edc16 sille bdm laitteelle
olen monesti ihmetellyt laitteiden valmistajien tietoa eri automalleista niistä löytyy muunmuassa ML mallia rivi kutosella ja valikoissa on myös ML400cdi merkattu edc15 täysin mahdoton yhdistelmä
samoin joku edc15c6 w203 320cdi sekin rivikutosella joka ei sovi edes konetilaan sen enempää ml malliinkaan
no tässä tapauksessa automalliksi pitää valita kwp laitteessa w201 eli vanha tenava tähti ja edc15c5 voi tietenkin käyttää asetusta w210 ja edc15c5 aivan sama
edc15c5 ecun ominaisuushan on että monestikaan ei tule tietoa kuin yksi rivi joka sekin saattaa muuttua kun painaa data nappulaa toisen kerran eli sitä normaalia softanumeroa ei tule joka alkaa 1037xxxxxx eikä ecun numeroa 028xxxxxxx
jos tuon ecun kanssa ohjelmaa laitettaessa jokin menee pieleen niin ei se niin vakavaa ole kolvin kanssa siitä selviää kunhan se alkuperäinen ohjelma on luettuna tallessa 524kt
kwp2000 laitteet alkaa nykyään olla museo tavaraa
http://www.youtube.com/watch?v=jBCgdfo_HQc" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sillä bdm laitteella ei voi lukea eikä ohjelmoida edc15 ecua pitää olla edc16 sille bdm laitteelle
olen monesti ihmetellyt laitteiden valmistajien tietoa eri automalleista niistä löytyy muunmuassa ML mallia rivi kutosella ja valikoissa on myös ML400cdi merkattu edc15 täysin mahdoton yhdistelmä
samoin joku edc15c6 w203 320cdi sekin rivikutosella joka ei sovi edes konetilaan sen enempää ml malliinkaan
no tässä tapauksessa automalliksi pitää valita kwp laitteessa w201 eli vanha tenava tähti ja edc15c5 voi tietenkin käyttää asetusta w210 ja edc15c5 aivan sama
edc15c5 ecun ominaisuushan on että monestikaan ei tule tietoa kuin yksi rivi joka sekin saattaa muuttua kun painaa data nappulaa toisen kerran eli sitä normaalia softanumeroa ei tule joka alkaa 1037xxxxxx eikä ecun numeroa 028xxxxxxx
jos tuon ecun kanssa ohjelmaa laitettaessa jokin menee pieleen niin ei se niin vakavaa ole kolvin kanssa siitä selviää kunhan se alkuperäinen ohjelma on luettuna tallessa 524kt
kwp2000 laitteet alkaa nykyään olla museo tavaraa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja tuota mallien nimeäminen ilmene muilakin laiteilla kuin kwp ja aina vaan se saa aikaiseksi ainkin hymyn kun mielessä kuvitelee noita yhdistelmiäxr kirjoitti:tuossa on joku tehnyt ohjeet nettiin menee suurin piirtein noin
http://www.youtube.com/watch?v=jBCgdfo_HQc" onclick="window.open(this.href);return false;
olen monesti ihmetellyt laitteiden valmistajien tietoa eri automalleista niistä löytyy muunmuassa ML mallia rivi kutosella ja valikoissa on myös ML400cdi merkattu edc15 täysin mahdoton yhdistelmä
samoin joku edc15c6 w203 320cdi sekin rivikutosella joka ei sovi edes konetilaan sen enempää ml malliinkaan
no tässä tapauksessa automalliksi pitää valita kwp laitteessa w201 eli vanha tenava tähti ja edc15c5 voi tietenkin käyttää asetusta w210 ja edc15c5 aivan sama
kwp2000 laitteet alkaa nykyään olla museo tavaraa
kuvastanee vaan näiden vekotimien valmistajien huumoria tai tietämystä eri maleista,
(ohjelimista ja ecu:ist on niillä yleensä onneksi parempi tieto)
toinen mitä paljon esintyy on ikävämpi juttu työkalujen hankinan kanalta
kun lupailevat että meidän työkalu sopii siihen ja siihen ecu:un tai autoon
katso mainos listasta, silti on monesti niin että eipä toimi tai toimii huonosti,
siitä sitten kun antaa palutetta niin yleensä ensimäinen vastaus on päivitä viimäisin versio,
siihen sitten kun vastailee että päivitetty on ja mikään toiminassa ei muuttunut ja luku taikirjoitus
kohteena on ECU mikä on ollut mukamas toimivien listalla jo vuosia,
