CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Dieselmoottori alkaa ääntelemään poikkeavasti, kun moottori ei ole suunnitellusti balanssissa.
Siihen vaikuttaa puolensataa tekijää/muuttujaa, jotka ilmenevät ihmiskorvalla kuulemisen erilaisina poikkeavina ääninä. Lisäksi moottorin sisäiset muuttujat, joita on satoja eikä niitä kuule, ovat suurempia riskejä vaurion syntyyn.
Siihen vaikuttaa puolensataa tekijää/muuttujaa, jotka ilmenevät ihmiskorvalla kuulemisen erilaisina poikkeavina ääninä. Lisäksi moottorin sisäiset muuttujat, joita on satoja eikä niitä kuule, ovat suurempia riskejä vaurion syntyyn.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hieno "POIKA" tämä "Mesemies89" ja vielä Turust.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olisivat Veholla samantien vaihtaneet värinättömän vitosen sinne konehuoneeseen niin olis tullut heti ekalla kerralla kuntoon.
No ei, oli minulla ihan asiaakin.
Tuikku mainitsi tuolla aikaisemmin että viritysboksin aiheuttama ruiskutuspaineen nosto on kuultavissa. Kertokaas lisää
No ei, oli minulla ihan asiaakin.
Tuikku mainitsi tuolla aikaisemmin että viritysboksin aiheuttama ruiskutuspaineen nosto on kuultavissa. Kertokaas lisää
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yksi syyJolle kirjoitti: No ei, oli minulla ihan asiaakin.
Tuikku mainitsi tuolla aikaisemmin että viritysboksin aiheuttama ruiskutuspaineen nosto on kuultavissa. Kertokaas lisää
Nostaa sitä paineta mainitun esiruiskutuksen aikan
(mikä mene sen takia hiukan pieleen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jokainen joka moottoritekniikasta jotakin tietävät ja yleensä ymmärtävät moottorin toimintaperiaatteet, niin dieselmoottorin palotilaan ruiskutettu polttoaine aiheuttaa aina kuulemishavantoina muutoksia.
Esiruiskutukset...täytös...sekoittumissuhteet vaikuttavat aina käyntiäänen muutoksia. Dieselin fysikaaliset ominaisuudet vaikuttavat siis aina dieselmoottorissa mainittujen lainalaisuuksien perusteella muutoksia, niin äänen kuin muidenkin moottoriteknisten komponenttien ja termodynamiikan osalta.
Esiruiskutukset...täytös...sekoittumissuhteet vaikuttavat aina käyntiäänen muutoksia. Dieselin fysikaaliset ominaisuudet vaikuttavat siis aina dieselmoottorissa mainittujen lainalaisuuksien perusteella muutoksia, niin äänen kuin muidenkin moottoriteknisten komponenttien ja termodynamiikan osalta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Haluaisin ehkä tuikuttaa autoni. Mutta onko mahdollista rajoittaa vääntöä 1, 2 vaihteilla, jotta voimansiirto ei väsyisi ennen aikojaan jos auto päätyisi asiasta ymmärtämättömälle lippalakkipojalle. Auto on manuaalivaihteinen -05 c220cdi.
Viimeksi muokannut ruf, To 10.10.2013 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E200cdi -07
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
On mahdollista.
Lisäboxeja on kahdenlaisia, painetta nostavia, sekä ruiskutusaikaa jatkavia.
Painetta nostavan boxin tehoa lisäävä vaikutus perustuu siis siihen, että ecu näkee paineen väärin ja korjaa sitä "oikeaksi".
Polttoainetta ruiskutetaan "tietämättä" entinen aika, mutta korkeammalla paineella, lisäys tulee siitä.
Ruiskutusmäärän lisäksi myös ruiskutuspaine on ruiskutusennakkoon vaikuttava tekijä ohjelmassa.
