Nyt pitäisi saada R170-SLK:ssa koplatuksi "Ameriikan vilkut" eli yhtäjaksoisesti keltaista valoa eteenpäin näyttävät valot pois päältä. Ja näiden johto pitäisi vetää eurooppalaishenkiselle parkille.
Eli johto pitäisi irrottaa etuvilkulta (tämä on erittäin helppo homma) ja vetää se ajovalopolttimoiden korkin taakse (tämä on se hiukan kokemusta edellyttävä vaihe), missä onkin jo valmiina odottamassa eurooppalaiselle parkkivalolle paikka.
Kokonaisuudessaan kohtuullisen simppeli operaatio, mutta kun hirvittää sähköhommat näiden modernien autojen kanssa ettei a) riko mitään b) sekoita jotain tietokonetta ja saa aikaiseksi muita sivumurheita. Kukahan tämän tekisi Pirkanmaalla? Vehosta ei tainnut tällä kertaa oikein apua löytyä.
"Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaalla
"Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaalla
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: "Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaa
Kokonaisuudessaan kohtuullisen simppeli operaatio, mutta kun hirvittää sähköhommat näiden modernien autojen kanssa ettei a) riko mitään b) sekoita jotain tietokonetta ja saa aikaiseksi muita sivumurheita. Kukahan tämän tekisi Pirkanmaalla? Vehosta ei tainnut tällä kertaa oikein apua löytyä.[/quote]
Liekköhän ne jenkkiparkit ihan lailliset muuten Suomessa??
Oon omaan pirssiin miettiny ihan samoja juttuja.
Liekköhän ne jenkkiparkit ihan lailliset muuten Suomessa??
Oon omaan pirssiin miettiny ihan samoja juttuja.
Re: "Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaa
Sen verran voisin valaista kun pari työkaveria taisteli (taistelee edelleen varmaan seuraavassa katsastuksessa) ko asian kanssa, kyseessä tosin VW Passat. Ensimmäinen tapaus: auto vm 1999, tuli Marylandista muuttoautona 2000. DOT-umpiot edessä ja DOT-takavalot hyväksyttiin rekisteröintikatsastuksessa sellaisenaan koska kyseessä siis muuttoauto. Mutta, umpioissa oleva parkki/vilkku-kaksilankapoltin piti vaihtaa kirkkaaseen koska keltaista parkkivaloa ei saa näkyä eteenpäin. Katsastusmies hyväksyi VW-liikkeeltä saadun selvityksen että USA-umpioon ei saa asennettua parkkipoltinta jälkikäteen ja umpioiden vaihto oli tullut kohtuuttoman kalliiksi (kerrankin inhimillisyyttäeerola kirjoitti:Nyt pitäisi saada R170-SLK:ssa koplatuksi "Ameriikan vilkut" eli yhtäjaksoisesti keltaista valoa eteenpäin näyttävät valot pois päältä. Ja näiden johto pitäisi vetää eurooppalaishenkiselle parkille.
Eli johto pitäisi irrottaa etuvilkulta (tämä on erittäin helppo homma) ja vetää se ajovalopolttimoiden korkin taakse (tämä on se hiukan kokemusta edellyttävä vaihe), missä onkin jo valmiina odottamassa eurooppalaiselle parkkivalolle paikka.
Kokonaisuudessaan kohtuullisen simppeli operaatio, mutta kun hirvittää sähköhommat näiden modernien autojen kanssa ettei a) riko mitään b) sekoita jotain tietokonetta ja saa aikaiseksi muita sivumurheita. Kukahan tämän tekisi Pirkanmaalla? Vehosta ei tainnut tällä kertaa oikein apua löytyä.

Tapaus 2: VW Passat farkku vm. 2000, tuli Suomeen v. 2003. Maahantuontikatsatuksessa tuli huomautus että keltaiset "marker"- eli sivuvalot pitää poistaa. Umpioihin jäi siis paikalle ne keltaiset kaksilankapolttimot. Mutta, kun kaverille printattiin uusi ote niin ei siinä ollut mitää huomautusta (jäikö se tieto sinne konttorin systeemiin ja puuttuvat sitten ensimmäisessä vuosikatsatuksessa?).
Nyt hiljattain kun tuo 1999 Passat kävi vuosikatsatuksessa noihin valkoisiin vilkkuihin puututtiin siis laittomina. Kun auto vietiin uusintakatsastukseen lisäksi murtuneen jarruletkun takia niin tuosta vilkkuasiasta selvitiiin taas puhumalla ummet ja lammet tms.
Noista sähköistä, voihan kokeilla miten tietokone reagoi kun vetää sieltä lamppujen pistokkeita irti ja katsoo mitä tapahtuu. Ja vaikka kytkee sen erillisen parkin päälle ennen kuin tekee läpiviennille reikiä...ja kokeilee sitten kaikkia eri tilanteita (parkit, ajovalot, ja vilkkuja päälle ,molempiin suuntiin - että varmaan toimii eikä tule vikailmoituksia.
Miksi muuten esim W124 polttimen palamisen varoitusjärjestelmä ei reagoi kun asennellaan sivuvilkkuja saksantuonteihin? Tai vilkkujen nopeus muutu?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Pikkuisen asian vierestä, mutta kuitenkin. Omassa muuttoautossa hyväksyttiin noiden kuvassa nippanappa näkyvien "viirusilmen" alla oleva tuikut huomiovaloiksi. Toisin kuin Camarossa, ovat Pontikan luukkulamput aukinaisina jotenkin pöljän oloiset päivällä ajaessa. Tuota oranssinkeltaista näyttivät eteenpäin ja eipä tullut koskaan sanomista poliisilta eikä katsastuksessa.


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: "Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaa
Tein sitten homman loppujenlopuksi ihan itse. R170-SLK:n ajovalon umpioiden irroittaminen osoittautui varsin pottumaiseksi operaatioksi. Eikä niiden takaisin paikoilleen ujuttaminenkaan aivan mutkatonta ollut. Paperilla koko homma on helppoa kuin heinän teko, mutta todellisuus on kaikkea muuta. Etenkin, jos homman haluaa tehdä rikkomatta mitään. Sen saksalaisen, joka mitoitukset on suunnitellut jos juuri nyt tapaisin, niin saattaisinpa motata silmään.eerola kirjoitti:Nyt pitäisi saada R170-SLK:ssa koplatuksi "Ameriikan vilkut" eli yhtäjaksoisesti keltaista valoa eteenpäin näyttävät valot pois päältä...

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: "Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaalla
Tietäiskö käyttäjät, että mistä sais kakslankaisen vilkkupolttimon? Vähä niin kuin jarrupolttimot, ku niissäkin on kaks hehkulankaa. Ku ois tarkoitus niistä saaha tehtyä jenkki parkit omaan W202:seen. 

Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: "Ameriikan vilkut" europpa-parkeiksi Pirkanmaalla
Autovaraosa liikkeestä...Töötti_miäs kirjoitti:Tietäiskö käyttäjät, että mistä sais kakslankaisen vilkkupolttimon? Vähä niin kuin jarrupolttimot, ku niissäkin on kaks hehkulankaa. Ku ois tarkoitus niistä saaha tehtyä jenkki parkit omaan W202:seen.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku