Hei kaikille!
Tuli tuossa alle viikko sitte hommattua uusi mersu pihaan 220d s202 automaatti johon nyt varmaan on ruvennut iskemään pumpun vaihdon tarve.
No kummiski oireillut ensimmäisen kerran pari päivää sitten aamulla kun käynnistin auton menin putsaan lasit lumesta johon kului aikaa alle 1min niin palattuani mittari taulussa paloi epc valo jolloin sammutin auton ja käynnistin uudelleen jolloin ei enää palanut. Sen verran tänään tullut tutkittua/korjailtua pihalla että huomasin aluksi että diisseliä vuotanut yhden imusarjan pultin päälle vuotoa paikantaessa ei selvää vuotoa ole löytynyt. Vuotoa etsiessä huomasin myös että imusarjan päällä menevä huohotin putki oli murtunut jolloin korjasin sen.
mistä mahdollinen vuoto voi johtua kun suutin putket ja letkut näyttäisi olevan ehyet ja onko selvä pumppu vika vai voiko jossain muualla olla vikaa?
Toivottavasti tekstistä saa edes jotain selkoa ja kiitos etukäteen jo vastauksista.
C 220d syöttöpumppuviasta
Re: C 220d syöttöpumppuviasta
Tiedä sitten johtuuko toi diesel tossa pultin kolossa siitä valosta ...luulen että lucasin pumppu alkaa kummittelemaan ja jossakin vaiheessahan se menee vaihtoon.
tolleen pärjää sen vikavalon kanssa että virrat ensin päälle ,hehkutus ,takaisin nollille virta avain ja kääntö suoraan käynnistys asentoon ja valo ei palakaan.
Voihan se diesel lentää esim suotimen ja jalan välistä eli kokeiles onko se suodin tiukalla tai jostain o-renkaiden liitoksista.
Veljellä kanssa ihmeteltiin kun ei oikein lähde hyvin käyntiin ja huomattiin vain että suotimen päällä olevassa reunus urassa oli dieseliä ja sitten kun kokeiltiin avaimella niin olipa löystynyt kiristys pultti.
tolleen pärjää sen vikavalon kanssa että virrat ensin päälle ,hehkutus ,takaisin nollille virta avain ja kääntö suoraan käynnistys asentoon ja valo ei palakaan.
Voihan se diesel lentää esim suotimen ja jalan välistä eli kokeiles onko se suodin tiukalla tai jostain o-renkaiden liitoksista.
Veljellä kanssa ihmeteltiin kun ei oikein lähde hyvin käyntiin ja huomattiin vain että suotimen päällä olevassa reunus urassa oli dieseliä ja sitten kun kokeiltiin avaimella niin olipa löystynyt kiristys pultti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 220d syöttöpumppuviasta
Mites meneekö noista yleensä suuttimia?
Kuuluuko onkose nyt 4pytyn suutin se josta toinen letkun paikka on tulpattu kumisella tulpalla niin ku ottaa sen tulpan pois niin suhahtaa niinku siellä olis painetta?
Kuuluuko onkose nyt 4pytyn suutin se josta toinen letkun paikka on tulpattu kumisella tulpalla niin ku ottaa sen tulpan pois niin suhahtaa niinku siellä olis painetta?
Re: C 220d syöttöpumppuviasta
Suihkujen yli vuoto menee tankkiin eli se on sama kuin tankin suhahdus.
suuttimet on kyllä kestäviä ..jos alkaa savuamaan sinistä ja käynti epätasaista ,naputtaa niin suutin vikaa.
Voit kokeilla myös että tyhjiksellä auot yksi kerrallaan ja kiinni suutin putkea suuttimen päässä ja miten niitten tekemä käynti niiaus eroaa toisistaan.
suuttimet on kyllä kestäviä ..jos alkaa savuamaan sinistä ja käynti epätasaista ,naputtaa niin suutin vikaa.
Voit kokeilla myös että tyhjiksellä auot yksi kerrallaan ja kiinni suutin putkea suuttimen päässä ja miten niitten tekemä käynti niiaus eroaa toisistaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-