W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Hurahtamisiin on auttanut (vähentänyt) ihan niinkin helppo toimenpide, kuin sähköisten käskysolenoidien (3kpl) O-renkaiden uusiminen.
3-4 hurahdus johtuu, kun käskypaine ei riitä halutussa ajassa täyttämään tarkasti B2 luistia ja Commad valvea oikeassa ajassa. Kulumisella ja ohivuodolla on suuri merkitys.
O-renkaat korjaa yllättävän suuren osan "hukkapaineesta".
3-4 hurahdus johtuu, kun käskypaine ei riitä halutussa ajassa täyttämään tarkasti B2 luistia ja Commad valvea oikeassa ajassa. Kulumisella ja ohivuodolla on suuri merkitys.
O-renkaat korjaa yllättävän suuren osan "hukkapaineesta".
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Kun osia vaihdettan niin nollaus(ja opetus kullu tehdä"pitäis kyllä olla yleisesti tiedossa...
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa[/quote]
Anteeksi CDI203, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat noilla kysymyksilläsi. Syy ei ole sinussa, vaan itsessäni, kun en vielä tiedä paljoakaan tuosta vaihteistosta.
Katselin sitä venttiilikoneistoa siellä huoltopaikassa. Olin koko ajan paikalla ja seurasin melko tarkasti, että mitä missäkin vaiheessa huoltaja teki. Sen tuo huoltaja sanoi, että venttiilikoneisto vaikutti ulkopuolisesti siistiltä kaikinpuolin. Ei ollut tarvetta aukaista koneistoa kuulemma. Kyllä se sitä siinä katseli jonkun aikaa ja tunnusteli sormella.
Loppupeleissä tuo KYB-venttiilin vaihto on aivan yksinkertainen homma, varsinkin kun se on itse vierestä nähnyt. Seuraavan kerran tekisin asian itse, jos tarvis. Kertokaapa muut W210 320cdi-mallin omistajat, että nousevat kierrokset 5-vaihteella ajettaessa, kun esim. tulee mäki tai muunlainen vastanne maantiellä ja pyritte pitämään vauhdin tasaisena (esim. mittarin mukaan 110 km/h), vai pysyykö kierrokset samalla tasolla koko ajan?
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa[/quote]
Anteeksi CDI203, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat noilla kysymyksilläsi. Syy ei ole sinussa, vaan itsessäni, kun en vielä tiedä paljoakaan tuosta vaihteistosta.


- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
mikko82hyt kirjoitti:Kun osia vaihdettan niin nollaus(ja opetus kullu tehdä"pitäis kyllä olla yleisesti tiedossa...
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa
Anteeksi CDI203, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat noilla kysymyksilläsi. Syy ei ole sinussa, vaan itsessäni, kun en vielä tiedä paljoakaan tuosta vaihteistosta.Katselin sitä venttiilikoneistoa siellä huoltopaikassa. Olin koko ajan paikalla ja seurasin melko tarkasti, että mitä missäkin vaiheessa huoltaja teki. Sen tuo huoltaja sanoi, että venttiilikoneisto vaikutti ulkopuolisesti siistiltä kaikinpuolin. Ei ollut tarvetta aukaista koneistoa kuulemma. Kyllä se sitä siinä katseli jonkun aikaa ja tunnusteli sormella.
Loppupeleissä tuo KYB-venttiilin vaihto on aivan yksinkertainen homma, varsinkin kun se on itse vierestä nähnyt. Seuraavan kerran tekisin asian itse, jos tarvis. Kertokaapa muut W210 320cdi-mallin omistajat, että nousevat kierrokset 5-vaihteella ajettaessa, kun esim. tulee mäki tai muunlainen vastanne maantiellä ja pyritte pitämään vauhdin tasaisena (esim. mittarin mukaan 110 km/h), vai pysyykö kierrokset samalla tasolla koko ajan?
Eipä tossa mitään

Joopa joo...
Mainitujen jutujen kunnosta ei pysty ulkopuolelta päätelemään mitään
(jos ventiili koneisto yli päätän on siinä kunnossa että auto liikuu)
Eli eipä muuta kun koneisto irti, osiksi
ja jonnekkin missä homma oikeesti osataan
Noista mainituista ei pysty ilman avaamista sanomaan mitään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
CDI203 kirjoitti:mikko82hyt kirjoitti:Kun osia vaihdettan niin nollaus(ja opetus kullu tehdä"pitäis kyllä olla yleisesti tiedossa...
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa
Anteeksi CDI203, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat noilla kysymyksilläsi. Syy ei ole sinussa, vaan itsessäni, kun en vielä tiedä paljoakaan tuosta vaihteistosta.Katselin sitä venttiilikoneistoa siellä huoltopaikassa. Olin koko ajan paikalla ja seurasin melko tarkasti, että mitä missäkin vaiheessa huoltaja teki. Sen tuo huoltaja sanoi, että venttiilikoneisto vaikutti ulkopuolisesti siistiltä kaikinpuolin. Ei ollut tarvetta aukaista koneistoa kuulemma. Kyllä se sitä siinä katseli jonkun aikaa ja tunnusteli sormella.
Loppupeleissä tuo KYB-venttiilin vaihto on aivan yksinkertainen homma, varsinkin kun se on itse vierestä nähnyt. Seuraavan kerran tekisin asian itse, jos tarvis. Kertokaapa muut W210 320cdi-mallin omistajat, että nousevat kierrokset 5-vaihteella ajettaessa, kun esim. tulee mäki tai muunlainen vastanne maantiellä ja pyritte pitämään vauhdin tasaisena (esim. mittarin mukaan 110 km/h), vai pysyykö kierrokset samalla tasolla koko ajan?
Eipä tossa mitäänmitenkään hyvä kirjoitamalla näitä selitämään,
Joopa joo...
Mainitujen jutujen kunnosta ei pysty ulkopuolelta päätelemään mitään
(jos ventiili koneisto yli päätän on siinä kunnossa että auto liikuu)
Eli eipä muuta kun koneisto irti, osiksi
ja jonnekkin missä homma oikeesti osataan
Noista mainituista ei pysty ilman avaamista sanomaan mitään
Sen verran tuli tosin kysyttyä tuosta venttiilikoneiston purkamisesta. Huoltaja ilmoitti siitä, että sitä ei tarvitse purkaa sen takia, että jos sen puhdistaa, niin hetken päästä siellä on taas samat paskat kuulemma. Yritti vissiin tarkoittaa sitä, että jos osat ovat kunnossa, niin ei kannata purkaa sitä? Kukahan ja missähän päin täällä pohjoisemmassa osaisi purkaa tuon venttiilikoneiston ja ymmärtäisi sen päälle. Onko jopa foorumilaisia täällä Rovaniemellä/lähistöllä, joka tuon osaisi tai viittisi tehdä?
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
HY:n kun ottaa käteen silloin, kun laatikko käyttäytyy "oidosti"...
Kannattaa ihan oikeesti ajalla halkaista se, ottaa luistiventtiilit pois sylintereistään, pestä ja kuivata se.
Sen jälkeen (kuivana) laittaa ongelmaluistit paikoilleen ja tehdä ohivuototesti = imutesti ja arvioida, kuinka paljon kriittiset luistit vuotaa. Jos vuotavat paljon, niin ei siitä saa erinomaista mitenkään... välttävän ainoastaan.
Jos on oikein paljon kulunut aiheuttaa tod. vaihteiden katoamisen jne. vikatilan.
Vuotopaikkojen tarkastuskohteet:
- Järjestelmäpaineen ohut ja paksu pää.
- TCC luistin ohut ja paksu pää... Ohuen pään vuodon voi tarkastaa HY laatikossa kiinni.
- Regulointi paineen luistin sylinterin pohjan pää.
- Lubricant luistin sylinterin pohjan pää.
Ja kun ohivuodot on siedettävät, niin tarkastaa SUURENNUSLASILLA sylintereissä mahdollisesti olevat "kynnet".
"kynnellisiä" luisteja, jotka mm. PITÄÄ tarkastaa on:
- kaikki Overlap luistit (sisemmän suurempi pää) ja se ulompi holkki, joita saa Sonnaxina uudet.
- Solkkujen käskypaineen sylinteri (lyhyt vas, alalohkon taaimmainen).
- Dumppimännän sylinteri.
- Ja tärkein järjestelmäpaineen paksu pää.
Jos mahd. kynsiä on vähääkään, niin niitä voi ja pitää hioa erittäin varovasti pois.
Ellei nämä riitä, niin pitää kairata ylikokoluisteja, tai hankkia uusi/koneistettu HY.