on vastus että niitä on niin paljon hiukan eri tyypisiä että ehkäpä siinä on joku ero heidän testaamansa
(olikohan testaus ollut 201 malliin )
Joskus tuli lähetettyä pari bensa smartin 04 ja MB202 200cdi 98 ECU:ut
MPPS:valmistajale kun kysyivät olisko moinen mahdolista
(ainkin siihen akaan myös pien asikaan onkelmiin suhtautuivat kunnolla ja halusivat työ kaluaan kehitää)
että näitä olis tarkoitus lukea ja kirjoitta"smart vaan kirjoitta" ja ovat ollet listassa jo pitkään mutta ei vaan toimi
jotta saavat tutkia ja testata ko testailun jälkeen tuli päivitys minkä jälkeen kummatkin on toimineet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Dodii saihan sen tallennettua koneelle. Laitoin että tallenna tuli ne samat virhe hommelit ja se tyssäs siihe, sitte aattelin vielä koittaa uuestaa ilman että käytin virtoja pois nii tadaa rupes tallentaa. Sitte vielä koitin laittaa sen vakio ohjelman takas nii samalla tekniikalla meni ongelmitta
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hyvä että toimii siten vaan ohjelman tekoonjoni181 kirjoitti:Dodii saihan sen tallennettua koneelle. Laitoin että tallenna tuli ne samat virhe hommelit ja se tyssäs siihe, sitte aattelin vielä koittaa uuestaa ilman että käytin virtoja pois nii tadaa rupes tallentaa. Sitte vielä koitin laittaa sen vakio ohjelman takas nii samalla tekniikalla meni ongelmitta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jees kiitoksia avuista Jos joku haluaa ohelmoida niin voin toki lähettää alkuperäisen ohjelman ohjelmoitavaksi, onko innostusta kellään Millä ohjelmalla ootte ruukannu tehä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hommaa netistä toimiva Winols-ohjelma. Sitten siihen kylkeen tehtaan eri ohjelmaversioita vastaavasta moottorista niin pääset kärryille miten homma toimii. Sen jälkeen se on itestä kiinni, miten pitkälle haluat mennä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin nyt meittin mersu "tuikutettu" hyvin tuntuu toimivan. Kiitokset tuikulle, suosittelen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Samoin minun 220cdi n.450th ajettu ja eron huomaa. Kulutus pieneni ja tehoja lisää, että tuntuu. Kiitos "Tuikulle" ja"Mirmirrille".
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viton suuttimet "kolisevat" kiihdytyksessä ja myös joskus tasakaasulla ajettaessa,kun kierrokset ovat 1500-2000.Ääni on todella kova ja häiritsevä.
Auto on -06 vuotinen 115cdi automaatilla ja kilometrejä n.150000.Suuttimet on tarkistettu penkissä ja ovat ohjearvojen sisällä komeasti.
Auto on ohjelmoitu uudestaan,tunnetun tekiän toimesta.
Joten kysymys kuuluu,voiko ohjelma aiheuttaa suuttimien äänen.
Vikakoodeja autossa ei ole.
Auto on -06 vuotinen 115cdi automaatilla ja kilometrejä n.150000.Suuttimet on tarkistettu penkissä ja ovat ohjearvojen sisällä komeasti.
Auto on ohjelmoitu uudestaan,tunnetun tekiän toimesta.
Joten kysymys kuuluu,voiko ohjelma aiheuttaa suuttimien äänen.
Vikakoodeja autossa ei ole.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä vaikuttaa...ja vaikuttaa muuhunkin, kun ohjelmamuutoksen tekijä ei osaa eikä tiedä mitä tekee.janne77 kirjoitti: Joten kysymys kuuluu,voiko ohjelma aiheuttaa suuttimien äänen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
... Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella täällä näköjään edelleen "totuuksia" lauotaan ...Mesemies89 kirjoitti:Kyllä vaikuttaa...ja vaikuttaa muuhunkin, kun ohjelmamuutoksen tekijä ei osaa eikä tiedä mitä tekee.janne77 kirjoitti: Joten kysymys kuuluu,voiko ohjelma aiheuttaa suuttimien äänen.
Kun sulla ei ole mitään käsitystä aiheesta, niin voisitko mitenkään olla päästelemättä noita sammakoita, tai tiedänhän minä ...
Suuttimet ääntää ihan luontojaan aika kovastikkin vielä tuon ikäisessä.
Onko moottorin päällys suojat paikollaan.
Sitten voi olla mekaaninen vika.
Kuluminen aiheuttaa muutoksen esiruiskutusmäärässä.
Muuttunutmäärä aiheuttaa vedätyksessä ylimääräistä ratinaa.
Monesti se kaasupohjassa kierroksilla sitten loppuu.
Jos on vaihdettu eriparisuuttima,joita ei ole koodattu, niin siitä voi aiheutua ylim ääniä.
Esiruiskutuksen muuttaminen ohjelmasta ei ole aivan helppo tapahtuma.
En usko siihen oikein kenenkään koskevan.
Ja toisin kun voisi luulla, niin vaikkapa ruiskutuspaineen nostoa ei ohjelmoidusta autosta äänen perusteella huomaa.
Lisäboxin nostama paine kuuluu, mutta se on toimintaperiaatteeltaan eri juttu.
Pelkän ruiskutusmäärän muutos ei oikeasti muuta suuttimen toiminnassa oikeastaan yhtään mitään.
Tarkalleen samat toiminnot, kuin ennenkin.
Suutin on vaan auki hiukan pidempään, pyydettäessä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Auto on ollut Veholla ja Diesel huolto Häkkisellä laitettavana ja vikaa ei ole löytynyt.Autoon on tehty aika paljon eri toimenpiteitä.
Commonrail osia uusittu,suuttimia testattu ja "opetettu",kansipahvi vaihdettu ja samalla kansi tarkastettu.Älyboksi vaihdettu ja ohjelmoitu uudestaan parikin kertaa.Hehkutulpat uusittu ja varmaan muutakin mitä en nyt muista.
Moottorin suojamuovien alla ei ollut äänenvaimennuspatjaa ja sellainen laitettiin,mutta ei ollut mainittavaa apua ääniin.
Moottorin käyntilämpötila ei juuri vaikuta moottorin "helinään"
Moottoritilan ja ohjaamon läpiviennit on myös tarkistettu.
Suuttimien ääni on yleensä todella kova,mutta saattaa mennä päiviäkin että suuttimien "helinää" tuskin kuulee.
Tilanne on harmittava,koska korjaamo ei löydä vikaa,mutta vaihtoautopäällikön mielestä moottori on rikki.
Commonrail osia uusittu,suuttimia testattu ja "opetettu",kansipahvi vaihdettu ja samalla kansi tarkastettu.Älyboksi vaihdettu ja ohjelmoitu uudestaan parikin kertaa.Hehkutulpat uusittu ja varmaan muutakin mitä en nyt muista.
Moottorin suojamuovien alla ei ollut äänenvaimennuspatjaa ja sellainen laitettiin,mutta ei ollut mainittavaa apua ääniin.
Moottorin käyntilämpötila ei juuri vaikuta moottorin "helinään"
Moottoritilan ja ohjaamon läpiviennit on myös tarkistettu.
Suuttimien ääni on yleensä todella kova,mutta saattaa mennä päiviäkin että suuttimien "helinää" tuskin kuulee.
Tilanne on harmittava,koska korjaamo ei löydä vikaa,mutta vaihtoautopäällikön mielestä moottori on rikki.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla alkoi Väyrysestä kuulu kovaa ääntä aivan kuin suuttimista, mutta ohjausakselin tulipellin läpivientikumi oli mennyt pikkuhiljaa rikki. Kumin vaihdolla äänet hiljeni.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:... Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella täällä näköjään edelleen "totuuksia" lauotaan ...Mesemies89 kirjoitti:Kyllä vaikuttaa...ja vaikuttaa muuhunkin, kun ohjelmamuutoksen tekijä ei osaa eikä tiedä mitä tekee.janne77 kirjoitti: Joten kysymys kuuluu,voiko ohjelma aiheuttaa suuttimien äänen.
Kun sulla ei ole mitään käsitystä aiheesta, niin voisitko mitenkään olla päästelemättä noita sammakoita, tai tiedänhän minä ...
Suuttimet ääntää ihan luontojaan aika kovastikkin vielä tuon ikäisessä.
Onko moottorin päällys suojat paikollaan.
Sitten voi olla mekaaninen vika.
Kuluminen aiheuttaa muutoksen esiruiskutusmäärässä.
Muuttunutmäärä aiheuttaa vedätyksessä ylimääräistä ratinaa.
Monesti se kaasupohjassa kierroksilla sitten loppuu.
Jos on vaihdettu eriparisuuttima,joita ei ole koodattu, niin siitä voi aiheutua ylim ääniä.
Esiruiskutuksen muuttaminen ohjelmasta ei ole aivan helppo tapahtuma.
En usko siihen oikein kenenkään koskevan.
Ja toisin kun voisi luulla, niin vaikkapa ruiskutuspaineen nostoa ei ohjelmoidusta autosta äänen perusteella huomaa.
Lisäboxin nostama paine kuuluu, mutta se on toimintaperiaatteeltaan eri juttu.
Pelkän ruiskutusmäärän muutos ei oikeasti muuta suuttimen toiminnassa oikeastaan yhtään mitään.
Tarkalleen samat toiminnot, kuin ennenkin.
Suutin on vaan auki hiukan pidempään, pyydettäessä.
Aika alkeellisilla menetelmillä sinun tutkimuksesi ovat, ainakin kun lukee kirjoituksiasi.
Oletko koskaan päässyt tutustumaan moottoritekniikan laboratorioon, jossa testataan polttomoottoreita ?
Jos olisi näin, niin lopettaissit puheet saammakoiden puhumisista.
Jääköön tämä tällä erää tähän, mutta ole varovainen kirjoitteluissasi, kun sitä moottoritekniikan spesiaalitietoa sieltäpäin ei löydy.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä todennäköisemmin moottoriin on tullut ohjelmamuutoksen seurauksena vaurio.janne77 kirjoitti:Auto on ollut Veholla ja Diesel huolto Häkkisellä laitettavana ja vikaa ei ole löytynyt.Autoon on tehty aika paljon eri toimenpiteitä.
Commonrail osia uusittu,suuttimia testattu ja "opetettu",kansipahvi vaihdettu ja samalla kansi tarkastettu.Älyboksi vaihdettu ja ohjelmoitu uudestaan parikin kertaa.Hehkutulpat uusittu ja varmaan muutakin mitä en nyt muista.
Moottorin suojamuovien alla ei ollut äänenvaimennuspatjaa ja sellainen laitettiin,mutta ei ollut mainittavaa apua ääniin.
Moottorin käyntilämpötila ei juuri vaikuta moottorin "helinään"
Moottoritilan ja ohjaamon läpiviennit on myös tarkistettu.
Suuttimien ääni on yleensä todella kova,mutta saattaa mennä päiviäkin että suuttimien "helinää" tuskin kuulee.
Tilanne on harmittava,koska korjaamo ei löydä vikaa,mutta vaihtoautopäällikön mielestä moottori on rikki.
Todennäköisesti moottori on aukaistava ja katsottava missä vika on.
Ennen moottorin aukaisua olisi viisasta asentaa autoon tehdasasetuksinen ECU.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo
Ei kait tässä ole sitten muuta enää tehtävissä, kun viedä Vito tohtori Sykerön pajalle.
Siellä laporatooriossa tohtori taitavasti moottoritekniikan pesialistien kanssa korjailee asiakkaidensa rakkineita ja pyydyksiä.
Staarilla sitten lopuksi oikaisee puoskareiden tekemät viirusohjelmat ja laittaa pitit kaikki omiin lokeroihinsa kauniisti järjestykseen.
Vakavasti kirjoittaen, kun olen oikeasti aikalailla noihinkin ohjelmia naplannut.
On hyvin hyvin epätodennäköistä, että mikään vakio- tai muukaan ohjelma aiheuttaisi ylimääräistä ääntä.
Se on siis mahdollista, mutta ei ollenkaan todennäköistä.
Oliko tämä alkuperäinen kysymyksesi ?
Jos suuttimet ja raipaineeseen vaikuttavat tekijät on poissuljettu, niinkuin ymmärsin jälkimmäisestä kirjoituksesta, niin silloinhan ei jää jäljelle, kun jonkinlainen moottorivaurio, niinkuin sinulle olikin jo kerrottu.
Kannattaako vanhaan Vitoon niin rakastua, että väkisellä sellaisen epäkuntoisen haluaa ?
Mersun moottorin korjaus on ihanan kallista, olen kokenut.
Vaihtomoottori purkaamolta on parempi vaihtoehto, jos työ pitää toisilla teetättää.
Autoa voi käyttää jollain ohjelmoijalla tarkistuttamassa, onko ohjelmoitu, tai helpompi on veholla vaan päivityttää uusi vakio-ohjelma entisen päälle.
Ecussa ohjelmaa "vaihdetaan" kirjoittamalla uusi aina entisen "päälle", jolloin vanha, tai entinen tuhoutuu, eikä kummittele sen koommin.
Tämä korjuutus ei enää kuulu topiikin aiheeseen, joten jos haluat aiheesta vielä vuodattaa, niin avaa sille kokonaan oma.
Käsittääkseni olen vastannut nyt kysymykseen.
Joo
Ei kait tässä ole sitten muuta enää tehtävissä, kun viedä Vito tohtori Sykerön pajalle.
Siellä laporatooriossa tohtori taitavasti moottoritekniikan pesialistien kanssa korjailee asiakkaidensa rakkineita ja pyydyksiä.
Staarilla sitten lopuksi oikaisee puoskareiden tekemät viirusohjelmat ja laittaa pitit kaikki omiin lokeroihinsa kauniisti järjestykseen.
Vakavasti kirjoittaen, kun olen oikeasti aikalailla noihinkin ohjelmia naplannut.
On hyvin hyvin epätodennäköistä, että mikään vakio- tai muukaan ohjelma aiheuttaisi ylimääräistä ääntä.
Se on siis mahdollista, mutta ei ollenkaan todennäköistä.
Oliko tämä alkuperäinen kysymyksesi ?
Jos suuttimet ja raipaineeseen vaikuttavat tekijät on poissuljettu, niinkuin ymmärsin jälkimmäisestä kirjoituksesta, niin silloinhan ei jää jäljelle, kun jonkinlainen moottorivaurio, niinkuin sinulle olikin jo kerrottu.
Kannattaako vanhaan Vitoon niin rakastua, että väkisellä sellaisen epäkuntoisen haluaa ?
Mersun moottorin korjaus on ihanan kallista, olen kokenut.
Vaihtomoottori purkaamolta on parempi vaihtoehto, jos työ pitää toisilla teetättää.
Autoa voi käyttää jollain ohjelmoijalla tarkistuttamassa, onko ohjelmoitu, tai helpompi on veholla vaan päivityttää uusi vakio-ohjelma entisen päälle.
Ecussa ohjelmaa "vaihdetaan" kirjoittamalla uusi aina entisen "päälle", jolloin vanha, tai entinen tuhoutuu, eikä kummittele sen koommin.
Tämä korjuutus ei enää kuulu topiikin aiheeseen, joten jos haluat aiheesta vielä vuodattaa, niin avaa sille kokonaan oma.
Käsittääkseni olen vastannut nyt kysymykseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja nyt puuttuu sipsit, popparit & limppari
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
toivottavasti tää jatkuu joka paikassa päällään ja aina oikeessa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Toivottavasti ei jatku, sillä kohta alkaa luuta heilumaan ja siinä saattaa mennä eräs IP osoite taas kerran samalla luudalla viestien kanssa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minusta noissa suuttimien testauksissa ei taida tulla esille aivan kaikki kulumisesta aiheutuneet muutokset. Aika monella on rapisevat suuttimet, monet eivät edes tiedosta tuota vaivaa.tuikku kirjoitti:.
Jos suuttimet ja raipaineeseen vaikuttavat tekijät on poissuljettu, .
Se on varmaa, että ohjelmasta tuo rapina ei tule. Yhteen rapisevaan autoon laitettiin viriohjelma mutta se ei poistanut ääntä.
