No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
karvalakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Pakko jakaa tämä tapaus... nyt jo naurattaa mutta jossain kohtaa vähän vähemmän ..

No, napertelin tuossa sitten sigun mersun parissa, lähinnä johdotuksia takapenkkien istuimenlämmittimille. Pari tuntia siinä oli värkkäilty ja homma onnistui kivasti. Työreissun jälkeinen jet lag tosin väsytti aika kovin. Jes, voittaja fiilis kuitenkin. Kunnes huomasin että oli juminut saakeli seisontajarrun polkimen pohjaan. Vaikka kuinka polkaisi uudelleen, niin poljin ei lauennut auki ja pompannut ylös. Poljin sitä sen minkä reisistä voimia irtosi, mutta ei, seisontajarru vaan ei vapaudu, poljin vaan menee syvemmälle ja syvemmälle, lopulta niin tiukalle, ettei jaksa enää kovempaa polkea. No, sitten se olikin niin tiukassa ettei auto liikahtanutkaan enää, kele.

Ei perkele. Kakaroiden kanssa olin luvannut lähteä skate parkkiin kun homma tuli valmiiksi. Se reissu piti ottaa väliin, joten heitettiin reissu toisella autolla ja palattua taas mersun kimppuun. Sama stoori. Vaikka poljinta polkee niin että otsasuonet pullistuu, niin ei vaan seisontajarru laukea.

No ei kun työkalut esiin ja purkamaan. Purin ratin alta verhoilut, kynyslistat jne, jotta pääsi koneistun kimppuun. Yritin löytää sieltä sitä räikkäsysteemiä polkimen luota, jos olisi sen saanut manuaalisesti laukaistua. Ei löydy millään. Sitten hain sisältä iPadin ja sillä aloin surffailemaan R-sarjalaisten seisontajarrupulmia. Muutaman artikkelin luettuani sitten havahduin, että mistä keleen "vapautuskahvasta" ne foorumeilla puhuu... ei kele, katse 20 cm ylöspäin ... siinähän se on se vapautuskahva heti ratin vasemmalla puolella. Eihän se mikään keleen servoletti ole jossa jarru laukaistaan toisella polkaisulla, vaan mersu ...Kevyt nykäisy kahvasta, ja jarru vapautui. Vasta kaksi vuotta tuo auto perheessä ollut ja varmaan seisontajarrua käyttänyt kolmesataa kertaa, mutta mikä oikosulku nyt tuli ... tunsi itsensä kyllä fiksuksi.

Ei kun kaikessa hiljaisuudessa auto takaisin nippuun. Vaimo kysyi, että onnistuiko remontti. Nauroi niin että meinas mennä ruskeat housuun kun kerroin miten kävi. Nyt naurattaa kyllä itseäkin millainen oikosulku osasi tulla :)
Avatar
Roppari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.10.2013 21:49
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja Roppari »

Aamun naurut, kiitos! Vähän kuin kodinkoneita sörkkiessä ja sitten huomaatkin ettei töpseli ole seinässä. :lol:
Vaihtobassoa!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joskus tulee oikosulku ja ei mahda mitään..joko kiire tai ajattelee muuta...sattuuhan sitä :roll:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Hehe...aina sattuu ku tapahtuu. Onko tosiaan Chervoleteissä vapautus niin että "polkastaan" uudestaan?

Tosi juttu tai ei mutta joku jannu (joka oli tottunut mersun käsijarruun) oli ajanut talvella chevyllä ja aatellut että teempä mutkassa haastavan käsijarru-käännöksen...kurvissa poljin pohjaan ja sit vapautus.Lopputuloksena auto ojassa ja konepelti raollaan :D
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo monissa jenkeissä on toisella polkaisulla vapautus.

Mut hei positiivisesti ku ottaa asian, niin ainakin vaijeri nyt liikkuu niin paljon kuin liikevaraa on! Nuoha tuppaa rustumaan jumiin ku ei painella tarpeeks kovaa 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
karvalakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ke 17.08.2011 04:50
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Kiitos lohduttavista sanoistanne :)
///Mika
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ti 30.10.2012 19:26

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja ///Mika »

Sattuuhan sitä. Etenkin kun autosta toiseen siirtyy. Monesti noissa omissa väärän merkkisissä laitoksissa yrittänyt käsijarrua vapauttaa etsimällä ratin vasemmalta puolelta. Samaten jos sitä joutuu käyttämään niin hukassahan se on. Viimeksi tänään kun kävin siirtämässä M3 tallista pihalla polkaisin jalalla tyhjää. Kahdesti. :)
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja seppola »

Itsekin nuorna miesnä, ooppelin ratissa tuolloin, olin kaverin kans menossa jääkiekkoa pelaamaan ja aattelin tehdä näppärän käsijarrukäännöksen parkkipaikalla. Muuten meni hyvin, mutta käsijarrun sijasta tempasinkin jääkiekkomailan vartta; nehän oli perinteisesti sijoitettu penkkien väliin...no onneks ei pelti kolissu yms; hauskaa oli kyllä kaverilla vieressä (ja miksei itelläki).
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: No voi v... kannattaa rassata autoja väsyneenä ...

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tuomkiti81 kirjoitti:Lopputuloksena auto ojassa ja konepelti raollaan :D
:lol: :lol:
seppola kirjoitti:Itsekin nuorna miesnä, ooppelin ratissa tuolloin, olin kaverin kans menossa jääkiekkoa pelaamaan ja aattelin tehdä näppärän käsijarrukäännöksen parkkipaikalla. Muuten meni hyvin, mutta käsijarrun sijasta tempasinkin jääkiekkomailan vartta; nehän oli perinteisesti sijoitettu penkkien väliin...no onneks ei pelti kolissu yms; hauskaa oli kyllä kaverilla vieressä (ja miksei itelläki).
:lol: :lol: :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin