Terve!
Olen kuullut huhuja että nyky c-mallin,c200cdi, olisi jakoketjun kestävyydessä ollut ongelmia.Siis tämä ns "facelift" malli jossa on
kai OM 651 kone jos oikein tiedän.Eräskin "asiantuntija"kertoi jopa joltain ketjun katkenneen aiheuttaen melkoisen tuhon.Omani on
rekisteröity 012 lopulla jote onhan siinä vielä takuutakin,mutta luulisi maahantuojan jo tiedostaneen tuon asian jos siinä perää on.
Niin onkohan kukaan kuullut mitään kyseisestä asiasta?
Ketju
Re: Ketju
Toodella harvinaista kyllä....onkohan täällä ollut yhtään kappaletta.
Joku kyllä kertoi muistaakseni ihan ykkös kappaleista mutta mitkä lie km -määrät?
Cdi ketjukin voisi vaihtaa 400-500tkm niinkuin vanhemmistakin koneista.
EDIT:Ahaa...toi onkin uudempi CDi..eli tämä jaaritus oli mulla noihin vanhempiin romuihin
Joku kyllä kertoi muistaakseni ihan ykkös kappaleista mutta mitkä lie km -määrät?
Cdi ketjukin voisi vaihtaa 400-500tkm niinkuin vanhemmistakin koneista.
EDIT:Ahaa...toi onkin uudempi CDi..eli tämä jaaritus oli mulla noihin vanhempiin romuihin

Viimeksi muokannut atlas, To 10.10.2013 21:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Tässä siis kyse tuosta uudesta moottorista jossa ketju on moottorin takapäässä, siellä rintapellin tuntumassa. Se on lyhytkin kun rattailla pitää ketju tuoda moottorin sivuun, ketjuhan ei voi oikein kiertää kytkinkopan ympäri.
Näissä on tosiaan ollut ongelmia, katkeamisiakin. En muista mistä asti rakennetta on muutettu, -12 mallinen varmasti uutta ja pitäisi taas kestää.
EDIT: GI05.10-P-052324 tiedotteessa mainitaankin päivämäärä, moottorit jotka valmistettu 31.03.2012 tai aiemmin.
Näissä on tosiaan ollut ongelmia, katkeamisiakin. En muista mistä asti rakennetta on muutettu, -12 mallinen varmasti uutta ja pitäisi taas kestää.
EDIT: GI05.10-P-052324 tiedotteessa mainitaankin päivämäärä, moottorit jotka valmistettu 31.03.2012 tai aiemmin.
-
- Sisäänajossa
Kuinka on laita 2000-2007 cdi-moottoreiden ketjujen kanssa, onko ongelmia kuten 271-bensakoneessa?