W202 Kysymystä...
W202 Kysymystä...
Ostin tuossa joulukuussa 93 W202 riskillä 200D moottorilla...
Lämpömittari ei sillon toiminut oikein eikä se toimi senkään vertaa nyt... Aikaisemmin viisari hyppäsi tappiin heti tai vähän ajan päästä kun auton käynnisti mutta mittariston irtikäytön jälkeen ei enää edes värähdä... No vika voi olla siellä mittaristossa mutta kysymys kuuluu missä on lämpömittarin anturi konehuoneessa???
Eikä samaisessa koslassa toimi myöskään sisävalo... Tai toimii mutta palaa kokoajan jos on polttimot paikallaan!
Jospa joku tietäis vastauksia näihin kysymyksiin..
Lämpömittari ei sillon toiminut oikein eikä se toimi senkään vertaa nyt... Aikaisemmin viisari hyppäsi tappiin heti tai vähän ajan päästä kun auton käynnisti mutta mittariston irtikäytön jälkeen ei enää edes värähdä... No vika voi olla siellä mittaristossa mutta kysymys kuuluu missä on lämpömittarin anturi konehuoneessa???
Eikä samaisessa koslassa toimi myöskään sisävalo... Tai toimii mutta palaa kokoajan jos on polttimot paikallaan!
Jospa joku tietäis vastauksia näihin kysymyksiin..
Re: W202 Kysymystä...
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/11/18" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän tähän osaisi varmaan jokainen dieselmies kertoa vastauksen mutta nyt ei ole kyseisetä tietoa...eli auttaako jos katsot tuota lueteloa.
Noi w202 mittaristot on kyllä häiriö herkkiä.
Kyllähän tähän osaisi varmaan jokainen dieselmies kertoa vastauksen mutta nyt ei ole kyseisetä tietoa...eli auttaako jos katsot tuota lueteloa.
Noi w202 mittaristot on kyllä häiriö herkkiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ihan tyypillistä. Vika luultavasti mittaristossa, voisit ottaa irti ja etsiä mutuneita juotoksia. Pikku kopautus kojelautaan myös monesti auttaa. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Nopeusmittari kyllä herää silläkeinoin henkiin mutta lämpömittari ei... Käytin tänään mittariston irti enkä löytänyt järkevää syytä miksi se ei toimi... Mittaristo oli osina pöydällä...
Itelläki vikaa tuossa C180 mittarissa, kiekkamittari herää eloon vasta kun moottori on lämmin... Voisiko vikaa olla itse anturissa?
Toinen maaginen ongelma ilmeni eilen: sisävalot edessä palavat koko ajan, oli nappi missä tahansa asennossa, himmenevät vain hieman kun laittaa kiinni -asentoon. Missä vika?
Toinen maaginen ongelma ilmeni eilen: sisävalot edessä palavat koko ajan, oli nappi missä tahansa asennossa, himmenevät vain hieman kun laittaa kiinni -asentoon. Missä vika?
W202 C230 Kompressor farkku -98
W202 C180 Sedan -94
W202 C180 Sedan -94
Nopeusmittari ja kiekka mittari vika korjaantuu yj-releen tinauksella..ainakin yhdessä tapauksessa kun luin että se olisi syyllinen joihinkin muttei kaikkiin mittaristo vikoihin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ja sen nopeusmittarin voi korjata monesti myös laittamalla vaikka sähköteippiä siihen nastaan joka pitää viisarin nolla-asennossa. Aikaa myöten alkaa tarrata siihen kiinni ja mittari herää "myöhässä".atlas kirjoitti:Nopeusmittari ja kiekka mittari vika korjaantuu yj-releen tinauksella..ainakin yhdessä tapauksessa kun luin että se olisi syyllinen joihinkin muttei kaikkiin mittaristo vikoihin.
Okei elikkäs päivitystä... Kiekkamittari vika on tosiaan mittaristossa. Napakka kopautus ja mittari herää henkiin välittömästi oli sitten kylmä tai lämmin kone.
Nuista sisävaloista: Nyt palaa jo takanakin koko ajan valot. Jännä juttu tässä on se että sain sen jotenkin korjattua oikealla yhdistelmällä ovien aukomista ja nappien painelua, mutta sain sen nyt kyllä takaisinkin enkä saa enää sammumaan. Nyt olen kyllä ihan pihalla tästä asiasta... Voi jeesus sanon minä.
Nuista sisävaloista: Nyt palaa jo takanakin koko ajan valot. Jännä juttu tässä on se että sain sen jotenkin korjattua oikealla yhdistelmällä ovien aukomista ja nappien painelua, mutta sain sen nyt kyllä takaisinkin enkä saa enää sammumaan. Nyt olen kyllä ihan pihalla tästä asiasta... Voi jeesus sanon minä.
W202 C180 Sedan -94
W202 C180 Sedan -94
Varmista että ovikytkimet on ehjät. Minulla oli yksi kytkin rikki ja se oli survaistu B-pilarin sisään. Tarkasta jokainen painamalla kytkimen nuppia sormin sisään. Etuovien kytkimen painallus aiheuttaa takakontissa releen naksahduksen, ainakin jos on sähköikkunat edessä. Ne siis toimii etuovet auki.Sameli- kirjoitti:Nuista sisävaloista: Nyt palaa jo takanakin koko ajan valot. Jännä juttu tässä on se että sain sen jotenkin korjattua oikealla yhdistelmällä ovien aukomista ja nappien painelua, mutta sain sen nyt kyllä takaisinkin enkä saa enää sammumaan. Nyt olen kyllä ihan pihalla tästä asiasta... Voi jeesus sanon minä.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
Onko siis mahdollista että jos kytkin on rikki valot palavat koko ajan? Palavatko valot myös koko ajan jos irroitan kaikki kytkimet? Lueskelin jostain että olisivat maadoittavia kytkimiä eli jos otan kytkimet irti = ei maata = valot kiinni?karra kirjoitti:Varmista että ovikytkimet on ehjät. Minulla oli yksi kytkin rikki ja se oli survaistu B-pilarin sisään. Tarkasta jokainen painamalla kytkimen nuppia sormin sisään. Etuovien kytkimen painallus aiheuttaa takakontissa releen naksahduksen, ainakin jos on sähköikkunat edessä. Ne siis toimii etuovet auki.Sameli- kirjoitti:Nuista sisävaloista: Nyt palaa jo takanakin koko ajan valot. Jännä juttu tässä on se että sain sen jotenkin korjattua oikealla yhdistelmällä ovien aukomista ja nappien painelua, mutta sain sen nyt kyllä takaisinkin enkä saa enää sammumaan. Nyt olen kyllä ihan pihalla tästä asiasta... Voi jeesus sanon minä.
W202 C180 Sedan -94
W202 C180 Sedan -94
Kytkimeen menen kaksi johtoa, jos ne on maadoittavat niin kytkinten irroitus pitäisi auttaa. Jos se kytkin on pois paikoiltaan (kuten minulla oli) tai sillä lailla rikki että se kytkimen sisällä oleva jousi maadoittaa niin silloin sisävalot palaa koko ajan, kuten minulla teki.Sameli- kirjoitti:Onko siis mahdollista että jos kytkin on rikki valot palavat koko ajan? Palavatko valot myös koko ajan jos irroitan kaikki kytkimet? Lueskelin jostain että olisivat maadoittavia kytkimiä eli jos otan kytkimet irti = ei maata = valot kiinni?karra kirjoitti:Varmista että ovikytkimet on ehjät. Minulla oli yksi kytkin rikki ja se oli survaistu B-pilarin sisään. Tarkasta jokainen painamalla kytkimen nuppia sormin sisään. Etuovien kytkimen painallus aiheuttaa takakontissa releen naksahduksen, ainakin jos on sähköikkunat edessä. Ne siis toimii etuovet auki.Sameli- kirjoitti:Nuista sisävaloista: Nyt palaa jo takanakin koko ajan valot. Jännä juttu tässä on se että sain sen jotenkin korjattua oikealla yhdistelmällä ovien aukomista ja nappien painelua, mutta sain sen nyt kyllä takaisinkin enkä saa enää sammumaan. Nyt olen kyllä ihan pihalla tästä asiasta... Voi jeesus sanon minä.
1987 MB 560 SEC museoauto
Noniin, irroittelin kaikki kytkimet ja ainoastaan takavalot sammuivat. Testasin yleismittarilla kytkimiä, kun nappi painuu alas virran kulku katkeaa ja jokainen kytkin toimi samoin. Mittasin myös piuhat ja jokaiseen kytkimeet tulee 12 volttia. Myös maa piuhat toimivat moitteetta.
Paikansin myös releen takaluukusta ja rele välillä naksui kun painelin etuovien kytkimiä, mutta ei kylläkään joka kerta. Otin releen irti ja valot jatkoivat palamista ja aina kun releen laittoi takaisin, se napsahti heti.
Olisiko muita ehdotuksia mistä vikaa voisi hakea?
Paikansin myös releen takaluukusta ja rele välillä naksui kun painelin etuovien kytkimiä, mutta ei kylläkään joka kerta. Otin releen irti ja valot jatkoivat palamista ja aina kun releen laittoi takaisin, se napsahti heti.
Olisiko muita ehdotuksia mistä vikaa voisi hakea?
W202 C180 Sedan -94
W202 C180 Sedan -94
Voisiko olla viikaa siinä käyttöpaneelissa (taustapeilissä)? Jos se on jatkuvasti siinä asennossa, että valojen pitää palaa, olipa nappi missä asennossa tahansa.
Juu sitä tuossa hunteerasin itekki, mutta pienellä näpertelly en saanut sitä paneelia irti... En tiedä miten se on oikein kiinni. Jos yritti alaspäin vetää niin meinasi tulla sen metallipohjan kanssa alas koko roska ja osa kattoa matkassa. Pitäisikö peili ottaa ensin irti? En kyllä saanut sitäkään liikkumaan?korsikko kirjoitti:Voisiko olla viikaa siinä käyttöpaneelissa (taustapeilissä)? Jos se on jatkuvasti siinä asennossa, että valojen pitää palaa, olipa nappi missä asennossa tahansa.
W202 C180 Sedan -94
W202 C180 Sedan -94