Oikean ruiskutus kohdan määräytyminen ohjelmassa menee siis koko ajan enemmän "pieleen", kun jos vain pelkkää ruiskutusaikaa huijattaisiin, niinkuin siinä toisella periaatteella toimivassa lisäboxissa.
Lisäboxit vaikutta aina niin, että moottorin ohjaus alkaa toimimaan väärin, aina.
Ohjelman muutoksessa on kuitenkin sellainen mahdollisuus, että jos muutos tehdään siten kun valmistajakin on sen ohjelman alunperin rakentanut, tai jopa voidaan käyttää hyväksi valmistajan jo valmiiksi tekemää dataa, niin ohjelma kaikkinensa, sekä siten myös moottori, toimii edelleen oikein.
Tämä on siis mahdollisuus.
Siihen tulisi pyrkiä - aina se ole onnistunut.
On ollut omaa taitamattomuutta, ihan huonoa tuuriakin.
Jopa sellainenkin tapaus on ollut, että tuunaamattomassa autossa onkin ollut jo alunperin väärä, sinne kuulumaton ohjelma.
Omien kokemuksieni mukaan, muutoksia on tehty monella tapaa.
Pelkkä tulos, jossa kerrotaan saatava teho ja vääntö, ei vielä kerro oikein paljoa hyvyydestä, tai toimivuudesta.
Ei ole oikein yleistä, että muutoksienkin jälkeen testerillä voisi seurata kaikkea ecun informaatiota - ja se olisi edelleenkin totta.
Sitten on tiettyjä malleja, joissa jonkinlaisen kunnollisen ohjelman väsääminen on erityisen vaikeaa.
Äkkiä tulee mieleen 30 AMG, 400 CDI ... ja Delphiläiset, joiden systeemit olen kyllä luullut jo pariinkin kertaan ratkaisseeni, mutta aika näyttää.
On mahdollista.
Lisäboxeja on kahdenlaisia, painetta nostavia, sekä ruiskutusaikaa jatkavia.
Painetta nostavan boxin tehoa lisäävä vaikutus perustuu siis siihen, että ecu näkee paineen väärin ja korjaa sitä "oikeaksi".
Polttoainetta ruiskutetaan "tietämättä" entinen aika, mutta korkeammalla paineella, lisäys tulee siitä.
Ruiskutusmäärän lisäksi myös ruiskutuspaine on ruiskutusennakkoon vaikuttava tekijä ohjelmassa.
Oikean ruiskutus kohdan määräytyminen ohjelmassa menee siis koko ajan enemmän "pieleen", kun jos vain pelkkää ruiskutusaikaa huijattaisiin, niinkuin siinä toisella periaatteella toimivassa lisäboxissa.
Lisäboxit vaikutta aina niin, että moottorin ohjaus alkaa toimimaan väärin, aina.
Ohjelman muutoksessa on kuitenkin sellainen mahdollisuus, että jos muutos tehdään siten kun valmistajakin on sen ohjelman alunperin rakentanut, tai jopa voidaan käyttää hyväksi valmistajan jo valmiiksi tekemää dataa, niin ohjelma kaikkinensa, sekä siten myös moottori, toimii edelleen oikein.
Tämä on siis mahdollisuus.
Siihen tulisi pyrkiä - aina se ole onnistunut.
On ollut omaa taitamattomuutta, ihan huonoa tuuriakin.
Jopa sellainenkin tapaus on ollut, että tuunaamattomassa autossa onkin ollut jo alunperin väärä, sinne kuulumaton ohjelma.
Omien kokemuksieni mukaan, muutoksia on tehty monella tapaa.
Pelkkä tulos, jossa kerrotaan saatava teho ja vääntö, ei vielä kerro oikein paljoa hyvyydestä, tai toimivuudesta.
Ei ole oikein yleistä, että muutoksienkin jälkeen testerillä voisi seurata kaikkea ecun informaatiota - ja se olisi edelleenkin totta.
Sitten on tiettyjä malleja, joissa jonkinlaisen kunnollisen ohjelman väsääminen on erityisen vaikeaa.
Äkkiä tulee mieleen 30 AMG, 400 CDI ... ja Delphiläiset, joiden systeemit olen kyllä luullut jo pariinkin kertaan ratkaisseeni, mutta aika näyttää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OK. En kyllä ymmärtänyt yhtään, mutta ei se haittaa
Eli 1 ja 2 vaihteilla voitaisiin pitää vakiotehot ja väännöt ja sitte olisi 3-6vaihteet täysillä tehoilla, mitä nyt pelkällä ohjelmoinnilla saa irti 180hv ja ???nm.
Eli 1 ja 2 vaihteilla voitaisiin pitää vakiotehot ja väännöt ja sitte olisi 3-6vaihteet täysillä tehoilla, mitä nyt pelkällä ohjelmoinnilla saa irti 180hv ja ???nm.
M-B E200cdi -07
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ripunnee autosta ja sen mallistaruf kirjoitti: mitä nyt pelkällä ohjelmoinnilla saa irti 180hv ja ???nm.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Muokkasin viestini lisäämällä auton tiedot, eli -05C220cdi.CDI203 kirjoitti:Ripunnee autosta ja sen mallistaruf kirjoitti: mitä nyt pelkällä ohjelmoinnilla saa irti 180hv ja ???nm.
M-B E200cdi -07
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo suunnilleen sen verran.
Luokkaa 190hv ja 400nm, ihan sama onko hiukkassuodatinta, vai ei.
Joo suunnilleen sen verran.
Luokkaa 190hv ja 400nm, ihan sama onko hiukkassuodatinta, vai ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
moron
onkos MR Tuikulla joka tuntuu tietävän näistä asioista yhtäpaljon tietoa kuin minä kylmäkoneista, tämä ei ole vittuilua vaan suora kysymys ammattilaiselle.
Ja ammattilaiselle asian esitänkin
eli potilas on Sprinter 319 2012, 7 vaiht. loota ja on ns lastutettu
tehoa on mutta tuntuu että laatikko ei pysy mukana, eli kun esim vaihto 1-2-3-4 niin kiihtyvyys kyykkää kun laatikko ei pysy mukana, eli kone kerkeää menemään ylikierroksille. onko tälle mitään tehtävissä.
Firman 115 vitossa esiintyy myös tietyllä kierroksilla vedättäessä "räklätystä" mutta tätä on ollut jo 6 v. eli siitä asti kun auto on "ohjelmoitu"
jos ongelmiin on ratkaisua niin ota yhteyttä YV niin sovitaan.
onkos MR Tuikulla joka tuntuu tietävän näistä asioista yhtäpaljon tietoa kuin minä kylmäkoneista, tämä ei ole vittuilua vaan suora kysymys ammattilaiselle.
Ja ammattilaiselle asian esitänkin
eli potilas on Sprinter 319 2012, 7 vaiht. loota ja on ns lastutettu
tehoa on mutta tuntuu että laatikko ei pysy mukana, eli kun esim vaihto 1-2-3-4 niin kiihtyvyys kyykkää kun laatikko ei pysy mukana, eli kone kerkeää menemään ylikierroksille. onko tälle mitään tehtävissä.
Firman 115 vitossa esiintyy myös tietyllä kierroksilla vedättäessä "räklätystä" mutta tätä on ollut jo 6 v. eli siitä asti kun auto on "ohjelmoitu"
jos ongelmiin on ratkaisua niin ota yhteyttä YV niin sovitaan.
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kannattaakohan sinun nyt montaa kertaa maksaa samasta työstä ?
Suosittelisin kyllä ottamaan yhteyttä alkuperäisen muutoksen tekijään.
Kannattaakohan sinun nyt montaa kertaa maksaa samasta työstä ?
Suosittelisin kyllä ottamaan yhteyttä alkuperäisen muutoksen tekijään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
Kannattaakohan sinun nyt montaa kertaa maksaa samasta työstä ?
Suosittelisin kyllä ottamaan yhteyttä alkuperäisen muutoksen tekijään.
Pienellä riskillä kokeilen, voiko tällä foorumilla ja tuikun threarissa lausua mitään , kun tuppaa kirjoitukseni nostavan tunteita pintaan ja ei ilmeisesti sovi joidenkin foorumilaisten ajatusmaailmaan.
Mielestäni tuikulla on nyt näytön paikka, kun asiakas on pyytänyt apua autonsa ongemaan sinulta.
Minä itse olisin valmis ottamaan vastaavassa tapauksessa työtilaisuuden tehtäväksi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No, paskaahan tämä on, mutta pakko silti laittaa. Omalla kohdalla Carlssonin C-tronic boksi toimi oikein mallikkaasti S203 C220cdi:n kyljessä. Olkoonkin piggypack, mutta hyvin se silti pelasi. Ei vikakoodeja, ei vikatiloja, muutoskatsestettavissa ihan lailliseksi (jos sillä jotain merkitystä on) ja poistettavissa käden käänteessä. Vetoja samalla tavalla kuin faijan CL203 220cdi:ssä Tuikun ohjelmalla. Ajeleehan porukka kompuramersuja Kleemannin bokseilla ja ihan samaa juttua sekin tekee, mutta sinne ei oo ollut tarvetta vuodattaa rivikaupalla systeemin huonoudesta. Tämmösissä pienissä virityksissä ilmamäärän mittauksen käpistelyä ja suuttimien aukiolon säätöä on tehty maailman sivu ja harvoin pelkästään sillä on vehkeitä rikottu.
Kyllä mä voisin jatkossakin pitää laadukasta boksia johtosarjan välissä. Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa. Onpahan ainakin helppo poistaa huollon ajaksi ja vaikka softat päivitettäisiin huollossa, ei sillä olisi mitään merkitystä. Jos sitten joku anturi hajoaa, menee auto vikatilaan/moottorin vikavalo syttyy ihan samalla tavalla kuni muutenkin. Sitten vaan boksi pois ja staarin nokkaan. Ei ne Carlssoninkaan systeemit ihan paskoja voi olla, jos Saksassa niitä saa Dealerilta ja takuukin säilyy. Mun farmarin boksi oli laitettu uutena autoon merkkiliikkeessä Saksassa.
Kyllä mä voisin jatkossakin pitää laadukasta boksia johtosarjan välissä. Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa. Onpahan ainakin helppo poistaa huollon ajaksi ja vaikka softat päivitettäisiin huollossa, ei sillä olisi mitään merkitystä. Jos sitten joku anturi hajoaa, menee auto vikatilaan/moottorin vikavalo syttyy ihan samalla tavalla kuni muutenkin. Sitten vaan boksi pois ja staarin nokkaan. Ei ne Carlssoninkaan systeemit ihan paskoja voi olla, jos Saksassa niitä saa Dealerilta ja takuukin säilyy. Mun farmarin boksi oli laitettu uutena autoon merkkiliikkeessä Saksassa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[quote="Mänis"] Tämmösissä pienissä virityksissä ilmamäärän mittauksen käpistelyä ja suuttimien aukiolon säätöä on tehty maailman sivu ja harvoin pelkästään sillä on vehkeitä rikottu.
quote]
Mistä muuten arvelet mitä kertomasi boksi ohjelmallisesti sisältää ?
quote]
Mistä muuten arvelet mitä kertomasi boksi ohjelmallisesti sisältää ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No mistä sen nyt voi tarkalleen tietää. Ei ne varmaan käyttöohjeeseen kirjoita kaavaa, jolla aukeaa koko laitteen sielunelämä. Railipainetta se ei nosta, se kävi selväksi. Eiköhän se teho tuu ihan syötön ja mahdollisesti ahtopaineen lisäyksellä.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, näistä "näytön paikoista" jos mielipiteeni kertoisin.