Näillä ohjeilla pääsee todella pitkälle
Kannattaa ihan oikeesti ajalla halkaista se, ottaa luistiventtiilit pois sylintereistään, pestä ja kuivata se.
Sen jälkeen (kuivana) laittaa ongelmaluistit paikoilleen ja tehdä ohivuototesti = imutesti ja arvioida, kuinka paljon kriittiset luistit vuotaa. Jos vuotavat paljon, niin ei siitä saa erinomaista mitenkään... välttävän ainoastaan.
Jos on oikein paljon kulunut aiheuttaa tod. vaihteiden katoamisen jne. vikatilan.
Vuotopaikkojen tarkastuskohteet:
- Järjestelmäpaineen ohut ja paksu pää.
- TCC luistin ohut ja paksu pää... Ohuen pään vuodon voi tarkastaa HY laatikossa kiinni.
- Regulointi paineen luistin sylinterin pohjan pää.
- Lubricant luistin sylinterin pohjan pää.
Ja kun ohivuodot on siedettävät, niin tarkastaa SUURENNUSLASILLA sylintereissä mahdollisesti olevat "kynnet".
"kynnellisiä" luisteja, jotka mm. PITÄÄ tarkastaa on:
- kaikki Overlap luistit (sisemmän suurempi pää) ja se ulompi holkki, joita saa Sonnaxina uudet.
- Solkkujen käskypaineen sylinteri (lyhyt vas, alalohkon taaimmainen).
- Dumppimännän sylinteri.
- Ja tärkein järjestelmäpaineen paksu pää.
Jos mahd. kynsiä on vähääkään, niin niitä voi ja pitää hioa erittäin varovasti pois.
Ellei nämä riitä, niin pitää kairata ylikokoluisteja, tai hankkia uusi/koneistettu HY.
Näillä ohjeilla pääsee todella pitkälle

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Vahvaa iltalukemista:
http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/publications/tran ... aguar-7226" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/publications/conv ... der-part-2" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/publications/tran ... aguar-7226" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sonnax.com/publications/conv ... der-part-2" onclick="window.open(this.href);return false;




W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
mikko82hyt kirjoitti:CDI203 kirjoitti:mikko82hyt kirjoitti:Kun osia vaihdettan niin nollaus(ja opetus kullu tehdä"pitäis kyllä olla yleisesti tiedossa...
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa
Anteeksi CDI203, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat noilla kysymyksilläsi. Syy ei ole sinussa, vaan itsessäni, kun en vielä tiedä paljoakaan tuosta vaihteistosta.Katselin sitä venttiilikoneistoa siellä huoltopaikassa. Olin koko ajan paikalla ja seurasin melko tarkasti, että mitä missäkin vaiheessa huoltaja teki. Sen tuo huoltaja sanoi, että venttiilikoneisto vaikutti ulkopuolisesti siistiltä kaikinpuolin. Ei ollut tarvetta aukaista koneistoa kuulemma. Kyllä se sitä siinä katseli jonkun aikaa ja tunnusteli sormella.
Loppupeleissä tuo KYB-venttiilin vaihto on aivan yksinkertainen homma, varsinkin kun se on itse vierestä nähnyt. Seuraavan kerran tekisin asian itse, jos tarvis. Kertokaapa muut W210 320cdi-mallin omistajat, että nousevat kierrokset 5-vaihteella ajettaessa, kun esim. tulee mäki tai muunlainen vastanne maantiellä ja pyritte pitämään vauhdin tasaisena (esim. mittarin mukaan 110 km/h), vai pysyykö kierrokset samalla tasolla koko ajan?
Eipä tossa mitäänmitenkään hyvä kirjoitamalla näitä selitämään,
Joopa joo...
Mainitujen jutujen kunnosta ei pysty ulkopuolelta päätelemään mitään
(jos ventiili koneisto yli päätän on siinä kunnossa että auto liikuu)
Eli eipä muuta kun koneisto irti, osiksi
ja jonnekkin missä homma oikeesti osataan
Noista mainituista ei pysty ilman avaamista sanomaan mitään
Sen verran tuli tosin kysyttyä tuosta venttiilikoneiston purkamisesta. Huoltaja ilmoitti siitä, että sitä ei tarvitse purkaa sen takia, että jos sen puhdistaa, niin hetken päästä siellä on taas samat paskat kuulemma. Yritti vissiin tarkoittaa sitä, että jos osat ovat kunnossa, niin ei kannata purkaa sitä? Kukahan ja missähän päin täällä pohjoisemmassa osaisi purkaa tuon venttiilikoneiston ja ymmärtäisi sen päälle. Onko jopa foorumilaisia täällä Rovaniemellä/lähistöllä, joka tuon osaisi tai viittisi tehdä?