Ne uudet suuttimet on niin kalliita että ei viitsisi kokeilumielessä vaihtaa niitä, mutta vahva epäilys on...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vitoon laitettiin vakio-ohjelma ja tuli sillä kuntoon....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eli tulkitsenko tätä nyt oikein, kun tulkitsen että yleisimmin esitetty käsitys ("Se on varmaa, että ohjelmasta tuo rapina ei tule." jne) oli tällä kertaa väärä ja vähemmistömielipide ("Kyllä vaikuttaa...") osui oikeaan, paitsi moottorivaurion ("Mitä todennäköisemmin moottoriin on tullut ohjelmamuutoksen seurauksena vaurio.") osalta?janne77 kirjoitti:Vitoon laitettiin vakio-ohjelma ja tuli sillä kuntoon....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Outoa. 3 kerta autoon laitettiin vakio ohjelma ja nyt onnistui...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niinpä niin....kerroin vähän aikaisemmin palauttamista ECU vakiohjelmaan.janne77 kirjoitti:Vitoon laitettiin vakio-ohjelma ja tuli sillä kuntoon....
Tuli taas sulka hattuun....pahimassa tapausessa bannataan foorumilta, kun kertoo totuuksia.
Mesemies89 Mesemies89's Profiili
Yksityisviesti
Lähetä sähköpostia käyttäjälle Mesemies89
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku
Lähetetty: Ma 07.10.2013 21:01
janne77 kirjoitti:
Auto on ollut Veholla ja Diesel huolto Häkkisellä laitettavana ja vikaa ei ole löytynyt.Autoon on tehty aika paljon eri toimenpiteitä.
Commonrail osia uusittu,suuttimia testattu ja "opetettu",kansipahvi vaihdettu ja samalla kansi tarkastettu.Älyboksi vaihdettu ja ohjelmoitu uudestaan parikin kertaa.Hehkutulpat uusittu ja varmaan muutakin mitä en nyt muista.
Moottorin suojamuovien alla ei ollut äänenvaimennuspatjaa ja sellainen laitettiin,mutta ei ollut mainittavaa apua ääniin.
Moottorin käyntilämpötila ei juuri vaikuta moottorin "helinään"
Moottoritilan ja ohjaamon läpiviennit on myös tarkistettu.
Suuttimien ääni on yleensä todella kova,mutta saattaa mennä päiviäkin että suuttimien "helinää" tuskin kuulee.
Tilanne on harmittava,koska korjaamo ei löydä vikaa,mutta vaihtoautopäällikön mielestä moottori on rikki.
Mitä todennäköisemmin moottoriin on tullut ohjelmamuutoksen seurauksena vaurio.
Todennäköisesti moottori on aukaistava ja katsottava missä vika on.
Ennen moottorin aukaisua olisi viisasta asentaa autoon tehdasasetuksinen ECU.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kerro nyt vielä miksi se moottori pitää avata, jos homma tuli jo kuntoon?Mesemies89 kirjoitti:Niinpä niin....kerroin vähän aikaisemmin palauttamista ECU vakiohjelmaan.janne77 kirjoitti:Vitoon laitettiin vakio-ohjelma ja tuli sillä kuntoon....
Tuli taas sulka hattuun....pahimassa tapausessa bannataan foorumilta, kun kertoo totuuksia.
Mesemies89 Mesemies89's Profiili
Yksityisviesti
Lähetä sähköpostia käyttäjälle Mesemies89
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku
Lähetetty: Ma 07.10.2013 21:01
janne77 kirjoitti:
Auto on ollut Veholla ja Diesel huolto Häkkisellä laitettavana ja vikaa ei ole löytynyt.Autoon on tehty aika paljon eri toimenpiteitä.
Commonrail osia uusittu,suuttimia testattu ja "opetettu",kansipahvi vaihdettu ja samalla kansi tarkastettu.Älyboksi vaihdettu ja ohjelmoitu uudestaan parikin kertaa.Hehkutulpat uusittu ja varmaan muutakin mitä en nyt muista.
Moottorin suojamuovien alla ei ollut äänenvaimennuspatjaa ja sellainen laitettiin,mutta ei ollut mainittavaa apua ääniin.
Moottorin käyntilämpötila ei juuri vaikuta moottorin "helinään"
Moottoritilan ja ohjaamon läpiviennit on myös tarkistettu.
Suuttimien ääni on yleensä todella kova,mutta saattaa mennä päiviäkin että suuttimien "helinää" tuskin kuulee.
Tilanne on harmittava,koska korjaamo ei löydä vikaa,mutta vaihtoautopäällikön mielestä moottori on rikki.
Mitä todennäköisemmin moottoriin on tullut ohjelmamuutoksen seurauksena vaurio.
Todennäköisesti moottori on aukaistava ja katsottava missä vika on.
Ennen moottorin aukaisua olisi viisasta asentaa autoon tehdasasetuksinen ECU.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tj86430 kirjoitti: Kerro nyt vielä miksi se moottori pitää avata, jos homma tuli jo kuntoon?
Ei kommentteja, koska bannausuhka päällä.
Kokeile kysäistä tuikulta, onhan threadi hänen, joten toivoisin myös sinun olla sotkemasta tätä tämän enempää.
Vastaan kysmyksiin omalta osaltani, jos katson jotakin ristiriitaa asiasisällössä.
Tuolla voit jatkaa keskustelua jos antaa aihetta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=138944" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sulan voit laittaa mutta ehkä kannattaa miettiä hiukan luovemmin tuota loppusijoituspaikkaa...Mesemies89 kirjoitti: Tuli taas sulka hattuun....
Nyt ei taida olla kaikki tiedot käytössä tässä asiassa. Korjaamon työnjohtaja on ehkä jättänyt kertomatta asiakkaalle tarpeettomia juttuja. Ovatko vaivihkaan vaihtaneet uudet suuttimet ja sen jälkeen on helppo sysätä syy tuunareiden niskoille. Merkkiliike ei tunnetusti tunne sympatiaa ohjelman muokkauksia kohtaan.
Ei se rapina lopu vakiohjelmalla. Tämä on kokeiltu niin monta kertaa.
Tässäkin tapauksessa oli autoa korjattu tuhansilla euroilla kun ohjelman vaihtoon olisi mennyt muutama minuutti. Faktat ei täsmää tässä jutussa tai kaikkia tietoja ei meille kerrota.
Nyt ei muutakuin viriohjelmaa sisään niin nähdään miten käy!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ääni ja ääni - mikä ääni.
No, pääasia, että se on poikkeen.
Tietyt 1600bar suuttimet, jotka on keraamisella kuulalla, metallisen sijaan, ovat näitä herkästi ääntäviä.
Äänen aiheuttaja ja syy löytyy yleensä mittaamalla, viisi tuhannesosaa liikaa välystä kuulemma riittää aiheuttamaan ko.suutinäänen.
Ero varsinaisessa ruiskutusmäärässä on niin pieni, ettei se näy missään suutinpenkissä.
Siinä käy luultavasti niin kuin Vesku tuolla muualla uumoili, vaikka määrä olisi oikein, niin se koko tapahtuma on "vääränlainen".
Tämän äänen aiheuttaja tekee niin pienen muutoksen ruiskutustpahtumaan, ettei se särje mitään.
Ääni ja ääni - mikä ääni.
No, pääasia, että se on poikkeen.
Tietyt 1600bar suuttimet, jotka on keraamisella kuulalla, metallisen sijaan, ovat näitä herkästi ääntäviä.
Äänen aiheuttaja ja syy löytyy yleensä mittaamalla, viisi tuhannesosaa liikaa välystä kuulemma riittää aiheuttamaan ko.suutinäänen.
Ero varsinaisessa ruiskutusmäärässä on niin pieni, ettei se näy missään suutinpenkissä.
Siinä käy luultavasti niin kuin Vesku tuolla muualla uumoili, vaikka määrä olisi oikein, niin se koko tapahtuma on "vääränlainen".
Tämän äänen aiheuttaja tekee niin pienen muutoksen ruiskutustpahtumaan, ettei se särje mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ja vielä sekin että ecu on vaihdettu ja silti tämä sitkeä viriohjelma on päässyt hyppäämään siihen uuteen ecuun ilmeisesti kyseessä on ollut langaton ja täysin ilman sähköä toimiva tiedon siirtoJolle kirjoitti:Outoa. 3 kerta autoon laitettiin vakio ohjelma ja nyt onnistui...
niinkuin joku ennemmin totesi niin nyt ei ole kaikki faktat pöydällä