Pitkästä aikaa tapahtunu tämän osalta jotain muutosta. Pumpun ajotus on laitettu kohilleen, ei savuttele, vähän "koliseva, terävä" tyhjäkäynti.
Kardaani on lyhennetty ja kulma säädetty sopivaksi, ei enää jurraa. Hehkukin pelaa ihan hyvin.
Polttoainepuoli tuli käytyä täysin läpi ja vaihdeltua 603 mallista suodatinjalka ja uudet alkuperäiset polttoainelinjat. Ei ole enää ilmaongelmia.
Moottorin öljypohjaa piti muokata aika paljon. Öljytaskua piti lyhentää ettei ota akseliin kiinni sisäänjoustossa, joku siitä tais aiemmin jo kommentoidakin.
Onneksi tuo öljypohja on hyvin hitsattavaa alumiinia niin onnistu kertaheitolla, eikä vääntyillytkään kun pulttas "petiin" kiinni hitsauksen ja jäähtymisen ajaksi.
No eihän se öljypumpun imuputki sitte mahtunut enää olemaan muutoksen myötä alkuperäisen mallinen, vaan sitäkin piti muokata ja tuoda "eteenpäin".
Imuputki oli jotain seostettua alumiinia eikä ollut kovin helppoa hitsattavaa, mutta onnistu kuitenkin.
Muutosten myötä öljytilavuus tippui ~kuuteen litraan, alkuperäisesta ~kahdeksasta(?). Vielä tulee öljynjäähdytin lisäksi, eli tilavuus vähän nousee.
Mitä mieltä raati on tuosta öljytilavuudesta, onko vaarallista? Öljyt tulee vaihdeltua varmaan 5000-7500 välein.
Nyt oliski edessä muutoskatsastus, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin

Eli olisko jollain tämän muutoksen tehneellä koneella tallessa tarvittavia dokumentteja? Alustan vastaavuudesta ja moottoreiden tiedoista?
Pitää kokeilla tulostaa varaosanumerot vaikka mätänetin sivuilta ja koneiden tiedot netistä, jos ei jotain virallisia lappuja löydy, josko ne kelpais paikalliselle konttorille.
Tuli huomattua, että 606 lähtee käyntiin, joskin vaivoin, vaikka pumppu onkin väärällä kierroksella

Ja sekin tuli huomattua että ihan helvetisti on kyllä vetoja tuossa moottorissa vain 6mm tapeilla ja ~1bar paineilla vrt. vanhaan vapari 617:aan