Kai pohjoiseta löytyy paikka(parkin mielessä kysellän lisää jos tarvis)
minä sen voi irrottaa, pakata, laitaa linjurin kyytiin...
Ja taas paikallen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
selviääkös tommoset kyb venttiili viat sun muut ihan staarilla, tms vikakoodin luku ohjelmalla? onkos täällä porissa tai liepeillä staarimiehiä? pitäis tuo ohjelmoida, mutta haluaisin ensin tsekata mahdolliset vikapaikat, että olis varmasti toimiva auto mitä piristtään. kaks-satasen cdi:n laatikko toimii ainakin napakammin mitä tää 320, ja tuntuu jotenkin luistavalta tämä, mutta empä ole muita 320:siä ajanut.
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Ensi viikon lauantaina olen tulossa Poriin, joten silloin onnistuu! http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;santikko kirjoitti:selviääkös tommoset kyb venttiili viat sun muut ihan staarilla, tms vikakoodin luku ohjelmalla? onkos täällä porissa tai liepeillä staarimiehiä? pitäis tuo ohjelmoida, mutta haluaisin ensin tsekata mahdolliset vikapaikat, että olis varmasti toimiva auto mitä piristtään. kaks-satasen cdi:n laatikko toimii ainakin napakammin mitä tää 320, ja tuntuu jotenkin luistavalta tämä, mutta empä ole muita 320:siä ajanut.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
Osa selviä *:rila suoraan osa eisantikko kirjoitti:selviääkös tommoset kyb venttiili viat sun muut ihan staarilla, tms vikakoodin luku ohjelmalla? onkos täällä porissa tai liepeillä staarimiehiä? pitäis tuo ohjelmoida, mutta haluaisin ensin tsekata mahdolliset vikapaikat, että olis varmasti toimiva auto mitä piristtään. kaks-satasen cdi:n laatikko toimii ainakin napakammin mitä tää 320, ja tuntuu jotenkin luistavalta tämä, mutta empä ole muita 320:siä ajanut.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
No niin, jatketaanpas tänne taas ihmettelyä pitkästä aikaa. Nyt on sitten turbiini vaihdettu tehdaskunnostettuun ja kyseisellä toimenpiteellä ei ollut mitään vaikutusta asiaan. KYB-venttiili on myös vaihdettu, sekä luonnollisesti uudet öljyt ja sähköpistoke. Edelleen kierrokset nousevat, kun ylämäkeen tulee ajettua eli laatikko ei pysy tönkissä tai lukittuna. Auto on varmaankin viimeisiä väyrysmalleja (W210), joita on liukuhihnalta tullut aikanaan ulos. Valmistusvuosi oli joskus 2002 kesäkuussa ollut autolla ja moottorina on tuo 320cdi. Ensimmäiset, W211-mallisarja vastaavalla moottorilla toimiva laatikko toimii paljon paremmin, vaan luistoja ei ole kuin hetken aikaa, kun vaihteisto vaihtaa isompaa vaihdetta ja sitten laatikko toimii lukittuna. Mistähän tuota mahdollista luistoa lähtisi sitten etsimään, vai onko tuo tosiaan hyväksyttävä, että tuollainen "luistelija" tuo laatikko vaan noissa malleissa on?
Re: W210 320 cdi automaattilaatikon toiminta?
.
W210 versus W211 on erilainen softa laatikon ohjauksessa, eli eivät toimi samalla keinon.
Turbiinin luistoon voi halutulla tavalla vaikuttaa.
Vakiona 320cdi väykyn laatikko luistaa aikalailla ja käytännössä koko ajan, kun kaasua joutuu vähänkään reilummin painamaan.
Myös tasakaasulla luistoa on muutama prosentti.
W210 versus W211 on erilainen softa laatikon ohjauksessa, eli eivät toimi samalla keinon.
Turbiinin luistoon voi halutulla tavalla vaikuttaa.
Vakiona 320cdi väykyn laatikko luistaa aikalailla ja käytännössä koko ajan, kun kaasua joutuu vähänkään reilummin painamaan.
Myös tasakaasulla luistoa on muutama prosentti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5