Ensinnäkin, se on vaan tosiasia, josta ei päästä mihinkään; Aina ohjelmointi ei onnistu.
Niin käy kaikille, ihan jokaiselle, voi olla, että siihen on syykin, voi olla ettei.
Asialla on turha ilakoida, tulee varmaan omaankin nilkkaan ennen pitkää.
Ensisijainen korjaaja tieten se, joka on homman aloittanutkin.
Sitten kun hän nostaa kädet pystyyn ja palauttaa rahat, niin voi toinen jatkaa.
No, tämä on minun mielipiteeni.
Toinen syy on se, että jopa alkuperäisen, vakion auton ja ohjelman muutoksiin liittyy riski.
Se moninkertaistuu, kun muutoksen muutosta jatketaan eri työkaluilla.
Sitten jotkut vielä suojaa, tai salaa töitänsä - ei helpota ainaskaan ...
Muutetun päälle uuden teko ei niin vain aina onnistu, viimeiksi eilen tämä tuli selväksi.
En ole ollenkaan innokas näihin muutoksen muutoksiin, minun ei todellakaan tarvitse saada kynsinäni jokaiseen autoon.
Eikä varsinkaan tarvi kenellekkään todistella yhtään mitään.
Mieluiten yritän erota ihmisistä sovussa, olipa ne sitten asiakkaita, tai ei.
No, näistä "näytön paikoista" jos mielipiteeni kertoisin.
Ensinnäkin, se on vaan tosiasia, josta ei päästä mihinkään; Aina ohjelmointi ei onnistu.
Niin käy kaikille, ihan jokaiselle, voi olla, että siihen on syykin, voi olla ettei.
Asialla on turha ilakoida, tulee varmaan omaankin nilkkaan ennen pitkää.
Ensisijainen korjaaja tieten se, joka on homman aloittanutkin.
Sitten kun hän nostaa kädet pystyyn ja palauttaa rahat, niin voi toinen jatkaa.
No, tämä on minun mielipiteeni.
Toinen syy on se, että jopa alkuperäisen, vakion auton ja ohjelman muutoksiin liittyy riski.
Se moninkertaistuu, kun muutoksen muutosta jatketaan eri työkaluilla.
Sitten jotkut vielä suojaa, tai salaa töitänsä - ei helpota ainaskaan ...
Muutetun päälle uuden teko ei niin vain aina onnistu, viimeiksi eilen tämä tuli selväksi.
En ole ollenkaan innokas näihin muutoksen muutoksiin, minun ei todellakaan tarvitse saada kynsinäni jokaiseen autoon.
Eikä varsinkaan tarvi kenellekkään todistella yhtään mitään.
Mieluiten yritän erota ihmisistä sovussa, olipa ne sitten asiakkaita, tai ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin taas kerran.
Eiköhän tässä olis pitänyt "Raitapaidan eli seepran" jo puhaltaa pilliin ajat sitten. On vaan niin tympivää kun joku itseriittoinen pistää melkein joka threatin pilalle.
Eiköhän tässä olis pitänyt "Raitapaidan eli seepran" jo puhaltaa pilliin ajat sitten. On vaan niin tympivää kun joku itseriittoinen pistää melkein joka threatin pilalle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikun ohjelmoinnista sen verran vielä että homma tosiaan toimii hienosti, ohituskiihtyvyys aivan eti luokkaa kuin vakio 200cdi ja kulutuskin vain 6,1 l/100km (tästä osa helsingissä ruuvaamista)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olen vakuuttunut herra Tuikun osaamisesta sen verran, että keväällä taidan teettää ohjelmoinnin ja pakukaasun takaisinkierron ohituksen. Tässä talven kähärässä käytän imusarjan irti ja rotsailen puhtaaksi. Samaan konkurssiin varmaan 270cdi:iin uusi puhallin vanhan tilalle.
