Mittari ei toimi w201

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
donza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:27

Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja donza »

Elikkäs nopeusmittari ei toimi vaijeri vaihdettu mittari kunnossa ja vaihdelaatikossa pyörii se joka pyörittää vaijeri mutta ei vaan toimi mikä neuvoksi? :D
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3983
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja Nozki »

On muuten aika vaikea kysymys, kun sen perusteella kaikki on kyllä ehjää, mutta ei kuitenkaan toimi. :D

Noh, jos vaikka muutamia lisäkysymyksiä laitan keskustelun pohjaksi tähän.

1. Pyöriikö vaijeri siellä mittarin päässä, kun auto liikkuu?
Voinee testata silleen, että ajaa autolla jonkun matkaa niin, että vaijerin pää on irti mittarista ja näkyvillä. Jos ei pyöri, niin vika on jossakin muualla kuin siellä mittariston päässä. Siinä tapauksessa jatkokysymykset:
- Onko se vaihdettu vaijeri kunnolla kiinni laatikon päässä?
- Onko vaijerin reititys niin, ettei se ole mistään puristuksissa tai tosi tiukalla mutkalla?
- Oliko vaihdettu vaijeri varmasti ehjä? Vai eikö se toiminut sillä vanhallakaan vaijerilla?

2. Jos se vaijeri pyörii mittarin päässä irtonaisena ollessaan auton liikkuessa, niin:
- Onko se kunnolla kiinni siinä mittarissa ollut, kun ei toiminut?
- Miten se on varmistettu, että mittari toimii? Onko esim. kokeiltu laittaa väliaikaisesti toista todistetusti ehjää mittaria, joka ei sekään tässä autossa toiminut? Tai testattu tämän auton mittaria toisessa autossa ja toimivaksi todettu?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
donza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:27

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja donza »

uusi vaijeri on kunnossa ja mittari vaihdettu testattu että vaijeri ja mittari on kunnossa niin että vaijeri kiinni mittariin ja porakoneella pyörittää toimii ja vaijeri menee hyvin laatikon päähän ilman mutkia ja on ollut niin syvällä kun sen vaan saa eli vika ilmeisesti siellä alapäässä koska olen kokeillut sitä että mittari irti ja vaijeri ei pyörinyt. mutta mikä ihme siellä voi olla kun vaijerin pyörittäjä laatikon sisällä pyörii??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja atlas »

Luulen että..... vaijeri irti katsot sinne laatikon päähän ja ilman vastusta se ratas pyörii mutta kun laitat mittarin niin eipä pyörikään eli ratas rikki.
tämän voit todeta ottamalla vaijerin mittarin päästä irti ja ajaa hieman.
Se ratas lähtee muistaakseni kun vetäiset sen pois laatikon kyljestä kun otti jonkun pultin irti....?????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
donza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:27

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja donza »

pitääpä tarkistaa
donza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:27

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja donza »

niin tarkoititko tuolta et kardaani irti ja niin edelll..??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikun saatko sen mihin tulee se vaijeri laatikonpäähän niin sen osan siitä irti koska sen osan takana on se muoviratas ja sen pitää tulla siitä ulos kun otat jonkun lukituksen pois...muistaakseni.
Tai laita vaikka meisseli siihen vaijeri lähtöön ja työnnä autoa rasva montulla ja hieman vastusta pyörimistä meisselillä niin tiedät pyöriikö se vai lyökö yli.
Tai nosta yksi takapyörä ylös ja sitten käsin pyörittäen tai hitaasti ajaen tutki ...pyöriikö rattaan akseli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mittari ei toimi w201

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kävin tutkimassa irrallaan olevasta askin takapäästä miten se ratas siellä on ja se lähtee pois vasta päätä missä on vaijerin kiinnitys.
siellä oli sokka tai ihan kierteellä oleva "muovinen laakeri hela" rattaan akselilla.
luulen että ei lähde pois askin ollessa paikallaan mutta kokeile ensin sillä meisseli sydeemillä että ratas pyörii vastustettaessa vähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin