SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mr_MilleR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 12.07.2012 19:54

SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mr_MilleR »

Seuraavanlainen ongelma ilmaantui autoon pari päivää sitten. Käynnistettäessä kylmänä käynnistyy hyvin ja käy nätisti tyhjäkäyntiä. Mutta kun painaa kevyesti kaasua hyytyy ja paukuttaa tosi rajusti putkessa. Kun painaa kaasua reilusti liikkuu kuitenkin aivan normaalisti. Kun moottori lämpenee hieman, kilometrin ajo riittää, se toimii aivan normaalisti. Mistähän kannattaisi vikaa hakea. Tsekkasin tulpat ja kaikki näyttivät aivan hyviltä.
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Re: SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Viesti Kirjoittaja JOE »

Ehkä vuotoa pakosarjan tiivisteessä tai pakoputken alkupään liitoksissä.
Yleensä paukuttaa, jos saa ilmaa pakoputkeen.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Mr_MilleR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 12.07.2012 19:54

Re: SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mr_MilleR »

Miksi tuo pakovuoto aiheuttaisi paukutusta putkessa? Omasta kokemuksesta (vanhat jenkit), jos putkessa paukkuu on sytkä myöhällä. Yleensä silloin paukuttaa myös lämpimänä. Huomenna vaihdan uudet tulpat ja lyön STP:n suuttimien puhdistuslitkua tankkiin. Nykyisissä tulpissa on mersun logot ja auto kuitenkin mallia -99 ja ajettu 135 tkm. No ehkä niitä Boscheja merkkiliikkeessä on myös MB logoilla ja tulpat jossain vaiheessa Saksassa vaihdettu...
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Viesti Kirjoittaja moska »

lampda arvot menee sekasi
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Mr_MilleR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 12.07.2012 19:54

Re: SLK 230 ampuu putkeen kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mr_MilleR »

Syy paukutukseen selvisi, nokka-akselin asennontunnistimen liitin oli öljyinen. Mitään suurempaa vuotoa ei ollut havaittavissa, vaan öljyä oli ajanmittaan tihkunut tarpeeksi kastellakseen liittimen. Liittimen puhdistus mekaanisesti ja kliinerillä ja taas pelaa.
Vastaa Viestiin