M-B E200cdi -07
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.Mänis kirjoitti:No, paskaahan tämä on, mutta pakko silti laittaa. Omalla kohdalla Carlssonin C-tronic boksi toimi oikein mallikkaasti S203 C220cdi:n kyljessä. Olkoonkin piggypack, mutta hyvin se silti pelasi. Ei vikakoodeja, ei vikatiloja, muutoskatsestettavissa ihan lailliseksi (jos sillä jotain merkitystä on) ja poistettavissa käden käänteessä. Vetoja samalla tavalla kuin faijan CL203 220cdi:ssä Tuikun ohjelmalla. Ajeleehan porukka kompuramersuja Kleemannin bokseilla ja ihan samaa juttua sekin tekee, mutta sinne ei oo ollut tarvetta vuodattaa rivikaupalla systeemin huonoudesta. Tämmösissä pienissä virityksissä ilmamäärän mittauksen käpistelyä ja suuttimien aukiolon säätöä on tehty maailman sivu ja harvoin pelkästään sillä on vehkeitä rikottu.
Kyllä mä voisin jatkossakin pitää laadukasta boksia johtosarjan välissä. Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa. Onpahan ainakin helppo poistaa huollon ajaksi ja vaikka softat päivitettäisiin huollossa, ei sillä olisi mitään merkitystä. Jos sitten joku anturi hajoaa, menee auto vikatilaan/moottorin vikavalo syttyy ihan samalla tavalla kuni muutenkin. Sitten vaan boksi pois ja staarin nokkaan. Ei ne Carlssoninkaan systeemit ihan paskoja voi olla, jos Saksassa niitä saa Dealerilta ja takuukin säilyy. Mun farmarin boksi oli laitettu uutena autoon merkkiliikkeessä Saksassa.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jolle kirjoitti:
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?
Millä tavalla nämä kaksi tapausta on testattu ja todennettu mainitsemallasi teho/vääntö/polttoaineen kulutuksen suhteen ?
Millä tavalla Brabusin ohjelma on mielestäsi jäänyt puolitiehen ? ( EGR on oltava lakisääteisesti toiminnassa jos sitä tarkoitat. )
Millä tavalla tämä kunnolla tehty ohjelmamuutos on parempi kuin Brabusin ? Olisiko asiasta puheen lisäksi faktaa esittää ?
Onko tässä ohjelmamuutoksisessa otettu kaikki tarvittava hyvyysnäkökohta huomioon...onko moottori ja voimansiirto balanssissa jne....jne ??
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Epäilen, että Jolle pitää tämän ammattisalaisuutena.Mesemies89 kirjoitti:Jolle kirjoitti:
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?
Millä tavalla nämä kaksi tapausta on testattu ja todennettu mainitsemallasi teho/vääntö/polttoaineen kulutuksen suhteen ?
Millä tavalla Brabusin ohjelma on mielestäsi jäänyt puolitiehen ? ( EGR on oltava lakisääteisesti toiminnassa jos sitä tarkoitat. )
Millä tavalla tämä kunnolla tehty ohjelmamuutos on parempi kuin Brabusin ? Olisiko asiasta puheen lisäksi faktaa esittää ?
Onko tässä ohjelmamuutoksisessa otettu kaikki tarvittava hyvyysnäkökohta huomioon...onko moottori ja voimansiirto balanssissa jne....jne ??
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tomp kirjoitti:
Epäilen, että Jolle pitää tämän ammattisalaisuutena.
Tämähän on selvää trollia...puun takaa huutelua. Bannin paikka.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Se ois taas ilta lääkkeen paikka!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jolle vois kirjoittaa aiheesta vaikka kirjan, tai pitää kymmenen tunnin luennon - jos viitsisi?
(Voisko ylläpito siivota tätä... )
(Voisko ylläpito siivota tätä... )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Rumilus on se, jonka pitäisi lääkkeet ottaa. Ja heivata wittuun koko foorumilta, vaikka mahdottoman viihdyttävä kaveri onkin.
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei se ollut lääke homma kellekkään muulle tarkoitettukkaan
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER